Gezondheid alle pijlers

Niets geslapen & nu op werk - hoe kom ik de dag door?

06-11-2014 11:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen



Ik heb gisteravond een date gehad die zo ontzettend gezellig werd dat we het tot, ahum, 08:30 hebben gemaakt. De hele nacht gewandeld en gekletst en geknuffeld.. Mijn date heeft mij thuis afgezet om 08:30, ik ben snel onder de douche gesprongen en ik ben sinds 09:00 al op werk. Nul uur geslapen dus.

Ik ben natuurlijk dood en dood op, en hoewel ik best wel vlinders in mijn buik heb - en mijn "baan" (na ja, stage eigenlijk) "gewoon" kantoorwerk is, vind ik het nu al erg moeilijk om mijn ogen open te houden.

Wie heeft de gouden tip om het tot half 6 vol te houden ? behalve heeull veeuulll koffie..



alle tips zijn welkom
Heel veel koffie . En probeer toch lichamelijk actief te blijven, hoewel dat wellicht lastig wordt met jouw werk.
Alle reacties Link kopieren
Wel slapen?

S' avonds een vrouw, s' ochtends een vrouw.

Niemand heeft gezegd dat je de hele nacht bij je date moet blijven.

En sla voortaan maar een paar blikjes redbull in, voor de volgende dat ook zo lang mag duren
Leef & laat leven!
Kun je niet wat uurtjes opnemen en vroeger naar huis gaan?
Alle reacties Link kopieren
heel veel koffie en in beweging blijven
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou inderdaad wat eerder naar huis gaan en zeggen dat je heel slecht geslapen hebt... Nu ben je ook niet echt productief. Uurtjes op een andere dag inhalen.
Alle reacties Link kopieren
Koud water over je polsen laten stromen. Dat helpt mij meestal wel even.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Blijven lopen.
Gewoon doen.

Hoe actiever je bent, hoe beter je het volhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad in beweging blijven. Heel vaak nieuw drinken halen en kopiëren enzo.
Stage? Ai... Niet zo handig. Hoop dat ze het niet te hard laten meewegen in je beoordeling. Bewegen en koffie. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wen er maar alvast aan, want dit gaat in de toekomst vast vaker gebeuren. Om wat voor redenen ook, vliegtuig vertraging, kind ziek, zorgen om ouder, wisselende diensten etc.



Een mens kan best een nacht zonder slapen, dus maak er niet zo'n ramp van. Wees professioneel en doe je best en blijf gewoon aan het werk. 's Nachts een vrouw, overdag een vrouw.



Nu veel drinken en bewegen. Ga tussen de middag gewoon lekker even naar buiten en vanavond vroeg naar bed. Kauwgom kauwen wil ook nog wel een werken. Je hersenen worden namelijk gestimuleerd door propioceptie (kort door de bocht bewegen) door op een kauwgom te kauwen gebruik je de kauwspieren waardoor de hersenen geactiveerd blijven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Beweging inderdaad, koud water. Veel drinken. Wellicht een vrije middag opnemen als het te erg wordt?
Alle reacties Link kopieren
Met de wekker aan op je telefoon op het toilet een hazenslaapje doen?

Tussendoor yoga oefeningen doen.

Met de pauze even buiten gaan wandelen.

En hou je aan de gedachte vast: Ook deze dag gaat weer voorbij :-)
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle tips. Laat het nu net precies vandaag zijn dat onze koffieapparaat het niet doet :/, hoorde ik net van een collega, en dat ik dus alleen zwarte thee zal drinken.

Gelukkig is het erg rustig op stage, dus wat dat betreft merken mijn collega's er niets van (ik zie er gek genoeg nog niet moe uit of zo). Inderdaad, zo even frisse neus halen en wat eerder weg vanavond.

Voel me echt net een puber...
Komt goed, een mens kan best een nachtje zonder slaap. En vanavond lekker vroeg naar bed .
Alle reacties Link kopieren
Redbull of iets dergelijks.
verba volant, scripta manent.
Redbull en een hazenslaapje op het toilet. Kan dat? Gewoon twee minuutjes? Hielp mij altijd als een malle!
Alle reacties Link kopieren
Redbull inderdaad en blijven bewegen, wanneer je voelt dat je aan het inkakken bent even wat water op je gezicht
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 06 november 2014 @ 11:19:

Redbull en een hazenslaapje op het toilet. Kan dat? Gewoon twee minuutjes? Hielp mij altijd als een malle!Ik ben echt bang dat als ik even mijn ogen dicht doe, dat het dan onmogelijk bij 2 minuutjes blijf !
Cosima, wat heb jij uitgespookt dat je zoveel bad karma op één dag kunt krijgen?



Wandeling in de buitenlucht doet het goed, werkt hier ook altijd 'like a charm'.
Alle reacties Link kopieren
Sleutelslaapje; neem een bos sleutels in je handen. Ga op een stoel zitten met je onderarmen op je benen en je handen met sleutelbos tussen je benen. Ga slapen, op het moment van totale ontspanning laat je de sleutelbos vallen en wordt je vanzelf wakker.



Maar je kan jezelf ook wijsmaken dat je gewoon NIET moe bent, en dat je makkelijk 1 nacht zonder slaap kan en nog normaal kan functioneren. Was dit niet zo, dan functioneerde een groot deel van Nederland vandaag niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Voor wat betreft het hazenslaapje, gewoon even de wekker zetten op je telefoon :-)
Ah wat een leuke reden!

Sterkte vandaag! Geen tips...
Sleutelbos in je hand houden en boven de grond houden als je op de wc zit. Alstie op de grond valt schrik je wakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven