Gezondheid alle pijlers

Niets geslapen & nu op werk - hoe kom ik de dag door?

06-11-2014 11:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen



Ik heb gisteravond een date gehad die zo ontzettend gezellig werd dat we het tot, ahum, 08:30 hebben gemaakt. De hele nacht gewandeld en gekletst en geknuffeld.. Mijn date heeft mij thuis afgezet om 08:30, ik ben snel onder de douche gesprongen en ik ben sinds 09:00 al op werk. Nul uur geslapen dus.

Ik ben natuurlijk dood en dood op, en hoewel ik best wel vlinders in mijn buik heb - en mijn "baan" (na ja, stage eigenlijk) "gewoon" kantoorwerk is, vind ik het nu al erg moeilijk om mijn ogen open te houden.

Wie heeft de gouden tip om het tot half 6 vol te houden ? behalve heeull veeuulll koffie..



alle tips zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Water drinken en appel eten. Laagje minder qua kleding aan doen zodat je het iets kouder hebt.

Ik heb ook wel eens avonden dat ik gewoon niet kan slapen en zo red ik het toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 06 november 2014 @ 11:21:

Cosima, wat heb jij uitgespookt dat je zoveel bad karma op één dag kunt krijgen?



Wandeling in de buitenlucht doet het goed, werkt hier ook altijd 'like a charm'.



echt he :(

na ja, eigen schuld natuurlijk, was de date maar minder leuk geweest ;)
Als je een supermarkt in de buurt hebt in je pauze ff energiedrank en/of ice koffie gaan halen (dan heb je toch cafeïne ondanks het kapotte koffiezetapparaat). En wat bij mij altijd goed helpt als ik een nacht niet / amper geslapen heb (komt ook nog wel eens voor met twee kindjes onder de twee jaar) eten! Als ik mijn energie niet uit slapen kan halen moet ik het wel ergens anders vandaan halen, dus als ik een nacht amper geslapen heb eet ik de dag erna veel meer dan normaal. (klinkt misschien niet erg gezond, veel meer eten, maar ik merk dat mijn lichaam daar echt behoefte aan heeft voor de energievoorziening als ik weinig geslapen heb).
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 06 november 2014 @ 11:21:

[...]





Ik ben echt bang dat als ik even mijn ogen dicht doe, dat het dan onmogelijk bij 2 minuutjes blijf !Mobiel zetten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 06 november 2014 @ 11:21:

[...]





Ik ben echt bang dat als ik even mijn ogen dicht doe, dat het dan onmogelijk bij 2 minuutjes blijf !



Sleutels losjes in je hand, als je echt slaapt verslapt je hand, sleutels vallen uit je hand en door het gekletter op de wc vloer word jij weer wakker. Succes verzekerd.



Zie dat ik verschrikkelijk mosterd ben, maar geeft wel aan dat het echt werkt
Alle reacties Link kopieren
Had je maar vandaag ziek gemeld en uitgerust. Zo moe naar je werk gaan is niet prettig. Denk aan je goede date dat goed is gegaan en zo de hele dag doorbrengen
Ik zou me ziek melden en zeggen dat ik een gigantische hoofdpijn had, zo erg, nog nooit zo erg gehad. Maar ja, ik heb dan ook geen ruggengraat.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 06 november 2014 @ 11:25:

Sleutelslaapje; neem een bos sleutels in je handen. Ga op een stoel zitten met je onderarmen op je benen en je handen met sleutelbos tussen je benen. Ga slapen, op het moment van totale ontspanning laat je de sleutelbos vallen en wordt je vanzelf wakker.



Maar je kan jezelf ook wijsmaken dat je gewoon NIET moe bent, en dat je makkelijk 1 nacht zonder slaap kan en nog normaal kan functioneren. Was dit niet zo, dan functioneerde een groot deel van Nederland vandaag niet.De truck van dit is dat je door de schrik van het geluid van de vallende sleutels (werkt niet met tapijt dus) adrenaline aanmaakt. Sport je TO? dan in je pauze ff hardlopen of iets anders waar je adrenaline van aanmaakt.
Plens water in je gezicht en bij de supermarkt red bull en ice koffie inslaan. Verder in de pauze flink stuk wandelen en proberen of je uurtje eerder weg kunt. 1 troost; de ochtend is alweer om:)
Oke ik hap wel, netniet en demitsi-nogwat. Ziek melden omdat je de hele nacht met je date hebt doorgebracht, vind ik not done. Dan heb je echt een waardeloze instelling. Echt eigen schuld dat je er zo bij zit. Vrijnemen als het kan, best, anders doorbikkelen. Zoals TO aan het doen is...



TO, nog wakker?
Alle reacties Link kopieren
Savonds een grote meid, s'ochtends ook een grote meid



Vaak een plens water in je gezicht, en vooral bezig blijven, zodra je begint te dommelen, opstaan en even rekken en strekken.

En natuurlijk veel redbull aangezien het koffieapparaat stuk is.

Succes en bedenk dat de dag zo weer om is en je lekker je bed in kan.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je niet te soezerig wordt. Dus niet hangen maar rechtop zitten, niet te warm zijn maar een beetje koud hebben. Kortom; niet te comfortabel

Water drinken, blijven bewegen, het is al genoemd. Eventueel ook koptelefoontjes opzetten met opwekkende muziek.



Mocht je nou werk hebben waar fouten maken tot heftige consequenties kan leiden, als je met medicijnen in de zorg werkt ofzo, ga dan in vredesnaam 'ziek' naar huis. En anders: gewoon uitzitten.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ziek melden wegens een nacht niet slapen?

Je overleeft dat heus wel zonder ziekmelding. pas alleen op dat je vanavond als je thuiskomt niet uren in slaap valt want dan slaap je vannacht weer slecht en dan zit je morgen met hetzelfde probleem
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ladies IK BEN ER NOG ! *feest smiley* *juich smiley*



Gaat best goed nu, ik drink veel en heb het raam een beetje open en muziek op. Iedereen doet best rustig aan vandaag en ik heb ook geen enorme verantwoordelijkheden dus wat dat betreft gaat de dag zo voorbij *hoop ik*



En voor degene die ziekmelden voorstellen, wil ik zelf echt niet, ik ben namelijk niet ziek, gewoon moe zo voelt mijn bed over een paar uurtjes als een extra beloning.
Alle reacties Link kopieren
Haha goed zo TO! Je hebt (denk ik) de helft er al weer opzitten, nog even..



Ik heb ook wel eens een dag gehad dat mn ogen bijna dichtvielen. Dan ging ik maar naar de wc en gooide koud water in mijn gezicht. Dat hielp. Even.

Dan maar vaker wat drinken halen. En (dropjes) eten. Zo zong ik het uit tot het einde van de dag,
Alle reacties Link kopieren
Be prepared, de echte vermoeidheid voel je morgen pas...
Alle reacties Link kopieren
En niet teveel nadenken over die gemiste nacht. Hoe meer je er aan denkt, hoe meer je 'm voelt.



Wel nadenken over die fantastische date natuurlijk!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 06 november 2014 @ 13:15:

Be prepared, de echte vermoeidheid voel je morgen pas...Klopt, heb ik ook altijd. Altijd weer een tegenvaller :(
.
quote:demetsivrihisar1991 schreef op 06 november 2014 @ 12:32:

Had je maar vandaag ziek gemeld en uitgerust.
Alle reacties Link kopieren
af en toe lopen.... en even 5 min op de wc zitten met je ogen dicht....

maar die vlinders houden je toch wel wakker



Herkennen het allemaal vast wel........ Bij mijn relatie is alles zo gewoon geworden, maar als ik aan de eerste dagen terug denk, sliepen wij ook niet van verliefdheid....



Gewoon sterk blijven, dat was je vannacht ook toen je zo lol had
Alle reacties Link kopieren
Moeheid kun je uitstellen, je moet er gewoon niet aan toegeven en lekker actief blijven. Vanavond laat je dan alles los en slaap je vanzelf wel. Het is echt niet waar dat je na 1 nacht niet slapen overdag niets meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Doorbijten op wilskracht en het liefst een taak uitvoeren waar je je flink op moet concentreren zodat de tijd sneller voorbij gaat.

Als je thuis bent gelijk je bed in.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is mij ook eens gebeurd!



Heel stom maar mij helpt een andere manier van denken. Gewoon accepteren dat vandaag een lamlendige zware dag zal zijn. Maar sta er niet meer bij stil (door er bijvoorbeeld een topic bij te openen). Verdring je geklaag. Want het maakt het de dag er niet korter op. Wel zwaarder.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
ziekmelden?

ben je bedonderd! Dat vind ik een kutstreek richting je baas
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorzetten en proberen zo aktief mogelijk te blijven.

Vind het al bijzonder dat je dit voor het eerst gebeurd (een keer zonder slaap moeten functioneren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven