Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.



Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Ken je stivoro? Schijnt je goed te kunnen helpen. Suc6!
Ja ken ik inderdaad. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon..........de volgende niet meer aansteken.

That is it.

Niet meer,en niet minder

Zo ben ik 15 jaar geleden ook gestopt,knop om in je hoofd.

Al die middeltjes zijn de bijverschijnselen vaak erger van als een sigaret.

En realiseer je dat je je minimaal 3 weken kut voelt,al dat gif moet je lijf uit,dus je krijgt afkick verschijnselen,in je hoofd,maar ook in je lijf!

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Work-it! Wij hebben wel ns eerder samen op n topic geschreven. Ik ben 4 jaar geleden gestopt maar rook nu alweer meer dan n jaar zo nu en dan een sigaret. En dan escaleert t weer (pakje in 3 dagen) en dan hou ik er weer mee op. Had voor gister 3 weken niet gerookt, maar gister toch weer twee gebietst, en t is zo stom, want alleen die eerste is lekker.. Dus ik wil er ook vanaf! Ik doe met je mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me ook aan!

Ook al eerder een tijd gestopt geweest maar afgelopen jaar toch weer gaan roken. Wel veel minder, maar elke sigaret is er een teveel..



Ik weet trouwens niet of ik naar andere websites mag verwijzen? Maar ik heb veel gehad aan stoprokenblog.nl met ervaringen van andere stoppers. Misschien ook iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:ladytruckster schreef op 24 november 2012 @ 09:58:

Gewoon..........de volgende niet meer aansteken.

That is it.

Niet meer,en niet minder

Zo ben ik 15 jaar geleden ook gestopt,knop om in je hoofd.

Al die middeltjes zijn de bijverschijnselen vaak erger van als een sigaret.

En realiseer je dat je je minimaal 3 weken kut voelt,al dat gif moet je lijf uit,dus je krijgt afkick verschijnselen,in je hoofd,maar ook in je lijf!

Succes.Hier net zo, knop om en stoppen. Ben in 1995 gestopt, nooit meer gerookt daarna.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladytruckster schreef op 24 november 2012 @ 09:58:

Gewoon..........de volgende niet meer aansteken.

That is it.

Niet meer,en niet minder



precies. In het begin is het een kwestie van de volgende niet nemen. Later denk je er niet meer zo aan omdat je leven om andere dingen gaat draaien. En dan kan je onterecht het gevoel krijgen dat je sterk bent, en dat je dan tegen jezelf zegt dat ééntje geen kwaad kan. Dat is niet de goede geestesgesteldheid. Je moet nooit meer het verlangen in je op laten komen. Gewoon de herinnering aan het gevoel deleten, zoals een oude liefde van vroeger.



Maar voorlopig ben je bij chapter 1: motivatie verzamelen en als je er klaar mee bent dan houd je meteen op.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee, begin maandag.
Hey Moosey, zullen we afspreken dat dit ons laatste stoppen met roken topic is



Lepeltjes en verliefd, jullie ook succes!



Voor de reeds gestopten, super knap van jullie! Het is natuurlijk inderdaad een kwestie van gewoon niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meedoen? Ik was gestopt...door een hel gegaan....stak er eentje op een week geleden door een stresssituatie en binnen twee dagen was het bijna een pakje per dag. Het lijkt ook alsof ik haast heb met roken omdat ik weer wil stoppen, dus paaf ik extra snel en zo vaak ik kan. Hoe krom mijn hoofd nu werkt is echt schandalig. Pff.. Heb nog een half pakje liggen, kan het gewoon niet weggooien. Stom is het, terwijl het zo fijn was om niet te roken.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Het is heel moeilijk. Ik heb al meerdere stoppogingen achter de rug. Vandaag heb ik het heel moeilijk, maar ik ben niet gezwicht. Ik heb lekkere dingen gekocht bij de supermarkt en ga heerlijk snaaien. Ja, ter compensatie. Dat ik aan ga komen, is sowieso een feit, maar ik beweeg genoeg.



Ik ben nu een paar weken rookvrij. Ik merk dat ik het roken weer begin goed te praten, zo van: ah joh, één sigaretje. Of: koop gewoon een pakje, dan rook je elke dag maar 2 sigaretten en dan kun je er heel lang mee doen. Zoooo! Da's pas verslaving, dat er zo'n stemmetje in je hoofd zit.



Het is heel fijn om niet te roken, maar het is inderdaad heel moeilijk.
Heey workit, het topic is er nog steeds hoor



Stop hier
Alle reacties Link kopieren
En het leven zonder dat gepaf was eigenlijk veel beter!

Ik doe dus mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar gestopt toen ik een week behoorlijk ziek was...(en zelfs geen trek in sigaretten had). Toen dacht ik: als ik straks beter ben, ga ik t gewoon volhouden! Dan heb ik de eerste stopweek al achter de rug!

Helpt wel moet ik zeggen:)



Noooooit meer een trekje genomen....



Als ik op mijn werk ben en er komt een collega aan (vrouw) die net buiten heeft staan roken, dan ruik ik haar al vanaf zo'n grote afstand... Bleh! Super onaantrekkelijk! Dan denk ik: gadver! Ik stonk ook zo!



Of Misschien reis je wel eens met de bus...als er dan iemand naast je komt zitten die net heeft gerookt....zooooo ranzig!



Ik neem aan dat jij niet diegene wilt zijn waarvan mensen denken: zij stinkt! Bah!! ;)
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is fout aangeleerd gedrag toch moeilijk uit je systeem te krijgen....
Alle reacties Link kopieren
quote:campari schreef op 25 november 2012 @ 08:17:

Gestopt met roken

70 dagen 8 uren

1 548 peuken niet gerookt

422,12 ¤ bespaard



Zover was ik eergisteren totdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering weer een pakje gekocht heb omdat bij mijn vriendin longkanker is geconstateerd.....
Alle reacties Link kopieren
Hier 5 jaar gestopt. In 1 keer. Nooit eerder 'geprobeerd' - alleen het woord 'poging' al is eigenlijk fout. Ik vond het hel op aarde om te stoppen. Maar na een paar dagen was ik ervan overtuigd dat als ik niet door zou zetten dat ik het dan nooit meer zou redden. Dus voor eens en altijd gestopt. Wat een opluchting!

Als je echt wil kan je stoppen. Echt waar. Ik heb bijna 30 jaar gerookt als een ketter en ben er vanaf.
Didi, natuurlijk mag je meedoen!

Djazz, ja dat aankomen dat wil ik dus echt niet (ben ook aan het lijnen). Dus ik probeer het te voorkomen door meer te gaan sporten.



Campari, wat heftig zeg!! Ik vind ook niet dat je teller op 0 hoeft te zetten, maar je moet denk ik wel opletten (ik ben ook al 100 keer begonnen met roken met het idee één pakje kan best). Maar goed, dat weet iedere roker denk ik. Alleen in de praktijk is het nog best moeilijk. Sterkte met je vriendin!



Silvershadow! Hey! Alles goed? Ik zag dat dat topic niet echt meer gebruikt werd (wel voor updates, niet voor stoppers). Dus vandaar! Ik vind het juist zo fijn om met anderen te klagen schrijven over hoe stom het kan zijn



Het ging bij mij gisteren (dag 1 wat erg) ook fout. Combinatie wijn en sigaretten in de buurt werkt voor mij niet. Dus vandaag dag 1 Ik heb nu echt geen excuses om te roken, een beter moment dan nu komt er echt niet!



Voor alle andere gestopten hier! Super knap!
Alle reacties Link kopieren
@campari wat vreselijk bij mij hielp het mantra "weer roken is prima, maar dan rook je ook echt weer helemaal, niet een klein beetje"



Dat haalde de druk er af, zorgde ervoor dat ik niet 'maar 1' sigaretje of 'maar 1' pakje nam. En verder streng voor jezelf zijn, ik zou de teller dus wel weer op 0 hebben gezet.
Alle reacties Link kopieren
Campari Hoe is t nu?



Nettel, dat is misschien wel een goeie, helemaal wel of helemaal niet. Ik wil namelijk absoluut niet helemaal wel roken, maar zo nu en dan een sigaret trap ik telkens weer in. Terwijl ik dan weer van mezelf baal en me zorgen maak dat mijn vriend het ruikt als ik thuis kom En ik gewoon ondertussen heel goed weet dat ik het niet onder controle kan houden op de lange termijn.



Workit, hup! Geen excuses meer! Voor mij ook niet, want ik heb er gister ook nog 1 gerookt (jarig en een spannend werk-iets gehad samen met een vriendin die dus sigaretten bij zich had. En dan in eerste instantie nee zeggen en het dan alsnog doen... Zo stom) Dag 1, indeed. En die gaat goedkomen, want er is niemand met sigaretten in de buurt. Morgen komt ook goed, daarna zit ik weer in een rokenden-omgeving. Maar daar ga ik me niks meer van aantrekken.
Ik ben gestopt, nu bijna 2 weken geleden.



Lag opeens in het ziekenhuis met een dubbele longembolie. En dat is schrikken.



In het ziekenhuis had ik er geen problemen mee, maar nu weer thuis wel. Er lag nog een aangebroken pakje, en dat heb ik opgerookt (zo'n 2/3 sigaretten per dag), maar ze zijn nu al een paar dagen op...



Het is moeilijk!!!
Verdomme... ik heb er 1 op.... en ik voel me nu eigenlijk nog slechter dan toen ik nog in de 'ik ben zielig want ik mag niet modus zit'. Hmmm, als TO geef ik wel een lekker voorbeeld zeg. GRRR!



Pimpelmeesje, zeker schrikken!



Moosey, nog gefeliciteerd!



Ik ga me even verder schamen!
Alle reacties Link kopieren
Maar workit, tuuurlijk mag je roken, niemand die het je verbiedt maar er bestaat voor veel mensen niet zoiets als "soms roken". Dus als je dr een rookt, zet dan gelijk alle asbakken weer klaar, koop een reserve pakje sigaretten en al die dingen. Gewoon streng zijn voor jezelf. Alles of niets!
Je hebt ook gelijk Nettel, ik weet dat één sigaret niet bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven