Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.



Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Maar waar haal je die sigaret dan vandaan, Workit? Heb je nog liggen of heb je een roker on huis? In het eerste geval zou ik toch echt die sigaretten onder de kraan houden. Als je wat achter de hand houdt 'voor als het niet gaat' dan neem je jezelf vanaf het eerste moment al niet serieus natuurlijk.
Nee Moosey, ik heb ze zelf ook niet. Vriend rookt. Nu wel op het balkon en morgen wil hij ook stoppen. Dat maakt het voor mij wel makkelijker. Nu zijn ze gewoon altijd in de buurt! Ik ben zelf juist al mijn tassen en jassen langsgegaan om alles wat met roken te maken heeft weg te doen (lege pakjes, aanstekers etc).
Alle reacties Link kopieren
Hé Workit, het is zo ruk als je wilt stoppen met roken en je leeft samen met een roker. Als je dan een zwak moment hebt en er is rookwaar voor handen dan moet je zó sterk zijn om niet voor de bijl te gaan.



Ik heb mijn man bij mijn vorige poging gevraagd om zijn shag te verstoppen, ik merkte toen aan mezelf dat ik het heel vervelend vond om thuis te zijn en overal zijn shag tegen te komen.



Dit keer is het (gelukkig) niet nodig geweest om hem te vragen z'n shag te verstoppen. Het gaat jou ook echt wel weer lukken meis maar pas als je er zelf echt helemaal klaar mee bent en er aan toe bent om te stoppen!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is balen Workit, dat maakt het echt moeilijker inderdaad.. Zou heel fijn zijn als hij ook stopt zeg! Ik vrees dat mijn vriend (die ook ooit gerookt heeft en redelijk anti is geworden) het enige is wat het afgelopen jaar tussen mij en een hernieuwde verslaving heeft ingestaan..

Hier vandaag geen enkel probleem, zolang er geen peuken in de buurt zijn, ben ik er ook niet mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lincha schreef op 25 november 2012 @ 09:17:

[...]





En bedankt hè voor deze onsympathieke reactie.

Ik reageer later wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook bij dit topic aansluiten? Zat bij andere hier maar die is niet zo actief en al langer gestopten (lof en respect voor deze doorzetters!) maar hier veel 'verse' dus wellicht meer steun aan elkaar in juist die moeilijke eerste fase?! Ik ben afgelopen dinsdagavond gestopt (25 jaar straffe roker, ca. 35/40 per dag). Inmiddels al een slof bespaard volgens teller en zo'n dik 55 euro. Wel heel erg moeilijk hoor...
Alle reacties Link kopieren
Wauw geinstein, goed zeg! Natuurlijk is het moeilijk, maar niet meer toegeven hoor, je bent nu al zo ver! Supergoed van je
Alle reacties Link kopieren
Ginstein, t wordt alleen maar makkelijker!! en als je weer begint, moet je weer opnieuw stoppen. Dus gestopt blijven is een veel beter idee
Alle reacties Link kopieren
Zet hem op Workit. jij kunt dit ook.



Liefs Suzan
Hey Geinstein, natuurlijk mag je aansluiten!

Jij hebt je eerste dagen er al opzitten, goed bezig!



Thanks Techniek en Suzan (en leuk om jullie weer te lezen).



Laat ik vandaag echt (maar dan echt he) als dag 1 zien. Ik heb gisteren nog maar een keer het boek van Allen Carr gelezen en ik voel me nu wel iets beter. 'Ik geef niets op, ik krijg er alleen heel veel voor terug'. Straks naar kantoor, en daar heb ik er niet echt last van. Moeilijk moment is de terugweg (file) en na het eten.



Didi en Djazz, hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
hallo,



mag ik ook bij jullie mee kletsen?Gisteravond 20;00 mijn allerlaatste sigaret gerookt.Ben begonnen met Zyban,en als het echt moeilijk is dan neem ik een niquitin(vandaag 1 gehad)

Deze keer hou ik het vol!!Maar wil dan wel graag kletsen met anderen die in hetzelfde gevoel zitten.Want de duiveltjes zitten druk te pushen dat ik er best 1 kan roken.Mijn man heb ik gister mijn sigaretten mee gedaan,dus heb gelukkig niks in huis liggen.En met boodschappen doen kon ik de sigaretten ook laten liggen!!
Goed bezig Lady!





Ohhh horror! Ik heb net gegeten en heb het nu echt even k*t.....

Vriend zou ook stoppen vandaag, maar dat is niet gelukt. Ik heb dus wéér sigaretten in huis :( Maar goed, hij moet maar even niet in mijn buurt roken, want dat trek ik nu echt nog niet.

Maar getver, dit is een klote moment. Ik ga zo maar even wat doen (afleiding zoeken). Ik erger me ook dood aan alles, dus ik kan me geloof ik maar beter even afzonderen
Alle reacties Link kopieren
workit, gaat goedkomen
Thanks Nettel, maar zo voelt het nu nog niet. Nou ja, ff doorbijten!

Is jouw plaatje trouwens van Amélie? Die film heb ik toevallig gisteren gezien, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik geloof dat mijn nick in elk stoppen-topic wel voorkomt . Ben al zovaak gestopt. Heel vaak een aantal maanden/jaren, maar ook heel vaak elke maandag...

En vandaag is het weer zover (maar dan nu écht, zoals het topic zegt). De eerste dag gaat meestal prima (op zich lukt het me overdag ook wel), maar in de namiddag/avond... Bah.

Wat zijn jullie hoofdredenen om te stoppen? Misschien motiveert het me. Als ik rook weet ik zat redenen waarom ik het echt, echt, echt niet meer wil. Maar als ik gestopt ben lijken die redenen al veel minder belangrijk.

Succes allemaal. Ik ben niet een hele trouwe groepjes-schrijfster, maar lees mee en zal vast zo nu en dan afreageren/steun zoeken.



Mijn 3 hoofdredenen:

* Goede voorbeeld geven. Zou het heel erg vinden dat mijn kinderen later gaan roken.

* Ik wil gezond blijven/oud worden.

* Ik wil het hardlopen weer oppakken. Met het weer gaan roken ben ik het sporten gaan verwaarlozen.





Succes allemaal!
tsja.....
Hey Femke! Goed bezig en kom vooral klagen hier!



Ok, waarom ik wil stoppen:



- Ranzige lucht in kleding/haar/kat etc

- Ik geef een vermogen uit (pakje per dag)

- Ik wil niet ziek worden

- Ik wil geen gele tanden

- Ik wil niet buiten in de kou staan (dat is niet gezellig roken, dat is gewoon sneu).

- Ik wil geen paniek als ze op zijn

- Ik wil een betere conditie

- Ik heb nu nog een mooie huid, maar dat blijft natuurlijk niet zo

- Ik wil geen rokershoest

'- Ik wil niet opzien tegen bijeenkomsten waar ik niet mag roken

- Ik wil mijn pasgewitte huis wit houden

- Ik wil laten zien dat ik het dit keer wel kan

- Ik wil geen junk zijn



Nou dat zijn er genoeg toch? Aanvullingen zijn welkom

(want ik vind het nu vooral stom)
Alle reacties Link kopieren
Ik stop ook zo ongeveer elke maandag, maar nu 24 uur niet gerookt. Had wel een flinke buikgriep te pakken, misschien had dat ermee te maken.

Ik rook(te) een pakje per dag, 8 jaar lang.



Dit is dus mijn eerste dag in 8 jaar dat ik niet heb gerookt. Ben er wel echt veel mee bezig en heb m'n hele voorraadkast bijna leeggegeten. Ik mis toch iets... Maar voel me wel lekker, ondanks de griep
Alle reacties Link kopieren
quote:workit schreef op 26 november 2012 @ 18:49:

Thanks Nettel, maar zo voelt het nu nog niet. Nou ja, ff doorbijten!

Is jouw plaatje trouwens van Amélie? Die film heb ik toevallig gisteren gezien, leuk!



Amelie inderdaad prachtige film



De eerste twee weken blijft het ellende hoor! Beroerd slapen, verstopte neus, tandvlees dat gaat bloeden als je er naar kijkt, contstant huilen, boos op iedereen, obstipatie, moet ik doorgaan ??

Maar na twee weken heb je dat moment dat normaal altijd sigaretten-tijd was, en dat je dan ineens niet meer aan roken denkt. Na een maand besef je ineens dat je al een dag geen seconde aan een sigaret hebt gedacht. En dan gaat het ook heel snel hoor!



Zo snel dat sommige mensen vergeten dat ze eigenlijk verslaafd waren, en weer een sigaret opsteken.. Dat moet je dus niet doen



Maar, echt, die eerste twee weken zijn naar, maar ook zo voorbij. Kijk anders nog een goede film vanavond
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens van mezelf een filmpje gemaakt voor als ik echt in de verleiding zou komen, waarop ik mezelf toespreek waarom ik echt wil stoppen en gestopt wil blijven.



Ik vind het echt heel naar om mezelf op video te bekijken, dus dat alleen was eigenlijk al voldoende motivatie om nooit meer een sigaret op te steken
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij altijd erg goed werkt is samen met een bekende iets doen. Of het nou om afvallen gaat of om stoppen met roken, ik vind het makkelijker om het samen te doen.



En nu zou het natuurlijk heel mooi zijn als ik zou zeggen dat dat is omdat je elkaar kunt steunen .... maar helaas. Ik wil gewoon niet de zwakste zijn en eigenlijk gewoon beter zijn dan die ander. Beter (sneller) afvallen dan die ander en zeker niet eerder gaan roken als die ander.



Ik weet dat het echt heel naar klinkt maar ik kan het niet mooier maken . En dan te bedenken dat ik verder echt nooit van het winnen ben, het kan me bij spelletjes werkelijk niet schelen of ik verlies.



Maar goed, dat werkt dus voor mij, samen met een ander stoppen.



Sterkte meiden!
Ja, ik weet het, het is ook tijdelijk. Haha nettel, je filmpje. Kun je die hier niet plaatsen voor ons ;)



Techniek, vriend gaat morgen ook stoppen (alweer), maar dat is niet gezellig samen. Ben wel trots dat ik vandaag toch niet gepakt heb.



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
quote:workit schreef op 26 november 2012 @ 21:35:

Ja, ik weet het, het is ook tijdelijk. Haha nettel, je filmpje. Kun je die hier niet plaatsen voor ons ;)



Techniek, vriend gaat morgen ook stoppen (alweer), maar dat is niet gezellig samen. Ben wel trots dat ik vandaag toch niet gepakt heb.



Fijne avond!

Filmpjes zijn sinds enkele weken verwijderd, haha zodat niemand die ooooit te zien zou krijgen..



Maak je eigen zou ik zeggen
Hoi! Workit, je mag terecht trots zijn dat je er vanavond geen hebt gepakt. Het is niet makkelijk. Bij mij gaat het goed, maar ik vind het wel lastig. Gisteren bij een borrel nam ik een trekje van een sigaret en kwam meteen weer in de verleiding. Maar ik heb mezelf streng toegesproken.



Ik vind dat we goed bezig zijn. Het gaat met vallen en opstaan, maar dat lijkt me logisch. Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal, ook ik ben zo iemand, die elke week weer start........

Vandaag 1e stopdag.

Mag ik met jullie meeschrijven, maar nu echt.

Succes allemaal vandaag.
Blijft lastig he Djazee! Maar goed dat je door hebt gezet!

Tineke, welkom!



Gebruiken jullie trouwens hulpmiddelen als pleisters enzo? Ik gebruik niks (met de hoop dat het dan misschien heftiger is maar wel sneller voorbij).



Slaap wel weer gelijk vreselijk slecht (altijd als ik stop), dus als iemand daar nog een goede tip voor heeft??



Succes vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven