Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.



Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Ik droom wel over roken, erg raar, dan droom ik dat ik gerookt heb, en als ik dan wakker word denk ik even dat het echt zo is hahaha. en dan bal ik er wel van.



Ik heb er wel trek in, ik zie veel mensen roken ook op straat.

Dat zag ik toen ik rookte niet zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Heel veel succes vandaag!



Vandaag 3 weken gestopt! :-)
Alle reacties Link kopieren
9 dagen gestopt nu!!

Ik heb 's ochtends een droge mond als ik wakker word, dat had ik juist niet verwacht omdat ik door roken juist vaak last van mijn keel heb enzo..

Hoort dit ook bij de verschijnselen of zou het er niets mee te maken hebben?
Jaaa tineke, vandaag 3 weken



Daar mogen we best trots op zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Jeuujj! Hier ook drie weken!! Lijkt al lang he! Nieuwjaar lijkt al zo lang geleden (het feestje) voor mijn gevoel heb ik gisteren nog gerookt! Helemaal niet door al 3 wk niet! Jiehaaa!

Had gister wel ineens MEGA trek :S

Vandaag gelukkig niet meer!

Hoop dat die niet meer terug komt!

Houd vol allemaal he!!!!
Alle reacties Link kopieren
3 weken!! Goed zo! Daarna wordt het echt makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ben elke dag eens komen kijken hier, maar wist zelf niks te schrijven. Leuk dat er nog steeds nieuwe stoppers (of in elk geval nieuwe namen) bijkomen. Niemand van de stoppers die ik hier "ken", is tot nu toe weer begonnen met roken! Iedereen in dit topic doet het supergoed!



Morgen ben ik zelf 4 weken rookvrij! Mijn stoelgang is trouwens normaal, al vanaf de 2e week ofzo, maar wat raar is, is dat mijn opgeblazen buik nog steeds niet weg is. Ik heb er niet echt last van (geen pijn of winderigheid) en ga regelmatig naar het toilet. Maar hij blijft gewoon opgeblazen, ik lijk wel zwanger (wat niet mogelijk is). Iemand anders ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Die opgeblazen buik heb ik ook een beetje maar ik dacht dat dat aan mijn ongesteldheid lag..

Kan me niet voorstellen dat dat aan het stoppen met roken kan liggen?

Mijn stoelgang is overigens ook normaal (dagelijks) gebleven.
Als ik goed geteld heb, ben ik vandaag een maand gestopt met roken! Een maand!!



Denk er nog wel dagelijks even aan, maar het is meer 'op de achtergrond' aanwezig.



Iedereen is volgens mij nog steeds gestopt hier! Wat een succestopic!
Oja:



Ik ben 30 dagen, 11 uur, 17 minuten en 49 secondes gestopt!

Ik heb ¤ 225,50 uitgespaard door 762 sigaretten niet te roken!



GATVER en dan te bedenken dat vriend en ik dit allebei wegrookten! WOW!
Alle reacties Link kopieren
Gister 150 dagen gestopt met roken.

Gelukkig geen kilo aangekomen dus ben ik erg trots op mijzelf



Binnenkort carnaval, maar dat ga ik ook overleven zonder sigaretten



In het begin had ik nog wel eens de gedachte; oh dit is echt zon moment waarop ik er eentje op zou steken.

Gelukkig nu niet meer



Iedereen succes met stoppen en/of gestopt blijven! You can do it!!
Zo, maandag ben ik ook al 3 weken gestopt, maar nu nog niet dus... maar goed.

Ik krijg het er steeds minder moeilijk mee, alleen soms ineens denk ik van zou ik er echt nooit meer eentje kunnen roken?

Ik heb er wel nog wel eens erge trek in/



Maar ik vind dt mensen die roken echt uit hun mond stinken nu.
en ik ben ook nog steeds bang dat ik als ik stres krijg alsnog wil roken.
Hoi allemaal,



Hier inmiddels dag 24, 239 sigaretten niet gerookt en ¤62 bespaard (scheelt dat ik er max 10 per dag rookte).



En ook ik heb zo'n opgezet buikje, regelmatig krijg ik de vraag of ik zwanger ben



Maar van de 5 kilo die ik aangekomen ben (incl. feestdagen) ben ik er alweer 1,5 kwijt door 's avonds minder te snoepen, super blij mee.



Het wordt echt steeds makkelijker om niet te roken. Gister zelfs met collega's een wijntje gedronken met de mogelijkheid m te roken, maar had er totaal geen behoefte aan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gerookt.... 2 sigaretten, en voel me er niet eens schuldig over... Stom he... Heb n heerlijke avond gehad en was n beetje aangeschoten.... En vandaag ga ik gewoon door met niet roken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gerookt. Heel veel
Alle reacties Link kopieren
En vandaag weer........

Help, waar zit die uit knop nu????

Wat gebeurt er in mijn hoofd.......
Oh meiden toch! Balen zeg.



Maar hup, gewoon weer door met niet roken toch!?

Moment van zwakte kan gebeuren, niet opgeven hoor fruitellie en Tineke
Kom op meiden,doorgaan! Ik zit al even mee te lezen, ben geen actieve schrijver, maar wel sinds ruim 3 weken gestopt met roken. Ik was zo ziek dat roken echt niet ging en na een week besloot ik dat ik dus net zo goed niet meer kon beginnen. Ik herken wel die bolle buik, mijn stoelgang is bij lange na niet wat het geweest is( ga veel minder, lijk geen aandrang te hebben, pers soms wat op toilet en dan komt er weleens wat, maar dan niet met het gevoel van : ik moet". )En ik heb trek!!! Kan wel blijven eten! Alles wat los en vast zit, het is niet veilig! En ik voel me moe sinds het niet roken....
Alle reacties Link kopieren
Ah...Wel volhouden hoor, je wil toch niet weer die ellende van opnieuw moeten stoppen?Dat hou ik mezelf voor, lees al een poosje mee en ben nu 2,5 week gestopt (18 dagen, 280 sigaretten niet gerookt,cold turkey met een klein beetje Alan Carr-geen zin in het hele boek:). Ik had gehoopt op een prachtige huid, maar dat valt nog even tegen:meer pukkels dan normaal. Wel voelen mijn longen drie keer zo groot en ben ik veel minder benauwd. Vind het confronterend te merken hoe enorm verslaafd ik was: bij elke emotie wil ik een sigaret en nog steeds moet ik een paar keer per dag 'nee' tegen 't stemmetje in mijn hoofd zeggen. Ben aan de ene kant opgelucht, aan de andere kant somberder dan toen ik rookte. Herkent iemand dat? Hoop dat ik niet te veel aankom... Na hoeveel weken stoppen ga je dat merken? En zijn jullie ook vaker moe dan als roker?
Alle reacties Link kopieren
Hey rapunzel; op mijn ene dronken sigaret na heb ik nu 4wk niet gerookt. Ben geen kilo zwaarder, huid is beter, heb meer energie maar heb nog wel steeds zin! Stoelgang begint weer te normaliseren (met behulp van lijnzaad) en longen voelen ook groter! Hoe zwaar en veel je rookte zal ook verschillen; ik rookte de lichtste sigaretten, ongeveer 9 per dag en in het weekend makkelijk pakje...

Ik stop natuurlijk niet met stoppen! Het is het niet waard! Zet hem op!!!

Ook voor alle anderen; lets keep it going!!
Tineke, hoe gaat het? Ik hoop dat je doorzet!



Feelsogood, erg he, die snaaidrang! Nou ja, het zal wel tijdelijk zijn Ik ben maar aan het compensatiesporten gegaan.



Rapunzel, ik ben niet sneller moe. Ik slaap inmiddels (na een maand) ook weer redelijk goed. Maar dat is eigenlijk pas de laatste dagen.



Fruitellie, goed bezig!



Hoe is het met de andere stoppers?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het zijn gangetje, opgezette buik is inmiddels al aan het verminderen. Ik denk er eigenlijk nog maar heel weinig aan. Vandaag vroeg een vriendin hoe het ging en of ik het nog een beetje volhield. Ik wist in eerste instantie niet waar ze op doelde, door haar manier van vragen en het feit dat ik er zelf niet zo meer aan denk.



Fruitellie, goed zo meid! Ik zie bij mij nog geen verbetering in mijn huid, ik zou dat zo fijn vinden! Heb juist nu meer vlekjes en pukkeltjes, denk ik...



Tineke, jij ook doorzetten he, je kunt dat zeker! Ik denk wel dat het makkelijker zou zijn als je partner ook zou stoppen (of lag het daar niet aan?). Ik weet niet wat ik gedaan had 2 weken geleden als ik thuis sigaretten was tegen gekomen...



Goldstrike, 150 dagen WOW! Rapunzel, Hertje, Noodles, Workit, Dolores, Ruby-Ann, GO GO GO girls!
Alle reacties Link kopieren
Bijna 3 maanden gestopt. Na anderhalf tot 2 maanden begon mijn huid opeens erg op te klaren. Had daarvoor ook meer pukkeltjes en alle rimpeltjes waren nog even diep. Rimpels rond mijn ogen zijn veel minder diep nu, werd pas geleden om mijn id gevraagd ivm een biertje kopen in de suup. Ben 35 . Dus hou vol, die mooie huid komt eraan .



Ik vond en vind het, afgezien van die eerste twee afgrijselijke dagen, echt een eitje. Begin ook nooit meer, was er echt helemaal klaar mee, heel plotseling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog steeds gestopt!



En wat goed om te zien dat iedereen volhoudt! :-)



Ik had gisteren wat stress en had veel zin in een sigaretje, ben sterk gebleven

Wel gedroomd dat ik aan het roken was. Heel vreemd. Voelde me schuldig toen ik wakker werd, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven