Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.



Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
@tineke1964



Bij mij sloeg de zwakheid ook altijd toe na stop pogingen maar je moet altijd denken aan het positieve dingen en gebruik de hulpmiddelen die beschikbaar zijn.

Bij mij heeft cold turkey helemaal niet gewerkt dus probeer de nieuwste hulpmiddelen en wie weet misschien helpt er een van .



Heb je de E-Cigarette al geprobeerd?zoniet raad ik je aan om een starterkit te bestellen .wie weet helpt het jou ook.



In iedergeval wens ik je heel veel succes en de andere rokers natuurlijk ook.
@Tineke,

Ik ben ook al eerder gestopt geweest, eens anderhalf jaar dat is nog niet zo lang hoor, en was weer begonnen.

Ook domheid, niet zozeer omdat ik zwak was.

Net als jij ook niet zwak bent, maar wel een zwak hebt, zoals wij allen, en dat is de verslaving.

Maar het zegt niks over jou als persoon.

Je vecht nog steeds, dat merk ik.

En je bent teleur gesteld in jezelf.



Maar het gaat je nog wel lukken, want ik zie dat je het toch echt wilt.





Ik ben maandag 3 weken gestopt, dus nu 3 weken en een paar dagen.

En ik moet zeggen dat ik het er steeds minder moeilijk mee heb.

Ik heb er wel soms nog hele erge trek in maar ik ruik vaak de rokers, want bijna iedereen die ik ken rookt, en die stinken als ze net gerookt hebben, en voel me nu ook niet meer opngemakkelijk op het schoolplein, of bij mn eigen kinderen om rook geur ofzo.

Want dat had ik wel, als ze een kusje gaf dat ik dat niet graag deed als ik gerookt had.



en nu kan ik ze elke secopnde zoenen als ik wil.



ik ben er nog wel blij mee, en heb het soms even moeilijk een aantal seconden, maar verder zit ik weer gezellig tussen de rokers, maar dan rook ik zelf niet.



Ik ben echt trots op jullie.

En ook op jou Tinneke, al rook je nu even weer.

Ik denk dat jij er wel af komt.
Hey allemaal,



Balen zeg Tineke! Maar niet getreurd, het gaat jou ook gewoon lukken. Misschien ben je er nog niet helemaal aan toe om te stoppen? Of schrijf ik nu iets raars?



Hier nog steeds gestopt, ruim een maand nu,

Met vlagen nog steeds heel moeilijk, maar het begin van de dag gaat nog prima, dan denk ik er niet eens aan..

Maar smiddags vind ik het moeilijk, of tijdens/ na stressmomentjes. Pfff dan mis ik mijn peukje nog wel



Zet m op allemaal
quote:Dolores007 schreef op 07 februari 2013 @ 23:05:

... nu ook niet meer opngemakkelijk op het schoolplein, of bij mn eigen kinderen om rook geur ofzo.

Want dat had ik wel, als ze een kusje gaf dat ik dat niet graag deed als ik gerookt had.



en nu kan ik ze elke secopnde zoenen als ik wil.







Heel herkenbaar dolores!

en al 3 weken, goed bezig!
Ik ben 46 dagen, 13 uur, 27 minuten en 59 secondes gestopt!

Ik heb ¤ 341,00 uitgespaard door 1165 sigaretten niet te roken!



Ik moest het even opzoeken op de teller, want ik tel geen dagen meer. Gaat goed! Heel soms nog wel even trek, maar het gaat steeds sneller weg. Yeahhhh!!
Pfff... Ik was best lang goed bezig, maar net voor carnaval weer begonnen en met carnaval volle bak gerookt. En na carnaval prompt weer gestopt. Dag drie nu dus en MOEILIJK! Ik wil nu écht niet meer roken. Eet al wel meer merk ik, maar ik vind aankomen niet erg. Ik snap niet zo goed wat er gebeurt: mijn lichaam wil niet roken (ben beetje hypochonder geworden van dat roken), maar mijn hoofd wil wel. Het hoort. Iets gepresteerd op het werk? Peukje. Vervelend telefoontje? Peukje. Maar ik ben tegelijkertijd zo blij met m'n hogere energielevel en de hoeveelheid extra zuurstof. Begrijp werkelijk waar niet waarom het dan zo moeilijk is. Het positieve hoort toch zwaarder te wegen dan het negatieve??
Hier ook nog steeds gestopt.

44 dagen alweer, maar ik rookte niet zo heel veel want ik heb 'pas' 441 sigaretten niet gerookt en ¤121 bespaard.

Scheelt veel met jou workit..



Yeey :cheer 2:
Soms heb ik het best moeilijk, met stres om niet te roken, en ik heb echt zin in een sigaret.

Wat vervelend zeg!

Maar heb niet gerookt, het moet ooit over gaan.
Goed bezig iedereen! Ik heb er echt vrijwel geen last meer van. Vind rokers nu stinken en mis het niet meer. Ben wel aangekomen, maar de eerste kilo's zijn er nu ook al weer af. Dat komt ook wel weer goed!



Noodles, ik zat ook op ruim een pakje per dag. Toen ik zag dat ik er dus in die paar weken meer dan 1000 gerookt zou hebben schrok ik ook wel.



Doloris, het gaat voorbij. Goed dat je doorzet!



Tineke, hoe gaat het bij jou?



Succes aan iedereen die het soms nog moeilijk heeft!
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Kom ook nog eens een kijkje nemen. Ben ook nog steeds gestopt, volgens de teller nu 51 dagen, waarmee ik 213 euro heb uitgespaard en 773 sigaretten niet heb gerookt. Qua bedrag vind ik het wel meevallen, maar het aantal sigaretten schrik ik echt van!



Dit weekend heb ik gelogeerd bij een rokende vriendin, ook op stap geweest etc, maar niet gerookt. Ik vond het bij haar thuis trouwens niet stinken, dat dacht ik altijd toen ik zelf nog rookte dat mensen mijn huis zouden vinden stinken.



Anyway, het gaat goed hier! Bij de harde kern, zo te lezen, ook! Ik mis wel een aantal andere gestopten, bijvoorbeeld Tineke en nog een paar?
Hallo allemaal hoe gaat het met jullie?

Ik ben nog steeds gestopt, maar wel ook nog steeds wel zin in een cigaretje.

Lichamelijk ben ik er sowieso helemaal vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Goed van iedereen!

Ik ben nu 8 maanden, 1 week en 4 dagen gestopt en heb ¤ 1073,14 bespaart!
mooi zakcentje Techniek!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Wat goed van jullie zeg......... Gefeliciteerd.

Hier is het niet gelukt

Mijn doel (nog) niet gehaald, heb nu de spirit niet om te starten.

In mijn hoofd zo druk met stoppen, is ook niet normaal..........

Voor jullie: heel erg knap en hou vol......
Tineke,

Jij lijkt voor mijn gevoel meer last te hebben met het "falen" de teleurstelling in jezelf en het roken, dan dat je had met het niet roken.



Ik weet zeker dat jij eens stopt.

Dit jaar volgend jaar who cares...

maar die keer met succes,



Ik weet het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Dolores, dank je wel.

En ja ik denk ook dat je gelijk hebt wat betreft het falen......... Ik merk ook dat ik daar heel veel " last " van heb.

Zo teleurgesteld in mezelf, voelde me zo sterk en wist het echt zoooo zeker, ik wil nooit meer roken, en dan toch zomaar uit het niets een pakje peuken kopen. Daar was totaal geen aanleiding voor. Tja, daar heb ik dus last van.

Teleurstelling.....?

Maar vind het super van jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Tineke, misschien even een "pauze" inlassen wat betreft het stoppen met roken? Dus een periode met jezelf afspreken, bijv , een maand, waarin je ook even niet denkt aan het stoppen. Maar zodra die maand voorbij is, er weer vol tegenaan gaan?



Ik denk dat je nu nerveuzer wordt van de gedachte te stoppen en/of te falen, waardoor het stoppen alleen maar moeilijker is. Vandaar dat een stap op de plaats misschien beter is en straks, als het allemaal weer rustig is in je hoofd, moet je er wel weer voor de volle 100% voor gaan. Ik weet ook zeker dat het je wel gaat lukken!
@Tinneke,

Ik denk dat je als je weer stopt uiteindelijk, wel weet dat het je valkuil was om er eentje te roken.

Want na dat foutje ergens in je stop periode, werd het moeilijker.

De verslaving is verot, ik heb het nog steeds moeilijk.

Vooral als de motivatie weg valt.

Iedereen rookt om je heen.

En je bent het eenmaal gewent.



Maar ooit ontwent het.

En nu weet je hoe erg je het vind om te "falen" en hoe moeilijk dit is.

Dus de volgende keer doe je alles om dat gevoel nooit meer te krijgen,
Hoi mensjes, ik hoop dat het jullie goed afgaat.

Mij ging het ook prima af, en ik heb nog niet gerookt gelukkig.

Maar nu wel meer moeite door stres.

Mijn vader heeft longkanker, gek he? dan ik dan opeens trek krijg in een cigaret.

Klinkt grof, maar het is gewoon echt zo.

Maar ik doe het niet, alleen al om het principe dat ik mijn vaders ziekte niet als excuus wil gebruiken.

Dat heb ik mijzelf ingeprent maar ik vind het behoorlijk schandalig en grof van mijzelf dat ik vandaag toch bijna een op wilde steken na zulk nieuws, over long kanker wel te verstaan.

Toch ziekelijk?



Ik doe het niet hoor.

Maar ik vond dit zo achterlijk dat ik het toch wilde delen.
Alle reacties Link kopieren
Hey Dolores,



Wat erg van je vader, is het nog te behandelen? En komt het ook door het roken?



Ik begrijp het ergens wel hoor, het is de stress en ook een soort van ontkenning waarschijnlijk..veel sterkte in ieder geval!.



Bij mij komt de zin ook terug op momenten van stress, maar ben nog steeds niet de fout in gegaan. Over iets minder dan 2 weken ben ik 3 maanden gestopt.



Hoe is het met de anderen?
Hey Savina,

Mijn vader is blijkbaar niet te genezen, het is daarvoor te ver.

Zijn `soort` longkanker komt vaak door asbest.

Mijn vader heeft ook met asbest gewerkt.

Ik wist helemaal niet dat er verschillende `soorten longkanker` waren.

Nog steeds wil ik wel eens roken, maar ik wil mijn vaders situatie niet als excuus gebruiken dus heb ik nog steeds niet gerookt ik ben nu 11 weken en 4 dagen gestopt.

Als ik ga roken zou mijn vader daar niet zo blij mee zijn, dus.. ik kan het beter laten want het lost toch niks op.



Dus ik blijf gestopt, hoe graag ik soms ook een cigaretje wil.

Hoe is het met jullie allemaal=
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een update! Hertje, hoe gaat het met de zwangerschap, voel je je OK? Wanneer precies ben je uitgerekend?



Workit, Noodles, Famke, Fruitellie, hoe gaat het met jullie, nog steeds gestopt? Dolores, inderdaad, hoe gaat het met je vader? Dikke knuffel voor jou!



Hier gaat het nog steeds goed, heb al 6 maanden niet gerookt! Gisteren nog een vriendin (roker) op bezoek gehad, we hebben lekker buiten in de tuin gezeten, zodat ze kon roken. Ik had er geen moeite mee, het was alleen raar om de asbak weer tevoorschijn te halen en daarna weer te moeten legen. Ik moest er trouwens even naar zoeken, terwijl ik vroeger 3 dingen zeker wist: waar mijn (reserve) aansteker lag, waar de asbak stond en waar mijn sigaretten lagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook inmiddels ruim 7 maanden gestopt!
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week zondag, dus nu ruim een week gestopt....

En zie m'n gewicht omhoog schieten
Love the life you live

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven