Gezondheid alle pijlers

Obstipatie en bruine menstruatie, zwanger ?

10-12-2016 11:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zondag nacht heel ziek geweest tot maandag. Ik had het NORO virus en heb niks binnen gehouden.



Nu heb ik sinds zondag middag nog niet naar de wc gekunnen en heb ik al 5 dagen bruine afscheiding.



Zaterdag heb ik nog seks gehad, vraag me af.. omdat ik dus zondag nacht tot maandag niks binnen heb kunnen houden , en mijn pil dus ook niet, zou het kunnen dat die symptomen al van een eventuele zwangerschap zouden kunnen komen ? Of is dit zo snel niet mogelijk? Want heb de dagen voordat ik ziek werd de pil wel netjes geslikt.



Ik hoor het graag!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Alles kan...

Maar check de bijsluiter van de pil. Het risico op zwangerschap bij een "vergeten" pil is afhankelijk van in welke week je hem vergeten bent.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek en koop een zwangerschapstest. En gebruik die dan ook, volgens de gebruiksaanwijzing.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 10 december 2016 @ 11:29:

Doe eens gek en koop een zwangerschapstest. En gebruik die dan ook, volgens de gebruiksaanwijzing.2 weken voor mijn aankomende menstruatie? Nee
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook wel fijn om te weten, ben 2,5 week geleden nog op gesteld geweest
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ja ,je bent zwanger.

Nee,je bent niet zwanger.
Je hebt dus meer dan 2 pillen geslikt die niet volledig opgenomen zijn. Klinkt als een kleine bloeding op basis van minder hormonen binnenhouden. Er is ook een kans dat je zwanger raakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het afwachten en op de dag dat je ongesteld zou moeten worden even testen.

Voor de MAP is het volgens mij te laat.

Verder kan het vanalles zijn. Ik weet niet wat je tegen de diarree hebt geslikt, maar als je bijvoorbeeld diarreeremmers hebt gehad, is het niet raar dat je zo lang verstopping hebt.

Bruine afscheiding kan ook allerlei redenen hebben. Als jij je pil niet geslikt hebt/of hij er te snel weer uitgegaan is er ook een grote kans dat het spotting is. Ik had dat altijd direct als ik mijn pil vergat, was een vrij lichte pil en als ik hem vergat wat de kans groot dat ik tot mijn ongesteldheid wat bruine afscheiding had of heel licht bloedverlies.



Zwangerschapssymptomen zouden niet zo snel aanwezig kunnen zijn. Na de bevruchting kan het zo een week of meer duren voordat de baarmoeder bereikt wordt en het gaat innestelen. Dan gaan je hormoonwaarden pas anders worden en kan je zwnagerschapsverschijnselen krijgen. En zelfs dan is het heel vroeg, omdat de hormoonwaarden nog niet heel hoog zijn.



Ik vermoed dus dat het een reactie is op het feit dat je pil niet hebt geslikt. De verstopping komt denk ik als reactie op dat je weinig gegeten hebt en net het Virus hebt gehad of dat je diarreeremmers hebt gebruikt. Maar ik ben geen arts, dit is puur boerenverstand



Afwachten dus tot volgende week.
Alle reacties Link kopieren
O en als je niet zwanger wilt worden nu even een condoom gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel erg sterk dat je nu last hebt van zwangerschapssymptomen (als je al zwanger zou zijn, zijn er nu nog niet genoeg hormonen in je lichaam om symptomen te krijgen, je kunt niet voor niets pas na twee weken testen) of dat je überhaupt zwanger gaat raken als je de pil gebruik zoals voorgeschreven en je houd aan de eventuele extra maatregelen die in de bijsluiter staan voor het geval je de pil bent vergeten/ziek was zoals condoom gebruik. Lees dus even in de bijsluiter wat je moet doen. Grote kans dat je lichaam gewoon van slag is door het ziek zijn en de vergeten pillen waardoor de hormoon spiegel verandert is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Zwangersschapssymptomen terwijl het nog niet eens is ingenesteld?

Lijkt me stug.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, als hier nu iemand zegt; "Ja hoor, heel goed mogelijk dat je nu zwanger bent", geloof je dat dan? En als iemand zegt; "Nee hoor, uitgesloten, niet mogelijk", geloof je het dan? Blijf je in beide gevallen niet net zo onzeker als nu? Afwachten dus en straks een test doen. Meer mogelijkheden zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
De symptomen zijn nog niet van de zwangerschap,dat is te vroeg. Door over te geven kan het wel zijn dat je pil minder werkt (kijk in de bijsluiter wat erin staat hierover , kan wisselen per soort pil).



Mocht je niet zwanger willen worden neem dan zsm contact met de huisarts op. Morning after pil zal niet meer werken maar volgens mij heb je daarnaast ook een methode die je dan kan toepassen ipv abortus. Maar hoe dit zit moet je even navragen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pudding123 schreef op 10 december 2016 @ 11:31:

[...]

2 weken voor mijn aankomende menstruatie? NeeWaarom vraag je dan hier 'zwanger?'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven