Gezondheid alle pijlers

odorex/borstkanker, nog één keer.....

15-06-2007 20:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat deze discussie al is geweest, ik heb hem nooit echt gevolgd want ik vond het onzin. Maar nu begon mijn moeder er ineens weer over en ik wist eigenlijk niet goed duidelijk te maken hoe het ook alweer zat.

Het was toch onzin? Of toch niet?
Ja. Dat was onzin.
Alle reacties Link kopieren




Nog 1 keer, ja het is onzin!!!!!!!!





Lees mijn topic over borstkanker maar eens door. Toen begon er ook al iemand over. Word een beetje moe van al die goedgelovige mensen.

Net of mijn oma, moeder en ik borstkanker hebben gekregen door deodorant.

Ik heb zo'n zwaar vermoeden dat het bij ons in de familie zit. Denk je niet? Sorry hoor. Maar heb het met die verhalen helemaal gehad.



marcec
Laten we nou alsjeblieft geen nieuwe topics openen elke keer als deze hoax weer langskomt, maar ff google'en of hier de zoekfunctie gebruiken.



Zo in en in triest dat iemand borstkanker gebruikt om vrouwen bang te maken:@.



Bedankt,

Bergamot

(ervaringsdeskundige)
Lieve Marcec,

Je was me net voor.

 Mot
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, als jullie nijdig om deze post worden moet je'm gewoon negeren. En Ja, ik heb gegoogled maar daar vond ik alleen pagina's die BEVESTIGDEN dat deo een oorzaak was. Vandaar mijn vraag.

En ja, ik weet ook uit eigen ervaring dat het bij grootste deel van de bortskankerpat. om een familiaire vorm gaat.

Ik wilde alleen mijn moeder geruststellen, ik had haar verteld over de discussie die hier op het forum was geweest maar ik wist niet zo goed hoe ik aan de die info kon komen.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je moeder geruststellen, hebt het voorgaande topic niet echt gelezen en bent niet handig in het opzoeken op Google en dan verwijt je anderen dat ze het wéér onzin vinden.

Natuurlijk vind je een hoop verhalen die het bevestigen. Hoaxes hebben namelijk de neiging steeds opnieuw op te duiken, zoals dit topic. Als je echter verder kijkt zul je een heleboel sites vinden die het verhaal ontkrachtigen. En dan geen flutsites, maar wetenschappelijke sites en die zullen het toch wel weten?!

Als je werkelijk je moeder wilt geruststellen zul je dus ook te lezen krijgen dat het odorexverhaal onzin is. Een beetje vriendelijker mag trouwens ook wel.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dit begrijp ik niet hoor, ik voel me echt een soort aangevallen. Mijn eerste vraag was toch niet zó raar?

Blijkbaar vonden/vinden jullie het dom. Maar waarom zo reageren?

Nou ja., laat dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Nog even, Marcec en Bergamot, ik heb bij "borstkanker' op dit forum gekeken en nu begrijp ik  waar jullie reactie vandaan komt. Sorry. Ik kan me voorstellen dat jullie je irrireerden. Vergeet dit topic maar:$



Lolotte, jouw reactie snap ik niet, heb ik je ergens ooit mee beledigd ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cajean,



bedankt voor je excuses, dat siert je.

Ik ben natuurlijk pissig op degenen die deze onzin de wereld in brengen.

Net of wij er idd zelf aandeel in hebben dat we borstkanker hebben gekregen.

Ben blij dat je even de moeite hebt genomen om het topic even te lezen.

Hoop dat jij en je moeder gerustgesteld zijn.

Dat was tenslotte jouw doel.



groetjes marcec
Alle reacties Link kopieren
Cajean, misschien heb je wat aan tips hoe de volgende keer prettiger en verstandiger tot een goed antwoord te komen?



- google niet als je er niet mee om kunt gaan. Bij een hoax zul je namelijk een hoop hits krijgen met foute info

- haal informatie bij onafhankelijke organisaties die op dat punt zichzelf hebben bewezen. Waar het kanker betreft is dat dus bijv. het KWF

- bij enige twijfel of er wellicht sprake is van een hoax; stel de vraag niet op internet of mail, maar bel met eerder genoemde organisaties. Jij bedoelt het goed en bent nu gerust gesteld, maar dit simpele topic blijft voor altijd ergens rondwaren op internet. Er zijn veel mensen die niet verder lezen dan hun neus lang is. Zij lezen de titel, en klaar. Voor hun is schadelijkheid meteen bewezen. Dit voedt de hoax en maakt het steeds lastiger te ontrafelen.





Deze hoax kreeg ik in 2000 al in mijn inbox. Hij rouleert nog steeds zeer veelvuldig, gezien het vaak opduiken hier op VF. Kun je nagaan; minimaal 7 jaar is het al moeilijk te bestrijden en schieten vrouwen onnodig in de stress doordat het internet gebruikt wordt om dergelijke dingen te verspreiden. Wij kunnen ons bewust worden van de mogelijke gevolgen van een hoax en een rol spelen waarbij we weigeren de hoax te voeden. Bellen voor informatie is zo'n adequate en simpele manier. Je krijgt niet alleen de nodige betrouwbare informatie, maar je geeft de hoax niet door aan anderen. Een telefoongesprek is afgerond nadat je hebt opgehangen. Hooguit blijft het een tijdje op band staan bij de KWF. Daar kan het weinig kwaad als het een hoax is, gezien hun professionele kennis. Stukken beter dan internet waar je nooit meer iets kunt verwijderen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren


Nog even, Marcec en Bergamot, ik heb bij "borstkanker' op dit forum gekeken en nu begrijp ik  waar jullie reactie vandaan komt. Sorry. Ik kan me voorstellen dat jullie je irrireerden. Vergeet dit topic maar:$



Lolotte, jouw reactie snap ik niet, heb ik je ergens ooit mee beledigd ofzo? 




Lees dan ook topics verder dan je neus lang is. Gewoon op de pijler gezondheid.



Maar afgezien daarvan, mag je alleen schrijven als je het zelf hebt meegemaakt? Zo komt het over. Bij 2 forummers bied je jouw excuus aan. Nou Lolotte heeft niets verkeerds geschreven.



Je lijkt mij wel een persoon die snel haar conclusies trekt. Meteen van leer gaan zonder even verder te kijken dan de neus lang is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.


Dit begrijp ik niet hoor, ik voel me echt een soort aangevallen. Mijn eerste vraag was toch niet zó raar?

Blijkbaar vonden/vinden jullie het dom. Maar waarom zo reageren?

Nou ja., laat dan maar.
Ben het wel met je eens hoor. Ik begrijp wel waarom er zo gereageerd wordt,maar ik vind het niet zo raar dat jij de vraag hier stelt en vind het ook niet dom ofzo. Ik kan best googlen, ben niet zo stom als het achtereind van een varken, maar vind het soms ook moeilijk info op internet op waarde te schatten. Maar goed, dat geldt dan meteen ook voor de antwoorden die je op een forum krijgt...
MV, moet je echt eerst alle topics over een bepaald onderwerp lezen om te kijken of er misschien ergens op één van de 2748237582 pagina's een antwoord op jouw vraag staat? Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet alle topics door te snuffelen, maar over hetzelfde onderwerp staat (net, gisteren was het nog p 3) op pagina 4 een topic 'Deodorant en borstkanker'.



Een klein beetje zoeken mag wel, anders wordt er iedere dag een topic over hetzelfde geopend 'omdat die andere al op pagina 2 staat'.



Roosvrouw, wat een goede post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven