Gezondheid alle pijlers

Onbegrepen blaas- en maag-darmklachten

29-04-2009 15:16 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een jonge vrouw van in de 20 en kwam er een paar dagen geleden achter dat ik niet meer kon plassen. Er zat toen ongeveer 1,5 liter in mijn blaas. Volgens de uroloog is het waarschijnlijk dat ik nooit meer zal kunnen plassen omdat de blaas zo uitgerekt is geweest en het virus wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt heeft er te lang gezeten heeft. Ik moet nu 2 weken mezelf gaan catheteriseren en als ik niet meer spontaan ga plassen de beslissing nemen of ik doorga met zelfcatheterisatie of een sp-catheter nemen.



Ik vind dit een moeilijke beslissing omdat het beide een enorme belasting is.... Zeker op zo'n jonge leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag bericht vanuit Nijmegen gehad. Een heel informatiepakket met allemaal lijsten om in te vullen en ook een wetenschappelijk onderzoek.



Krijg 30 juli een intake gesprek via de telefoon met een verpleegkundige. Aan de hand daarvan wordt gekeken welke onderzoeken nodig zijn. Die worden op 1 dag gepland in combinatie met een gesprek met de uroloog. Dan krijg ik vermoedelijk ook meteen de uitslag en een behandelplan. Nog even geduld dus.



Momenteel weer enorme blaaskrampen en koorts. Maar geen vieze stinkende urine. Snap er af en toe niets meer van. Mijn eigen uroloog is op vakantie en van de vervanger kreeg ik dridase, wat ik dus allang gebruik. Ik krijg steeds een grotere hekel aan dit ziekenhuis.



Morgen naar de bedrijfsarts in het ziekenhuis waar ik werk. Eens horen wat die te vertellen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat vervelend allemaal SP....kun je het allemaal nog een beetje handelen? Want het lijkt me behoorlijk heftig wat er in een korte tijd allemaal op je af is gekomen.



Hoop dat je bedrijfsarts wat persoonlijker is en oprecht geinteresseerd is in je klachten en vragen.
Alle reacties Link kopieren
Het valt af en toe inderdaad niet mee Enigme. Er komt zeker van alles op me af. Maar moet het allemaal maar positief blijven bekijken want alles gaat gewoon door.



Gesprek bij de bedrijfsats is goed gegaan. Aardige vrouw en ze schrok een beetje van mijn verhaal. Zij zegt ook dat we gewoon moeten afwachten wat ze in Nijmegen gaan zeggen. Ik mocht alleen van haar niet meer volop meewerken als ik me zo beroerd voel als de afgelopen dagen. Dan is er een te groot risico op fouten.



Ben gisteren weer gestart met een antibioticakuur. Vandaag een catheterwissel gehad vanwege lekkage en verstoppingen. Zit nu een maat groter in en heb weer flink wat napijn. Was zeer pijnlijk het wisselen omdat ze eerst moesten oprekken vanwege de grotere maat. Ze zeiden dat er waarschijnlijk een nog grotere in zou moeten, maar daar moet ik het eerst even met mijn eigen uroloog over hebben als die weer terug is van vakantie. Vind deze al groot en kan hem amper kwijt onder mij kleding.
Alle reacties Link kopieren
Welke maat zit er nu in. Sneeuwprinces? Spoel je de katheter en blaas ook wel eens, bijv. bij verstoppingen?
Alle reacties Link kopieren
Er zit nu een chariere 16 in. Spoelen heb ik wel gedaan toen hij bijna verstopt zat. Ik heb dat gedaan bij ons op de afdeling waar ik werk. Vanuit het ziekenhuis niets meegekregen namelijk
Alle reacties Link kopieren
misschien is spoelen dan een optie, iets om met je uroloog te overleggen?



mijn blaas wordt drie keer per week gespoeld, maar wat ik ervan begrijp, is dat vooral om steenaanslag te voorkomen. we spoelen met solutio R, en dat moet minstens tien minuten in de blaas blijven om in te kunnen werken. ik heb ooit begrepen dat als je veel last hebt van verstoppingen, je niet alleen met spoelen de katheter doorgankelijk houdt, maar dat je daarmee ook je blaas daadwerkelijk wat schoonspoelt. je gebruikt dan gewoon Na cl, dat knijp je met enige kracht erin, en vervolgens laat je het er meteen uitlopen. misschien ken je dat wel vanuit je werk. let wel: ik heb dit alleen van horen zeggen, dus kan er ook naast zitten. overleg het dus met de uroloog of urologie-verpleegkundige.



bij mij zit er trouwens ook een ch16 in, maar dan vanaf het begin. bij dat 'oprekken' lopen de rillingen me zowat over de rug, dat lijkt mij inderdaad zeer pijnlijk. als dat nog een keer moet, zou ik persoonlijk vragen om wat lokale verdoving, denk ik. of is dat nu ook gebruikt? ik ben denk ik iemand die het geluk heeft nooit (tot nu toe iig) verstopte katheters te hebben, dus veel meer kan ik je er niet in adviseren. of toch wel misschien: ik heb nu een speciale katheter voor suprapubisch gebruik, van uromed. daar zitten meer gaatjes in, daarmee schijnt het risico op verstoppingen ook kleiner te zijn. misschien kun je eens overleggen met een incontinentieverpleegkundige of zo'n leverancier van kathetermaterialen ofzo, (ik heb wel goede ervaringen met hoogland medical, die bezorgen bijv. ook thuis, maar zo zijn er meer) daar weten ze vaak toch wat meer over materialen en wat er allemaal verkrijgbaar is.



heb jij trouwens nog pijn van de insteekopening of je buikspieren? nu wel waarschijnlijk net na het wisselen, maar normaal gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ga zeker even overleggen met de uroloog. Bij mij komt het meer door vlokken dat hij verstopte. Maar hij moest ook gewoon gewisseld worden naar mijn idee. Ik voel me nu al een stuk beter, geen krampen meer, geen vlokken meer. Alleen nog wat lekkage, maar dat komt waarschijnlijk door het wisselen.



Normaal gesproken heb ik weinig last van de insteek en de buikspieren. Ben zelfs in de sportschool weer buikspieroefeningen aan het doen, wel op een lager niveau als eerst. Misschien dat het daarom ook wel zo'n pijn deed.... Ze zijn gewoon te getraind
Alle reacties Link kopieren
Van de week even helemaal ingestort. Ben nu nog niet echt de vrolijkste thuis..... Had het even helemaal gehad. Kreeg ook op mijn werk nog eens te horen dat ze me geen vast contract wilden geven. Dus weer een halfjaar contract. Had een beoordelingsgesprek en ze vonden mijn werkdrukbeleving niet goed en vroegen zich af of dat door mijn ziekte kwam en omdat ik de hele tijd met urineweginfecties loop. Ik zei van wel omdat ik het daarvoor nog nooit zo druk beleefd had en de laatste tijd nogal chaotisch ben af en toe als ik me niet lekker voel. Maar ook dat ik de druk ervoor prima aan kon. Dit konden hun niet beoordelen omdat ze er nog maar 3 maanden zijn....... Ook kreeg ik te horen dat mijn timemanagement niet goed was, maar konden alleen een voorbeeld noemen dat ik mijn rapportage vaak op het nippertje klaar heb. Dit is echt onzin want moet inderdaad vaak nog even vaart erachter zetten, maar ben dan ook wel optijd klaar en daar draait het om...... Tot slot vonden ze me te onzeker. Hier hebben ze dan wel een puntje wat mijn zwakke kant is. Maar daar ben ik ook mee aangenomen en mee aan het werk. Vind het gewoon een rotstreek. Heb het gevoel dat ze me eruit willen werken.... Ook omdat ze me vanaf volgende maand al een half jaar contract wilden geven. Maar heb gezegd dat ik dat niet accepteer. Dat ik gewoon vanaf mijn contractdatum een nieuw contract wil.... Dit vatten hun natuurlijk weer op dat ik bang en onzeker was dat ik het niet binnen 6 maanden zou redden... Ik wil nu gaan kijken of ik weg kan uit de zorg zodat ik misschien wat minder ziek ben en dan maar iets van lesgeven ofzo.........
Alle reacties Link kopieren
Oh joh, wat naar allemaal! Ik kan je helaas niet echt adviseren hierin, maar ik kan me wel voorstellen dat het dubbel gemeen voelt dat jij op een voor jou kwetsbaar en onzeker moment in je leven ook nog eens zoiets voor je kiezen krijgt. Alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg is.. sterkte ermee, en misschien helpt het om met collega's te praten die je al wat langer kennen, om van hen terug te horen wat ze vinden van je functioneren?
Alle reacties Link kopieren
Dank je Sent. Ik heb al met wat collega's gesproken. Die herkennen wel die onzekerheid. Maar niet dat ik mijn werk niet optijd af zou hebben. Hun vinden het ook gemeen, maar helaas heb je daar zo weinig aan. Heb ook nog steeds last van huilbuien als ik er aan denk. Je voelt je zo machteloos..... Zal het volgende week ook even met de bedrijfsarts erover hebben. Ga nu met steeds meer tegenzin naar mijn werk omdat ik weet dat als het druk is, dat ik het allemaal niet zo goed aankan momenteel. Zeker niet omdat ik nu emotioneel ook nog eens een flinke dip heb naast mijn gezondheidsklachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotstreek SP. Hebben ze nooit eerder wat aangegeven tav hun kritiek in het laatste gesprek? Afgezien van die onzekerheid dan...Maar goed. Dat zijn zoveel verpleegkundigen wel eens. Hebben ze ook een leertraject oid voorgesteld?



Zou idd je situatie eens aan de bedrijfsarts voorleggen, ze behandelen je niet netjes. En dat is gezien je situatie niet terecht.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt helaas wel nog een week voor ik weer naar de bedrijfsatrs moet. Gelukkig niet zo heel veel werken in die week. Maar 3 avonden en 1 dagdienst.



Ben trouwens sinds gisteren telkens misselijk en heb sinds vanmorgen pijn in mijn onderrug aan beide kanten. Geen spierpijn volgens mij..

Heb geen idee waar het vandaan kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zouden je nieren kunnen zijn meid. Nierbekkenonsteking? Ff snel je huisarts bellen...niet mee wachten.
Alle reacties Link kopieren
ja, even je urine laten controleren. en in de gaten houden of je koorts hebt of krijgt, maar daar moet je niet op wachten hoor, ik zou even bellen als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren
Had inderdaad ook al aan een nierbekkenontsteking zitten denken, maar urine ziet er normaal uit en heb geen koorts. Wacht wel even af. Als het morgen nog zo is even langs de huisarts of de uroloog. Alhoewel eigen uroloog nog steeds op vakantie is en deze niet echt aardig was.... Wel een beetje jammer dat ik vanmorgen net de laatste antibiotica van de kuur heb genomen. Vanavond wel gewoon gewerkt, maar merkte wel dat ik warriger en vergeetachtiger was als de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
nog steeds flink misselijk, eigenlijk heviger als voorgaande dagen. Ook nog flink pijn in de rug. Alleen geen koorts en vieze urine. Huisarts geprobeerd te bellen maar heeft vakantie. Eigenlijk geen zin om de vervanger te bellen. Moet ook vanmiddag weer werken. Vraag me ook af of het probleem ernstig genoeg is om de vervanger te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Wel bellen hoor. Wie weet heb je inderdaad een nierbekkenontsteking, of reflux naar de nieren, en daar kun je gewoon nierschade van oplopen. Met jouw geschiedenis van UWI's is de kans groot dat er toch 'iets' aan de hand is, en je kunt maar beter even langsgaan om dat uit te laten zoeken. Bij een vervanger ga je natuurlijk niet met elk pijntje langs, maar als er mogelijk een probleem is met je nieren, dan is het wél tijd om even te bellen. Doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld met de vervanger. Aangezien er geen koorts is, is er geen reden om langs te komen volgens hun. Moet donderdag even bellen als het nog niet over is. Ze vonden het geen haast omdat ik uitgebreid bekend ben met misselijkheid en buikklachten en omdat ik onder controle sta van de uroloog. Sta daar nogal bekend als iemand die vaak met vage klachten komt waarvan niet altijd achterhaald kan worden wat er aan de hand is.......



Dan maar weer afwachten....
Alle reacties Link kopieren
Nou avonddienst weer met veel pijn en moeite overleefd. Misselijkheid iets afgezakt door een zuigtablet tegen misselijkheid. Evengoed weinig gegeten en gedronken waardoor je je ook niet lekker voelt. Pijn is nog flink anwezig zo snel mijn bedje in
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu SP?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds flinke pijn in mijn rug en misselijk. Zolang ik niets eet of drink gaat het goed. Ook echt moe. Bijna de hele dag op bed gelegen en geslapen, maar blijf zo ontzettend moe en sloom en warrig. Had vanmorgen bijvoorbeeld mijn auto weggebracht voor APK, werd ik later gebeld door die garage dat hij klaar was. Ondertussen was ik allang vergeten dat ik hem weggebracht had....
Alle reacties Link kopieren
Wat ook erg raar is, 1 kant van mij gezicht is gezwollen. Vooral bij mijn lippen. Zie er echt niet uit nu. Hopelijk is dat snel weer weggetrokken. Morgen maar weer contact opnemen met de vervangende huisarts. Alhoewel ik daar na het vorige gesprek helemaal geen zin meer in heb... ze nemen me toch niet serieus.
Alle reacties Link kopieren
Meid laat je niet kisten door vooroordelen. Ze hebben je maar serieus te nemen met deze klachten. Het zijn geen rechters maar artsen. Jij bent de patient en zij moeten jou behandelen. Zou gewoon een afspraak maken met de vervangende huisarts, dus niets telefonisch doorspreken...Hij moet je zien.
Alle reacties Link kopieren
Ga zo nogmaals de huisarts bellen. Pijn in de rug is niet minder geworden, eerder erger. Begin ook een slechte urineproductie te krijgen en erg geconcentreerd, dus krijg toch te weinig vocht binnen, hoe goed ik het ook probeer... Zie er wel als een berg tegenop om naar de huisarts te gaan en zeker om eventueel naar het ziekenhuis hier te gaan nadat ze de laatste keer de psychiatrisch verpleegkundige op me afgestuurd hadden omdat ik het allemaal verzonnen zou hebben.........
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je dan naar een ander ziekenhuis gaa, wanneer dat nodig blijkt?



Goed dat je wel weer gaat bellen hoor, want dit klinkt toch niet goed. En wees niet te bang om niet serieus genomen te worden. Er zijn genoeg huisartsenpraktijken waar ze het beleid hebben dat als iemand voor een tweede keer belt met dezelfde klachten, die persoon toch even gezien moet worden. Bovendien ben je duidelijk echt niet lekker, het gaat dus niet meer om "alleen" pijn in de nierstreek. Laat je het weten als je meer weet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven