Gezondheid alle pijlers

Onbegrepen blaas- en maag-darmklachten

29-04-2009 15:16 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een jonge vrouw van in de 20 en kwam er een paar dagen geleden achter dat ik niet meer kon plassen. Er zat toen ongeveer 1,5 liter in mijn blaas. Volgens de uroloog is het waarschijnlijk dat ik nooit meer zal kunnen plassen omdat de blaas zo uitgerekt is geweest en het virus wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt heeft er te lang gezeten heeft. Ik moet nu 2 weken mezelf gaan catheteriseren en als ik niet meer spontaan ga plassen de beslissing nemen of ik doorga met zelfcatheterisatie of een sp-catheter nemen.



Ik vind dit een moeilijke beslissing omdat het beide een enorme belasting is.... Zeker op zo'n jonge leeftijd
Alle reacties Link kopieren
heb net gebeld en wordt zo teruggebeld door de vervangende huisarts.....
Alle reacties Link kopieren
Net arts gesproken. Hem lijkt het onwaarschijnlijk dat het mijn nieren zijn. Zeker omdat het aan beide kanten zit. Hij denkt dat het 2 dingen zijn die nu apart van elkaar spelen. Morgen even wat urine inleveren en verder gewoon afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet mee akkoord gaan SP. Je klachten verergeren...als die pijn nou weer toeneemt dan moet je morgen gewoon naar die dokter gaan en eisen dat je nagekeken wordt. Kun je de uroloog nog niet ff bellen om te overleggen?
Alle reacties Link kopieren
mijm eigen uroloog is nog steeds op vakantie

Over de vervanger ben ik totaal niwt tevreden. Ga eerst morgen wel de urine afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Urine was schoon bij de huisarts. Aangegeven dat ik wel meer klachten heb. Pijn in de rug is namelijk weer toegenomen. Volgens hun moet ik maandag maar weer contact opnemen als ik dan nog steeds klachten heb. Omdat ik geen koorts heb kon er nooit wat ernstigs aan de hand zijn. Verder moest ik maar goed blijven eten en drinken en bewegen. Het interesseerde hun niets dat ik zei dat het eten en drinken dus niet lukte en ik evengoed al veel beweeg vanwege een hond die ik regelmatig uit moet laten. Zucht. Verder geen energie om discussie langer aan te gaan, hun gooiden ook de hoorn erop.....
Alle reacties Link kopieren
Toch even bij de huisartsenpost geweest. Blijk een nierbekkenontsteking te hebben, voorlopig weer aan de antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel!!! Grrrrrr...Hopelijk zakken je klachten nu snel af meid. Helpt pcm tegen de pijn?



Wat een HORK van een vervangende huisarts heb je. Ik zou hem ff bellen als ik jou was. Hij moet toch weten dat je een nierbekkenontsteking niet altijd kan traceren met een urine sediment...Komop hey.



Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
En goed van je trouwens dat je toch nog naar de HAP bent geweest ...goeie leer dus voor de volgende keer...neem jezelf wat sneller serieus (als een ander dat niet doet).
Alle reacties Link kopieren
Zeker een goede leer Enigme. Ben blij dat nu de oorzaak ik gevonden voor het probleem. Heb ook meteen iets tegen de misselijkheid gekregen van die vervangende huisarts, dus ook de afgelopen dagen weer wat kunnen eten. Daardoor voel ik me nu wel weer iets beter. Maar nog steeds wel pijnlijk hoor en mijn blaas blijft ook nog lekker door krampen, met daarbij ook de pijn in mijn rug die dan extra opspeelt. Maar ja, hopelijk gaat de antibiotica nu snel aanslaan...

Heb nu eerst een kuur van 10 dagen gekregen en daarna nog minimaal een maand doorgebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nog niet echt lekker hier, blijf wat verhoging houden en pijn in mijn rug. Urine ziet er wel beter uit, maar had niet eens in de gaten dat het zo verontreinigd was. Hoop dat het nu eindelijk wat beter gaat. Misselijkheid gaat gelukkig wel wat beter, maar in vlagen. Soms nog wel medicatie ertegen nodig. Maar kan ook een bijwerking zijn van de antibiotica....
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg.. maar goed dat je van 't weekend toch naar de HAP bent gegaan! Is het een idee om als je eigen HA weer terug is, eens te bespreken met hem dat je je door deze vervanger niet erg serieus genomen voelt?



Ik hoop in ieder geval dat je je snel beter zult voelen. Maar moet koorts niet heel snel na de start van een AB-kuur dalen en wegblijven? Misschien toch verstandig nog even de HA te bellen daarover?
Alle reacties Link kopieren
Had zelf ook het idee dat ik wel al behoorlijk opgeknapt moest zijn Sent. Maar het wil nog niet echt vlotten. Ben een beetje huiverig om weer een arts lastig te vallen. heb geen koorts, wel verhoging. Vanmorgen 37.8. Denk dat als het morgen niet beter gaat, dat ik dan maar even de huisarts of uroloog bel.... Geen idee welke van de 2 ik dan moet bellen....
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je echt helemaal geen zin hebt om weer een arts te gaan bellen, maar een nierbekkenontsteking is niet iets waar je makkelijk over kunt doen. Het kan heel goed dat deze AB niet goed aanslaat en je met een ánder middel wél heel snel opknapt. En er was al gebleken dat jij zelf nog altijd het beste weet wanneer er iets niet goed is, toch?



Of je je HA of uroloog belt, maakt niet zoveel uit denk ik. Gewoon waar jij je het prettigst (of het minst onprettig..) bij voelt. In principe zou ik zeggen je huisarts, omdat je deze kuur ook van de huisarts (HAP) hebt, maar als je nog steeds met die vervanger zaken moet doen, kan ik me voorstellen dat je liever de uroloog belt.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar even met uroloog gebeld. Hou nu ook mijn antibiotica niet binnen en had net een koude rilling. Wordt zo terug gebeld. Hoop nog een orale antibioticakuur, want heb geen zin in een opname.
Alle reacties Link kopieren
Nou, nu een weer een andere kuur gekregen. Kijken hoe dat gaat...... Gewoon oraal gelukkig......
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ook een koude rilling gehad, heb dit ook doorgegeven aan de assistente. Maar hoefde niet langs te komen bij de uroloog. Ik vind dat wel een beetje vreemd, of ligt dat aan mij?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat vreemd?



Een koude rilling past bij koorts..je hebt een nierbekkenontsteking en je krijgt antibiotica. Zolang je nog geen 39-40 graden koorts hebt is er geen reden tot ongerustheid en heeft het geen meerwaarde dat de uroloog je ziet.
Alle reacties Link kopieren
Had tijdens de rilling een temp van 39,5. Daarnaast spuug ik weer alles eruit wat erin gaat, dus ook de antibiotica. Ben er gewoon niet gerust op. Heb me nog niet zo ziek gevoeld......
Alle reacties Link kopieren
Tja als je er niet gerust op bent zit er niets anders op dan nog een keertje bellen....Probeer wel te blijven drinken als de misselijkheid wat is afgezakt.
Alle reacties Link kopieren
Bah, net met veel moeite mijn nieuwe antibiotica naar binnen gewerkt. Nu een half uur later is mijn hele gezicht gezwollen en heb ik uitslag op mijn gezicht, hals en armen.... Nou ja, wilde toch nog een keer de uroloog bellen.....
Alle reacties Link kopieren
Mjah lijkt me verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Wordt zo opgenomen. Kan ook op mijn mobiel op Viva, dus houd jullie op de hoogte. Krijg antibiotica via het infuus
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je doorgepakt hebt SP. Ze moeten ze eens ff een paar dagen goed in de gaten houden. Heel veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Nou, de eerste nacht in het ziekenhuis was er een.... Gistermiddag bij de opname al gezeur dat ik me waarschijnlijk aanstelde omdat de koorts gezakt was en mijn urine schoon was. Daarnaast nauwelijks verhoogde infectieparameters. Omdat het afgesproken was toch maar opname. Gisteravond wel troebele urine, maar sediment kan hier alleen overdag afgenomen worden omdat het lab daar savonds en snachts niets mee doet en het dan te lang staat. Met als gevolg dat het vanmorgen door al dat spoielen door het infuus natuurlijk er weer helder uit zag.



Rond 0.30 kreeg ik blaaskrampen en deze hebben geduurd tot 4.30. Wat een hel zeg. Dacht echt dat het nooit op zou halen. Heb uieindelijk wat via het infuus wrvoor gekregen want mijn rug en blaas deden echt enorm pijn. Nog steeds ttrouwens door de krampen



Vandaag ook intake met Nijmegen.
Alle reacties Link kopieren
Mag morgen weer naar huis. Antibiotica mag dan oraal. Heb me in 2 weken nog niet zo goed gevoeld en zelfs de pijn in de rug neemt af.



Gisteren intake met het Radboud gehad. Krijg een UDO en daarna gesprek met de uroloog daar. Waarschijnlijk in augustus nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven