Gezondheid alle pijlers

Onregelmatigheid borst

01-07-2016 08:30 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd aan het tobben met mijn gezondheid. Ik merk ook dat dat, waar ik normaalgezien rustig ben rondom gezondheid en ziekte, me ongerust maakt. Ik heb een wat afwijkend bloedbeeld gehad afgelopen maand, word vanwwege bepaalde klachten doorverwezen naar een neuroloog maar gisteren ontdekte ik een deuk in mijn borst. En nu denk ik: wat als alles samenvalt met deze deuk? Alle klachten te verklaren zijn door borstkanker? En opeens word ik heel bang.



Ik wil eens polsen of iemand dit herkent. Kunnen afwijkende waarden, leukocyten te laag, bloedarmoede, vitamine d en b12 tekort dit soort klachten veroorzaken, of kan borstkanker dit soort waarden veroorzaken? Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de dokter, maar wil graag wat herkenning, geruststelling of steun.



Ik voel me opeens een enorme hypochonder en dat ben ik niet en wil ik ook niet zijn maar ik ben ongerust.



Plaatjes plakken kan ik niet maar ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaded via tinypic.
Alle reacties Link kopieren
Nu direct de huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bel de huisarts, die weet het beste het antwoord. En geloof hem/haar. Parkeer het. Maar pas nadat je gebeld hebt.



Een weekend is altijd zo voorbij, tenzij je je ergens zorgen over maakt en moet wachten tot na het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_127683 wijzigde dit bericht op 01-07-2016 09:33
Reden: Geen medisch advies willen.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een plotse indeuking kan veroorzaakt worden door een knobbel ja.

Hup naar de HA !
Ik zou niet tot maandag wachten, maar proberen vandaag nog een afspraak te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts......en wel meteen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niks bijzonders op je foto maar als je zelf wat ziet of voelt zou ik alles in mijn handen laten vallen en naar een arts gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 01 juli 2016 @ 09:16:

Ik zie niks bijzonders op je foto maar als je zelf wat ziet of voelt zou ik alles in mijn handen laten vallen en naar een arts gaan.Natuurlijk zie jij niets bijzonders op de foto, dat is ook niet aan een leek om over te oordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepie1974 schreef op 01 juli 2016 @ 09:16:

Naar de huisarts......en wel meteen!Nounou die 2/3 dagen maakt ook niet zoveel uit hoor, er is geen hele grote spoed zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
De bovenste foto is mijn rechterborst, daar zie je niets op. De onderste is mijn linker, aan de onderkant daarvan, aan de kant van mijn zij, zie je een deuk.
Het is al gezegd TO... Ik zou ook alles proberen om vandaag nog een afspraak te krijgen bij je HA. En als je een verwijzing krijgt: bij de Monroe kliniek in Bilthoven kun je wellicht meteen terecht. Sterkte..
quote:spectral schreef op 01 juli 2016 @ 09:23:

[...]



Nounou die 2/3 dagen maakt ook niet zoveel uit hoor, er is geen hele grote spoed zeg maar...Ook al voor arts gestudeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 01 juli 2016 @ 09:25:

[...]





Ook al voor arts gestudeerd?

Ik heb zelf borstkanker gehad.... het is niet dat het een zaak van leven of dood is die paar dagen. Grote kans dat als je vandaag naar de huisarts gaat je pas over een week in het ziekenhuis terecht kunt.



Ik begrijp dat je voor je gemoedsrust direct er wat aan wil doen, maar medisch gezien is er niet echt noodzaak.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt wel zó om medisch advies vragen over iets waar je op een forum niets maar dan ook niets over kunt zeggen. Foto's interpreteren moet je echt aan de huisarts overlaten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 09:30:

Dit is echt wel zó om medisch advies vragen over iets waar je op een forum niets maar dan ook niets over kunt zeggen. Foto's interpreteren moet je echt aan de huisarts overlaten!Daar heb je helemaal gelijk in, dankje, nouschi, ik ga de foto's weghalen. Ik dacht zelf misschien spoken te zien en daarom kon iemand me misschien geruststellen door te zeggen dat er niets te zien is, maar dit komt niet goed over.
Alle reacties Link kopieren
Dokter al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ik zit niet thuis, maar met dochter ergens anders in t land dus sneller naar de huisarts kan niet. Maar jk ga dus sowieso maandag en heb dit weekend gelukkig veel afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ongerust, reden genoeg voor een snelle consultatie ;)

EDIT : gaat dus niet
quote:spectral schreef op 01 juli 2016 @ 09:28:

[...]



Ik heb zelf borstkanker gehad.... het is niet dat het een zaak van leven of dood is die paar dagen. Grote kans dat als je vandaag naar de huisarts gaat je pas over een week in het ziekenhuis terecht kunt.



Ik begrijp dat je voor je gemoedsrust direct er wat aan wil doen, maar medisch gezien is er niet echt noodzaak.



Ik zat de volgende dag in het ziekenhuis en alles werd in een sneltreinvaart onderzocht.

Laat jouw zicht hierop aub niet TO beïnvloeden!
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 01 juli 2016 @ 09:35:

[...]





Ik zat de volgende dag in het ziekenhuis en alles werd in een sneltreinvaart onderzocht.

Laat jouw zicht hierop aub niet TO beïnvloeden!Mja maar medisch gezien groeit borstkanker niet in 2/3 dagen ex-potentieel... Natuurlijk moet TO naar een dokter als ze er heel erg mee zit, maar het maakt voor de diagnose, de behandeling en de kans op herstel helemaal niets uit of ze nu gaat of over een paar dagen.
Spectral, ik snap wat je zegt, maar ik heb ook een heel (paas-) weekend moeten wachten. Is knap vervelend omdat je je toch zorgen maakt.



Bij mij ging het daarna, net als bij Mary, ook in een noodtempo trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 01 juli 2016 @ 09:46:

Spectral, ik snap wat je zegt, maar ik heb ook een heel (paas-) weekend moeten wachten. Is knap vervelend omdat je je toch zorgen maakt.



Bij mij ging het daarna, net als bij Mary, ook in een noodtempo trouwens.Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was ging het ook in een raptempo... maar dat doen ze om mensen niet te lang in onzekerheid te laten, niet uit medisch oogpunt.
quote:spectral schreef op 01 juli 2016 @ 09:52:

[...]



Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was ging het ook in een raptempo... maar dat doen ze om mensen niet te lang in onzekerheid te laten, niet uit medisch oogpunt.Dat is niet waar, als het een erg agressieve tumor is, handelen ze zo snel mogelijk. Heeft dan niets met mensen in onzekerheid laten te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven