Gezondheid alle pijlers

Ontstoken wondje

10-11-2014 22:09 28 berichten
Ik heb een wondje op mijn voet. Gesneden aan glas. Niet heel groot. Meteen ontsmet met betadine ( aaaauuuu ) en een dag later nog ingesmeerd met antibiotica creme. Goed afgedekt. Dat is nu 3 weken geleden. Wondje zit al 2 weken een korstje op. Maar is ook al 3 weken ontstoken. Doet pijn als ik erop druk ( niet doen ) en t irriteert wat. Het wondje zelf is ong 1,5 cm lang en de ontsteking iets van 3 bij 2 cm.



What to do? Vorig jaar had ik een heel klein wondje op mijn voet, nergens last van totdat mijn lymfeklier ontstoken was. Lymfeklier is nu rustig. Maar de ontsteking wordt niet kleiner of minder. Naar de huisarts? Trekzalf? Soda? Amputatie??



Iemand een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel even met de huisarts overleggen. Dat lijkt me zinvoller dan zelf verder gaan zitten klooien.



Succes!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Huisarts
Ik zou langs de huisarts gaan. Zou goed kunnen dat er bijvoorbeeld nog een stukje glas in zit.

Huisarts kan het wondje goed bekijken en schoon maken.
Als ik er op druk (niet doen) hahaha!!

Sterkte. Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Weken in soda of badedas kan geen kwaad lijkt me.



Verder zou ik er echt af blijven en naar de huisarts gaan. Wie weet zit er nog een stukje glas of vuil in.



Succes ermee!
Sodabadjes
Alle reacties Link kopieren
Huisarts.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Elk ander persoon komt met enorme problemen bij de HA, ik kom met een ienimini ontstoken wondje. Is toch een beetje een drempel. Aan de andere kant is mijn eigen risico al op aan allergiemedicijnen...



Ik denk dat ik de assistente eens bel om te overleggen...
Alle reacties Link kopieren
Ja doe maar amputeren, ben je er voor altijd van af, of je moet fantoompijn krijgen natuurlijk. Lijkt me best lastig jeuk hebben en niet kunnen krabben.

Och en dat het een inieminie wondje is, ook wel eens fijn voor de dokter dat het niet meteen een zaak van leven of dood is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Huisarts even laten checken.

Badjes zijn uit de gratie sinds gebleken is dat het meer risico oplevert dan goed doet (maar mijn hemel, wat zijn er weinig huisartsen die hun literatuur bijhouden, onvoorstelbaar).
Alle reacties Link kopieren
Eens met Bootje. Badjes zijn uit de gratie.



Ik zou zeggen, gewoon even naar laten kijken. Niet bang zijn dat de huisarts je probleem niet belangrijk genoeg vindt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Wat is het risico van badjes? Wist niet dat het intussen al uit de gratie is.
Alle reacties Link kopieren
Wat de meesten hier zeggen: Naar de huisarts.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Gekkootje schreef op 10 november 2014 @ 23:37:

Wat is het risico van badjes? Wist niet dat het intussen al uit de gratie is.

Het heeft geen effect. Maar levert wel extra risico's op omdat je oa het wondgebied verweekt.



Betadine/jodium is ook een twijfelgeval aan het worden, er zijn evenveel studies die zeggen dat het wel helpt als studies die zeggen dat het niet werkt. Maar omdat het geen extra risico's oplevert wordt dit voorlopig nog wel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wond is verweking van de huid niet het grootste probleem. Het is van een heel klein wondje gegroeid tot een ontstekingsgebied van 2 bij 3 cm. Dan zou ik dus wel een soda bad adviseren omdat dat de ontsteking aanpakt. En van een badje van tien minuten wordt je huid niet week hoor. Wetenschappers moeten zich maar niet bemoeien met verpleegkunde, dan gaat de halve wereldbevolking dood aan gangreen!



Ik vind het zeker een bezoek aan de huisarts waard. Weet je dan niet dat je heel ziek kunt worden van een uit de hand gelopen ontsteking? Snel laten bekijken en het kan best zijn dat je antibiotica krijgt.



Wonden op voeten, altijd heel schoon houden. Meermalen per dag de pleister verschonen en jodium gebruiken. Wat nou achterhaald, wat een onzin. Aanpakken die bacterien voor je met je been omhoog in het ziekenhuis ligt. Je kunt een vervelende bacterie hebben en dan moet je aan een infuus antibiotica krijgen. Dus je bent echt geen zeur, dit heeft behandeling nodig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
In het vervolg ook direct ibuprofen gaan slikken, ontstekingsremmend.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 11 november 2014 @ 00:18:

Bij deze wond is verweking van de huid niet het grootste probleem. Het is van een heel klein wondje gegroeid tot een ontstekingsgebied van 2 bij 3 cm. Dan zou ik dus wel een soda bad adviseren omdat dat de ontsteking aanpakt. En van een badje van tien minuten wordt je huid niet week hoor. Wetenschappers moeten zich maar niet bemoeien met verpleegkunde, dan gaat de halve wereldbevolking dood aan gangreen!



Ik vind het zeker een bezoek aan de huisarts waard. Weet je dan niet dat je heel ziek kunt worden van een uit de hand gelopen ontsteking? Snel laten bekijken en het kan best zijn dat je antibiotica krijgt.



Wonden op voeten, altijd heel schoon houden. Meermalen per dag de pleister verschonen en jodium gebruiken. Wat nou achterhaald, wat een onzin. Aanpakken die bacterien voor je met je been omhoog in het ziekenhuis ligt. Je kunt een vervelende bacterie hebben en dan moet je aan een infuus antibiotica krijgen. Dus je bent echt geen zeur, dit heeft behandeling nodig. Het is maar goed dat gewone mensen zich niet bemoeien met wondzorg
quote:lilalinda schreef op 11 november 2014 @ 08:36:

In het vervolg ook direct ibuprofen gaan slikken, ontstekingsremmend.Wat dan weer heel erg slecht is voor je maag.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 11 november 2014 @ 00:18:

Wetenschappers moeten zich maar niet bemoeien met verpleegkunde, dan gaat de halve wereldbevolking dood aan gangreen!





Dit is als grapje bedoeld toch?



Of vergis ik me en zijn alle behandelplannen en medicijnen bij toeval gevonden tussen de kaas en eieren in de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 11 november 2014 @ 09:11:

[...]





Wat dan weer heel erg slecht is voor je maag.het KAN maagproblemen geven, zeker niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts gaat niet van het eigen risico af, dus geen reden om niet te gaan.



Het kan heel goed zijn dat er nog een stukje glas inzit, laat dit dus goed nakijken.



Ibuprofen e.d. vind ik, vooralsnog, onzin om te slikken. Ga eerst naar de huisarts.
quote:lilalinda schreef op 11 november 2014 @ 09:13:

[...]



het KAN maagproblemen geven, zeker niet altijd.



Je hebt gelijk. Maar dan nog vind ik het erg overdreven om zulke pijnstillers te gaan slikken voor een wondje in je voet.



Gewoon naar de huisarts gaan.
wondje is bijna genezen, is schoongemaakt door de assistente en nu bijna 10 dagen later is het bijna weg.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven