Gezondheid alle pijlers

Ook altijd 2 tot 3 kilo zwaarder tijdens je menstruatie?

15-03-2008 09:21 16 berichten
Ik weeg maar kleine 50 kilo, dus heb ook geen gewichtsprobleem ofzo. Maar wel een vervelend menstruatie ding. Behalve dat ik ontzettende pms heb, een volle week lang. En dan alles vreet wat los en vast zit ( doe ik normaal ook wel en daar kom ik nooit van aan, maar tijdens pms is het vooral zoet en chocola wat ik wil en anders heb ik liever hartige dingen) weeg ik standaard in die dagen 2 tot 3 kilo meer. Je ziet het ook, en ik voel het ook, aan mezelf maar ook aan mijn kleding. Mijn gezicht is pafferiger en mijn buik staat bol alsof ik 4 maanden zwanger ben. In de week na mijn menstruatie verdwijnt dit langzaam aan weer. Niks aan de hand zou je zeggen. Maar ik vind het wel vreemd en vervelend. Want ik drink al extra brandnetel thee als ik menstrueer, voor het vochtafdrijvende effect, maar het mag allemaal niet baten hoor.



Wie heeft dit ook, tijdens haar menstruatie flink zwaarder zijn dan normaal. Ik heb het dus niet in de dagen ervoor, maar echt ten tijde van mijn ongesteldheid dus.

En kan je zorgen dat het een beetje binnen de perken blijft, want het voelt echt rot, ineens zo opgezet en fluffy te zitten zijn.



Geen mega probleem dus, wel lastig...
En ik weet wel dat er meer vrouwen ietsje vocht vast houden, maar ik heb het dus echt over 2 tot 3 kilo extra meesjouwen in die dagen, en niet over een halve tot 1 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aan toegeven meid.Ik voel me in die dgn. ook mega dik en pafferig.Na 2dgn. zakt het langzaamaan weer af.En ja in de 2 week ervoor alsmaar trek.

Zolang je op je gewicht bent erna,niets ergs dan toch?

Vrees dat je het zelf erger doet lijken dan een ander aan je zien kan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben tijdens mijn menstruatie ook zo'n 3 kilo zwaarder dan normaal.



Ooit heb ik vanwege nierproblemen een periode een vochtbalans bij moeten houden, dus meten hoeveel ik dronk en hoeveel ik plaste. Ik drink altijd veel, minstens 3 liter per dag en normaal plas ik dat ook zo'n beetje. Maar rond mijn eerste menstruatiedag plaste ik dan ineens maar een halve liter en de rest bleef dus ergens in mijn lijf. Rond de 5e dag plaste ik dan ineens superveel en daarna was mijn gewicht weer normaal.



Meestal heb ik die 5e dag ook knetterende hoofdpijn, wat veroorzaakt kan worden doordat er ineens veel vocht uit mijn lijf moet. Vergelijkbaar met de hoofdpijn na een avondje doorzakken. Die hoofdpijn wordt (ook) veroorzaakt doordat er extra vocht uit je lichaam moet om de alcohol eruit te werken.



Maar nu je vraag: of er iets aan te doen is. Echt geen idee. ;-]
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ja nee het is ook geen mega probleem in die zin dat ik zelfs met die 3 kilo nog dun ben, maar meer dat ik me dan zo pafferig en ellendig voel. Alles zit te strak, mijn kop lijkt wel een aardappel, en dat voelt gewoon niet leuk. Ik heb dan ook opvliegers, en zweet snachts me een apelazerus.

Drinken doe ik normaal, hou ik niet zo bij, als ik dorst heb drink ik, en anders niet. Meestal drink ik savonds het meeste trouwens.

Hou verder geen vochtbalans bij ofzo. Maar vind die 3 kilo gewoon veel. De eerste menstruatie dag ben ik zo van het een op het andere moment een stuk zwaarder, dit blijft dan een dag of 4 a 5 zo, en dan in die week daarna is het weer weg. Ik vind het gewoon stom. En het voelt ook stom.

Het gaat me beslist niet om die kilo's ansich, maar meer dan ik die zomaar in een nachtje blijkbaar erbij heb, en pas een week later weer weg zijn. Dat is gewoon vaag vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Zoyla vaag is het niet hoor.Het hoort dáárbij.Dat is 1 van de lastige bijkomers van menstruatie.

Zo jij beschrijft zo voel ik me ook en ja dat is bléh.

Zweet ook enorm dan,koud zweet noem ik het,want heb het dan ook vaak koud de 1rste paar dgn. en maar zweten.Is geen deo tegen bestand.Ik denk dan ook dat men mij ruikt,niets is minder waar.Heb het wel es aangegeven en ze zeggen dan ook nou jij ruikt nooit naar zweet.Hoe kom je daar nu bij?

Iets wat ik me dus zelf wijs maak.

Accepteer het gewoon zou ook niet weten wat er aan te doen.

Maak je zelf mooi,voel je mooi en zorg goed voor jezelf in die dgn. dan valt het allemaal wel mee joh.

je hormonen zijn gewoon even van slag,that's all. :smile:
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! toen ik de pil slikte had ik nergens last van maar ik mag om medische redenen de pil niet meer slikken en mèn, wat een ellende iedere maand. Ik ben ruim een week pmssig en erg opgeblazen. De eerste paar maanden dacht ik gewoon dat ik erg jojode puur vanwege het eten en lijnen maar ik heb ontdekt dat ik vanaf zo'n 5 dagen voor de menstruatie gewoon boller ben, en zeker 2 kilo zwaarder, precies wat Zoyla omschrijft.



Even off-topic; Zoyla, Jij bent toch ooit zoveel afgevallen? Dat vond ik toen zo knap van je. Hoe gaat het nu en wat heb je toen voor dieet gedaan? Want als je nu nog maar 50 kg weegt.... Hoe blijf je op gewicht?
Stress ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oww ja, dat dieet ken ik wel van horen zeggen...

Ik gebruik dat dieet altijd om aan te komen als ik niet wil :-).
Ohja dat ken ik inderdaad. Maar échte stress, échte, échte serieuze stress, daarvan val je echt wel af hoor, geloof me, meer dan je lief is zelfs.....
Alle reacties Link kopieren
Hey Zoyla,

Ik ben ook altijd wel zo'n 2 kilo zwaarder als ik ongesteld ben...en die vreetbuien....aaarchhhhh. Vooral drop...zakken gaan er door heen in die paar dagen dat ik ongesteld ben.



Ik ben ontzettend bang om aan te komen, en snoep om deze reden bijna nooit. Voor een paar dropjes ren ik al een extra groot rondje hard en kan snachts al wakker liggen als ik naar mijn idee tussendoor heb gezondigd of een appel te veel heb gegeten op een dag...Dus moet je nagaan hoe klote ik mij voel over die dropvreetbuien tijdens mijn menstruatie!!!!!



En hoewel er ergere dingen zijn natuurlijk is het knap vervelend...Bovendien, 2 kilo is echt goed te zien hoor en te merken aan de kleren inderdaad! Ik heb ook altijd hele erge buikpijn en dan is het echt geen pretje als je lievelingsspijkerbroek strak tegen je buik zit te drukken.....



Kortom, ik snap dus helemaal wat je bedoelt!!!



Op aanraden van de huisarts krijg ik nu het mirenaspiraalte (eigenlijk vooral omdat ik heel onregelmatig ongesteld ben ondanks de pil en vanwege die pms-klachten)...Misschien is dit ook iets voor jou?
Nee dankje, die heb ik al gehad, geen troep meer in mijn lichaam. Werkte trouwens heel goed hoor daar niet van.



Maar wat je zegt, 2 kilo zie je echt goed bij mij. Ik ben maar een krielkip, dus ik teken snel. En in mijn menstruatie week zwel ik echt op. Vanmorgen dacht ik serieus dat mijn weegschaal kapot was. Heb hem op alle plekken in het huis geprobeerd en mijn man en kids erop laten staan. Maar hij doet het toch echt prima. Ik ben zelf gewoon kapot denk ik ;-)

Ik weeg gewoon 54 kilo, en dat was vorige week nog 50.9. Het moet niet gekker worden, want je gaat mij niet vertellen dat je ruim 3 kilo vet aankomt in minder dan een week.



En mijn buik puilt ook uit, lijk net 4 maanden zwanger. Hopenlijk is alles overmorgen weer normaal. Ik vind dit niet leuk.

En nogmaals niet om het gewicht opzichzelfstaand. Het gaan om die kilo's erbovenop en al het bijkomend ongemak.



Maar nee ik ben niet zo dat ik rondjes ga rennen om 1 extra appel, no way. Dan ben ik bang dat ik blíjf rennen ;-)

Als je ziet wat ik wegwerken kan op een dag. Een kliko is er niets bij ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ooohhh was ik maar gezegend met zo'n stofwisseling....Dan zou ik ook alles eten wat los en vst zat...hihi!!!



Jij bent trouwens wel licht zeg...Hoe lang ben jij dan eigenlijk??
Ohoh, das een gevaarlijke vraag en een gevaarlijk antwoord denk ik, voor iemand met een eetprobleem. En ik denk niet dat ik persee een snelle stofwisseling heb, in zoiets geloof ik nooit zo. Het is meer de combi van, wat stop je erin en wat doe je ermee. Ik ben moeder van 3 kinderen en dat alleen al is topsport ;-)

En daarbij is regelmaat erg belangrijk. En afwisseling in wat je eet.

Kom van ver om het maar zo te zeggen. Weet waar ik over praat.



En voor jouw informatie. Ik ben een kleine 1m70.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de vraag...Maar ik heb geen eetprobleem hoor.....!! Ben er wel veel mee bezig, maar daar blijft het bij! Nou ja, stiekem ben ik natuurlijk wel jaloers op je hoor....50 kilo, jeetje...Ik weeg 62 bij een lengte van 1.76...weet dat dat niet te zwaar is, maar zou zo graag de 5 willen zien op mijn weegschaal :-(



Maar goed, ik dwaal zo een beetje van het onderwerp af.....Menstruatieklachten blijven vervelend, wat je gewicht ook is...Ik dacht trouwens dat PMS-klachten afnemen als je zwanger bent geweest, maar dat is dus onzin!!??? Weet ook niet hoe ik daar bij kom....
Alle reacties Link kopieren
Hee Zoy,



Zou die opgezette buik ook geen restje zijn van je BWC? Ik heb het ook sinds de BWC, tijdens mn menstruatie maar ook als het erg warm is, dan zwelt de boel nog steeds op.... En het is toch al bijna 3 jaar geleden...



Hou idd ook makkelijk 3 kilo vast, bah herken het gevoel heel goed, alles zit je in de weg!



IK heb in de zomer een tijd van die vocht afdrijvende capsules geslikt,( homeopathisch) dat hielp wel moet ik zeggen. Misschien 2 weken voor je menstruatie daar mee gaan beginnen? Ga dat zelf ook maar eens proberen denk ik...



Floes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven