Gezondheid alle pijlers

Opnieuw een hersentumor gekregen, maar nu kwaadaardiger

19-10-2014 10:47 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben op zoek naar mensen die zich herkennen in mijn verhaal.

Ik ben twee en een half jaar geleden op mijn 26ste geopereerd aan een hersentumor. Die was toen nog goedaardig. De verwachting was dan ook dat het zo'n tien jaar weg zou blijven.



Hersenkanker komt altijd weer terug. Daar kan je niet van genezen helaas. In ieder geval, nu nog niet.

De eerste scan na een jaar was in orde, niets op te zien, maar de scan na twee jaar liet toch weer groei zien. Het waren drie puntjes van alle drie zo'n drie millimeter. Maar ze wilden toch opereren.



Dus 28 augustus ben ik geopereerd. Een week later kreeg ik de uitslag. Het was van een graad twee, naar een graad drie tumor gegroeid. Dat hadden ze al een beetje verwacht.



Omdat mijn gevoel zei dat ik een second opinion moest laten doen, heb ik dat gedaan bij het Erasmus in Rotterdam. Hier kwam uit dat het een graad vier tumor was.



Dus de meest snelst groeiende van de tumoren.

Best kut, want daar wordt je, hoe de zaken er nu voor staan , niet heel oud mee.



En aangezien ik nog maar 29 jaar ben, wil ik graag nog wel aardig wat jaartjes mee. Maar goed.



Graad vier dus. Gelukkig dat ze het in Rotterdam goed zagen, want anders was de nabehandeling niet voldoende geweest . In Zwolle wilde ze alleen bestralen. En nu krijg ik dus chemo erbij. In tabletvorm. Dat gelukkig wel. Dat schijnt dan weer effectiever te zijn bij hersentumoren.



Dus ze proberen het zo goed mogelijk tegen te houden en af te remmen. Zodat er hopelijk in de toekomst een middel komt die het wel kan genezen.



Graag nare verhalen achterwege houden. Ik weet zelf ook wel hoe de vork in de steel zit..
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel even sterkte wensen.
Geen herkenning, wel een enorme dikke knuffel! En heel erg veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid, wat een verhaal. Heel veel kracht toe gewenst
Alle reacties Link kopieren
O mijn god wat erg. En dan klaag ik over misselijkheid tijdens mijn zwangerschap.

Persoonlijk geen ervaring mee. Wel een dikke knuffel en veel sterkte gewenst.



Mijn beste vriendin haar papa heeft wel hersentumor al enkele jaren. En is vrij goed onder controle. Wel doof langs 1 kant omdat de tumor ergens zit wat met gehoor te maken heeft. Hoe dan ook de man is relatief "goed"

Te noemen!



Ik hoop dat er snel iets gevonden wordt wat je kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Jesus meid.....

Je verhaal herken ik. Niet van mijzelf maar van erg dichtbij. Zomaar 'opeens' van goedaardig naar graad 4. Ga ik niet verder op in.

Ik weet verder niet zoveel zinnigs te melden, behalve je sterkte toe te wensen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt een dikke van me!

Vind het verschrikkelijk voor je!
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte



Wanneer begint de behandeling of ben je al begonnen?



Heb je veel steun van familie/partner/vrienden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ach, meidje, wat een naar bericht heb je gekregen. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op zondag 19 oktober 2014 10:55 Heel veel sterkte



Wanneer begint de behandeling of ben je al begonnen?



Heb je veel steun van familie/partner/vrienden? De behandeling is afgelopen maandag begonnen. Dus hopen dat het super goed aanslaat.?
Alle reacties Link kopieren
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heftig.



Goed dat je een second opinion hebt laten doen.

Geen tips of ervaringen, maar wil je wel heel veel sterkte en kracht toewensen!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, wel een knuffel.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Geen ervaring. Sterkte!
Geen ervaring, maar hemel, wat heftig. Ik wens je veel kracht toe.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte... Wat vreselijk! Ik hoop dat de behandeling goed aanslaat, ik ken iemand die al jaren met een kwaadaardige hersentumor rondloopt.. Hoe of wat verder en wat voor graad weet ik niet, wel dat het ingekapseld is



Sterkte met de behandelingen
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig!

Knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Een klasgenoot van mijn zoon was 17 jaar toen ze bij hem een hersentumor ontdekten.Ondanks alle medicijnen,operaties,chemo,bestralingen bleef hij steeds optimistisch en stond vol in het leven.



zorg dat je elke dag blijft genieten,sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gelukkig geen ervaring maar van mij ook veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg!

Ik hoop met heel mijn hart dat de chemo goed zijn werk doet.

Heel veel sterkte!



Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit dat het per ziekenhuis zo enorm kan verschillen. Met zulke belangrijke info, waardoor inderdaad vaak verkeerde behandelingen worden gegeven met een vervelende afloop.

Dit laat maar weer zien hoe belangrijk een second opinion is.

Ik hoop dat de behandelingen goed aanslaan. Hoe gaat het verder met je? Kun je er met mensen over praten? Voel je je erg ziek?

Ik wil je iniedergeval veel sterkte en vooral kracht toewensen om te vechten tegen deze rotziekte!

Dikke knuffel voor jou
Jeetje Fief, dat is niet mis. Ik heb geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm heftig.. hele dikke knuffel en sterkte
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven