Gezondheid alle pijlers

O.R.S ook tegen kater??

22-12-2007 14:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
O.R.S een middel die vooral wordt toegepast bij ouderen en babys me diaree en braken, dit zorgt ervoor dat het vochtbalans wordt hersteld.



maar ik bedacht me zo.. mischien helpt het ook wel na een druk weekendje, vol met feestjes, drank en weinig slaap.(ja ik weet, een kater kun je ook volkomen door niet zo veel te drinken O.o )



wat denken jullie er van?
Alle reacties Link kopieren
Klopt heb ik eerder gehoord, collega schijnt dat ook te gebruiken (niet dat dat vaak nodig is) dus.....test het ook eens uit.....of idd, niet zoveel drinken
Alle reacties Link kopieren
Nee, ORS helpt alleen tegen diarree. Zodat je niet uitdroogt. Maar van mij mag je. Of idd niet zoveel drinken (ik heb makkelijk praten, drink geen alcohol)

Weet je anders wel hoe je het moet maken?

Hier het recept:

1liter water

1 THEElepel zout

7 theelepels suiker.

Dit allemaal goed roeren en dan een glas ervan drinken. Over de dag niet meer dan drie glazen drinken!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Magere melk werkt het beste om de vochtbalans te herstellen.

Na het drinken van een liter magere melk is je vochtbalans na 2 uur weer normaal.



mijn vriend en ik duiken veel en daarbij is het heel belangrijk genoeg vocht in je lichaam te hebben, en deze tip kregen we via duikvereniging.

Dus na avondje met iets teveel alcohol, zowel voor je naar bed gaat en als je wakker wordt, magere melk drinken.
Alle reacties Link kopieren
ORS helpt wel degelijk tegen een kater. Je kunt zakjes ORS gewoon bij de drogist/apotheek kopen en je moet het wel innemen voor je gaat drinken. Je moet je dan dus wel heel erg met voorbedachte rade gaan bezatten;-)
Alle reacties Link kopieren
ildiko schreef op 22 december 2007 @ 19:48:

ORS helpt wel degelijk tegen een kater. Je kunt zakjes ORS gewoon bij de drogist/apotheek kopen en je moet het wel innemen voor je gaat drinken. Je moet je dan dus wel heel erg met voorbedachte rade gaan bezatten;-)


Met voorbedachte rade je gaan bezatten. Dan MOET je het echt weten

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
ORS helpt idd tegen een kater, kater ontstaat door uitdroging van teveel alcohol, ORS vult vocht en mineralen aan. Maarrr..... het is bagger en duur, een blikje sportdrank (isotone dorstlessers) doet precies hetzelfde, en het recept zoals iemand dat omschrijft (water, suiker, zout) helpt ook prima
Alle reacties Link kopieren
meds schreef op 23 december 2007 @ 00:51:

ORS helpt idd tegen een kater, kater ontstaat door uitdroging van teveel alcohol, ORS vult vocht en mineralen aan. Maarrr..... het is bagger en duur, een blikje sportdrank (isotone dorstlessers) doet precies hetzelfde, en het recept zoals iemand dat omschrijft (water, suiker, zout) helpt ook prima
Wat ik omschreef IS ors. Zo delen/maken ze dat in Afrika waar mensen aan de diarree zijn.
Alle reacties Link kopieren
steph schreef op 22 december 2007 @ 22:12:

[...]



Met voorbedachte rade je gaan bezatten. Dan MOET je het echt weten

:rofl:
Dat bedoel ik! Dus als je 's avonds de deur uit loopt en nog even naar wie het ook wilt horen roept: "Ik ga me bezatten", dan is dat het uitgelezen moment om nog even terug naar binnen te gaan en wat ORS in te nemen... :rolling:
Alle reacties Link kopieren
steph weet ik, ik zeg ook niet dat het wat anders is
Alle reacties Link kopieren
ongeveer 10 jaar na dato is het wellicht mosterd na de maaltijd, maar:



ORS bevat meer zouten dan keukenzout, dus ik raad met klem aan om gewoon zakjes te kopen bij de drogist/apotheek



Bij iedere vorm van erge uitdroging helpt ORS, of dit nu voor/tijdens/na een marathon rennen, een nachtje doorzakken of nare buikgriep is.



(de suiker + keukenzout + water combi is beter dan ALLEEN water wanneer iemand uitgedroogd is! ORS bestaat alleen uit meer verschillende zouten waardoor het stukken beter word opgenomen door het lichaam)
Alle reacties Link kopieren
7up/Sprite zou hét middel tegen een kater zijn volgens Chinese onderzoekers - het helpt de alcohol sneller af te breken.



Edit:

Ow, is wel een heeeeel oud topic dit
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat het een erg oud topic is.

Van een glas ORS word je toch al zo beroerd dat je geen alcohol meer nodig hebt ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven