Gezondheid alle pijlers

Plastic slofjes?? Hygiëne? Kleding in de Operatiekamer

25-03-2017 02:43 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatste week aan mijn verstandskiezen geopereerd, in het ziekenhuis. Alles is goed verlopen en

het geneest redelijk snel. Moest wel onder narcose, zoals in de meeste ingrepen.



Mijn vraag/nieuwsgierigheid betreft de O.K-kleding voor naar de operatiekamer. Je moet zo’n groene papieren badjas aan en een plastic muts op, ik ben namelijk al is eerder geopereerd en dat moest ik toen ook aan doen. Maar deze keer kreeg ik er ook 2 soort van plastic sokken/slofjes bij, het zijn net 2 blauwe boterhamzakjes en die moesten om m'n blote voeten.





Dus, die slofjes, ik had ze nog nooit eerder gezien en ben nieuwsgierig over waarom ik ze aan moest en waar beschermen ze tegen??

Ik ben gewoon liggend op het ziekenhuisbed naar de O.K gereden en ben op geen enkel moment in contact gekomen met de vloer.



Heb jij dit plastic ooit om je voeten gehad?

Moeten ze aan voor extra hygiëne? Of... tegen stink voeten?

Of misschien om dat het er esthetisch, meer hygiënisch uit ziet?



Ook zijn ze super oncomfortabel, van plastic gemaakt, dat adement niet, dus naar een kwartier met m’n voeten in het plastic waren ze al flink aan het transpireren. Ik heb ze iets van 4 uren aan moeten hebben. In mijn geval, zaten ze ook nog is een keer super strak om m’n maat 45, ze pasten er maar net in, me tenen kon ik nauwelijks bewegen…



Ik begrijp dat de O.K zo steriel mogelijk moet blijven, maar is dat niet overdreven??



(Ik heb net voor de operatie wat foto’s gemaakt, dan heb je een idee van waar ik het over heb)

foto's:

http://oi67.tinypic.com/1216dtk.jpg

http://oi63.tinypic.com/2cd96s1.jpg

http://oi63.tinypic.com/2m2t083.jpg

http://oi64.tinypic.com/xdunte.jpg
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je weer bent opgeknapt en move on...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik kan me voorstellen dat het voor jou echt even niet fijn was. En operatie is al niet fijn, moet dit nu echt? Goede vraag, die je beter bij het ziekenhuis kan stellen.
Alle reacties Link kopieren
Het beschermt jou tegen de viezigheid op de vloer van de ok. Ik moest zelf van het bed opstaan en op de tafel stappen en heb dus wel op de grond gestaan. Jij niet, maar ik neem aan dat iedereen gewoon routinematig deze dingen aankrijgt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 05:43:

Het beschermt jou tegen de viezigheid op de vloer van de ok. Ik moest zelf van het bed opstaan en op de tafel stappen en heb dus wel op de grond gestaan. Jij niet, maar ik neem aan dat iedereen gewoon routinematig deze dingen aankrijgt.Viezigheid op de vloer van de OK?! Ik mag toch hopen van niet!
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen kunnen ook nog per ziekenhuis verschillen.

Ik ben afgelopen tijd 2x geopereerd, in 2 verschillende ziekenhuizen. En wat ik aan kreeg voor de OK verschilde per ziekenhuis.

Overigens in geen van beide kreeg ik iets aan mijn voeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 25 maart 2017 @ 06:14:

[...]





Viezigheid op de vloer van de OK?! Ik mag toch hopen van niet!Ik denk dat het eerder andersom is: dat die slofjes de vloer beschermen tegen de viezigheid die blote patiëntenvoeten achterlaten op de vloer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
hoezo onder narcose voor je verstandkiezen? Waren ze zo ontzettend ontstoken ofzo?

Hier gewoon plaatselijk verdoofd bij de kaakchirurg. Ook al zat 'ie nog diep en had dat ding nogal vreemd gedraaide wortels.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je het niet meteen gevraagd?
Waar een mens al niet wakker van kan liggen...
quote:Solomio schreef op 25 maart 2017 @ 06:20:

[...]



Ik denk dat het eerder andersom is: dat die slofjes de vloer beschermen tegen de viezigheid die blote patiëntenvoeten achterlaten op de vloer.

Dit dus.



Ik kreeg ook een soort slofjes aan, maar die waren warm en hoger.
4 uur heb je ze aan moeten hebben? Waarom zo lang? En onder narcose merk je daar niks van.
hier werkzaam op de OK en wij gebruiken het niet, maar kan mij indenken dat het inderdaad is om de OK te beschermen tegen huidschilfers van de patiënt.
Ik kreeg ze zodat mijn lichaam niet teveel zou afkoelen of tegen de kou in de OK. Bij de tweede operatie kreeg ik ze niet.



En ik denk dat idd de reden van die slofjes die jij had om huidschilfers op de OK tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 25 maart 2017 @ 06:14:

[...]





Viezigheid op de vloer van de OK?! Ik mag toch hopen van niet!Geen enkele vloer is spiksplinter schoon, ook niet in een ok. Er komt natuurlijk nogal wat viezigheid op de vloer terecht, zoals bloed, en het schoonmaken in ziekenhuizen laat nog al eens te wensen over.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 05:43:

Het beschermt jou tegen de viezigheid op de vloer van de ok. Ik moest zelf van het bed opstaan en op de tafel stappen en heb dus wel op de grond gestaan. Jij niet, maar ik neem aan dat iedereen gewoon routinematig deze dingen aankrijgt.Het is precies andersom. De OK is zo steriel als mogelijk. Jouw voeten zijn niet gewassen voor je de operatie in gaat. Mocht je dus moeten staan, dan beschermen de slofjes de schone vloer.
Alle reacties Link kopieren
ach laat ook maar
Alle reacties Link kopieren
quote:JonathanStrange schreef op 25 maart 2017 @ 07:37:

[...]





Het is precies andersom. De OK is zo steriel als mogelijk. Jouw voeten zijn niet gewassen voor je de operatie in gaat. Mocht je dus moeten staan, dan beschermen de slofjes de schone vloer.'Zo steriel als mogelijk' is zelfs in een ok bepaald niet steriel. En ik moest van te voren douchen en daarna mijn slofjes aan. Ik garandeer je dat mijn voeten een stuk schoner waren dan de vloer.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 07:54:

[...]





'Zo steriel als mogelijk' is zelfs in een ok bepaald niet steriel. En ik moest van te voren douchen en daarna mijn slofjes aan. Ik garandeer je dat mijn voeten een stuk schoner waren dan de vloer.En hoe weet je dat? Ok's worden zo steriel mogelijk gemaakt. En het personeel op de OK loopt zelf ook op slofjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het iedere keer weer bijzonder vinden dat mensen zich vanwege een dergelijke vraag aanmelden op een (vrouwen)forum.

Het mag hoor, daar niet van. Maar waarschijnlijk vind je het antwoord ook met 1 rondje googlen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 07:54:

[...]





'Zo steriel als mogelijk' is zelfs in een ok bepaald niet steriel. En ik moest van te voren douchen en daarna mijn slofjes aan. Ik garandeer je dat mijn voeten een stuk schoner waren dan de vloer.Ik denk dat je geen idee hebt................ van douchen word je niet heel steriel, die OK-vloer is echt wel schoner dan jouw voeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 25 maart 2017 @ 07:57:

[...]



En hoe weet je dat? Ok's worden zo steriel mogelijk gemaakt. En het personeel op de OK loopt zelf ook op slofjes.´Steriel´ betekent dat er geen enkele bacterie, virus of ander micro/organisme aanwezig is. Dat is dus onmogelijk. Zelfs instrumenten zijn niet meer steriel zodra de verpakking opengaat, omdat er van alles in de lucht zit. En ja, het streven is het aantal micro-organismen zo laag mogelijk te houden, oa door overdruk in de ok, maar er blijft altijd het een en ander achter.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:Solomio schreef op 25 maart 2017 @ 08:11:

[...]



Ik denk dat je geen idee hebt................ van douchen word je niet heel steriel, die OK-vloer is echt wel schoner dan jouw voeten.+1
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 08:12:

[...]





´Steriel´ betekent dat er geen enkele bacterie, virus of ander micro/organisme aanwezig is. Dat is dus onmogelijk. Zelfs instrumenten zijn niet meer steriel zodra de verpakking opengaat, omdat er van alles in de lucht zit. En ja, het streven is het aantal micro-organismen zo laag mogelijk te houden, oa door overdruk in de ok, maar er blijft altijd het een en ander achter.Ik schreef ook, zo steriel mogelijk. En het is daar schoner dan jij nu doet voorkomen.
quote:himalaya schreef op 25 maart 2017 @ 07:59:

Ik blijf het iedere keer weer bijzonder vinden dat mensen zich vanwege een dergelijke vraag aanmelden op een (vrouwen)forum.

Het mag hoor, daar niet van. Maar waarschijnlijk vind je het antwoord ook met 1 rondje googlen.+10 en dan ook nog foto's vlak voor de operatie gaan nemen en deze op een forum zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven