Gezondheid alle pijlers

Plotselinge hevige spierpijn zonder aanleiding

10-08-2012 23:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vanochtend plotseling hevige spierpijn. Ik kan moeilijk de auto in en uit en traplopen. De spieren op de bovenkant van mijn bovenbenen doen zo'n pijn. Ze doen ook pijn als ik erop duw, als een blauwe plek. Ik heb echter niks gedaan wat aanleiding kan geven voor spierpijn. Ik heb niet gesport, niet gerend, niet hard gefietst, gesjouwd ofzo.

Hoe kan dit?
Als je echt niks hebt gedaan waar het van zou kunnen komen, zou ik de huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als ik ongesteld ben... ongeveer een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de pil altijd door dus dat kan het niet zijn denk ik.

giulietta; waarom de huisarts? Waar denk je aan?
Het forum dient niet voor diagnoses. Die zal je van mij ook niet krijgen.



Mijn beredenering: je hebt geen aanwijsbare oorzaak. Je noemt het 'hevig.' Je maakt je zorgen, anders open je geen topic. Daarom kun je beter overleggen met de huisarts(enpost): moet je er wat mee of kun je gerust afwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als ik griep oud koorts krijg. Maar nek even de hap als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje iets te snel. Bel de hap als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook even met de hap overleggen.
Even bellen lijkt me handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nooit te snel bellen voor zoiets. Ik denk dat ik een nachtje afwacht, even kijken hoe het morgen is.

Ik hoopte dat iemand zou zeggen oh dat heb ik zovaak is morgen weg
Zie je iets aan je benen dat anders is dan normaal? Voelen ze koud, warm, normaal?
Alle reacties Link kopieren
ze zien er normaal uit, ze voelen ook niet warmer of kouder dan normaal. Ze zijn alleen heel gevoelig. Als ik de huid aanraak voelt het meteen als een blauwe plek.
Bel maar gewoon even joh, kan je als ze je gerust kunnen stellen tenminste lekker slapen.
Ik geloof dat ik dat ook zou doen. Just in case.
Alle reacties Link kopieren
Net even gebeld, toch maar. Ik moet het nog even aankijken, als het erger wordt weer bellen. Anders ma nog naar eigen huisarts.
Ik ga voor je duimen dat het weer gaat afzakken. Goed dat je gebeld hebt.
Goed dat je gebeld hebt! Nu slapen dan. Hopelijk morgen beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat een jaar of twee geleden gehad, begon ook als spierpijn in mijn bovenbenen, twee dagen later kon ik geen deksel van een pot meer krijgen, deuren kreeg ik niet meer open. Ik dacht serieus dat ik een acute vorm van reuma had. Uiteraard begon dit net voor het weekend, die maandag erop naar de huisarts gegaan en toen ik daar gecontroleerd werd, zat ik onder de rode vlekjes, bleek ik samen met mijn jongste dochter de vijfde ziekte te hebben. Kennelijk uit zich dat bij volwassenen met gewrichtspijnen. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Altijd fijn
Alle reacties Link kopieren
de vijfde ziekte? Wat is dat? Nooit van gehoord! Was wel even schrikken zeker. Ben je lang ziek geweest?
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon een kinderziekte, niets ergs, behalve in een zwangerschap kreeg er een miskraam bij cadeau. Maar de klachten namen na een dag of vijf af en met een week had ik nergens meer last van, ik had ook alleen vlekjes en gewrichtspijn, verder niets. Ik heb vroeger geen enkele kinderziekte gehad, heb onlangs ook de waterpokken gehad
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik mezelf eens goed in de gaten houden of ik morgen geen rode vlekjes heb
Je hebt verder geen last van je rug, uitvalsverschijnselen of koorts? Mocht dit wel gebeuren of zich uitbreiden naar andere spieren dan direct weer de HAP contacten. Anders kun je het een dag of 2 afwachten of het beter wordt. sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Maantje, nee dat allemaal niet, gelukkig.

Ik ga proberen te slapen en hopelijk is het morgen een stuk beter!



Bedankt allemaal en weltrusten!
Alle reacties Link kopieren
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 10 augustus 2012 @ 23:32:



Ik hoopte dat iemand zou zeggen oh dat heb ik zovaak is morgen weg Ik heb dat ook één keer gehad: 5,5 uur later lag mijn zoon in de wieg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven