Gezondheid alle pijlers

Positieve ervaringen Mirena?

08-05-2011 15:33 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een Mirena laten plaatsen maar als ik zo al die verhalen over de Mirena hier lees op het forum word ik daar niet echt blij van... Haaruitval, acné, afstoting van het spiraaltje etc.

Vandaar mijn vraag of er ook positieve ervaringen zijn met de Mirena. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
geen centje pijn hoor. Geen pukkels geen haaruitval en geen menstruatie. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu al 7 jaar zonder last. Ik word nog wel ongesteld maar heel licht. Het niet hoeven nadenken over de pil is heel erg prettig. Ik zou het iedereen aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ik had totaal geen pijn bij het plaatsten maar verder geen vrienden mee geworden.

Het verwijderen was ook pijnloos.

Positiever dan dit kan ik helaas niet zijn
Alle reacties Link kopieren
Vind het wisselen van de Mirena een drama, maar ik heb dan ook geen kinderen gekregen, waardoor het wat pijnlijker is...

Verder geen centje pijn! Heerlijk, niet meer ongesteld, geen PMS, geen acne, geen haaruitval, alleen maar positief!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ook hier geen centje pijn!

Geen PMS, geen acne, geen haaruitval en niet meer ongesteld!

Kortom een jubelzang voor de mirena!



Oh ja ik ben aan de tweede, heb hem nu zo'n 8 jaar!
Toch heb ik op een aantal topics positieve verhalen over de Mirena geplaatst. Nog maar een keer dan



Over het plaatsen kan ik helaas niet zo positief zijn. Het deed zó zeer. Het kan schelen dat ik nooit kinderen heb gekregen en dat mijn baarmoeder wat gekanteld is. Het lukte pas na 4 keer proberen.



Máár... over 2,5 jaar gaat er zo weer een nieuwe in, ondanks de pijn. Na het plaatsen heb ik nog een paar dagen last gehad van wat zeurende buikpijn, maar ik heb gewoon kunnen werken, dus zo erg was het nou ook weer niet. Na een paar maanden was de menstruatie zo goed als weg en dat vind ik hét grootste voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Het plaatsen was 2 seconden pijnlijk, en daarna niet meer. Gewoon even doorbijten.

Verder nergens last van, ook geen menstruatie. Hij zit nu bijna 5 jaar, en ik begin nu wel wat meer te menstrueren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet anders meer, geen menstruatie, geen hoofdpijn en plaatsen vond ik ook enorm meevallen!
Alle reacties Link kopieren
Heb de mirena nu bijna 2 jaar. Bevalt prima. Vanaf 4 maanden na plaatsen niet meer ongesteld. Heb alleen de 1e 2 maanden wat klachtjes gehad zoals: regelmatig bloedverlies en wisselende stemmingen(hormonen), maar was daarna helemaal weg.......Als ik dit geweten had, had ik hem veel eerder laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik laat de negatieve kant van het verhaal achterwege.



Positief: Bij mij was zowel plaatsen als verwijderen vrijwel pijnloos!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en sex zonder condoom is natuurlijk ook heel fijn!
jeeey, dit topic is precies wat ik nodig heb momenteel.

Heb de mirena hier klaar liggen, woensdag laat ik hem zitten, Maar net als jij las ik de laatste tijd allemaal negatieve verhalen waardoor k toch wel zenuwachtig begin te worden.

Ik lees mee dus!
Alle reacties Link kopieren
Pff... Ik wou dat ik jullie ervaring had :(..



Je vraagt om positieve ervaringen TO.. Die heb ik helaas niet..

Behalve dan het feit dat ik het héérlijk vond om niet meer aan anticonceptie te hoeven denken. Jammer alleen dat aanhoudende pijnen mij daar alsnog toe dwongen ..



Maar wie weet gaat het bij jou heel anders en vindt jij het net zo fijn als bovenstaande. Niet geschoten altijd mis toch?



Ik zou wel om een verdoving vragen.. Die heb ik niet gehad :S (vriendin bij zelfde kliniek, andere gyn, wel... Grr..) en ik viel flauw van de pijn. Vriendin vond het pijnlijk.. Maar niet onoverkomelijk..





Succes!
Alle reacties Link kopieren
plaatsen was verre van pijnloos heb ook nog lang nagevloeid maar dat weegt niet op tegen de voordelen
Alle reacties Link kopieren
Sorry Urala,



Plaatsen en verwijderen was prima te doen. Ik kreeg er maandelijks enorme driftbuien van en jeuk. Maar ik reageer heel sterk op iedere vorm van hormonen (mijn eigen en anticonceptie) maar als jij dat niet hebt, zeker proberen. Amper menstruatie was ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb vorig jaar een mirena laten plaatsen. Het opmeten van de baarmoeder vond ik pijnlijk en vervelend, plaatsen zelf voelde ik niks van. Alleen toen het klaar was heb ik nog wel een half uur daar gezeten, als ik zou gaan staan had ik het gevoel flauw te vallen.



Daarna nog 6 weken gevloeid en verder niet meer. Heerlijk!!! Soms voelt het wel alsof ik ongesteld ben (krampjes) maar is nooit zo.



Gewoon proberen, ik vind het echt een aanrader!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook positief over de mirena : Het plaatsen was gevoelig (ben jong) maar dit was na een dag over. Het niet hoeven denken aan anticonceptie elke dag vind ik heerlijk! Ben nog wel 1x pmnd iets ongesteld maar dit is een stuk verminderd met hoe het vroeger was. Met een vaste/geteste parrtner is het vrijen zonder condoom ook een voordeel :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een positief verhaal. Plaatsen was een eitje (maar ik heb al kinderen). Na 3 tot 4 maanden stopte het (beetje) vloeien en ik ben sindsdien niet meer ongesteld geweest. Heerlijk.
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
Ideaal: nooit meer gedoe en nooit meer ongesteld, alleen wat spotting. Plaatsen even minder aangenaam maar na elke bevalling weer wat minder pijnlijk, laatste keer eigenlijk weinig last van gehad. Overigens eerste 2 à 3 maanden wel wat hevigere bijverschijnselen gehad (acné) maar net toen ik (bij eerste mirena) afspraak had gemaakt om 'm er maar weer uit te laten halen verdwenen die om nooit meer terug te komen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik lever ook graag even een positieve bijdrage :-). Ik heb mijn mirena vanmorgen laten verwijderen, omdat deze volgend jaar 5 jaar erin zit. Omdat ik dan op reis ben, heb ik ervoor gekozen om hem eerder te laten vervangen. Het eruit halen was een eitje en het plaatsen van de nieuwe was niet heel feestelijk, maar echt wel te doen.



Ik ben supertevreden over de Mirena. Nooit meer ongesteld, nooit meer zorgen over anticonceptie, etc. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een positieve bijdrage Mirena leverde bij mij mijn jongste dochter op!
Alle reacties Link kopieren
Geen pijn, geen acné, geen haaruitval, nu nog een lichtere menstruatie (later misschien helemaal weg), ik heb weer normale emoties, positief alom!
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen allemaal! Ben pas bevallen en over een aantal weken laat ik er een plaatsen.. Ben wat huiverig voor de pijn; net als na de vorige bevalling vind ik eigenlijk dat er wel genoeg aan me gezeten is. Maar wil ook geen pil meer :-s

Ditmaal ga ik doorzetten, geen ongesteldheid meer is me ook aardig wat waard! Succes TO!
Bij mij is het ook mijn 2e. Alleen het wisselen lukte door de huisarts niet. dus door de gynacoloog moeten laten doen. Maar al 7 jaar niet 1 dag ongesteld , heeeeeeeerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven