Gezondheid alle pijlers

Rare smaak op tong en mond

27-12-2012 08:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds eind juli heb ik last van een vreemde smaak in mijn mond, afwisselend op mijn tong, dan weer in mijn keel. Ik ben naar de tandarts geweest, naar de mondhygieniste, naar de huisarts, maar niemand weet wat er aan de hand kan zijn. Ik heb geen nieuwe medicatie sinds eind juli, ik ben niet ziek geweest, geen ander eet- of drinkpatroon. Ik had zelf het vermoeden dat het aan de spalkjes achter mijn tanden kon liggen, die ik heb gekregen nadat ik een beugel heb gedragen in mijn tienertijd. Die dingen zitten er nu alweer bijna 14 jaar in dus ik dacht misschien aan een soort van corrosie. Maar de tandarts zei dat dit niet kon, en ook de orthodontist die ze destijds heeft geplaatst, zei nog nooit van deze klachten gehoord te hebben.



Ik ben momenteel 15 weken zwanger, en ik weet dat deze klachten bij zwangerschap voorkomen. Maar de klachten bestaan dus al sinds eind juli, en ik raakte pas half september zwanger. Ik heb half juni een miskraam gehad, dus misschien dat er toch nog iets aan hormonen in mijn lijf rondwaarde, maar ik heb nog nooit een dergelijk verhaal gehoord. Mijn zwangerschapstesten werden ook meteen weer wit, twee weken na de miskraam.



Ik heb al van alles geprobeerd: homeopatische middeltjes, spoelen met zout water, tig keer per dag tandenpoetsen, mondspoelmiddel, noem maar op. Maar niks lijkt te helpen. Het gekke is dat ik er bij het eten geen last van heb, mijn eten smaakt niet anders ofzo.

Ik word er wanhopig van. Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe al niet heel makkelijk, ben al sinds week 6 continue misselijk, en dat begint nu een beetje bij te trekken, maar door die smaak kan ik er niet echt van genieten...Wie heeft dit ook gehad, of wie wil met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega heeft het gehad en het is gestopt toen ze stopte met (veel) theedrinken. Ik weet niet of jij veel thee drinkt?