Gezondheid alle pijlers

Korte menstruatie

04-05-2024 18:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent.
Normaal als ik mijn menstruatie heb, heb ik normaal bloedverlies. De 2e en dag 3e dag is het ergst, maar niet dat ik hevig menstrueer. Wel vaak als ik naar de wc moet, komt er altijd wel een lading bloed eruit, maar niet veel. Of zit tampon geregeld vol. Waarbij ik mij om de 4 uur verschoon.

Maar nu ben ik sinds afgelopen donderdag ongesteld geworden. En gisteren niet veel bloedverlies gehad wel meer dan vandaag en vandaag bijna niks, tampon zit bijna niks in, alleen wat bruinig.

Dit nog nooit meegemaakt want meestal bem ik het 4 a dagen en nu is het gewoon al zo goed als bijna over.

Herkent iemand dit? Ben trouwens 36 jaar.
Of verandert het naarmate je ouder wordt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Slik je de pil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
04-05-2024 18:13
Slik je de pil?
Nee slik ik niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij wordt het bloedverlies inderdaad wel minder met de jaren! Niet elke cyclus is licht maar het komt wel regelmatig voor.
Gelukkig ook veel minder pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je (pril) zwanger zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanillana schreef:
04-05-2024 18:23
Kun je (pril) zwanger zijn geweest?
Nee ook niet. Heb geen relatie en al maanden geen geslachtsgemeenschap gehad
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je nadere pre-overgangssymptomen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook 2e helft 30 en tijdje terug ook ineens zo’n rare, hele lichte menstruatie gehad. Keer er erna verliep weer normaal. Ik kan me er niet zo druk over maken. Er zijn gewoon veel dingen die invloed kunnen hebben op je menstruatie, zoals stress, slaaptekort, ziekte (en ja, dat kan bijvoorbeeld ook een verkoudheid zijn), dus 1 keer een afwijkend verloop is voor mij geen reden om er al te lang over na te denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan toch? Je menstruatiepatroon kan een keer afwijken of verandert tijdens je leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
04-05-2024 18:28
Heb je nadere pre-overgangssymptomen?
Nee volgens mij niet echt
Alle reacties Link kopieren Quote
Of heel erg afgevallen? Kan ook de menstruatie beïnvloeden
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb weleeens gehad 1,5-2 dagen ongesteld, 1 of 2 dagen niets en dan weer een dag of 2-3 bloedverlies: kortom het kan nog komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn menstruatie is de laatste tijd ook veranderd. Eerst was dag 2-3 het ergst en dan werd het langzaam minder en was ik er binnen 5 a 6 dagen helemaal vanaf. De laatste keer had ik eerst een paar dagen lichte spotting, dan dag 1 en dag 2 minimaal ongesteld, dag 3 heel hevig waarbij ik na 2 uur alweer moest wisselen van tampon en ik snachts was doorgelekt wat ik al jaren niet meer heb gehad en dan dag 4 niks meer en was het over. En de keer daarvoor 3 dagen licht ongesteld en dat was het.

Ik slik de pil door totdat ik last krijg van spotting en dat na een dag of 2 niet over is. Ben om de 3 a 4 maanden ongesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je veel stress??
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
04-05-2024 19:42
Mijn menstruatie is de laatste tijd ook veranderd. Eerst was dag 2-3 het ergst en dan werd het langzaam minder en was ik er binnen 5 a 6 dagen helemaal vanaf. De laatste keer had ik eerst een paar dagen lichte spotting, dan dag 1 en dag 2 minimaal ongesteld, dag 3 heel hevig waarbij ik na 2 uur alweer moest wisselen van tampon en ik snachts was doorgelekt wat ik al jaren niet meer heb gehad en dan dag 4 niks meer en was het over. En de keer daarvoor 3 dagen licht ongesteld en dat was het.

Ik slik de pil door totdat ik last krijg van spotting en dat na een dag of 2 niet over is. Ben om de 3 a 4 maanden ongesteld.
Huh?
Je bent toch niet ongesteld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
04-05-2024 19:46
Huh?
Je bent toch niet ongesteld?
Tja ik noem die bloeding die ik ondanks de pil nog heb gewoon zo hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
04-05-2024 19:45
Heb je veel stress??
Dat momenteel wel.

Heb een aantal jaren geleden wel 2 menstruaties gehad waarbij ik bijna leegliep en er uit spoot em dat kwam waarschijnlijk ook door de stress.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien komt de rest nog op gang. Heb ik ook wel eens. En anders volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik (37) had dit ook een aantal keren.
1 keer na corona
1 keer na griep
1 keer na schokkende snelle tragische overlijden van m'n broer. (Mega stress dus)

Grote kans dat jouw lichaam ook ergens door van slag is: stress of virus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
04-05-2024 19:42
Mijn menstruatie is de laatste tijd ook veranderd. Eerst was dag 2-3 het ergst en dan werd het langzaam minder en was ik er binnen 5 a 6 dagen helemaal vanaf. De laatste keer had ik eerst een paar dagen lichte spotting, dan dag 1 en dag 2 minimaal ongesteld, dag 3 heel hevig waarbij ik na 2 uur alweer moest wisselen van tampon en ik snachts was doorgelekt wat ik al jaren niet meer heb gehad en dan dag 4 niks meer en was het over. En de keer daarvoor 3 dagen licht ongesteld en dat was het.

Ik slik de pil door totdat ik last krijg van spotting en dat na een dag of 2 niet over is. Ben om de 3 a 4 maanden ongesteld.
Jij hebt geen natuurlijke menstruatiecyclus dus totaal niet vergelijkbaar met TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
04-05-2024 19:51
Tja ik noem die bloeding die ik ondanks de pil nog heb gewoon zo hoor.
Dat heet een ontrekkingsbloeding en geen menstruatie. Je hebt ook geen cyclus, als zijn op viva wonderen niet uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
04-05-2024 20:35
Ik (37) had dit ook een aantal keren.
1 keer na corona
1 keer na griep
1 keer na schokkende snelle tragische overlijden van m'n broer. (Mega stress dus)

Grote kans dat jouw lichaam ook ergens door van slag is: stress of virus.
Waarschijnlijk toch door de stress. Heb dit nog nooit eerder gehad, dus ben het niet gewend.
Wel Heb ik een aantal jaar geleden, 2 periodes wel heftig bloedverlies gehad door de stress
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn menstruatie is twee jaar geleden ook van een dag of vier teruggegaan naar nauwelijks twee dagen, met weinig bloedverlies, en sindsdien zo gebleven. Mijn gynaecoloog maakt zich er niet druk om, dus ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag had ik opeens bruine afscheiding? Bloed. Heeft een halve dag geduurd. Niet dat het veel was maar wel 2x een tampon vol.

Misschien komt toch mijn echte menstruatie eraan. Want afgelopen weekend was ik erg moe en emotioneel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven