Gezondheid alle pijlers

Slijm uit vagina..

11-06-2011 11:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje onsmakelijk topic misschien. Als je aan het eten bent: leg je broodje even weg



Iedereen heeft het natuurlijk afscheiding etc. Maar nu mijn vraag. Ik heb nu (en wel eens vaker gehad) echt slijm wat er uithangt (een draadje zeg maar) uit mijn vagina. Ook heb ik er wat buikpijn bij. Ik kan rond mijn eisprong zitten (ben niet aan de pil). Het is gewoon wittig van kleur.

Maar ik vind dit zo raar, had dit vroeger nooit. Het is niet constant zo dus, maar nu dus wel weer.

Na mijn zwangerschap/bevalling is dat ontstaan.

Zou het gewoon vruchtbaar slijm zijn of moet ik toch aan wat anders denken? Ik denk dan meteen aan een (baarmoeder) ontsteking o.i.d.

Omdat ik van de week ook last had van een onaangename geur. Nu heb ik af en toe felle steken onderin mijn buik en voel me niet helemaal lekker.

Ik ben niet van plan meteen naar een weekendokter te gaan.

Misschien herkent iemand het?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat als afscheiding.. En ik ben nog nooit zwanger geweest..
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde geldt voor mij (net als Yellow)
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook als ik ovuleer.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet gewoon baarmoederslijmvlies. Had ik ook rond mijn eisprong, ene maand erger dan de andere.........
Alle reacties Link kopieren
Is dat ovuleren? Goh, dat wist ik niet. Goed om te weten, ik ovuleer (ja je weet maar nooit toch.)
.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit als teken van de eisprong ik had dit ook voor mijn zwangerschap als mijn eisprong was kwam er soms wel een "klompje" slijm uit het leek net op een stukje kipfilet

Maja nu zwanger en nooit meer gehad dus ..
Alle reacties Link kopieren
google eens op afscheiding tijdens eisprong.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
heb ik ook wel eens hoor, klinkt beetje raar maar na het plassen als je dan afveegt dat het beetje glibberig is..normaal hoor..dont worrie
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Oke thanks dames. Maar zie het dus echt hangen haha, vond dat wel zo raar de eerste keer dat ik dat zag. Had het voorheen nooit zo, maar ja ook dik 9 jaar aan de pil geweest (voor zwangerschap)

Ben blij dat ik nog ovuleer in ieder geval

Ik ga gewoon in de gaten houden of het alleen deze dagen is dus.

Ik kan ook echt voelen uit welke eierstok ik ovuleer, rechts dus deze maand. Raar eigenlijk!

Maar wel mooi dat je lichaam werkt in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Er is een natuurlijke (wsl weinig betrouwbare) anticonceptiemethode waarbij je ook je afscheiding moet analyseren. Rond de eisprong is het idd anders.
.
quote:_yellowlove_ schreef op 11 juni 2011 @ 11:45:

Is dat ovuleren? Goh, dat wist ik niet. Goed om te weten, ik ovuleer (ja je weet maar nooit toch.) hahaha lekker wijf! Ik ook dus. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan, ook ik ovuleer!
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam signaleert gewoon dat je gaat ovuleren. Als je aan de pil zit, zie je dit natuurlijk niet. Dit kan trouwens soms dagen aanhouden (bij sommige vrouwen begint het soms 5 dagen voor de ovulatie) en de stretchy afscheiding stopt dan van het moment dat je ovuleert. Het is gewoon de natuur die haar werk doet: penetratie gemakkelijker maken en zorgen dat het sperma lang genoeg leeft om een eitje te bevruchten. Die slijmerige afscheiding bevat bestanddelen die sperma voeden en in leven houden. In andere soorten van afscheiding (of geen afscheiding) overleeft sperma maar enkele uurtjes.



Op Engelstalige fora wordt deze afscheiding EWCM (egg white cervical mucus) genoemd.



Een heel goed boek hierover en alle andere fenomenen rond de vrouwelijke (on)vruchtbaarheid is: Taking Charge of your Fertility van Toni Weschler. Een herl goed boek.



PS: ik weet niet waarom ik er aan moet denken, maar ik wil gewoon even vermelden dat de meeste glijmiddelen een fataal effect hebben op sperma...
Alle reacties Link kopieren
ik heb slijm bij me vagina en gebruik de pil... zit nog in de cicles van de pil en toch krijg ik slijm hoe kan dat? en het is best dik!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep het niet goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:stampertje20 schreef op 13 april 2015 @ 22:37:

ik heb slijm bij me vagina en gebruik de pil... zit nog in de cicles van de pil en toch krijg ik slijm hoe kan dat? en het is best dik!!!Ik lees op het net dat het slijm ook kan ontstaan nadat je seks hebt gehad.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Serieus, bijna 50 en ik wist dit dus echt niet Enfin, ik ovuleer dus ook nog steeds maar die heeft nu een kalklaag waar geen zaadcel doorheen breekt
Alle reacties Link kopieren
norma_jeane schreef:
11-06-2011 12:42
heb ik ook wel eens hoor, klinkt beetje raar maar na het plassen als je dan afveegt dat het beetje glibberig is..normaal hoor..dont worrie
Ik heb dat dus ook. Al wel eens eerder gehad enz. Maar sinds een maand heb ik er elke dag dus last van, precies zoals je het zegt, als ik afveeg is het ook slijmerig, maar ik ben dus nog nooit ongesteld geweest. Betekend dit dat ik dan binnenkort ongesteld word?
...
anoniem_335401 wijzigde dit bericht op 28-06-2017 18:39
98.10% gewijzigd
DanaFaye schreef:
28-06-2017 14:22
Ik heb dat dus ook. Al wel eens eerder gehad enz. Maar sinds een maand heb ik er elke dag dus last van, precies zoals je het zegt, als ik afveeg is het ook slijmerig, maar ik ben dus nog nooit ongesteld geweest. Betekend dit dat ik dan binnenkort ongesteld word?
Dat zou goed kunnen! Meiden in de puberteit hebben vaak eerst slijm voor ze ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Luna_ schreef:
28-06-2017 18:39
Dat zou goed kunnen! Meiden in de puberteit hebben vaak eerst slijm voor ze ongesteld worden.
Oke heel erg bedankt voor de reactie! ♥️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven