Gezondheid alle pijlers

Snel van de griep af

28-05-2016 05:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee hoe ik snel van de griep af kan komen? Voel me ineens heel beroerd. Heb hoofdpijn, keelpijn, koorts en keelpijn. Ik kan het me absoluut niet permitteren om nu ziek te zijn ivm werk en moet dus zo snel mogelijk weer beter worden. Het liefst voor maandag. Voel me zwaar ellendig. Maandag is een belangrijke dag op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.thuisarts.nl/griep
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook plotsklaps de griep gekregen en meteen een bronchitis erbij ook! Ik vind het zo'n gekke tijd van het jaar om zo snotverkouden te zijn. Ik blaf als een zeehond dus ik probeer maar niet te hoesten want dan krijg ik geen lucht meer. Wat ik doe, extra vitamines eten. En in bed liggen want ik ben wat zwakjes enzo. Ik zou als ik jou was in je bed blijven dit weekend en veel slapen. Beterschap!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Snel Sambucol halen bij de drogist. Daar zit o.a. veel zink in en vlierbessensap Enige midddel waarvan bewezen is dat het werkt tegen griepvirus. Griep duurt korter en is minder heftig. Google maar.
.
Ik heb een keer die occilocoxilum oid gehad en t hielp mij heel goed.

Maar of dat toeval was en of t nou echt werkte weet ik niet. Maar iig beterschap
quote:Doppinda schreef op 28 mei 2016 @ 06:31:

Ik heb een keer die occilocoxilum oid gehad en t hielp mij heel goed.

Maar of dat toeval was en of t nou echt werkte weet ik niet. Maar iig beterschapDat is toeval geweest. Ik heb het twee keer geprobeerd, en het deed helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Brunetje, als je ziek bent, ben je ziek. Ik snap dat je dat niet wil, maar het is ontzettend slecht voor je om niet goed uit te zieken. De laatste keer dat ik dat deed, hield ik er een post-viraal-vermoeidheidssyndroom aan over. En geloof me, dat is geen pretje. Ik ben daardoor ruim 10 jaar lang doodmoe geweest, en had nergens energie voor.



Ik ging ook te snel weer aan de slag omdat ik mijn baan zo ontzettend belangrijk vond. Nog geen jaar later werd ik daar zonder pardon ontslagen (omdat de directeur, tevens mijn buurman, liever niet wilde dat ik achter zijn affaire met een collega zou komen, met het risico dat ik dat aan zijn vrouw zou vertellen). Geen enkele baan is het waard om je 10 jaar lang ellendig te voelen!
Ik heb zeer zelden echt de griep.

Bij mij werkt dan veel slapen. En zweten. Joggingbroek aan in bed. Temp wat omhoog.

En dan 1 a 2 dagen later gaat het weer
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 28 mei 2016 @ 05:32:

Snel Sambucol halen bij de drogist. Daar zit o.a. veel zink in en vlierbessensap Enige midddel waarvan bewezen is dat het werkt tegen griepvirus. Griep duurt korter en is minder heftig. Google maar.Nou, bewezen..............................
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Uitzieken.
Uitzieken op de 1e plaatst, maar wat wel helpt tegen een dichte neus en daarna een loopneus, is water koken met daar in een hele ui fijngesneden ff meekoken en beetje zout toevoegen. Klinkt vies, valt best mee, soort soepje En het bevordert ook de koorts je gaat lekker zweten. Nu ben ik gek op ui dus heb er geen moeite mee. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het simpel: als je maandag beter bent, dan was het geen griep.

Als het griep is dan ben je maandag niet beter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mooi Solo!



Nu rust pakken. Dan is de kans dat je opknapt het grootst.

Met een beetje mazzel heb je geen griep maar ben je jezelf 'alleen maar' voorbij aan het lopen. Jouw post komt gehaast en paniekerig over.

Als je op maandag al roofbouw op jezelf pleegt, hoe ga je dan de rest van de week halen?

Ziek is ziek is in je bed, uitzieken.



Ik was ook onmisbaar, tot ik keek wat er gebeurde als ik er niet was. Mensen zijn nu blij als ik er weer ben, want zonder mij loopt het toch anders, maar de belangrijke dingen gebeuren gewoon.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.



Sterkte en beterschap!
quote:Solomio schreef op 28 mei 2016 @ 07:59:

Eigenlijk is het simpel: als je maandag beter bent, dan was het geen griep.

Als het griep is dan ben je maandag niet beter.



Klopt als een bus.

Mijn huisarts zei dat griep zonder medicatie minstens zeven dagen duurt en met medicatie een week.

Kortom, heb je een griepvirus te pakken dan ben je daar wel even zoet mee.



Hopelijk is het een flinke verkoudheid in plaats van echt griep. Verkouden sucks maar je kunt er doorgaans wel mee werken als het ergste hoesten en proesten voorbij is.



Dingen als Oscolocicilum doen overigens niets tegen verkoudheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 28 mei 2016 @ 07:37:

[...]



Nou, bewezen..............................



Ja.



Sambucol: bewezen effectieve behandeling bij griep

In 1993 bewees Mumcuoglu de effectiviteit van Sambucol door een dubbelblind gerandomiseerd onderzoek tijdens een griepepidemie in Israël. Reeds 24 uur na de start van de behandeling waren de eerste resultaten zichtbaar. Symptomen en ziekteverschijnselen zoals koorts, spierpijn en hoest waren bij 20% van de deelnemende patiënten significant in ernst afgenomen. Nog weer 24 uur later waren er verbeteringen opgetreden bij zo'n driekwart van de patiënten. Na drie dagen had 90% van de deelnemers die Sambucol kregen toegediend, de griep achter de rug. In de groep die een placebo kreeg toegediend, was na 48 uur slechts bij 16 procent een belangrijke vermindering van de klachten opgetreden. De meesten hunner waren pas na zes dagen weer opgeknapt en een kleine groep was zelf na een week nog niet op de been.[1]



Vogelgriepvirus

Sambucol is daarna volgens andere onderzoeken werkzaam gebleken bij het bestrijden van verschillende griepvirussen. Zo bleek dat Sambucol voor ten minste 99% effectief was in de bestrijding van de Aziatische vogelgriepviris H5N1 en het neutraliseerde ook de besmettelijkheid van het virus.[2]



Eerder hersteld van de griep

Uit een Noorse studie - ook dubbelblind gerandomiseerd - onder leiding van de Noorse biochemicus dr. Erling Thom bij zestig patiënten met griep (influenza type A), bleek dat bij patiënten die Sambucol kregen toegediend de griepverschijnselen gemiddeld vier dagen eerder verdwenen dan bij de groep die een placebo kreeg voorgeschoteld. Er waren geen bijwerkingen. De Noorse biochemicus dr. Erling Thom van een internationaal onderzoeksbedrijf stelt in het Reformatorisch Dagblad in 2002 dat toediening van vlierbessenextract bij griep van het type A of B een effectieve en veilige behandeling is.[3] Het is zowel door volwassenen als kinderen te gebruiken.



http://mens-en-gezondheid ... delen-genezing-griep.html
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 28 mei 2016 @ 09:06:

[...]



.....



Ja, dat heb ik natuurlijk ook allemaal gevonden, maar a) zijn dat wel heel weinig onderzoeken en met heel kleine groepen en b) kan ik niet goed vinden hoe wetenschappelijk die onderzoeken nou eigenlijk zijn.

Dubbelblind gerandomiseerd klinkt natuurlijk behoorlijk wetenschappelijk verantwoord, maar het feit dat het maar zo'n klein onderzoek is en ik er in de gevestigde wetenschappelijke hoek niets over terugvind maakt dat ik er mijn vraagtekens bij houd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 28 mei 2016 @ 07:59:

Eigenlijk is het simpel: als je maandag beter bent, dan was het geen griep.

Als het griep is dan ben je maandag niet beter.



Precies. Van de griep ben je zo ongelooflijk ziek, meestal is het een verkoudheid. Rustig aandoen dit weekend, grote kans dat je maandag in staat bent te werken.

Overigens helpt Zink, hoge dosis, wel tegen het zieke gevoel bij verkoudheid, niet tegen de verkoudheid zelf.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Snel weer beter worden? Dan eerst je lichaam z'n werk laten doen. Geen paracetamol en andere koortsverlagers nemen want koorts heeft z'n functie. Blijf in bed, eet lichte maaltijden en drink voldoende.

Op maandag nog niet helemaal beter maar toch aan de slag? Dan op naar je werk met ruim voldoende paracetamol om de symptomen te onderdrukken en direct na je werk weer je bed in.
Alle reacties Link kopieren
Heel weinig virussen binnenkrijgen geeft je immuunsysteem wat voorsprong.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de beterschapswensen en tips. Ik zou graag naar de drogist willen om het een en ander te halen alleen heb ik daar geen energie voor. Ik lig nog steeds in bed en mijn hoofd doet ontzettend veel zeer en ik heb ook veel spierpijn aan mijn benen. Ik had gister heel de dag een loopneus en oorpijn. Slapen helpt heel goed. Ik ga zo denk ik de tip van BassGroove uitproberen denk ik(slinkt best smerig).
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 28 mei 2016 @ 09:38:

[...]



Ja, dat heb ik natuurlijk ook allemaal gevonden, maar a) zijn dat wel heel weinig onderzoeken en met heel kleine groepen en b) kan ik niet goed vinden hoe wetenschappelijk die onderzoeken nou eigenlijk zijn.

Dubbelblind gerandomiseerd klinkt natuurlijk behoorlijk wetenschappelijk verantwoord, maar het feit dat het maar zo'n klein onderzoek is en ik er in de gevestigde wetenschappelijke hoek niets over terugvind maakt dat ik er mijn vraagtekens bij houd.



In Sambucol zit naast vlierbessap ook veel zink. Daar is veel meer wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, zoek daar maar eens op.

Ik heb zelf in elk geval een doos Sambucol in huis gehaald toen laatst een fikse verkoudheid of griep op kwam zetten. Ben direct gaan slikken en de griep/verkoudheid heeft niet doorgezet. Maar ik snap ook wel dat dát niks bewijst.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoe geavanceerd de mens ook is, hoeveel planeten we ook bezoeken, we hebben nog steeds geen echte oplossing voor de griep en voor verkoudheden. Die zul je toch uit moeten zieken. Je lichaam kan het virus aanpakken maar het duurt altijd minstens een paar dagen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:-NummerZoveel- schreef op 28 mei 2016 @ 07:17:

[...]





Dat is toeval geweest. Ik heb het twee keer geprobeerd, en het deed helemaal niets.Ok Haha nou ja t kwam heel goed uit die toeval. Dan was t vast ook geen echte griep.
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 28 mei 2016 @ 10:25:

Snel weer beter worden? Dan eerst je lichaam z'n werk laten doen. Geen paracetamol en andere koortsverlagers nemen want koorts heeft z'n functie. Blijf in bed, eet lichte maaltijden en drink voldoende.

Op maandag nog niet helemaal beter maar toch aan de slag? Dan op naar je werk met ruim voldoende paracetamol om de symptomen te onderdrukken en direct na je werk weer je bed in.



Wat een onzin, paracetamol doet niets op de duur van je ziekte. Dat mag je dus gewoon lekker nemen als je je daardoor beter voelt.



En over dat hele Sambucol-verhaal: als er voldoende bewijs was dat dit de ziekteduur van griep significant verkort / symptomen significant verlicht, dan was het wel opgenomen in de behandelingsrichtlijnen die huisartsen volgen en dat is niet zo. Het schaadt waarschijnlijk ook niet dus je kan het best proberen, maar verwacht er geen spectaculair verschil van.

Voor de rest is het allemaal al genoemd dacht ik: neusspray, pijnstilling, goed drinken, rust pakken. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven