Gezondheid alle pijlers

Stappen zetten naar een gezonder leven

13-02-2016 21:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kennen ze allemaal. Ook ik !!

Gezonder eten (fruit, groente.... minder vetten) gevarieerd en met regelmaat. Sporten !



En hoe gek dit ook gaat klinken zitten manlief en ik niet lekker in ons vel. Met elkaar en het gezin zeker wel, maar qua voeding, gevoel van fitheid in je lijf is het ver te zoeken.



Toch eten we netjes ontbijt, lunch, diner. 1x in de week frietjes maar verder goed gevarieerd (pasta, groente, vlees/vis). Groente/fruit shake elke dag...

Misschien kan ik nog wel wat tips gebruiken voor gezonde tussendoortjes....



Sporten doen we niet intensief, maar 2x in de week op de hometrainer.



Echter voelt het als of we niet vooruit te branden zijn....



Herkenbaar? en tips wellicht?
Je kunt je suikerinname beperken, zorg dat je volkorenbrood en zilvervliesrijst e.d. eet. En wat ik vaak probeer te doen is zoveel mogelijk overal iets van groente bij te doen. Dus bijv. bij de lunch ook wat tomaten en komkommer te eten. Tussen de middag een salade mee naar het werk te nemen (dan kook ik voor een paar dagen vooruit genoeg quinoa of rijst en dan is dat s ochtends zo gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
bewegen bewegen en meer bewegen. Koop een activity tracker / stappenteller en probeer die 10.000 stappen per dag te halen. Elk half uur opstaan en bewegen. Ga een naar een andere verdieping wanneer je moet plassen. Maak een lunchwandelingetje.



Ga lekker naar buiten, zonlicht en frisse lucht doen wonderen.



Leuk hoor, 2x per week wat op de hometrainer bewegen. Maar fietsen doet niet zo heel veel voor de conditie, en wat doe je met die andere 166 uur per week? Het is veel zinvoller om elke dag gewoon meer te gaan bewegen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat hierboven al wordt genoemd, suikerinname beperken.

Wat verder goed is voor lijf en geest, lekker wandelen in natuurlijke omgeving. En iets wat ik sinds kort ook toepas: de laatste 30 seconden (of meer) van je douche koud douchen, dit geeft een enorme boost aan je immuunsysteem. Gewoon langzaam opbouwen, maar dit is iets wat makkelijk te implementeren is en heel gezond.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat het het einde van de winter is, dan voelen veel mensen zich niet zo fit. Straks als het lente is en je weer lekker naar buiten kunt in de warme zon zul je je al beter voelen.

Houden jullie je vitamine D goed op peil? Dat is ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien teveel spanning? Daar ga je je ook minder energiek van voelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vooral bij het steeds weer ervaren van onoplosbare problemen en frustraties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Super tof voor deze reacties.



Suikerinname is een goede ! Suiker zit natuurlijk in heel veel.



Bewegen moet ik ook zeker meer doen. Manlief is daar wel iets beter in. Heb wel een paar kids rond lopen dus stil zitten doe ik niet, maar dat voelt toch anders dan sportschool, hardlopen enz..



Vitamine D ga ik even over lezen. Waar dat zoal in zit.



Groente ook bij lunch toepassen is ook een hele goede !



En de koude douche....hihihi....
Alle reacties Link kopieren
Spanning valt mee hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is goed eten en bewegen belangrijk maar soms zit het niet alleen daar in. Doe je wat je leuk vindt? Gooi je rommel wat al jaren stof koopt te verzamelen weg? Maak je tijd en ruimte voor wat jou - los van echtgenote en moeder zijn - blij maakt? Zijn er mentale energievreters zoals zorgen of kleine ergernissen?
Suikers er uit gooien. Als je ergens moe van wordt is het wel van suiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vaker naar buiten gaan. Waarom op de hometrainer als je gewoon buiten ff een eindje kunt fietsen? Van een beetje regen ga je niet dood. Regenpak aan en gaan, en dan lekker de frisse lucht inademen. Doet echt wonderen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier en stel kids rond lopen en een man met een drukke full time baan. De hometrainer is dan even bij gebrek aan beter :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Roelfien. Ik zou naar een natuurwinkel gaan en vragen naar Vitamine d3. Dit wordt steeds vaker gebruikt als aanvulling bij het eten, aangezien er wordt beweerd dat ons eten (hoe gezond je ook eet) steeds minder waardes (vitaminen en mineralen) gaat bevatten.



Daarnaast zou ik inderdaad dingen doen die je leuk vindt en je dan even de tijd gunnen om te relaxen. Hier krijg je vaak energie van. Blijf je te lang hangen en merk je dat je weer instort, dan is het goed om jezelf "op te pakken" en gewoon iets te gaan doen. Ga dan lekker even een stukje wandelen en dan heb je vaak weer energie.
Sensi-therapeute en masseuse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven