Gezondheid alle pijlers

Steeds meer wondjes na brandwond

27-11-2015 19:10 25 berichten
Afgelopen woensdag heb ik mijn linkerhand verbrand. De onderste delen van mijn pink, ringvinger, middelvinger en duim en een deel van de rug van mijn hand zijn helaas slachtoffer geworden van mijn babycook. Het stond al een tijd op de planning om deze te ontkalken, maar de babycook was me voor en kon de druk niet meer aan. Deze begon flink te fluiten en de druk nam toe. Stom genoeg opende ik de babycook in plaats van de stekker er uit te trekken. Door de druk die er af ging, kwam er hete stoom en wie weet ook water over mijn hand.



Afijn. Nu zijn we twee dagen verder. De eerste dag had ik geen blaren en heb ik enkel gekoeld en later aloe vera gel gesmeerd. Gisteren is er toch schijnbaar een blaar ontstaan maar ik merkte het pas toen deze stuk ging nadat ik dochter in de auto getild had. Sindsdien onstaan er over de vingers kleine bultjes en blaartjes. Ik heb het schoongemaakt met betadine.



Maar wat kan ik nog meer doen? Mijn hand begint er nu uit te zien als een ernstige bedoeling en wil geen infecties oplopen. Het doet geen erge pijn dus HAP is onnodig, dus vraag ik het even hier.



Liefs, stomme Fleetfox
Alle reacties Link kopieren
Hap bellen voor advies. Daar zijn ze voor.
Alle reacties Link kopieren
Een brandwond die geen pijn doet is een slecht teken. Dan kan de brandwond zo djep zijn dat de huidzenuwen zijn verbrand. Als je nu ine e ns nog blas r tjes krijgt lijkt het mij slimmer om even langs edn arts te gaan in plaats van zelf masr wat aan te rotzooien. Die aloë veragel was waarschijnlijk ook een slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Toch even bellen hoor, dit klinkt niet goed. Beterschap!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Lieve "stomme" Fleetfox,



zo snel mogelijk wrijvend desinfecteren met Betadine en vervolgens bacterievrij inpakken met verband en tapen. Dat aantal dagen laten zitten. Dat had je in beginsel kunnen doen.



Inmiddels adviseer ik je om toch echt HAP te benaderen. Beter nu en voorkomen, dan uitstellen en een etterige wond hebben die erger wordt dan hij nu reeds is.



Sterkte, goedbedoelende Troelalaaaa
quote:sugarmiss schreef op 27 november 2015 @ 19:14:

Een brandwond die geen pijn doet is een slecht teken. Dan kan de brandwond zo diep zijn dat de huidzenuwen zijn verbrand. Als je nu ineens nog blaartjes krijgt lijkt het mij slimmer om even langs een arts te gaan in plaats van zelf maar wat aan te rotzooien. Die aloë veragel was waarschijnlijk ook een slecht idee.Dit. Ik zou echt even een arts ernaar laten kijken. Er is speciale zalf voor brandwonden, die op recept gaat. Het klinkt ernstig genoeg om de hap te bellen. Snap niet helemaal dat je vanmiddag niet je eigen ha even gebeld hebt. Zeker als het verergerd. Maar goed, bellen dus!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, fleet, klinkt niet goed! Luister naar de verstandige dames hierboven! Sterkte
In het begin heeft het wel goed pijn gedaan hoor, alleen nu niet meer. Rondje Google leerde me dat een blaar geen reden was voor de HA. Maar nu ik jullie reacties zie dan bel ik de huisartsenpost morgen liever even.
Ik snap het wel hoor, dat je vanmiddag niet belde. Ik ben net zo'n bikkel. Had recent hetzelfde en ging gewoon door met eten voor kind opdienen, want dat koelen kon wel even wachten. Vervolgens vroeg kind veel aandacht en gebeurde het koelen pas na het eten.



Na paar dagen een grote natte open blaar nadat het open was geschuurd langs autogordel.



Not funny.
Gewoon even aanzien hoe het er morgen voorstaat. Voelt het niet goed, dan ga je bellen.
Alle reacties Link kopieren
HAP is wel nodig. Ik heb op mijn 17de mijn been verbrand aan een brommer uitlaat mijn ouders waren op vakantie. Er bestond toen nog geen aloe dus ik smeerde op advies van mijn ouders vaseline en after sun. Ik was tenslotte nog onsterfelijk in die tijd. Ik had ook geen pijn. Mijn ouders schrokken bij thuis komst, meteen naar de HA speciale zalf enzo...is echt heel mooi genezen daarna. De ha zei dat ik meteen had moeten komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook zo maar dat jij je hand graag wilt blijven gebruiken en niet met een strakke huid wilt komen te zitten of vervelend trekkend littekenweefsel...ik zou wel naar de dokter gaan dit weekend nog.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Weet je wel zeker dat het een brandblaar was? krentenbaard kan namelijk in zeldzame gevallen ook beginnen als een grote blaar die openbarst en daarna kleine bultjes en blaartjes veroorzaakt.... En het heerst momenteel schijnt. Ontstaat vaak op plekken waar de huid al gevoelig is....
quote:fleetfox schreef op 27 november 2015 @ 19:21:

In het begin heeft het wel goed pijn gedaan hoor, alleen nu niet meer. Rondje Google leerde me dat een blaar geen reden was voor de HA. Maar nu ik jullie reacties zie dan bel ik de huisartsenpost morgen liever even.Waarom morgen? Ze zijn de hele nacht open advies vragen kost niks.
Je kunt toch gewoon even advies vragen bij de HAP? Even zeggen dat je je toch wat zorgen maakt vanwege de wondjes en vragen of je het nog aan moet kijken of dat je langs moet komen.
Wachten tot morgen?

Kom ef snel uit die koppige modus.

Bellen kun je ook nu.
Alle reacties Link kopieren
Hap bellen en voortaan er niets meer zelf opsmeren
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet als een standaard brandwond klinken. Dat is ofwel roodheid, ofwel een blaar ofwel zo diep dat het open is. Bij een blaar groter dan 2 cm moet je naar een arts. Als je niet meteen een blaar had is het eigenlijk raar dat die later pas ontstaat. Maar met een open blaar moet je altijd uitkijken, want dat is gevoelig voor infecties. Goed desinfecteren dus en steriel afdekken. Ik zou wel de HAP bellen voor advies. Ik kan me voorstellen dat ze dit wel even willen beoordelen namelijk.
Ik zou zeker even bellen voor advies en niet afwachten. Het klinkt als een infectie en ik moest inderdaad ook aan krentenbaard denken.
Alle reacties Link kopieren
Zo een combi van wond en krentebaard is vervelend en indien dat het is dan is contact met HA wel verstandig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle brandwonden groter dan 2 cm doorsnee moet je door de huisarts laten beoordelen. Ze zijn daar best alert op, want ik belde een keer alleen voor advies en moest toen gelijk langskomen.
Ben je al bij de huisartsenpost geweest??
Alle reacties Link kopieren
Naar HAP en niet zelf gaan smeren met aloe vera. Zo schoon mogelijk houden. Bij HAP krijg je hopelijk Flammazine om de wond te verzorgen.
Ik hoefde niet langs te komen, op basis van de informatie gaf de HAP aan de wondjes te desinfecteren en af te dekken met een vet gaasje. Mocht het na een week niet beter zijn geworden dan moet ik even langs de HA en ook bij verergering van de klachten.
Fijn dat je gebeld hebt. Vast een opluchting dat je nu weet wat te doen. Succes ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven