Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie vrouw - ervaringen?

30-11-2016 17:16 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om volgend jaar een sterilisatie te laten doen en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit ook hebben laten doen. Hoe ging de ingreep, hoe ging je herstel, heb je last van eventuele bijwerkingen?



De Essure methode valt voor mij af vanwege een nikkelallergie. Van hormonale anticonceptie word ik zeer depressief dus die kan ik niet gebruiken (ik heb er verschillende geprobeerd). Koperspiraaltje blijft niet zitten (meermaals geprobeerd maar steeds na een maand eruit). Condooms gaat wel eens mis en ook op een MAP reageer ik heftig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gedaan. Op traditionele manier. Clipjes op mijn eileiders.



1 dag last van de ingreep, verder geen last gehad. Totaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je ervaring!



Stomme vraag, maar weet je waar die clipjes van zijn gemaakt? Niet toevallig nikkel?
Ik lees mee gezien mijn eigen vandaag geopende topic over sterilisatie. Ik ben ook in de fase waarin ik informatie vergaar.



Las inderdaad dat die nieuwe methode, Essure, veel klachten veroorzaakt. Dus daar durf ik beslist niet aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperCow schreef op 30 november 2016 @ 17:58:

Dank voor je ervaring!



Stomme vraag, maar weet je waar die clipjes van zijn gemaakt? Niet toevallig nikkel?Nee, nikkel is verboden. Het is een anti-allergeen product. Maar ik weet niet precies wat eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien interessant



http://www.entercare.nl/g ... e/filshie-clip-sterishot/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt precies dezelfde ervaring als Principe-Prinses. Alleen de dag van de sterilisatie wat last, andere dag liep ik weer boodschappen te doen.

Man durfde ook niet maar ik wilde zelf geen kinderen meer dus ik vond het niet erg om het zelf te laten doen.

Het was voor mij echt een fluitje van een cent.

Trouwens mijn gynaecoloog zei (was wel een man maar goed) dat de meeste mannen niet durfden. Maar is wel al best wat jaren geleden.
Niemand is onmisbaar
Ik heb ook clipjes. Het is onder narcose gedaan samen met Nova Sure. Achteraf heb ik vooral last gehad van de Nova Sure, de krampen die dat gaf..! Ik heb ook nikkelallergie. Geen idee waar ze die clips van maken. Maar geen last gehad dus.

De ingreep is eigenlijk vrij simpel, je bent gewoon een dag(deel) in het ziekenhuis en daarna weer lekker naar huis. Ik ben die avond en nacht wel heel misselijk geweest van de narcose. Ik herinner me niet dat ik echt last had van de clipjes. 2 hele kleine littekentjes van de kijkoperatie, verder niets.



O ja misschien ten overvloede maar wel belangrijk: als je dit jaar er nog niet voor verzekerd bent, ga dan niet al naar de gyn. Dan wordt er namelijk een DBC geopend en valt je hele sterilisatie onder de verzekering van 2016. En dan moet je alles zelf betalen...
.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie ervaringen! Op internet lees je eerder de minder succesvolle ervaringen maar dit stemt me al wat meer gerust.



Poesiepoes, dank voor de tip, dat is ook de reden waarom ik het volgend jaar wil laten doen. Wellicht kan de gyn nog zien waarom de koperspiraaltjes niet willen blijven zitten.



Ben ook aan het kijken voor een aanvullende verzekering die de ingreep vergoedt, iemand daarvoor nog tips?
http://www.zorgkiezer.nl/vergoedingen/sterilisatie
Alle reacties Link kopieren
Mensen zetten vooral hun negatieve ervaringen op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de clips gehad. 4 weken geleden er uit laten halen. Veel onverklaarbare klachten gehad. De producent van de clips geeft toe dat er "traces" van nikkel in de clips kunnen zitten. Ik ben erg allergisch voor nikkel. Toen ze geplaatst werden was mij niet bekend dat er sporen van nikkel in de clips konden zitten. Ik ben blij dat ze er uit zijn. Op Facebook is een groep van vrouwen die de klachten kregen van de clips. Lees je goed in!
Alle reacties Link kopieren
Hier doorgebrand, onder plaatselijke verdoving ( zou ik niemand aanraden maar was zoooo bang voor de narcose).

De volgende dag kiplekker........



Succes
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hoeveel kost een ingreep? En menstrueerden jullie nadien nog cq hadden jullie last van hormoonschommelingen/PMS?



Hoe vaak vind er controle plaats of een en ander naar tevredenheid is verlopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 01 december 2016 @ 19:53:

Hoeveel kost een ingreep? En menstrueerden jullie nadien nog cq hadden jullie last van hormoonschommelingen/PMS?



Hoe vaak vind er controle plaats of een en ander naar tevredenheid is verlopen?



Dat circus gaat gewoon door.



Hier ervaring met doorbranden onder narcose. Viel goed mee, geen last van wat dan ook. Ik wilde geen clips op of veertjes in eileiders (ovabloc). Geen goede ervaring met lichaamsvreemde voorwerpen (Mirena). Had geen zin om weer tot een select groepje van 'een zeldzaam aantal gebruiksters' toe te treden. Ik ben er heel tevreden over.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lees je even goed in Troeteltje. Clipjes op je eileiders hebben vanzelf geen effect op je hormonen en menstruatie.



Er wordt niks verwijderd, zoals bij een dier.
Alle reacties Link kopieren
Hier sterilisatie dmv dichtbranden eileiders. Van ingreep zelf geen last gehad, wel van narcose. Na 5 dagen kreeg ik pas weer energie. Kreeg 1250 euro vergoed van verzekering (aanvullend). Heb zelf nog 400 moeten betalen. Essure wilde ik niet meer na allemaal horror verhalen te hebben gelezen/gehoord.
Bij mij kostte het 1200 euro, was een jaar of 5 geleden geloof ik. Dat werd helemaal vergoed uit mijn aanvullende verzekering. De nova sure was 300 oid, werd erbij in gedaan. Maar ik moest wel 300 euro "honorarium voor de arts (?) betalen.



Sterilisatie heeft geen invloed op je hormonen of menstruatie (tenzij je beide eierstokken laat halen, dan kom je direct in de overgang...). De Nova Sure (wegbranden van baarmoederslijmvlies) heeft er bij mij voor gezorgd dat ik in al die jaren erna geen druppel bloed gezien heb. Terwijl ik voorheen een zware menstruatie had. Daar is die ingreep ook voor bedoeld. Bij veel vrouwen wordt het vloeien minder en bij 10% ofzo (las ik toen tenminste) blijft het helemaal weg.
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 02-12-2016 22:34
Reden: Moest eierstokken zijn, niet eileiders...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je essure al niet meer overweegt. Ik word binnenkort geopereerd om die krengen te laten verwijderen, heb er veel klachten van.

Ook bij de clips zijn er veel vrouwen die er last van krijgen, ik zou het risico niet nemen en voor dichtbranden gaan... succes met je keuze...
Alle reacties Link kopieren
Nog meer ervaringen, dank!



Volgens mij wordt Essure al niet meer aangeboden, dat zegt ook genoeg wat mij betreft.



Clipjes twijfelde ik ook al over, omdat mijn lichaam ook alles af lijkt te stoten. Liever dichtbranden dan.



Ik vind het nog steeds wel heel spannend, vooral de narcose. Maar iedere maand onzekerheid is ook niets en ik wil echt geen kinderen.



Waarom hebben sommigen van jullie ook Novasure gedaan? Had je echt zware menstruatieklachten waar je vanaf wilde? Daar heb ik geen last van namelijk...
Ja, inmiddels verder ingelezen en las het.



Novasure gaat op indicatie bij zeer zware menstruatie heb ik begrepen. Dus dat is niet voor iedereen een keuzeoptie.
Ik heb essure en nergens last van. En ook een nikkelallergie. Ik overweeg nog novasure,het lijkt me wel prettig om geen menstruatie te hebben. Al zal ik dan mijn klachten een beetje aan moeten dikken vrees ik.
Heb eerst essure geprobeerd maar mn eileiders waren erg slecht dus lukte dat niet.

Daarna clipjes onder narcose.

Ik ben heel ziek geweest en heb akelig veel pijn gehad, zo dat ik moest blijven snachts.



Nu niet meer klachten dan dat ik daarvoor ook had. En helaas geen optie tot novasure gehad anders dat er zeker bij laten doen.
Ik had zware menstruatieklachten. Via een collega had ik toevallig gehoord dat daar een ingreep voor was. Dat was nog de voorloper van de nova sure, waarbij ze met een hete ballon slijmvlies wegschroeiden. Met de Nova Sure gaat het met een apparaatje en stroompulsjes geloof ik. Dat apparaatje bepaalt zelf wanneer er genoeg is weggehaald.

Ik trof een jonge mannelijke gyn, na twee voorbeelden vond hij het duidelijk zat dat die nova sure ook nodig was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven