Gezondheid alle pijlers

Stomme migraine aanvallen kletstopic

15-11-2016 19:42 158 berichten
Ik had vanmiddag erg last van migraine Aanvallen stront misselijk word ik ervan. Ik heb bij de nuroloog gelopen hoofdpijn kliniek medicatie gekregen etc. Uiteindelijk ben ik gaan slapen en ben ik net wakker geworden. Nog meer mensen met migraine hier?
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker, ik heb klassieke migraine met aura. Ik heb mijn eigen Alice in Wonderland tussen mijn oren. Het was mijn favoriete verhaal zoals later ontdekt leed Lewis Caroll aan migraine en is het verhaal deels gebaseerd op zijn ervaring met migraine.



This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vanochtend op m'n werk alleen vlekken (aura) te zien. De migraine zette gelukkig niet door maar heb nu wel behoorlijke hoofdpijn.

Heb het een hele tijd niet gehad maar de laatste tijd heb ik het weer vaker.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Jep, ook hier door de hele medische molen geweest, niks werkt echt. Slik nu er apc voor zodra ik het voel aankomen maar wil dat niet eeuwig blijven doen...
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Vreselijk is het, ik word er ook regelmatig gek van.

Al veel geprobeerd hier. Van fysio, tot dry needling en andere anti conceptie. Sinds kort loop ik bij de neuroloog en heb ik bètablokkers gekregen.

Het lijkt iets te verbeteren.

Ik heb nog steeds best vaak migraine, maar iets minder heftig en vaak. Nu gemiddeld 2 dagen in de 2 weken ipv iedere week een dag of 3...

Heb jij dit al weleens geslikt?

Beterschap iig!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook wel eens dat je verschijnselen krijgt en het dan niet door zet?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Nu niet gaan forummen Cookielyon. Dat kan nooit goed zijn. Beterschap

Ik heb het eens in de zoveel jaar. Kotsmisselijk ben ik dan. Kan geen licht verdragen en kan mijn ogen nauwelijk open houden...
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor.. Vorig weekend nog doorgebracht in bed in mijn donkere kamer..

Veel stress, veel drukte: vaker migraine.

Meestal rond de 2 a 4 echte aanvallen per jaar. Daarnaast helaas wel ook andere soorten hoofdpijn, maar daarmee kan ik meestal nog wel werken.

Eerste aanval toen ik 11 was, zit in de familie. Altijd met aura, 'slapende' hand, 'slapende' helft van gezicht, spraakcentrum wordt tijdelijk aangetast.. en als dat allemaal na maximaal 2 a 3 uur voorbij is, mag ik 8 tot 72 uur naar bed...



Veel medicijnen geprobeerd, vooral in puberteit door de medische mangel gegaan. Nu houd ik het bij 600mg ibu om het te verkorten of minder heftig te maken. Omdat ik het relatief weinig heb, heb ik geen zin om dagelijks die meuk te gaan slikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keuken1987 schreef op 15 november 2016 @ 19:55:

Hebben jullie ook wel eens dat je verschijnselen krijgt en het dan niet door zet?Een enkele keer wanneer ik iets kouds eet of drink evt mat cafeine dan stopt het soms.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is nu over ik heb medicatie gehad en geslapen gaat wat beter. Ik had het zo heftig vandaag niet te geloven.



Ik ben bij de neuroloog in het VU in Amsterdam geweest bij de hoofdpijncentrum, fysio voor mijn nek. Mijn migraine gaat niet weg.
Ja ik heb hormoonafhankelijke migraine. Elke maand in m'n cyclus op hetzelfde moment.

Al met al zijn dat best veel dagen per maand helaas...

Grootafnemer sumatriptan.

Gelukkig werkt dat wel. T haalt de heftige pijn weg maar bijwerkingen blijven.



Nu net begonnen met elke dag natriumvalporaat tablet....
Alle reacties Link kopieren
De onvoorspelbaarheid vind ik nog het ergste.

Leuk dagje gepland en dan onderweg begint plots een aanval, vre-se-lijk !
Ik begin maar niet over hoeveel medicijnen ik in mijn kast heb alleen voor de migraine.
quote:chentolove schreef op 15 november 2016 @ 20:11:

De onvoorspelbaarheid vind ik nog het ergste.

Leuk dagje gepland en dan onderweg begint plots een aanval, vre-se-lijk !Idd je staat in de winkel en pijnscheuten schieten door je hoofd alles flits voor je gezich dan vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik daarom de pil door. Mijn leven is dragelijker met een hormoon flatline. Pas op met triptanen. Je hoofdpijn kan bij groot verbruik medicijn afhankelijk worden en dan raak je als het ware verslaafd aan de triptanen. Ik probeer om nooit meer dan 1 of 2 x per week mijn medicijnen in te nemen met deze reden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Cookielyon schreef op 15 november 2016 @ 20:07:

Het is nu over ik heb medicatie gehad en geslapen gaat wat beter. Ik had het zo heftig vandaag niet te geloven.



Ik ben bij de neuroloog in het VU in Amsterdam geweest bij de hoofdpijncentrum, fysio voor mijn nek. Mijn migraine gaat niet weg.klinkt vreselijk...
Ik heb mijn leven omgegooid, 35 kilo afgevallen gezonde leefstijl. Maar toch gaat de migraine niet weg.
Ik voel het vaak van te voren aankomen, dan voel ik me raar. De enige manier om het te omschrijven is denk ik: alsof ik te lang in een bedompte kamer heb gezeten, zonder frisse lucht.



Vroeger moest ik altijd overgeven en sliep ik het eraf. Na het overgeven voelde ik me wel meteen een stuk beter. Herkent iemand dit?



Nu is het enige wat helpt een ice-pack en een donkere kamer, slaapmasker en oordoppen in en bidden dat ik niet met dezelfde hoofdpijn/migraine wakker word



Ik zit er nog niet voor in de medische molen omdat het maar eens in de zoveel tijd voorkomt. Over een hoofdpijndagboek (waar ik nu wel mee begonnen ben) kan ik dus zomaar een jaar of langer doen. Het vervelende is alleen dat die hoofdpijn gelijk dagen duurt. Ongeveer 2-3x per jaar ga ik 3 dagen met hoofdpijn naar bed en sta ik met precies dezelfde hoofdpijn weer op. Maar daar zit dan wel heel veel tijd tussen.



Oeps, sorry voor het lange verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook niet. Ik heb het geaccepteerd. Ik werk 4 dagen ipv 5 en ik moet soms schuiven om te kunnen functioneren maar met flexibiliteit kan het heel lang goed gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, afschuwelijk inderdaad. Al is spierspanningshoofdpijn volgens mij de juiste benaming voor wat ik heb. Ik word er gelukkig niet misselijk van en zie geen flitsen en/of vlekken, maar licht en geluid is niet te doen.



Ik heb ook speciale medicijnen voor migraine gehad, die werkte alleen niet. Paracetamol met coffeine is hier het enige wat helpt.
Hebben jullie ook als je huilt dat jr migraine triggert?
Valeriaansnoepje, ik herken dit wel. Het overgeven heb ik eigenlijk nooit gehad (1 keer, toen ik kind was), maar ik word wel extreem misselijk en inderdaad het gevoel alsof ik in een benauwde kamer heb gezeten. Echt heel zelden begint het met een vlek voor mijn ogen, waarbij ik geen één zin meer kan lezen en een groot deel van mijn gezichtsveld kwijt raak. Dat vind ik altijd ontzettend eng. Ik slik er overigens Saridon voor, de dokter wil me geen stempeltje geven of medicatie uitschrijven. Toch heb ik periodes waarbij ik leef van 6 Saridon per dag...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Valeriaan dat is herkenbaar. Ik huil eigenlijk bijna nooit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik nam er eerst ibuprofen voor, tot ik een keer daarna ontzettend misselijk ben geworden. Wil niet zeggen dat het daarvan is, maar door de associatie word ik als ik zo'n roze ding zie al niet goed :(



Nu neem ik meestal paracetamol, al helpt het maar af en toe. Of Panadol, maar daar durf ik er maar één van te pakken per keer. Die ene keer dat ik er 2 heb genomen voelde ik me daarna zo wazig
Alle reacties Link kopieren
Kan hoor ibu's zijn slecht voor de maag. Ik slik er een maagbeschermer bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven