Gezondheid alle pijlers

Stomme migraine aanvallen kletstopic

15-11-2016 19:42 158 berichten
Ik had vanmiddag erg last van migraine Aanvallen stront misselijk word ik ervan. Ik heb bij de nuroloog gelopen hoofdpijn kliniek medicatie gekregen etc. Uiteindelijk ben ik gaan slapen en ben ik net wakker geworden. Nog meer mensen met migraine hier?
Alle reacties Link kopieren
Kan hoor ibu's zijn slecht voor de maag. Ik slik er een maagbeschermer bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij mij helpt paracetamol helaas echt totaal niet. Ik heb echt iets sterkers nodig... Soms krijg ik dan wel een bloedneus en dan ben ik wel even klaar met de pilletjes
Ik heb ibo 600 mg poeder vorm en sumatriptan. Even slapen en migraine is weg.
quote:viva-amber schreef op 15 november 2016 @ 20:39:

Kan hoor ibu's zijn slecht voor de maag. Ik slik er een maagbeschermer bij.Oh, dat wist ik niet. Nou ja, eigenlijk wist ik dat wel (is het nog te volgen? ). Ik heb weleens bij Kruidvat een briefje zien hangen over ibuprofen en maagbeschermers, maar dacht dat dat alleen bij hoge doseringen (zeg maar op doktersvoorschrift, boven de dosering die op het pakje staat) nodig was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren last gehad van migraine, toen raakte ik zwanger en weg was het. Mijn kind is nu zes en jammergenoeg zijn de aanvallen wel weer teruggekomen het laatste half jaar.

Het enige wat werkt is imigran.



Paracetamollen (als ik het voel opkomen en niet plat kan met een imigran) gaan hier met minimaal drie tegelijk, anders doet het helemaal niks.



Ik krijg dan last van slecht zicht en pijn in mijn nek, en dan komt de hoofdpijn.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
@OliviaMoore: mijn vader neemt ook imigran, is dat echt zo'n heftig spul dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 15 november 2016 @ 21:12:

@OliviaMoore: mijn vader neemt ook imigran, is dat echt zo'n heftig spul dan?Ik moet er bij gaan liggen, anders val ik vanzelf om. Ik word er heel duizelig van. Maar het werkt, godzijdank.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
hou er rekening mee dat ibuprofen ook je nieren te veel kan belasten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lieve Cookie, geen verwijd naar jou, maar zou je alsjeblieft leestekens kunnen gebruiken. Ik kom er zo niet door heen. Ik lees je graag, maar zonder leestekens is het niet te volgen
Alle reacties Link kopieren
quote:KaitlynTodd schreef op 15 november 2016 @ 22:40:

Lieve Cookie, geen verwijd naar jou, maar zou je alsjeblieft leestekens kunnen gebruiken. Ik kom er zo niet door heen. Ik lees je graag, maar zonder leestekens is het niet te volgenSchrijf jij dan verwijt zoals het hoort? En hoezo moet Cookie leestekens gebruiken? Dat doet ze toch gewoon?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook bekend met migraine. Heb het als kind gehad, is toen járen weg geweest en sinds 3 jaar toch weer terug. Toen ik 4 maanden geleden bijna 3 weken aan een stuk hoofdpijn heb gehad en daardoor elke dag wel moest gaan slapen omdat ik niet kon functioneren vond ik het tijd om er echt iets aan te gaan doen. Acupunctuur heeft mij enorm geholpen. Vanaf de 2e behandeling heb ik geen migraine meer gehad. Heel af en toe nog hoofdpijn, met name rondom mijn menstruatie. Die hoofdpijn is echter heel goed te handelen en daarmee kan ik ook nog gewoon alles doen.

Alle reacties Link kopieren
Sinds ik neurofen migraine gebruik heb ik nooit meer een aanval gehad, meteen innemen als je het voelt opkomen en een half uur plat. Heeft beter gewerkt dan alle andere rotzooi wat ik van de huisarts kreeg. Hoop dat er iemand wat aan heeft!
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 15 november 2016 @ 20:17:



Vroeger moest ik altijd overgeven en sliep ik het eraf. Na het overgeven voelde ik me wel meteen een stuk beter. Herkent iemand dit?







Ja, zo ging dat bij mij vroeger ook!



Helaas allang niet meer, het is nu maar hopen dat de triptanen hun werk snel doen, geen geluid, geen licht en geen beweging.
Alle reacties Link kopieren
Iemand eigenlijk al ooit iets gehad dat helpt tegen de aura?
quote:rosanna08 schreef op 15 november 2016 @ 22:42:

[...]



Schrijf jij dan verwijt zoals het hoort? En hoezo moet Cookie leestekens gebruiken? Dat doet ze toch gewoon?



Ik bedoel er niks mee, soms is het net 1 lange zin, of ik kijk er overheen dan zal het zijn.



Maar ik had natuurlijk kunnen weten dat de taalpolitie zou struikelen over een foutje. Stom stom stom



Nu weer terug on topic
Alle reacties Link kopieren
quote:KaitlynTodd schreef op 16 november 2016 @ 00:43:

[...]





Ik bedoel er niks mee, soms is het net 1 lange zin, of ik kijk er overheen dan zal het zijn.



Maar ik had natuurlijk kunnen weten dat de taalpolitie zou struikelen over een foutje. Stom stom stom



Nu weer terug on topic uhm jij begint met iemand te wijzen op de manier van schrijven en dan ben ik taalpolitie? tuurlijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:KaitlynTodd schreef op 16 november 2016 @ 00:43:

[...]





Ik bedoel er niks mee, soms is het net 1 lange zin, of ik kijk er overheen dan zal het zijn.



Maar ik had natuurlijk kunnen weten dat de taalpolitie zou struikelen over een foutje. Stom stom stom



Nu weer terug on topicRosa van de taalpolitie, wie begon er over Cookie haar taalgebruik? Precies .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Blijf bij mijn wondermiddel: red Bull en zetpillen. Als ik het voel aankomen begin ik er al mee....verder helpt echt helemaal niets bij mij qua medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 15 november 2016 @ 20:36:

Ik nam er eerst ibuprofen voor, tot ik een keer daarna ontzettend misselijk ben geworden. Wil niet zeggen dat het daarvan is, maar door de associatie word ik als ik zo'n roze ding zie al niet goed :(



Nu neem ik meestal paracetamol, al helpt het maar af en toe. Of Panadol, maar daar durf ik er maar één van te pakken per keer. Die ene keer dat ik er 2 heb genomen voelde ik me daarna zo wazig Ik dacht dat Panadol en paracetamol hetzelfde waren? Ik heb allerlei medicijnen zonder recept geprobeerd: paracetamol, paracetamol met coffeine, ibuprofen, neurofen, advil... de hele mikmak. Excedrin is tot nu toe de enige waarvan ik echt kan stellen dat 'ie goed werkt. En voor alle pijnstillers geldt dat het moment van inname heel belangrijk is. Wanneer je dit pas doet wanneer je al behoorlijk wat pijn hebt, kan de pijnstiller weinig meer betekenen omdat je al een pijnpiek hebt bereikt. Dus verstandig is om direct te beginnen met slikken wanneer je beginnende pijn opmerkt.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeker 15 jaar geleden onder migraineaanvallen en alleen paracetamol, ibuprofen en apc geslikt. Daar ging het dan soms even beter mee, maar de hoofdpijn kwam altijd terug. Heel veel feestdagen verpest en vakantiedagen. Bij de huisarts geweest, maar kreeg er nooit iets voor. Pas na jaren kreeg ik een recept voor sumatriptan. Wat een verademing! Je gaat liggen met een pilletje en na een half uurtje zakt de pijn. Voor degenen die dat nog nooit geprobeerd hebben, echt doen. Ik had geen last van de pillen. Meestal was eentje al genoeg.



Ik ben er nu overheen gegroeid. Na de overgang is het over, ineens. Nog heeeeeel zelden heb ik het.
Alle reacties Link kopieren
Het komt bij mij regelmatig opzetten op werk, de vlekken dansen dan over mijn beeldscherm. Maar ik kan nergens even gaan liggen, dus het zware geschut aan pillen kan ik dan niet nemen.



En dan collega's die "ook wel eens hoofdpijn hebben". Uhuh.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Ja wat een drama...

vroeger hormonale migraine, pil doorslikken hielp wel maar dan had ik na 3 strips 5 dagen migraine. En veel "zware" hoofdpijn. Nu met mirenaspiraal 1x per maand wat hoofdpijn die meestal weggaat met 2pcm en 1 ibu en anders triptanen.

Daarbij na stressvolle periodes of opeens omgooien van ritme migraine, ergste hoofdpijn die ik ken en enorme misselijkheid en vaak braken. Mijn ervaring is dat ik vaak wakker word van de pijn en dan triptanen (ook smelttabletten en neusspray geprobeerd) niet meer werken. Dan maar zetpil tegen de misselijkheid en op handen en knieen de aanval uitzitten (hoofd neerleggen doet teveel pijn). Dit heb ik helaas ook bij het omdraaien van mn ritme bij nachtdiensten...

ook heb ik inspanningsmigraine bij sporten met warm weer, gelukkig na goede dieetadviezen nu wel flink verminderd.



Had zelf wel lang aangeklooid omdat mn huisarts t niet zo serieus nam, uiteindelijk gezeurd om verwijzing neuroloog die direct een mri liet maken en ook periode andere medicatie voorschreef voor de hormonale migraine.

Dankzij de neuroloog gelukkig de betablokkers af kunnen bouwen, had hoge doseringen nodig om aanvallen te verminderen en ik viel continu flauw door lage bloeddruk haha :p en vond t met sporten verschrikkelijk!
quote:JeMappelle schreef op 16 november 2016 @ 14:04:

[...]





Ik dacht dat Panadol en paracetamol hetzelfde waren? Ik heb allerlei medicijnen zonder recept geprobeerd: paracetamol, paracetamol met coffeine, ibuprofen, neurofen, advil... de hele mikmak. Excedrin is tot nu toe de enige waarvan ik echt kan stellen dat 'ie goed werkt. En voor alle pijnstillers geldt dat het moment van inname heel belangrijk is. Wanneer je dit pas doet wanneer je al behoorlijk wat pijn hebt, kan de pijnstiller weinig meer betekenen omdat je al een pijnpiek hebt bereikt. Dus verstandig is om direct te beginnen met slikken wanneer je beginnende pijn opmerkt.



Bij Panadol staan andere doseringen op de doos dan bij paracetamol. Van paracetamol mag ik er volgens de doos 2 per keer geloof ik, en van Panadol maar één.



(Ik nam er 2 omdat er in eerste instantie bij de leeftijden stond dat dat mocht. Maar een stukje verderop in de tekst stond dus "bij kinderen (40-50 kg) één tablet per keer" en aangezien ik 48kg ben... )
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 16 november 2016 @ 17:43:

[...]





Bij Panadol staan andere doseringen op de doos dan bij paracetamol. Van paracetamol mag ik er volgens de doos 2 per keer geloof ik, en van Panadol maar één.



(Ik nam er 2 omdat er in eerste instantie bij de leeftijden stond dat dat mocht. Maar een stukje verderop in de tekst stond dus "bij kinderen (40-50 kg) één tablet per keer" en aangezien ik 48kg ben... )



Ligt misschien aan dosis?

Je hebt PCM van 500 mg (2 nemen) of van 1g (1 nemen)

Panadol bevat alleszins PCM als werkzame stof (tip: PCM in kruidvat is zelfde en goedkoopst). Is een merknaam (net zoals dafalgan), allemaal gewoon puur hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
heb er even een tijdje over nagedacht of ik dit zou posten, omdat het nogal zweverig over kan komen, maar een goede vriendin van mij had vroeger ook geregeld migraine. Sinds ze echter gestopt is met het eten van tarwe, is dat over. Het gaat dus niet om gluten, maar echt om tarwe. Ze is overgestapt op spelt en zeker in het begin daar heel strict in geweest. Nu kan ze wel weer wat eten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven