Gezondheid alle pijlers

stoppen diane35: ervaringen?

08-05-2012 23:28 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik was van de week naar de huisarts geweest voor mijn puistjes. Over het algemeen is het al stukken beter dan vroeger, maar net voor mijn menstruatie wordt mijn huid toch altijd behoorlijk onrustig. Het is dus volgens mij echt hormonaal. Op mijn voeding letten ben ik ook een tijdje terug mee begonnen (minder vet, geen melk meer, geen varkensvlees e.d.) maar het was 2 weken geleden weer raak net voor mijn ongesteldheid :P



Mijn huisarts heeft mij de Diane35 pil meegegeven, omdat het toch heel erg hormonaal is mijn acne volgens hem, en deze pil daar de beste remedie tegen is.



Nu lees ik op het internet veel enge verhalen over mensen die stopten met de Diane en daarna erge haaruitval kregen en bij wie ook de acne terugkwam, en nog wel erger dan eerst.



Ik ben dus een beetje bang om er aan te beginnen mn. om deze redenen (ik heb nog een maand om erover na te denken :P aangezien mijn volgende menstruatie dan pas weer is). Volgens mijn dokter mag ik hem ook maar 2-3 jaar slikken dus stoppen moet toch een keer (ook in de toekomst misschien ivm kinderen)



Hoe zijn jullie ervaringen daarmee na het stoppen met deze pil? Alvast heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
ik heb jarenlang de diane 35 geslikt en ben blij dat

ik ermee gestopt ben.

Kreeg behoorlijke stemmingswisselingen van de diane-35.



Met het stoppen ervan heb ik da ook geen problemen mee ondervonden.

slik nu de yasmin,en die bevalt me stukken beter!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een slechte huid en puisten, alleees. Met de diane was ik ervan af. Nooit zo erg terug gekomen ook, ook geen andere rare dingen. Was er heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Diane-pil vanaf mijn 15e tot twee jaar geleden geslikt. Destijds is de pil mij ook voorgeschreven voor puistjes en het werkt perfect, ik was er zo vanaf. Toen ik stopte heb ik eigenlijk nergens last van gehad, in het begin wel iets last van wat pukkeltjes maar trok snel weg.



Van mij dus een positief verhaal!



O trouwens, waar je wel op moet letten; ik kreeg op een gegeven moment een vervanger van de Diane (iets met de verzekering, er zou hetzelfde inzitten maar goedkoper zijn) en daar kreeg ik wel bijwerkingen van. Ik heb toen om de originele gevraagd en daarna altijd gekregen, probleem gelijk weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 08 mei 2012 @ 23:34:

ik heb jarenlang de diane 35 geslikt en ben blij dat

ik ermee gestopt ben.

Kreeg behoorlijke stemmingswisselingen van de diane-35.



Met het stoppen ervan heb ik da ook geen problemen mee ondervonden.

slik nu de yasmin,en die bevalt me stukken beter!Precies dezelfde ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na 10 jaar Diane een half jaar gestopt. De puisten op mijn rug werden na stoppen zo erf dat ik nie eens meer op m'n rug kon liggen. Douchen deed ook zeer. Ben weer begonnen (ook de nep variant trouwens) nu sporadisch puist. Bij mij is de slechte huid helaas genetisch bepaald.

Het was niet de ijdelheid maar de pijn die me deed besluiten toch weer te beginnen.

Maar dat van die max. 2/3 jaar heb ik nooit gehoord?! Heb dan toch een probleem vrees ik....
Alle reacties Link kopieren
Oja bijwerkingen stemmingen&hoofdpijn met de pil. Zonder pil ontzettend pijnlijke eisprong en periode. In buik en rug. Kiezen uit 2 kwaden... (ik slik m telkens 4-5 maanden door dus bijna nooit ongesteld das wel fijn. Maar of t goed is??)
Alle reacties Link kopieren
Bijna 20 jaar geslikt. Niks anders als bijwerkingen van de Diane 35, alleen kwam ik daar pas achter toen ik stopte (omdat toen alle bijwerkingen verdwenen). Acne weer terug (erger dan voorheen). Bijwerkingen tijdens slikken: geen zin in vrijen (droog downunder), doorbraakbloedingen, snel geirriteerd en kwaad, barstende koppijn bij menstruatie. Ik weet alleen niet of ik bij een andere pil deze bijwerkingen ook gehad zou hebben. Ik zou het je niet aanraden en een andere oplossing zoeken voor de puistjes. Op langere termijn is het ook maar afwachten wat je er allemaal van krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Heb 'm 10 jaar geslikt, kwam ook daarna pas achter de bijwerkingen.. m.n. stemmingswisselingen en libidoverlies. Had wel een mooie huid, en hield die ook na het stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de diane35 7 jaar geslikt. Ik moest altijd wel de huisarts bellen om weer een recept te vragen, maar kreeg ik altijd en nooit gehoord dat ik hem te lang slikte. Waarom ik dan altijd moest bellen weet ik ook niet.



Ik ben ermee gestopt omdat ik erg last had van stemmingswisselingen en libidoverlies. Ook hebben we een kinderwens.



Eerst was ik gestopt en kwamen de pukkels en mee eters terug. Maar ik ging ook ineens als een gek mijn huid schoonhouden en waarschijnlijk kwam het meer hierdoor.



Omdat we gingen trouwen ben ik er weer even 3 maandjes mee begonnen. Daarna weer gestopt en veel minder pukkels dan de vorige keer. Inmiddels drie maanden zwanger en af en toe een pukkeltje. Ik scrub nu 2-3 keer per week en verder was ik mijn gezicht alleen met water.

Melk, vet en varkensvlees vermijd ik ook. Suiker schijnt ook slecht te zijn.



Je kunt ook eens vitex agnus cactus proberen (monniks peper)

schijnt goed te zijn voor hormonale puistjes/acne. Je kunt het oa kopen bij de tuinen.

Ook kan extra vitamine D en A (betacaroteen) helpen. Je kunt ook vitamine b5 slikken (patotheenzuur)

Moet je maar eens op google.



Voor mij na de zwangerschap geen diane meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring, maar moet wel zeggen dat ik uiteindelijk de Diane ben gaan slikken vanwege ernstige bijwerkingen van andere pillen. De bijwerkingen van de Diane slopen er zo langzaam in, dat ook ik pas na het stoppen ontdekte dat ik veel lekkerder in mijn vel zat. Ik had geen stemmingswisselingen, maar was juist vrij vlak. Maar toen had ik hem wel al 8 jaar geslikt zonder de matheid te zien als iets waarvan uitgezocht moest worden hoe het kwam.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik slik de diane nu 6 jaar, van mijn huisarts moet ik ermee doorgaan omdat mijn huid vrij ontstekingsgevoelig is(steenpuisten, bijzonder naar). Mijn huisarts zei dat wanneer je niet rookt en niets raars in de familie hebt(lees de bijsluiter) dat het niet heel erg is om de diane langer te slikken.



Ik zou liever willen stoppen. Ik kan je niet zeggen of er bijwerkingen zijn, toen ik net begon met de pil heb ik ook een soort van langdurige hersenschudding gehad, misschien heb ik hier wel dingen aan over gehouden die ik nu misschien aan de pil zou willen toeschrijven... zoals laag libido, vermoeidheid en stemmingswisselingen. Overigens heb ik met de diane nog wel af en toe een puistje.



De Yasmin kan ook hele nare gevolgen hebben, een kennis van me slikte deze tegen haar acne, in plaats van dat het afnam werd het bij haar echt HEEL erg. En dat ging in een paar maanden niet over. Bij de diane heeft ze hier geen last van. Mijn huisarts is ook niet gek op de Yasmin omdat ze daar veel klachten over heeft.



Succes!



Misschien een bezoekje aan de dermatoloog? Misschien heeft die wel een methode waardoor je geen hormonen hoeft te slikken om van de pil af te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fantastissima schreef op 09 mei 2012 @ 00:42:

Oja bijwerkingen stemmingen&hoofdpijn met de pil. Zonder pil ontzettend pijnlijke eisprong en periode. In buik en rug. Kiezen uit 2 kwaden... (ik slik m telkens 4-5 maanden door dus bijna nooit ongesteld das wel fijn. Maar of t goed is??)Ja hoor. Je kan doorslikken zolang je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen last van bijwerkingen met de Diane, mijn puistjes werden er minder door. Toch gestopt door alle verhalen, nu de Yasmin: puistjes zijn weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de diane ook zo'n 15 jaar geslikt. Sinds januari ermee gestopt en merk dat mijn stemming veel beter geworden is (had veel last van dipjes, leeg voelen en huilbuien). Wel een probleem erbij gekregen helaas: veel puistjes op mijn gezicht (vooral langs mijn haargrens en rond mijn neus), decolletee en bovenrug. Dit is inmiddels zo erg dat ik ervoor naar de huisarts wil gaan. Kan me herinneren dat ik hier voor de pil ook wel last van had, maar toen was ik 15 en puberaal Nu bijna 30 en voel me weer een pukkelige tiener.



Zou er goed over nadenken als ik jou was en misschien een andere oplossing zoeken. De pil is toch echt rotzooi voor je lichaam..
Alle reacties Link kopieren
quote:Woolloongabba schreef op 09 mei 2012 @ 13:21:

Ik had geen last van bijwerkingen met de Diane, mijn puistjes werden er minder door. Toch gestopt door alle verhalen, nu de Yasmin: puistjes zijn weer terug.Helaas een bekend verhaal...
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor al jullie ervaringen! Erg nuttig om te lezen



nu mijn menstruatie weer over is knapt mijn huid weer redelijk op...en dan heb ik weer zoiets van: nee, ik ga niet beginnen met de pil, het is wel prima zo



maar tijdens de menstruatie/week ervoor is dat wel anders vaak, dat gevoel :P
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een naar gevoel... ik hoop dat je huid een beetje rustig blijft! Ga anders naar een dermatoloog...
Alle reacties Link kopieren
quote:koettie schreef op 09 mei 2012 @ 13:20:

[...]





Ja hoor. Je kan doorslikken zolang je wilt.Niet helemaal, je moet een stopweek inlassen als je doorbraakbloedingen krijgt, heb ik begrepen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]LadyX schreef op 09 mei 2012 @ 13:41:

Ik heb de diane ook zo'n 15 jaar geslikt. Sinds januari ermee gestopt en merk dat mijn stemming veel beter geworden is (had veel last van dipjes, leeg voelen en huilbuien). Wel een probleem erbij gekregen helaas: veel puistjes op mijn gezicht (vooral langs mijn haargrens en rond mijn neus), decolletee en bovenrug. Dit is inmiddels zo erg dat ik ervoor naar de huisarts wil gaan. Kan me herinneren dat ik hier voor de pil ook wel last van had, maar toen was ik 15 en puberaal Nu bijna 30 en voel me weer een pukkelige tiener.



LadyX: Nou, zo voelde ik me dus ook.



Ik kreeg na het stoppen met de Diane ook weer puisten. Langs mijn kaaklijn, decollete en rug. Ik heb me laten doorverwijzen naar de dermatoloog en slik nu al 10 weken Tretinoinetabletten (20 mg). Met een beetje mazzel blijft het, na een aantal maanden slikken, voorgoed weg!



Ik zou het eens bespreken met de dermatoloog als ik jou was.

Laat je niet afschrikken door de enorme lijst met bijwerkingen: vaak vallen deze mee, als de dosering niet te hoog is. Zelf heb ik bijna nergens last van, en het resultaat werd na 8 weken al zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 11 mei 2012 @ 22:22:

[...]





Niet helemaal, je moet een stopweek inlassen als je doorbraakbloedingen krijgt, heb ik begrepen.Moet niet, is wel handiger anders heb je kans dat je blijft bloeden. Maar het is niet schadelijk of what so ever om meerdere maanden door te slikken, tot je een doorbraakbloeding krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:koettie schreef op 11 mei 2012 @ 23:15:

[...]



Moet niet, is wel handiger anders heb je kans dat je blijft bloeden. Maar het is niet schadelijk of what so ever om meerdere maanden door te slikken, tot je een doorbraakbloeding krijgt. En als je, zoals ik, dan na twee weken slikken altijd al doorbraakbloedingen kreeg? Ook daarom ben ik toen gestopt. Vraag me nog steeds wel eens af hoe dit kon. Ik slikte toen altijd maar gewoon door tot het einde van de strip. Ik vond het altijd wel heel vreemd. Had dan ook een beetje buikpijn alsof ik menstrueerde.
Alle reacties Link kopieren
Tretinoinetabletten, is dat net zoiets als Roaccutane? Ik denk niet dat mijn acne erg genoeg is daarvoor



nu deze week heb ik maar 1 pijnlijk puistje op mijn kin en nog een paar vervagende vlekjes van 1,5 week geleden...het trekt allemaal weer weg na de menstruatie
Alle reacties Link kopieren
quote:falsefloor schreef op 12 mei 2012 @ 00:56:

Tretinoinetabletten, is dat net zoiets als Roaccutane? Ik denk niet dat mijn acne erg genoeg is daarvoor



nu deze week heb ik maar 1 pijnlijk puistje op mijn kin en nog een paar vervagende vlekjes van 1,5 week geleden...het trekt allemaal weer weg na de menstruatieJa, da´s hetzelfde als Roa. Meestal moet je hier idd wel aardig wat acne voor hebben, je krijgt het niet zo heel snel. LadyX zou er zeker over na kunnen denken.
Alle reacties Link kopieren
ik ben al 13 jaar aan de diane, voel me prima!

Had ook veel puistjes toen ik 15 was, helemaal verdwenen met de diane.

Heb tussendoor nog uitstapjes gemaakt naar de nuvaring en de microgynon. Beide geen succes > meteen weer puistjes.

Dus maar weer terug naar de diane.

Van verschil in stemming heb ik nooit iets gemerkt ook niet toen ik stopte ik voel me niet anders met of zonder pil.

Wel in libido, bij mij werd dat zelfs veel minder toen ik even stopte met de diane.. Zo heeft het denk ik op iedereen een ander effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven