Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken. Wie doet mee?

18-05-2015 23:39 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ontzettend van mijn afhankelijkheid van die peuken! Ik ben nu 28 en rook al 14 jaar! Ik word steeds bozer op mezelf omdat ik gewoon doodleuk doorga met het roken en ik onderhand last krijg van m'n huid, m'n keel, hoesten, noem maar op. Alle ellende van het roken ben ik zat! Maar stoppen, HO MAAR! Over een paar jaar zou ik graag zwanger willen worden, maar dat mag van mij niet de reden zijn om te stoppen met roken. Ik wil het gewoon nu zo snel mogelijk en op eigen kracht.



Herkenbaar? Doe je dan mee met mij? Ik dacht, elkaar steunen zou een uitkomst zijn! Zo kunnen we elkaar supporten op de lastige momenten! :-)

Let's say, bij min. 5 personen gaan we van start, roken we onze laatste sigaret en STOPPEN we!

Ik ben benieuwd! Wees welkom!



Wat voor beloning heb jij voor jezelf in het vooruitzicht gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wel mee.

Rook ook al vanaf m'n 14e en moet echt stoppen. M'n vriend, vind het vreselijk en hij denkt dat ik al gestopt ben, mijn hele omgeving denkt dat ik gestopt ben, ja erg triest, i know. Maar dat heb ik zo gezegd omdat ik dan in ieder geval minder rook, want kan dan niet roken in het bijzijn van andere.

Al met al kansloos bezig dus.

Is natuurlijk ook super ongezond en zonde van het geld.

Wil heeeeeeeel graag stoppen.. Dus dat moet ook vanaf nu.



Heb het wel eens een paar maanden volgehouden en dat lukte aardig maar uiteindelijk toch weer begonnen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee doen! Zo stom 9 mnd gestopt geweest tijdens zwangerschap en nu alweer bijna 2 mnd begonnen ik wil het niet meer
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik was al 3,5 jaar gestopt.

Een stress moment en nu 4 weken verder, had nu anderhalve dag al niet gerookt en toch weer gehaald vanmiddag.

Heb nu de peuken en mijn pinpas aan m'n moeder meegegeven, kan ik er iig niet meer bij haha.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Oh dance wat zonde dat je weer bent begonnen na 9 maanden!



Ik zeg continu tegen mezelf 'oké dit is m'n laatste pakje, na deze mag ik geen nieuwe meer halen'. Dan komt er weer een zwak moment en haal ik toch weer een pakje. Twee weken geleden had ik 4 dagen niet gerookt maar ik kreeg toen zo'n hoofdpijn en werd chagrijnig, dus toen gaf ik het alweer op
.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, ben nu al trots op jullie :-) Morgen beginnen, of is dat iets te optimistisch ingesteld?
Alle reacties Link kopieren
quote:framboosje1986 schreef op 18 mei 2015 @ 23:57:

Wauw, ben nu al trots op jullie :-) Morgen beginnen, of is dat iets te optimistisch ingesteld?

We zijn nog niet met z'n 5en

Haha nee dat zijn allemaal smoesjes.

Kijk, ik heb nog ca 8 sigaretten in m'n pakje zitten. Eigenlijk moet je natuurlijk denken, nee , morgen is een nieuwe dag, geen smoesjes, deze peuken gaan de prullenbak in en we stoppen per direct.
.
Alle reacties Link kopieren
@isa stom he? Ik zou 1 hijsje nemen had er de hele zwangerschap al trek in maar niet gedaan, ik dacht dat ene hijsje ga ik zo vies vinden , helaas..... Zon spijt!

En elke x dacht ik ach 1tje nog dan stop ik gewoon weer maar nee , weer een pakje en nog een pakje moet nou echt stoppen, laten we ervoor gaan!!'
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Nader bericht volgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg doen!
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Met het risico dat ik hier morgen spijt van ga krijgen, ik doe mee!



Ik rook ook al 14 jaar, en ben 2 keer een lange periode gestopt. En ja, weer begonnen. .
Alle reacties Link kopieren
Laten we afspreken dat we eerlijk naar elkaar zijn, maar vooral naar onszelf!!!

We roken ons pakje op, dat nu nog in huis ligt en daarna is het BASTA! Dus geen pakjes meer, geen 6 pleuro's meer uitgeven aan die vieze sigaretten!

DOEN??????
Alle reacties Link kopieren
Ja ontzettend zonde dance, jij hebt nog een extra goeie motivatie om te stoppen namelijk; je dochter.



Laten we stoppen vanaf nu. Dat pakje wat nog in de woonkamer ligt gooi ik weg. Anders blijf je het uitstellen.

Is vast en zeker moeilijk , zeker de eerste dagen maar dan kunnen we hier verder praten en elkaar helpen zodat we allemaal van die peuken afblijven.



Wat mij trouwens wel altijd hielp, en dat ga ik dus deze keer ook weer doen, andere dingen eten en drinken, wat ik dus niet associeer met 'daar hoort een sigaretje bij'.

Bijv 's ochtends bij m'n cappuccino rookte ik altijd een sigaretje. Dat is dus die gewoonte, m'n kopje koffie daar 'hoort' een sigaretje bij. Daarom voor mij dus in de ochtend, hoe moeilijk ook, geen cappuccino meer.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel roken jullie op een dag?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik was pas net weer begonnen, dus rookte nog niet fulltime weer en daar ben ik blij om.

Ik weet alleen niet of dat dat het makkelijker maakt, hoop het wel.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 19 mei 2015 @ 00:14:

Hoeveel roken jullie op een dag?25
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 19 mei 2015 @ 00:14:





Wat mij trouwens wel altijd hielp, en dat ga ik dus deze keer ook weer doen, andere dingen eten en drinken, wat ik dus niet associeer met 'daar hoort een sigaretje bij'.

Bijv 's ochtends bij m'n cappuccino rookte ik altijd een sigaretje. Dat is dus die gewoonte, m'n kopje koffie daar 'hoort' een sigaretje bij. Daarom voor mij dus in de ochtend, hoe moeilijk ook, geen cappuccino meer.Dat heb ik ook; drink ik koffie ga ik roken, als ik thee drink rook ik niet. Dus minder of geen koffie meer komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Cafeïne schijnt sowieso een opwekker te zijn, dus uitkijken met cola ook
Don't know, don't care
Goed zo!! Ik ben trots op jullie!

Ik ben gestopt vanwege zwangerschap, maar het is mij erg meegevallen.

Zet m op!!
Alle reacties Link kopieren
Ik bem toevallig afgelopen zaterdag abrupt gestopt. Heb nog een half pakje liggen maar ben er zo klaar mee. Tot nu toe gaat het redelijk alleen gister avond had ik het er echt ff zwaar mee. Kan dus wel wat steun gebruiken haha.



En eigenlijk: het is duur, het is vies, het stinkt en het is ongezond! Moet toch al genoeg reden zijn om het te laten toch? Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 18 mei 2015 @ 23:57:

Oh dance wat zonde dat je weer bent begonnen na 9 maanden!



Ik zeg continu tegen mezelf 'oké dit is m'n laatste pakje, na deze mag ik geen nieuwe meer halen'. Dan komt er weer een zwak moment en haal ik toch weer een pakje. Twee weken geleden had ik 4 dagen niet gerookt maar ik kreeg toen zo'n hoofdpijn en werd chagrijnig, dus toen gaf ik het alweer op Heel herkenbaar Isa, zo gaat het bij mij ook telkens. Ik doe ook mee... wil al een hele poos echt stoppen maar lukt steeds niet. Gaat meestal een dag goed en dan onderweg naar huis gaat de auto toch opeens de afrit af naar het tankstation >.<
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach
Alle reacties Link kopieren
Kijk goede voornemens!



Ik ben zelf bijna 3 jaar geleden gestopt (2e poging). Bij de 1e poging ben ik 1,5 jaar door een hel gegaan en de enige reden dat ik toen 3 jaar niet gerookt heb, was omdat ik bang was om weer verslaafd te worden. Maar er komt een moment, wanneer die angst weg is dat het weer fout gaat. ik heb toen 3 jaar lang weer gerookt, wel heel weinig, maar toch.



Bij de 2e poging heb ik helemaal nergens last van gehad. dat ging super makkelijk.



Ik ben ervoor mezelf achter gekomen dat de reden dat het de eerste keer zo moeilijk was, lag in het feit dat ik me slachtoffer voelde en dat ik het niet meer mocht en dat werkte niet. Bij de 2e keer werkte het wel, omdat ik echt niet meer wilde. Ik werd niet goed van dat afhankelijke gevoel iedere keer. Ik was intrisiek echt gemotiveerd. Geld en gezondheid waren voor mij redenen die, toen ik heel eerlijk was tegen mezelf, niet telden, want ik wist al dat het slecht en duur was toen ik begon. en ik was bereid te accepteren dat er momenten zouden zijn dat ik het moeilijk kreeg en dat ik er niet tegen moest vechten, maar ze ondergaan. Uiteindelijk heb ik 1 zo'n moment gehad.



Ow en ik heb ook Allen Carr gelezen en mij voor mij voegde het absoluut iets toe. Daarnaast een maand of 2 geen alcohol drinken in de kroeg, want dat is de kat op het spek binden. je moet die associatie met drank resetten.



Misschien kunnen jullie iets met deze tips en heel veel succes en sterkte met de stoppogingen, erg dapper!!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij verbaasd is dat weet ik nog heel goed, toen ik mijn eerste pakje ging kopen en de tweede en derde had ik telkens in mijn hoofd; "Ik raak niet verslaafd, dat zit tussen je oren"... nu 3 jaar later is dat heel anders. Ik had telkens de gedachten dat ik sterk genoeg ben om te stoppen als ik dat wil en dat ik niet afhankelijk ben van sigaretten.. Nu ben ik ze inderdaad gaan koppelen aan koffie, onderweg in de auto, bij thuiskomst na werk, na het eten enz..
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach
Alle reacties Link kopieren
Succes iedereen, jullie kunnen het!

vandaag ben ik precies 3 maanden gestopt en super blij ermee!!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig MiAnoo!
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven