Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.



Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?



Om het overzichtelijk te houden, een tabel.



Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Komende januari ben ik 1 jaar gestopt. Cold turkey. Ik schrijf dus niet mee, maar wil je wel veel succes wensen.
quote:aurora83 schreef op 27 december 2013 @ 18:41:

Komende januari ben ik 1 jaar gestopt. Cold turkey. Ik schrijf dus niet mee, maar wil je wel veel succes wensen.Dank je! Heb je er erg veel moeite mee gehad? ik zie er enerzijds wat tegen op, maar wil ook graag stoppen. ben het zo zat.
quote:DieFetteElke schreef op 27 december 2013 @ 18:42:

[...]





Dank je! Heb je er erg veel moeite mee gehad? ik zie er enerzijds wat tegen op, maar wil ook graag stoppen. ben het zo zat.Eigenlijk niet. Alleen sommige momenten, en als ik dan de sigaretten bij had, dan had ik ze zeker ook genomen. Ben ook niet aangekomen. Ik ging voor gezondheid en huid en heb vele malen aan die anti rook reclame gedacht van die jonge vrouw voor de spiegel die uiteindelijk veranderd in een oud hoestend lijk
quote:aurora83 schreef op 27 december 2013 @ 19:01:

[...]





Eigenlijk niet. Alleen sommige momenten, en als ik dan de sigaretten bij had, dan had ik ze zeker ook genomen. Ben ook niet aangekomen. Ik ging voor gezondheid en huid en heb vele malen aan die anti rook reclame gedacht van die jonge vrouw voor de spiegel die uiteindelijk veranderd in een oud hoestend lijk Ik ga op zoek naar die reclame. Een van de redenen is ook dat ik veel gezonder ben gaan leven en daar past het gewoon niet meer bij
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kerstavond definitief gestopt. Gaat prima tot nu toe. Maar ik ben nog niet zover dat ik bij rokers in de buurt kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Succes stoppers! Ben nu bijna twee jaar gestopt! Ik heb het heel simpel voor mezelf gemaakt: gewoon niet aansteken. Geen diepe gedachten over waarom ik het niet nodig heb oid. gewoon niet doen. Sterk zijn.



Verder, denk aan die lelijke rimpeltjes op je bovenlip die je krijgt van het zuigen aan peukie
Alle reacties Link kopieren
quote:aurora83 schreef op 27 december 2013 @ 18:41:

Komende januari Afgelopen kerstdagen ben ik 1 jaar gestopt. Cold turkey. Ik schrijf dus niet mee, maar wil je wel veel succes wensen.+1
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pingpang schreef op 27 december 2013 @ 19:08:

Ik ben sinds kerstavond definitief gestopt. Gaat prima tot nu toe. Maar ik ben nog niet zover dat ik bij rokers in de buurt kan zijn Goed bezig! Ik zit helaas met rokers opgescheept, iets dat het de vorige keer niet makkelijker maakte toen ik het zwaar had. Maar ik heb mijn eigen werkkamer waar ik maar heeeeeeel veel uren ga doorbrengen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ik ik!! Weet niet hoe ik op het lijstje kom. Ben 31.
See You Soon!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes allemaal!



Ben al lang geleden gestopt en elke keer als ik eraan terugdenk ben ik nog heel blij dat ik niet meer rook.
Alle reacties Link kopieren
Te snel op plaatsen gedrukt! Rook 15 jaar. 3 x gestopt. Een keer 4 mnd, een keer 8 mnd en een keer 10 mnd.

Ik wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind! Als het mij niet lukt stap ik over op een E-smoker :-)
See You Soon!
quote:s.y.s schreef op 27 december 2013 @ 19:18:

Te snel op plaatsen gedrukt! Rook 15 jaar. 3 x gestopt. Een keer 4 mnd, een keer 8 mnd en een keer 10 mnd.

Ik wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind! Als het mij niet lukt stap ik over op een E-smoker :-)Genoteerd:D
quote:DieFetteElke schreef op 27 december 2013 @ 19:04:

[...]





Ik ga op zoek naar die reclame. Een van de redenen is ook dat ik veel gezonder ben gaan leven en daar past het gewoon niet meer bij Op youtube heet deze anti rook reclame joanne. Uit de jaren 90. Net even weer gekeken. Pure horror.
quote:aurora83 schreef op 27 december 2013 @ 19:34:

[...]





Op youtube heet deze anti rook reclame joanne. Uit de jaren 90. Net even weer gekeken. Pure horror. Ja, ik herinner hem weer. Vriend klinkt ook zo met zijn hoesten, maar dat komt niet door het roken hoor, hij is gewoon verkouden.
Ik heb 20 jr gerookt. Gestopt met t boek: de opluchting van jan geurtz. En acupunctuur Ben er nu 4 jaar vanaf!! Vond t wel pittig maar ben erg blij dat ik niet meer rook. Ik begin er nooit weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes dames! Ik ben bijna 3 jaar gestopt nu en heb er geen moeite mee gehad. Rookte 1 pakje per dag.

Ben nog elke dag blij dat ik niet meer rook. Ik zit nu rustig op het terras naast iemand die "mijn" merk rookt; doet me niks meer.

You go girls!!!
Ik ben nu 2 jaar gestopt na 26 jaar gerookt te hebben.Ik ga ook nooit meer beginnen. Het voegt niets toe, stinkt en is vreselijk duur!!
Alle reacties Link kopieren
En hoe gaat het? Ik ben sinds 2 januari gestopt ( 1 januari 23 uur laatste gerookt). Tegelijk ben ik aan het afvallen....pittige opgave ....maar het moet allebei gewoon!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 4 maanden gestopt. De eerste 2 weken waren het moeilijkst. Nu gaat het prima, maar misschien is mijn zwangerschap wel een extra stimulans.



Ik on niet lijnen en stoppen tegelijk. Maar ben wel gelijk 3 x per week gaan sporten.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog merschrijven? Ik ben sinds 1 jan cold turkey gestopt, ik rookte een pakje per dag. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar hoop nou vol te houden. Ik heb 15 jaar gerookt.



Ik zit nu dus op dag 2 en ben niet blij heel prikkelbaar, maar mijn huis is wel spic en span, dus dat is wel weer fijn
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor de tabel als ik er in mag



Leeftijd 30

Rookt sinds 14e

Poging: 2

Methode: champix

Reden: ben t zat om afhankelijk te zijn van zo'n stokje.
Sorry sorry sorry, ik was dit helemaal vergeten. Ik rook nog steeds, maar wil me wel aansluiten.



De reden dat ik nog rook: mijn relatie is net uit. Ik denk dat ik volgende week maar ga stoppen, anderzijds slechter dan nu kan ik me niet voelen en gezien ik niet eet kan het ook voordelen hebben
Alle reacties Link kopieren
Volhouden boerderijgeit, deze dagen zijn het moeilijkst. Goed dat je afleiding zoekt!

Als je de komende twee weken doorkomt - zonder te roken - maak je een hele goede kans!



Dit is ook een goede motivatie: voordelen vanaf na 8 uur niet roken t/m 10 jaar en de besparingscalculator! zodat je gelijk weet hoeveel geld je hebt uitgespaard.





http://www.nicotinell.nl/ ... ordelen-van-stoppen.shtml
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 03 januari 2014 @ 17:03:

Sorry sorry sorry, ik was dit helemaal vergeten. Ik rook nog steeds, maar wil me wel aansluiten.



De reden dat ik nog rook: mijn relatie is net uit. Ik denk dat ik volgende week maar ga stoppen, anderzijds slechter dan nu kan ik me niet voelen en gezien ik niet eet kan het ook voordelen hebben





Wat rot voor je Elke! Veel sterkte! Kan me voorstellen dat het even geen handig moment is om te stoppen.

Hopelijk voel je je binnenkort beter en dan gewoon stoppen en jezelf verwennen!!
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven