Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.



Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?



Om het overzichtelijk te houden, een tabel.



Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marloes,

Dat moe zijn ken ik niet echt. Kan het te make hebben met de Champix? (of was jij dat niet..?)

Wel het emotionele, na 2 weken kon ik nog wel eens een uitschieter hebben. Maar na 4 weken had ik hier zeker niet meer op dagelijkse basis last van.

Laat het lekker toe die emotionele buien en verwen jezelf op zo'n moment met een fruitsalade, notenreep oid.

Daar krijg je ook energie van.

Plan ook wat leuks voor jezelf: je hebt al lekker wat bespaard door het niet-roken!

Je doet het super!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niet roken maar jeetje vind het wel "zwaar"

Als ik op weg naar huis ben denk ik "zo bij thuiskomst ff een peuk, oh nee".... Pppffffff



Maar goed ik haal ze niet, alleen lollies!

Uiteindelijk denk ik er niet meer aan
Alle reacties Link kopieren
Jij bent ook al tijdje bezig toch, waaromdan?

Goed idee met de lollies, hoor! Heb je al minder lollie-momenten op een dag? Of nog steeds zelfde als eerste dagen...?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Zo. Nog steeds bezig in Alan Carr, morgen uit denk ik. En 'moet' blijven roken van het boek, ook al heb ik keelpijn. Werkt prima. Rook nu bewust en buhh, halverwege gaan ze al uit.
Alle reacties Link kopieren
waaromdan, is moeilijk he. Je ziet het als niet mogen en dat is rot. Maar misschien anders denken? Zoo, thuis en hoef niet eens te roken, yeah!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vorige week maandag, dus gaat best goed.

Aankomend weekend een verjaardag, dat wordt lastig



Lollies pak ik zo af en toe, gooi er wat in mijn tas.

Ipv koffie thee gaan drinken (want koffie en peuk)

Moet wel op mijn snaaien gaan letten....
Alle reacties Link kopieren
Een week gestopt dus! Goed bezig!

Op je snaaien letten na een week?? Er zal nog weinig 'schade' zijn, hoor waaromdan. Veel minder schade dan dat je gerookt zou hebben!

En voor die verjaardag zou je misschien kunnen proberen om je voor te stellen hoe stoer het is dat je dit keer overslaat om mee naar buiten te gaan roken (of rookt iedereen gewoon binnen daar?) en bij de niet-rokers gaan zitten/ praatje mee aanknopen zodra de rokende vrienden/ familie aan het roken is.

Bedenk je maar hoe fijn het is dat jij er binnenkort echt helemaal af bent: geen behoefte meer en niet de stress van 'heb ik genoeg peuken bij me voor die verjaardag' etc.



Jij kiest voor je gezondheid.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Boek uit. Laatste sigaret net gerookt in de zon. Heel bewust, de smaak, geur.. Werd misselijk. Ben nog steeds misselijk.



En blij, nu hoeft het niet meer. Niets gezegd tegen vriend of iemand, wil het voorlopig voor mezelf houden zodat niemand kan zeggen "He wat ongezellig" oid. Ben immers gestopt voor mezelf. Was het zat. Paniek dat ik niets te roken had, dat ik 3 uur naar m'n vriend moest reizen in de trein en er tegenop keek omdat ik niet kon roken, soms overwoog om ergens uit te stappen en dan de volgende trein te nemen.. Te genant voor woorden eigenlijk.



Ben een niet roker nu.

http://www.youtube.com/watch?v=rGa70tVYVKo
Alle reacties Link kopieren
Goed Koettie!! Binnenkort wel gaan delen, hoor. Dat helpt ook ter ondersteuning juist. De meeste mensen vinden het vooral knap of je kan ook zeggen "Ik wil niet meer roken" ipv "Ik ben gestopt", dat klinkt net even wat zekerder van je zaak.



Ben je niet bang dat je snel weer gaat roken als je vriend nog wel rookt?



Heel veel succes, Koettie! Zet 'm op!



Toepasselijk muziekje + clip!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon een niet-roker. Vanaf 20 minuten geleden. En nee hoor. Kan ik stiekem naar hem kijken om te zien hoe stom rokers zijn. "Hij is nl niet verslaafd, hij vindt het gewoon lekker.



Gaat hem vanzelf wel opvallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@dreamglasses, klopt ik gebruik champix.

ga maar even navraag doen bij mijn dokter
Ik heb het moeilijk gehad, om te stoppen, daadwerkelijk te zeggen; en nu is het klaar! Allerlei smoesjes bedenken dagelijks en ondertussen mezelf er zo aan te irriteren.!



Andere mensen zien met een doorgerookt hoofd, zelf meer en meer buiten adem zijn.. En dan vooral s'morgens als je net wakker bent, het hoesten, verkoudheid die maar niet helemaal overgaat. En al de andere redenen.



Nadat ik vandaag weer alles had schoongemaakt, ramen open had gehad en het zo heerlijk fris rook in huis heb ik gezegd nu is het echt afgelopen!! Ik heb de laatste asbak weggegooid en paar heerlijke geurkaarsjes aangestoken.

Ik heb geen geld meer in de portemonnee en mag ook niet pinnen van mezelf!

Zit heerlijk op de bank met een glas lolly's voor me en fruitsalade en verse jus in de koelkast.



Het is nu echt klaar! Over en uit! Geen excuses en smoesjes meer. Ik wil het gewoon niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Glijdende poes, GOED ZO!!!



Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
goedzo glijdende poes!!!



ik ben vandaag 3 weken gestopt met roken jeuuhh!! op naar de 4de week!

hoe gaat het met iedereen??
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna een half jaar geleden gestopt en ik kan nog steeds zeggen: Ik ben blij dat ik gestopt ben en niet meer mee hoef te doen aan dat gedoe, die stress, de hoestbuien die ik ervan kreeg.



Heerlijk Marloes 3 weken alweer!

Mooie bos bloemen heb je wel verdiend!
Only dead fish go with the flow
Ben blij! Haha, geen zin in ook. Denk er wel veel aan natuurlijk maar merk alleen maar opluchting;)



3weken! Gefeliciteerd Marloes!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik stop ook! Ik heb er echt genoeg van en het kost me veel te veel geld, wat ik veel liever ergens anders aan besteed, gezien ik momenteel niet zoveel heb ook.

Ik heb al veel pogingen gedaan, werd altijd super chagrijnig van, dus ben heel benieuwd hoe dat nu gaat. Mensen in mijn omgeving smeekten me tijdens die pogingen weer te gaan roken, omdat ik echt niet te harden was

Gek genoeg heb ik er deze keer echt zin in. Dus ik ga graag meeschrijven hier
Luister naar je hart, want dat klopt
Alle reacties Link kopieren
Grrr. Nog maar dat stomme boek lezen. Wet niet wat er gebeurde. Ik rookte niet en opeens weer weg. GRR
Alle reacties Link kopieren
Nu een volle week gestopt.

Cold turkey, al moet ik zeggen dat keelontsteking vorige week een hele goede aanleiding was. Nu heb ik het best zwaar. Denk dat ik morgen maar lolly's ga halen
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
@GP: heerlijk die opluchting! Daar kan ik me nog steeds aan optrekken. Hou vol!



@Koettie: Kom op je kunt het!! Een keer de mist in gaan kan gebeuren, gewoon weer stoppen!



@vitello: Goed bezig! Helpen de lolly's? Volhouden, hè!



@Joss28: Gefeliciteerd dat je gestopt bent! Lees alle voordelen van stoppen nog even na: http://www.rokeninfo.nl/10voordelen



Fijne dag allemaal!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa. Als ik verhuist ben verdorie. Zit nu midden in een koophuis dat voor 1 april leeg moet en een belangrijke toets en ahhh. Kutsmoes natuurlijk maar ach..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Dit is niet een heel actief topic of wel?

Noujaa alle beetjes motivatie helpen. Goed om de succesverhalen te lezen in ieder geval!



Ik ben sinds gister (voor de 6e?? keer) gestopt, maak wel gebruik van nicotinekauwgoms maar die vind ik eigenlijk toch wel heel erg smerig.

Stressperiodes zijn voor mij meestal de reden om het stoppen uit te stellen (of eventueel weer te beginnen als ik al ben gestopt). Nu komt er over enkele weken weer een tentamenweek aan en wil ik op een andere manier mijn 'relaxmomentje' invullen. Iemand tips??
Alle reacties Link kopieren
sasha89, goed van je dat je weer een poging waagt. ik ben nu 4 weken gestopt met roken.

ik denk elke keer als ik een stress momentje heb, en dan ga ik nu roken en wat helpt dat?? misschien even, maar daarna voel je je weer net zo stressig. dus niet doen hoor! probeer misschien een stressbal te kopen hoor ik goeie verhalen over.

in ieder geval heel veel succes!



ik voel me in ieder geval hartstikke goed. 1ste 3 weken waren het zwaarst! hopelijk krijg ik geen terugval. en vanmorgen op de weegschaal gestaan was zo bang om aan te komen! maar was gewoon 3 kg afgevallen! dus het kan echt mensen stoppen met roken en afvallen. maar dan moet de knop wel goed om!



iedereen weer succes deze week!
Alle reacties Link kopieren
Hai! Ik meld me ook maar even. 2 weken geleden 2 weken gestopt geweest met roken. M'n huid was veel beter, ik proefde meer, had meer energie, en had weer rode wangen. Maar ja, op een feestje weer gaan roken. En ik baal, maar rook gewoon weer.



Het stoppen koste me niet eens heel veel moeite dus daarom baal ik van mezelf.



Ik heb nog een aantal sigaretten en dit weekend nog een feestje. Daarna is het weer klaar.



Ik ga proberen actief mee te schrijven om zo een stok achter de deur te houden.



Veder iedereen die gestopt is, super!!

Voor iedereen die gaat of in de eerste dagen zit, jullie kunnen het!!
Alle reacties Link kopieren
@marloes, bedankt voor de tip ik ga zeker is kijken voor zo'n stressbal.

Fijn dat je bent afgevallen zeg! Heb jij (extra) gesport of iets dergelijks? Want ik zou eigenlijk ook wel heel graag niet aankomen.



@allie, bij mijn eerdere pogingen ben ik ook elke keer weer begonnen doordat er drank in het spel was. Nu heb ik zelf maar besloten om de komende weken niks te drinken is, omdat dit voor mij toch wel het meest verleidelijke is (in ieder geval in de eerste weken).



Succes allemaal idd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven