Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.



Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?



Om het overzichtelijk te houden, een tabel.



Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben sinds vandaag gestopt!!



Rook 11 jaar.

2e poging. Voorheen 1 jaar gestopt.

Rook ongeveer 8 sigaretten per dag.



Heb het er wel moeilijk mee! Het liefst steek ik er nu 1 op....maar doe het niet!!
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, net weer begonnen en bevalt me goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:autumn schreef op 03 januari 2014 @ 23:31:

Ik niet, net weer begonnen en bevalt me goed.
anoniem_150579 wijzigde dit bericht op 04-01-2014 07:50
Reden: WOT
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog goed hoe mijn vader 35 jaar lang 3 pakjes per dag wegrookte. Hij mede hierdoor een beroerte heeft gekregen. En wij samen zijn sloffen peuken in het water stonden te gooien



Hij is inmiddels cold turkey 10 jaar gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn derde dag rookvrij.

Ik vind het best pittig.



Ik rookte vanaf mijn 15e.

Al 18 jaar dus...

Methode: geen

Rookte er 12 op een dag.

Poging: 3

Reden: roken slaat nergens op, te duur, het stinkt, ongezond ga zo maar door.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Hoi, ik ga de zevende stoppen.

Accupunctuur.

Ik rook vanaf mijn zestiende, dus negen jaar.

pakje per dag.

Poging twee.



Te duur, slecht voor conditie.
quote:boerderijgeit028 schreef op 03 januari 2014 @ 16:57:

Mag ik ook nog merschrijven? Ik ben sinds 1 jan cold turkey gestopt, ik rookte een pakje per dag. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar hoop nou vol te houden. Ik heb 15 jaar gerookt.



Ik zit nu dus op dag 2 en ben niet blij heel prikkelbaar, maar mijn huis is wel spic en span, dus dat is wel weer fijn





Hey geit, vorig jaar ben ik ook gestopt met champix, maar ik werd echt heel vreemd van die pillen. Vijf kwartier in een uur lullen, een half uur naar mijn kat staren, dat soort dingen.

Heb jij daar geen last van?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Elke dat je relatie over is, ik zou dan ook naar de sigaretten grijpen hoor. Gaat t wel een beetje met je?



Vandaag gaat t een stuk beter alleen merk ik soms dat ik de salontafel afzoek waar mijn sigaretten liggen en dan denk ik oh nee ik ben gestopt. En qua klachten een klein beetje druk op de borst maar niet echt hinderlijk ofzo.



Hoe gaat t met jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:melbrw schreef op 04 januari 2014 @ 15:31:

[...]

Hey geit, vorig jaar ben ik ook gestopt met champix, maar ik werd echt heel vreemd van die pillen. Vijf kwartier in een uur lullen, een half uur naar mijn kat staren, dat soort dingen.

Heb jij daar geen last van?Tot nu toe heb ik alleen last van die maffe dromen en soms een beetje misselijk maar verder nog geen bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook hier maffe dromen!

En een down gevoel als ik iets huishoudelijks (of wat dan ook ) heb gedaan en ik 'mag' daarna geen peuk opsteken als beloning.



Die vind ik nog het moeilijkste.



Er komt dus geen klap uit mijn handen, want ik mag daarna niet roken... dus ik doe lekker ook niks... krom he?!





Hoe komt het dat iemand die maanden is gestopt, of zelfs een jaar, toch weer gaat roken?

Blijft het een zwak punt, zelfs na een jaar? En als je er dan 1 op steekt, ben je dan gelijk weer verkocht?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf poetsen, als ik maar bezig ben. Maar de rustige momentjes zoals nu even lekker zitten op de bank dan is de behoefte er hoor. Gebruik jij ook champix Spininhoek?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik gebruik helemaal niks.



Ik vind Champix net even te duur, stel dat t op een mislukking uitdraait, ben je best veel geld kwijt.



Werkt het bij jou goed, die Champix?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Champix is idd duur, voor 4 weken 100 euro



Maar Champix werkt voor mij goed, ik heb geen trek in een sigaret oid en als ik bezig ben denk ik er ook niet aan, alleen bv momenten zoals nu dan was t de gewoonte om even een sigaret op te steken.



Maar mijn vriend rookt niet, dus ik word er nu ook niet mee geconfronteerd gelukkig. Ik kan nu echt niet tussen rokers gaan zitten zonder dat ik voor gaas ga haha



Heb je veel moeite om te stoppen? Al last van je borstkas zoals ik?
Alle reacties Link kopieren
Wat duur zeg, niet normaal!



Maarja, als het werkt, heb je het er zo weer uit, dat is dan weer wel zo



Nee, ik heb nog geen last van mijn borstkas.

Het schijnt wel dat je verschrikkelijk gaat hoesten van t stoppen met roken.



Ik vind het echt wel moeilijk ja. Het kost me enorm veel moeite.

Das wel minder.



En ik ben ontzettend boos.



Ik ben nu aan het koken... nog 10 minuten zijn de aardappels gaar. Normaal zou ik dan een peuk opsteken buiten.

Terwijl de aardappels laag op staan.

Kan nu niet meer. Mag niet meer. De juiste bewoording is natuurlijk 'dat wil ik niet meer'



Maar ik WIL het WEL



Whooeoeoeoeoe



Na het eten is het weer over.

Dan zit ik rustig op de bank, met een film, afleiding, dan gaat t weer
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee doen. Ik ben 28 en rook

Vanaf mijn 15de. Van mijn 18 tot 24ste nauwelijks gerookt daarna ging het mis. Begin 2013 anderhalve maand gestopt geweest maar toen ging mijn relatie uit en ben weer begonnen.

Ik heb nu nog een stuk of 15 sigaretten en die maak ik op daarna stop ik.

Reden. Gezondheid, huid, tanden, geld

En het afhankelijk zijn van een sigaret. Ik lees mee!!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik WIL t ook, dan denk ik wat maak dat ene sigaretje nou uit joh haha daar komt de verslaving naar boven he... En mijn kaken staan niet stil nu, continu naar de kast lopen om te eten of snoepen. Dus ga er vanuit dat ik er wel een paar kilo bij eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook meedoen. Heb er nog 5, die rook ik idd op en daarna klaar.

Ben 42, rook vanaf mijn 17e, 1 halfslachtige poging gedaan. Uiteraard mislukt .

Sowieso het geld, uiteraard gezondheid en ook conditie die hard achteruit is gegaan sinds ik ook niet meer sport sinds een jaar of 4. Ook dat wil ik weer gaan oppakken, weet alleen nog niet welke sport. Geen fitness iig.

Zumba lijkt me wel wat. Lekker bewegen op muziek want begin onderhand zo stijf als een plank te worden en heb 0 energie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Zumba lijkt me zwaaaar. Maar leuker dan fitness inderdaad.



Ik heb een tijdje zo'n filmpje op you tube gedaan, weet even niet meer hoe het heet. 20 minuten durende oefeningen. Ga dat denk ik weer oppakken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik rook sinds ruim 18 maanden niet meer. Na 28 jaar was ik het zat. Ik ben cold turkey gestopt en het is best makkelijk gegaan. Eerste week was moeilijk, een klein dopje na drie maanden en daarna was ik er echt klaar mee.



Succes meiden, jullie kunnen het!!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Ik ga ook de 7e stoppen! Dus lees en schrijf hier ook graag af en toe mee.



Ik ben 29, rook nu 3 jaar. Daarvoor was ik 5 jaar gestopt, nadat ik zo'n 10 jaar had gerookt.



Dit is dus de tweede keer dat ik ga stoppen. Laatste keer cold turkey, dat ging eigenlijk vrij makkelijk, dus hoop dat dat nu weer zo is.



Hou mezelf maar voor dat t heel simpel is, steek er 'gewoon' geen meer op :P



Succes allemaal!
Oh ik rook trouwens een pakje per dag nu. Ga me maar richten op hoeveel geld dat wel niet bespaard en hoeveel 'frisser' je er van wordt als je niet rookt
Ja, dat geld! Omg, het loopt zo snel op.



Mijn vorige stoppoging heb ik het volgende gedaan, als extra zetje om de eerste dagen door te komen.

Hou het geld van dag 1 apart, en koop er een geweldig lekker toetje van. Als beloning voor de dag niet roken.

Bedenk een cadeautje voor jezelf, iets wat je kan kopen van vier of vijf dagen rookgeld. Iets leuks waar je tegen aan kan kijken.

Zodat het stoppen een beloning oplevert, in plaats van als zelf opgelegde straf aanvoelt.
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 januari 2014 @ 17:20:

Haha ik WIL t ook, dan denk ik wat maak dat ene sigaretje nou uit joh haha daar komt de verslaving naar boven he... En mijn kaken staan niet stil nu, continu naar de kast lopen om te eten of snoepen. Dus ga er vanuit dat ik er wel een paar kilo bij eet.



Heb je zoethoutstokjes of tictacs in huis? Dan kun je wel iets in je mond steken, zonder dat je zoveel calorieën binnenkrijgt.





Mijn vriend gaat met me mee stoppen de zevende!

Hij is ook al eerder gestopt, maar toen rookte ik nog. Vervolgens andersom, ik stoppen, hij roken. We gaan, zodra we gestopt zijn, bezoek verbieden om in huis te roken. Bijna onze hele kennissenkring rookt, van mijn familie het grootste gedeelte.
Redenen om te stoppen:



1. Het is veel te duur!

2. Mijn conditie is zoveel beter als ik niet rook.

3. Ik moet binnenkort een zware sporttest doen.

4. Als ik verkouden ben dan hoest ik smerig smakend slijm op, jakkes.

5. Niet meer in de stress als ik geen sigaretten in huis heb.

6. Niet meer stressen als ik geen werkend vuur kan vinden.

7. Mijn huid zou er beter uitzien als ik niet rookte.

8. Dat geldt ook voor mijn haar en tanden.

9. Roken past niet bij mijn levensstijl, ik ben jong, sportief en ga goed met geld om. Waarom deze onnodige uitgave? Elke dag weer?

10. Gaan slapen in een rokerig huis is niet relaxed.

11. Niet meer buiten in de kou staan rillen omdat je ff snel een peuk wil doen.

12. Ik wil niet meer wakker worden met keelpijn, omdat ik de vorige dag zoveel gerookt heb.

13. Dat stomme hoestje! Ik heb die hoest altijd, maar bij de laatste poging was ik er na drie weken vanaf.





Wie biedt meer redenen?
Hee iedereen, ik kom later terug om iedereen in de tabel te zetten en zelf ook te reageren. Ik twijfel een beetje op dit moment. Heb totaal niet de behoefte om te roken (in ieder geval heel veel minder, heb hier geen rokers om me heen ,maar wel een zeurende moeder).



Moet nu snel douchen en aan het werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven