Gezondheid alle pijlers

Tandarts in het huis?

23-10-2014 08:04 30 berichten
Hallo allemaal, zijn er nog wat tandartsen aanwezig (beelicious;) )



Vanmiddag bel ik de tandarts even maar jet is meer een vervelend dan acuut probleem.



Mijn ondertanden doen al een week vervelend maar ik kan er niet op googelen. Het voelt alsof er getrokken is aan mijn onderste voortanden (moeilijk uit te leggen, alsof je trekdrop hebt gegeten en hard aan je tanden hebt getrokken, zo'n gevoel).



Heeft iemand dit ook wel eens gehad en heb je dan tips of tricks? Het is dus niet heel pijnlijk meer een vervelend gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het van ontstoken tandvlees, dat heb ik een keer heel erg gehad na een griep (lage weerstand). Je zag er niet veel aan, maar mijn tanden voelden alsof ze los zaten. Is het zo'n gevoel?
Ja zo is het ook een beetje. Ik ben net verkouden geweest.



Het voelt echt alsof er aan getrokken is, alsof je bijvoorbeeld een plastic zakje hebt losgetrokken met je tanden, maar dat was een beetje te heftig zeg maar.



Zou spoelen met mondwater helpen?
Alle reacties Link kopieren
ja, flossen, stokeren, en spoelen. Maar ook stomen, gek genoeg: misschien heb je last van je holtes bovenin. Deze duwen de boventanden een beetje omlaag en die geven druk op je ondertanden als je bijv. kauwt. Dat kan ook gevoeligheid geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je kaakholteontsteking hebt. Komt vaak voor na een hardnekkige verkoudheid. Als het met stomen niet overgaat, een antibioticakuurtje halen bij de huisarts.
Ik denk niet dat het een kaakholteontsteking is. Ik heb geen koorts en hoofdpijn enz. Ook zit het echt helemaal voor in mijn mond, echt mijn snijtanden doen pijn.



Door drukte op mijn werk de tandarts niet kunnen bellen:(
Leuk dat je aan me denkt, ben mondhygienist, geen tandarts.



'T klinkt als tongpersen. Heel hard met je tong tegen de ondertanden duwen. Dat geeft dat beurse gevoel. Dat gaat vanzelf over als je stopt met duwen.



Als je verkouden bent geweest dan adem je vaak door je mond omdat je neus dicht zit. Bij mondademhaling kan je tandvlees wat uitdrogen, dit geeft minder weerstand en maakt 't dus gevoeliger voor ontsteking.

Kenmerken van ontstoken tandvlees: roodheid, zwelling, bloeden bij poetsen. Poets zorgvuldig met een zachte tandenbortsel, of extra soft elektrisch opzetborsteltje (www.tandenborstel.com) en gebruik wat om de plak tussen de tanden te verwijderen (www.tussenjetanden.nl).

Spoelmiddel voegt niet echt wat toe, tandpasta van vitis of meridol wel. (DA drogist).
Mag ik even meeliften op dit topic? Nu we het toch over tandartsen hebben Ik heb sinds vanochtend een enorm ontstoken verstandskies. Het is echt acuut op komen zetten en ik kan nu al bijna niet slikken. Hoe kan ik dit het beste verlichten? Ik heb dit overigens al vaker gehad, maar de tandarts die ik in NL had, weigerde om hem te trekken. Toen heb ik er overigens echt weken mee gelopen...
Alle reacties Link kopieren
Lastig, rozehanddoek! Vervelend dat je zo'n last hebt. Ik zou zelf de kaak koelen van buiten met ijs of een coolpack, tegen de ontsteking. En misschien ook een ontstekingsremmer slikken zoals een diclofenac. En toch snel een afspraak bij de tandarts maken vóór het weekend.
Ik ben er vandaag al mee naar de tandarts geweest, maar ja, de tijden die ze nog vrij hadden waren voor échte spoedgevallen. En daar viel ik schijnbaar niet onder. Dus ik mag pas over twee weken komen.



Ik ga het proberen met koelen! Hopen dat het dan minder wordt. Want eten is ook geen pretje zo. Dat wordt soep eten morgen
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je gevoel niet dus TO maar als ik hier dan nog iets mag delen over mijn tandartsbezoek van gisteren...

Ben sinds dit jaar bij een nieuwe tandarts, ik kwam voor een controle en nadat ze even in mijn mond had gekeken concludeerde ze dat er een vulling vervangen moest worden.. Eeeeeh, dat is apart zei ik, ik heb namelijk nog nooit een vulling geplaatst gekregen..... Hoe is het mogelijk dat een tandarts dit kan zeggen?

Ik heb gelijk geen vertrouwen meer in haar vakkundigheid.
quote:Ruby-Ann schreef op 23 oktober 2014 @ 21:52:

Ik herken je gevoel niet dus TO maar als ik hier dan nog iets mag delen over mijn tandartsbezoek van gisteren...

Ben sinds dit jaar bij een nieuwe tandarts, ik kwam voor een controle en nadat ze even in mijn mond had gekeken concludeerde ze dat er een vulling vervangen moest worden.. Eeeeeh, dat is apart zei ik, ik heb namelijk nog nooit een vulling geplaatst gekregen..... Hoe is het mogelijk dat een tandarts dit kan zeggen?

Ik heb gelijk geen vertrouwen meer in haar vakkundigheid.oh wat erg zeg! daar ging ik nooit meer naar toe
Ik ook niet, dat was meteen exit!
Alle reacties Link kopieren
Haha Ruby-Ann. Hoe reageerde ze op jouw uitspraak?
Alle reacties Link kopieren
Ze zei eerst helemaal niets! Na even nadenken pakte ze een spiegel en wees ze de kies aan. Er zat een kleine verkleuring zei ze.. Dus ik zei, heb ik dan een gaatje? Dat zou kunnen zei ze.. Ik had dus ook expliciet bij het maken vd afspraak gezegd dat ik tandsteen wilde laten verwijderen. Dat ging ze nu niet doen want dat kon dan beter met de verdoving, als de vulling werd gezet.. Ik heb nog nooit verdoving nodig gehad bij tandsteen verwijderen!!!
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard zei ik nogmaals, toen ik vroeg of ik dan een gaatje had, dat ik nog nooit eerder een gaatje heb gehad en dus ook geen vullingen heb.. Ze zei hier wederom niks op.
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch zeker wel weggegaan bij die tandarts?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker!!! Ik heb gisteren een e-mail gestuurd en gezegd dat ik geen patient meer wens te blijven bij haar. EN dat ik ook niet van mening ben dat ik deze controle moet betalen... Heb ook gelijk een andere tandarts gebeld gisteren waar ik bij terecht kan.

Ik ga mijn gebit echt niet aan een prutser overleveren...
quote:rozehanddoek schreef op 23 oktober 2014 @ 19:39:

Mag ik even meeliften op dit topic? Nu we het toch over tandartsen hebben Ik heb sinds vanochtend een enorm ontstoken verstandskies. Het is echt acuut op komen zetten en ik kan nu al bijna niet slikken. Hoe kan ik dit het beste verlichten? Ik heb dit overigens al vaker gehad, maar de tandarts die ik in NL had, weigerde om hem te trekken. Toen heb ik er overigens echt weken mee gelopen...



Waterstofperoxide 3% kopen bij de drogist/apotheek. 1 op 1 verdunnen met water. Gaasje erin drenken en op de kies leggen en zachtjes bijten.

Soms is het beter een verstandkies te laten zitten omdat de wortels tegen de zenuw van de onderkaak aanliggen. Laat je verwijzen naar een kaakchirurg.
Dank je, Beelicious. Kan zo'n kaakchirurg dan zien of het veilig is om hem te verwijderen? Ik heb de hele nacht wakker gelegen, zo'n pijn deed het. Baal er enorm van... Ik begin volgende week mijn nieuwe baan en ik kan dit eigenlijk er niet bij hebben momenteel.
Tandarts bellen, pijn mag niet geweigerd worden! Zeker niet als je er een nacht van wakker ligt. Dit is gewoon spoed/pijnklacht!
Dit lijkt mij toch wel een redelijk spoedgeval! Gewoon nog een keer bellen........ Sterkte
Rozehanddoek, heb je aleve 550 in huis? Tot je behandeling kan dit je pijn verlichten, het is bij mij het enige dat de pijn onderdrukt bij kiespijn.



Ruby-Ann, schandalig! Je zou eigenlijk een klacht moeten indienen, een tandarts die problemen maakt waar ze niet zijn.



Mijn tandarts wilde foto's maken omdat ze ook onder de vullingen wilde kijken. Ik heb helemaal geen vullingen! Heb de foto's dan ook geweigerd.

Prima dat ze hun werk serieus willen nemen maar zo lang het uit mijn portemonnee moet komen ben ik heel kritisch.
ketller, hoe is het met jouw tanden? Ben je al bij de tandarts geweest?



Ik heb Ibuprofen 400 gehaald, maar ik mag er maar 3 per dag van. En ze werken geen 8 uur, dus ik zit sowieso een paar uur met de pijn... Ik ga maandag weer naar de tandarts, in de hoop dat ze het dan erg genoeg vinden. Er zit inmiddels een soort bult achter mijn verstandskies.. Misschien heel gek, maar ik hoop dat hij er maandag nog zit, omdat ze dan misschien wel helpen.. We shall see!
quote:anoniem241020141 schreef op 24 oktober 2014 @ 12:48:

Rozehanddoek, heb je aleve 550 in huis? Tot je behandeling kan dit je pijn verlichten, het is bij mij het enige dat de pijn onderdrukt bij kiespijn.



Ruby-Ann, schandalig! Je zou eigenlijk een klacht moeten indienen, een tandarts die problemen maakt waar ze niet zijn.



Mijn tandarts wilde foto's maken omdat ze ook onder de vullingen wilde kijken. Ik heb helemaal geen vullingen! Heb de foto's dan ook geweigerd.

Prima dat ze hun werk serieus willen nemen maar zo lang het uit mijn portemonnee moet komen ben ik heel kritisch.



idd.

Hier bleven ze aandringen op foto's terwijl ik aangaf zwanger te zijn en dit daarom niet te willen. Zowieso vindt ik elke keer een foto onnodig en helemaal bij zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven