Gezondheid alle pijlers

Tandartspraktijk

23-07-2016 22:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vandaag kreeg ik van mijn tandartspraktijk een rekening binnen betreffende dingen die niet door mijn verzekering vergoed zouden worden. Normaal probeert mijn verzekering dit zelf bij mij te innen. Dat laatste gaat trouwens altijd zonder problemen.



Nu probeert de tandartsenpraktijk dit dus zelf met hun financieel afhandelbedrijf. Laatste doet dit uitsluitend in opdracht van tandartsenbedrijf. En luistert niet naar mensen zoals ik, de klant.



Dit gebeuren is al vreemd.



Maar nu staat er in het rekeningoverzicht iets heel vreemds: een hoop behandelingen, en ook voor op dezelfde datum dat ik een afspraak niet ben nagekomen. Hiervoor wil men 30 euro hebben.



Ik ben gewoon op de afspraak geweest, was goed op tijd. Mijn problemen aan gebit zijn verholpen. Dat is het punt niet. Maar onterecht iets op de rekening zetten, dat klopt niet.



In het verleden heb ik wel vaker iets gehad met de tandartsenpraktijk. Na veel moeite is dat uiteindelijk wel goed gekomen.



Wat nu mijn vraag is, waar kan ik een klacht indienen over de praktijk?

Ik heb mijn verzekering ook een mail gestuurd over het hele gebeuren.
Ik zou eerst naar de betreffende tandartspraktijk gaan om met hun te overleggen. Misschien is er gewoon een fout gemaakt en is dit eenvoudig op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo meteen een klacht? Waarschijnlijk heeft iemand per ongeluk een typfout gemaakt in een code.



Bel maandag gewoon even ipv je meteen zo op te naaien.
Alle reacties Link kopieren
Het financieel afhandelbedrijf, zoals jij dat noemt, neemt een deel van de handelingen van de tandarts over, namelijk het financiële deel. Daar is niks mis mee, laat die man doen waar hij goed in is, je gebit behandelen.

Bel maandag gewoon even het betreffende bedrijf, die denken echt wel met je mee, leggen uit waar de rekening uit is opgebouwd. Als er fouten zijn gemaakt kan dat herstelt worden.

Waarom ben je gelijk zo negatief? Waar gewerkt wordt, worden wel eens fouten gemaakt en over het algemeen doen mensen er alles aan die op te lossen.

Wees vriendelijk.. dat maakt de wereld zoveel mooier.
quote:milena1 schreef op 23 juli 2016 @ 22:56:

Hoezo meteen een klacht? Waarschijnlijk heeft iemand per ongeluk een typfout gemaakt in een code.



Bel maandag gewoon even ipv je meteen zo op te naaien.





Nou nou per ongeluk



Maar verder eens met hierboven. Gewoon eerst met de tandarts overleggen

En anders opzoek naar een andere tandarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 23 juli 2016 @ 23:00:

[...]





Nou nou per ongeluk





Ik ben niet zo van de complottheorieën

Alle reacties Link kopieren
Maandag ga ik ook naar de tandartspraktijk om te overleggen.

Maar dit is niet de eerste keer dat er iets aan de hand is.



Het financieel afhandelbedrijf heb ik twee jaar geleden over toen iets anders al veelvuldig contact mee gehad, en het is net een gewapend betonnen muur waar je op stuit.



Als dit nou voor het eerst was dat er wat aan de hand was..... Maar dat is dus niet zo.
Dan zou ik zelf overwegen om naar een andere tandarts te gaan
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt Famed?

Vervelend dat dit gebeurt, TO, maar het kan ook gewoon een foutje zijn. Je zegt dat het weleens vaker voorgekomen is. Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Als dat gewoon opgelost wordt en het komt niet elke week voor, dan zie ik niet in waarom er een klacht ingediend moet worden. Stap 1 is sowieso met de tandarts contact opnemen.

Verder maak je er een heel verhaal van, maar Famed (als je die bedoelt) heeft hier in principe niets mee te maken.
quote:milena1 schreef op 23 juli 2016 @ 23:03:

[...]





Ik ben niet zo van de complottheorieën

Nee ik in principe ook niet hoor. Maar ik weet gewoon dat er bedrijven zijn die zogenaamde behandelingen extra declareren. Dat bedenk ik niet helaas. Maargoed omdat ze dit al vaker heeft meegemaakt,verwacht ik niet dat het weer een foutje is.
quote:minnimouse schreef op 23 juli 2016 @ 23:07:

Je bedoelt Famed?

Vervelend dat dit gebeurt, TO, maar het kan ook gewoon een foutje zijn. Je zegt dat het weleens vaker voorgekomen is. Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Als dat gewoon opgelost wordt en het komt niet elke week voor, dan zie ik niet in waarom er een klacht ingediend moet worden. Stap 1 is sowieso met de tandarts contact opnemen.

Verder maak je er een heel verhaal van, maar Famed (als je die bedoelt) heeft hier in principe niets mee te maken.Hier hebben wij uwnota. Dus die zou het ook nog kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn tandarts doen het op de zelfde manier, ik vind het niet raar. Ik zou gewoon de tandarts bellen en de fout recht laten zetten, als het even kan vraagje of ze het per mail aan je bevestigen en dan stuur je die mail met uitleg door aan het bedrijf dat de betalingen regelt. Schrijf er ergens dan bij dat je hoop dat ze zo voldoende geïnformeerd zijn, mocht er dan nog iets zijn nemen ze vanzelf contact met je op.
Alle reacties Link kopieren
Het financieel bedrijf is inderdaad Famed, en die kan er zelf niks aan doen. Zij doen alleen wat de tandartsenpraktijk aangeeft. En neemt niks aan van anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 23 juli 2016 @ 23:09:

[...]



Hier hebben wij uwnota. Dus die zou het ook nog kunnen zijn



Dat kan inderdaad ook

Ik heb trouwens speciaal mijn tandarts uitgezocht hierop. Ik wilde een tandarts die rechtstreeks declareert bij de zorgverzekering. Als ik dan iets bij moet betalen, dan krijg ik van de zorgverzekering een schrijven en betaal dat aan hen. Veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:miccie schreef op 23 juli 2016 @ 23:14:

Het financieel bedrijf is inderdaad Famed, en die kan er zelf niks aan doen. Zij doen alleen wat de tandartsenpraktijk aangeeft. En neemt niks aan van anderen.



Ik heb via mijn werk weleens te maken met Famed, Uwnota enzo en als dit soort bedrijven de hele dag bezig moeten zijn met dingen die niet kloppen, dan kunnen ze tig nieuwe medewerkers aannemen. Zij gaan daar helemaal niet over en zij kunnen ook niet inzien of het wel of niet klopt. Daarvoor moet je gewoon bij je tandarts zijn en die kan dat, als het niet klopt, aan Famed of Uwnota doorgeven.



Vandaar dat je bij Famed geen stap verder komt en ze 'hard' noemt.
quote:minnimouse schreef op 23 juli 2016 @ 23:15:

[...]





Dat kan inderdaad ook

Ik heb trouwens speciaal mijn tandarts uitgezocht hierop. Ik wilde een tandarts die rechtstreeks declareert bij de zorgverzekering. Als ik dan iets bij moet betalen, dan krijg ik van de zorgverzekering een schrijven en betaal dat aan hen. Veel makkelijker.Ja ik krijg gewoon de rekening van uwnota met het bedrag dat vergoed wordt en het bedrag dat ik zelf moet betalen omdat het niet vergoed wordt. Net zo makkelijk is dat
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad contact opnemen met je tandarts en niet met Fa-med.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 23 juli 2016 @ 23:16:

[...]





Ik heb via mijn werk weleens te maken met Famed, Uwnota enzo en als dit soort bedrijven de hele dag bezig moeten zijn met dingen die niet kloppen, dan kunnen ze tig nieuwe medewerkers aannemen. Zij gaan daar helemaal niet over en zij kunnen ook niet inzien of het wel of niet klopt. Daarvoor moet je gewoon bij je tandarts zijn en die kan dat, als het niet klopt, aan Famed of Uwnota doorgeven.



Vandaar dat je bij Famed geen stap verder komt en ze 'hard' noemt.



Een jaar of 3 geleden heb ik dat met Famed aan de hand gehad. Toen was ik voor mijn basisverzekering ergens verzekerd , en voor de tandarts ergens anders. Zeg maar bedrijf 1 en bedrijf 2. Vraag me niet waarom, maar dat was toen zo.



Bij de tandarts heb ik dat ook aangegeven. Dus dat men de rekening aan bedrijf 2 moest sturen.



Bij een verzekerdencheck van de tandarts kwam alleen bedrijf 1 naar voren.



Zoals ik toen bij Famed ben beziggeweest om aan te geven dat ze de rekening naar bedrijf 2 moesten sturen...... Daar heb ik uren in gestoken aan bellen en mailen, maar bij Famed wilde men echt niet luitsteren. Bij de tandarts wilde de assistente niet luisteren, en niet begrijpen hoe het zat..... Hoe duidelijk ik het ook uitlegde.



Wat ik bedoel; hoe duidelijk men bij Famed het ook uitgelegd krijgt, en men het niet hoeft uit te zoeken en er verder geen tijd of moeite in hoeft te steken, men luistert gewoon niet naar de patient. Zelf niet als het op een dienblad wordt aangereikt.
Alle reacties Link kopieren
En voor de vraag komt.... Ja, ik heb nu al sinds begin 2015 alles bij 1 verzekering. Dus heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Tandartspraktijken zijn soms ook stiekum bezig , niet allemaal , heb jaren in het vak gezeten , als assistent en tandtechnicus , maar wat ook vaak word gedaan is dat ze kronen maken , die bestellen ze uit china 150 euro , plaatsen hem bij jou , en jou mag voor 1 kroon 400 euro betalen , lekker makkelijk verdiend
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:miccie schreef op 23 juli 2016 @ 23:43:

[...]





Een jaar of 3 geleden heb ik dat met Famed aan de hand gehad. Toen was ik voor mijn basisverzekering ergens verzekerd , en voor de tandarts ergens anders. Zeg maar bedrijf 1 en bedrijf 2. Vraag me niet waarom, maar dat was toen zo.



Bij de tandarts heb ik dat ook aangegeven. Dus dat men de rekening aan bedrijf 2 moest sturen.



Bij een verzekerdencheck van de tandarts kwam alleen bedrijf 1 naar voren.



Zoals ik toen bij Famed ben beziggeweest om aan te geven dat ze de rekening naar bedrijf 2 moesten sturen...... Daar heb ik uren in gestoken aan bellen en mailen, maar bij Famed wilde men echt niet luitsteren. Bij de tandarts wilde de assistente niet luisteren, en niet begrijpen hoe het zat..... Hoe duidelijk ik het ook uitlegde.



Wat ik bedoel; hoe duidelijk men bij Famed het ook uitgelegd krijgt, en men het niet hoeft uit te zoeken en er verder geen tijd of moeite in hoeft te steken, men luistert gewoon niet naar de patient. Zelf niet als het op een dienblad wordt aangereikt.Maar dat is toch ook logisch? Jij als patiënt hebt nl niet van doen met hen. Zij werken in opdracht van de tandartsenpraktijk. Dus die moet het doorgeven als iets niet klopt, want de praktijk heeft contact met de patiënt en de behandeling gedaan. Famed weet niet wat er in de praktijk is gedaan bij de patiënt, dus ze kunnen ook niet zomaar dingen aannemen van een patiënt. Zou wel handig zijn, dat je een behandeling laat doen, als patiënt famed bellen dat je die behandeling helemaal niet hebt gehad en ze dat zomaar veranderen dat kan natuurlijk niet. Ze werken in opdracht van de praktijk, niet in opdracht van de patiënt. Dus voor een wijziging moet je bij de praktijk zijn. Dat die assistente je daar niet snapt en niet meewerkt, is de fout van de praktijk. Maar dat maakt famed niet meteen hard en onwelwillend. Die doen gewoon hun werk. Doorgeven wat de praktijk hen verteld. En dat is hun enige taak.
Alle reacties Link kopieren
quote:miccie schreef op 23 juli 2016 @ 23:43:

[...]





Een jaar of 3 geleden heb ik dat met Famed aan de hand gehad. Toen was ik voor mijn basisverzekering ergens verzekerd , en voor de tandarts ergens anders. Zeg maar bedrijf 1 en bedrijf 2. Vraag me niet waarom, maar dat was toen zo.



Bij de tandarts heb ik dat ook aangegeven. Dus dat men de rekening aan bedrijf 2 moest sturen.



Bij een verzekerdencheck van de tandarts kwam alleen bedrijf 1 naar voren.



Zoals ik toen bij Famed ben beziggeweest om aan te geven dat ze de rekening naar bedrijf 2 moesten sturen...... Daar heb ik uren in gestoken aan bellen en mailen, maar bij Famed wilde men echt niet luitsteren. Bij de tandarts wilde de assistente niet luisteren, en niet begrijpen hoe het zat..... Hoe duidelijk ik het ook uitlegde.



Wat ik bedoel; hoe duidelijk men bij Famed het ook uitgelegd krijgt, en men het niet hoeft uit te zoeken en er verder geen tijd of moeite in hoeft te steken, men luistert gewoon niet naar de patient. Zelf niet als het op een dienblad wordt aangereikt.

Je maakt het jezelf ook wel erg moeilijk hoor.

Want je had ook gewoon zelf de nota naar je verzekering kunnen sturen en dan had je het gewoon zo terug kunnen krijgen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezenmens290 schreef op 24 juli 2016 @ 00:47:

Tandartspraktijken zijn soms ook stiekum bezig , niet allemaal , heb jaren in het vak gezeten , als assistent en tandtechnicus , maar wat ook vaak word gedaan is dat ze kronen maken , die bestellen ze uit china 150 euro , plaatsen hem bij jou , en jou mag voor 1 kroon 400 euro betalen , lekker makkelijk verdiendDat heet handel. Wat is daar stiekem aan? Zo verdienen de meeste handelaren hun brood.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen handel , ik vind dat je de keuze mag krijgen of je een kroon uit china wil of een betere kroon uit nederland , een kroon uit china gaat niet zolang mee als een nederlandse kroon , een china kroon past soms ook niet helemaal lekker , waardoor je weer terug moet en de boel moet laten slijpen omdat te kroon te hoog is , je kan het vergelijken met een pup uit nederland of een pup uit hongarije , Tandartsen moeten je dus zelf laten kiezen , een kroon die goedkoper is maar minder lang mee gaat of een kroon die iets duurder is en veel langer mee gaat
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Vaak word er dus ook niet verteld dat een kroon uit china komt , en dan laten ze je even veel betalen als een nederlandse kroon. Als ik naar de volkswagen dealer ga , wil ik ook volkswagen onderdelen omdat mijn auto dan minder snel slijt , en ik wil dan geen troep die goedkoper is en sneller aan vervaning toe is , en dan evenveel betalen voor de china onderdelen , even een voorbeeldje
Wees jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven