Gezondheid alle pijlers

Tandimplantaat 2e kans wederom mislukt

24-03-2017 13:25 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb in december 2015 een implantaat laten zetten. In de bovenkaak, eerste grote kies (te lezen in mijn vorige topics).

Dat mislukte, er bleek een restontsteking van de wortelpuntontsteking te zitten, had de tandarts op de vele

foto's niet gezien. Na een aantal maanden liet t implantaat los uit het kaakbot.



Dus in december 2016 een herkansing gehad. Implantaat wederom ingezet.

Vandaag weer bij de implantoloog geweest. Hij wilde de kroon installeren, maar het deed al meteen weer helse pijn.

Doorstralende pijn, ontsteking-achtig. Bij het draaien bleek het implataat dus ook al mee te geven, dus niet goed ingegroeid,

alweer niet. Wat kan ik zelf fout gedaan hebben, ik weet het niet. Ik heb geen suikerziekte en verder een uitstekende mondhygiene,

heb ik dan zelf iets fout gedaan?



Het lukt dus gewoon niet. De tandarts heeft het hele gebied bekeken. Volgens de tandarts correspondeert die kies oftewel dat gebied

met de meridiaan van het maag-darmstelsel. Ze denken dat in mijn lichaam daar iets mankeert in dat stelsel, en dat daarom op die plek in de mond bij de meridiaan geen implantaat wil ingroeien.

De tandarts heeft dit nog nooit meegemaakt. Twee keer mislukt ondanks zorgvuldige planning en hygiene.

Ik ga op die plek nooit een vervangende kies krijgen. De peilers voor een brug zijn vrij zwak, dus daar ga ik eveneens niet aan beginnen.



Meer mensen bij wie implanteren stomweg niet lukt? In mijn omgeving zijn meer mensen met implantaten en die hebben nergens last van, alles lukt bij hen prima, bij mij het ingroeien in het kaakbot niet eens.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit juist bij die tandarts omdat de niet-zweverige tandarts me niet kon helpen. geen een.

Maar deze dus blijkbaar ook niet.



Bovendien zit de praktijk in Duitsland, omdat ik in het grensgebied woon is dat voor mij makkelijk.

Ik zou niet weten waar ik naartoe kon voor een second opinion, of wie me nog kan helpen.



Waarom lukt het bij jouw kennis niet?
Dus deze tandarts beweert dat het aan je darmen ligt dat het plaatsen van het implantaat mislukt? Ik zou een andere tandarts zoeken.
Nou ja zeg, als de niet - zweverige tandarts ook zegt dat het niet lukt waarom ga je dan nog naar zo'n amateur?

Zijn er andere opties, een plaatje bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 24 maart 2017 @ 14:43:

Dus deze tandarts beweert dat het aan je darmen ligt dat het plaatsen van het implantaat mislukt? Ik zou een andere tandarts zoeken.Nee, dat zegt ie niet. De eerste keer mislukte t door een restontsteking van de wortelpunt. Dat behoort je lichaam na verloop van tijd zelf op te ruimen, maar mijn lichaam dus niet. De tandarts heeft het helemaal schoongemaakt en een kweek genomen, en de bacterien die ze vonden op die plek bevinden zich ook in mijn maag.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 24 maart 2017 @ 14:45:

Nou ja zeg, als de niet - zweverige tandarts ook zegt dat het niet lukt waarom ga je dan nog naar zo'n amateur?

Zijn er andere opties, een plaatje bijvoorbeeld?



Er zijn geen peilers voor plaatjes. Bovendien heeft de reguliere tandarts geen implantaat geplaatst, maar wel

de onsteking aan de wortelpunt daar jarenlang gemist, evenals tandarts nummer twee. Terwijl de kaakchirurg m later duidelijk zag zitten
Ik weet niet wat je bedoelt met "er zijn geen peilers voor plaatjes". Met een plaatje bedoel ik een kunstgebit met slechts een paar tanden er aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 24 maart 2017 @ 14:57:

Ik weet niet wat je bedoelt met "er zijn geen peilers voor plaatjes". Met een plaatje bedoel ik een kunstgebit met slechts een paar tanden er aan.oh dat bedoel je. dat is vast een optie, maar laat dat maar zitten, dan liever niks. volgens mijn vorige reguliere tandartsen slinkt mijn kaakbot sneller dan gemiddeld en is de kaakwal van zichzelf al vrij smal, dat er al vrij vlot geen houvast meer is voor kunstgebitjes. zij voorspelden mij dat een kunstgebit bij mij nooit goed zal zitten. daarnaast heb ik aanvallen van atypische aangezichtspijn, waardoor ze het i.v.m. drukpunten niet aangedurfd hebben me een kunstgebitje aan te raden.
Google leert mij dat ik achterloop. Blijkbaar wordt het plaatje nog slechts als een tussenoplossing gebruikt.
quote:Mollybol2012 schreef op 24 maart 2017 @ 15:00:

[...]





oh dat bedoel je. dat is vast een optie, maar laat dat maar zitten, dan liever niks. volgens mijn vorige reguliere tandartsen slinkt mijn kaakbot sneller dan gemiddeld en is de kaakwal van zichzelf al vrij smal, dat er al vrij vlot geen houvast meer is voor kunstgebitjes. zij voorspelden mij dat een kunstgebit bij mij nooit goed zal zitten. daarnaast heb ik aanvallen van atypische aangezichtspijn, waardoor ze het i.v.m. drukpunten niet aangedurfd hebben me een kunstgebitje aan te raden.Oei, dat lijkt me verrekte lastig. Zie je de tanden of kiezen waar het om gaat duidelijk zitten? Want als dat niet zo is zou ik overwegen om er niks in te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 24 maart 2017 @ 15:06:

[...]



Oei, dat lijkt me verrekte lastig. Zie je de tanden of kiezen waar het om gaat duidelijk zitten? Want als dat niet zo is zou ik overwegen om er niks in te doen.Ja die zie je. En ik ben 25 dus tja ik moet wat
quote:deepspace schreef op 24 maart 2017 @ 15:03:

Google leert mij dat ik achterloop. Blijkbaar wordt het plaatje nog slechts als een tussenoplossing gebruikt.Echt, ik dacht dat een zwevende kroon of dummy nog wel werden gebruikt.
O ik moet eigenlijk dit topic niet lezen. Na een paar keer een wortelpuntoperatie boven een kroon gehad te hebben en de nodige antibiotica om de restant wortelpuntontsteking te verwijderen dacht ik dat ik eigenlijk vanaf was, maar deze week begint het opeens weer te ontsteken. De kaakchirurg had al gezegd: de volgende keer dat het mis gaat wordt het trekken en een implantaat.

Daar heb ik me nog niet mee verzoend en nu lees ik dit, dat ook een implantaat nog problemen kan hebben met een ontstekingsrestant!



Maar dat is mijn probleem, jij heel veel sterkte. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt en als je die vindt, graag ook hier plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes zijn dus niet de gangbare oplossing
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 24 maart 2017 @ 15:19:

O ik moet eigenlijk dit topic niet lezen. Na een paar keer een wortelpuntoperatie boven een kroon gehad te hebben en de nodige antibiotica om de restant wortelpuntontsteking te verwijderen dacht ik dat ik eigenlijk vanaf was, maar deze week begint het opeens weer te ontsteken. De kaakchirurg had al gezegd: de volgende keer dat het mis gaat wordt het trekken en een implantaat.

Daar heb ik me nog niet mee verzoend en nu lees ik dit, dat ook een implantaat nog problemen kan hebben met een ontstekingsrestant!



Maar dat is mijn probleem, jij heel veel sterkte. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt en als je die vindt, graag ook hier plaatsen!



Dankje. T is wat he.



Er is geen oplossing voor mij, dit was de laatste optie. Ik zal nooit een vaste vervanging voor de eerste grote kies rechtsboven krijgen . Het wil gewoon niet en een brug zijn geen pijlers voor. Helaas



Weet iemand waar ik een verwijzing voor een so kan aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
Ben nu wel heel veel reclame aan het maken voor mijn implantoloog.

GIsteren ook al.

Maar hij is nou eenmaal erg goed.

Geert Stoker in Spijkenisse
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Das wel ver weg en een verwijzing vd tandarts heb ik niet. Kan ik die evt van huisarts krijgen
Alle reacties Link kopieren
Andere implantoloog zoeken, en wel heel snel!

Het gebeurd een enkele keer dat een implantaat niet vastgroeit, dit komt vrijwel altijd doordat er tijdens het plaatsen niet schoon is gewerkt. Een restontsteking kan natuurlijk. Maar moet gewoon zichtbaar zijn op een foto, en elke implantoloog hoort een foto te hebben van het bot voordat je implanteert. Dan kun je de onsteking ook gewoon weghalen/ behandelen.

En werkelijk waar, zulke onzin over de meridiaan heb ik nog nooit gehoord.



Ontzettend zonde voor je, 2 x de ingreep, en al het geld wat je er al aan hebt besteed. Ik zou echt een kundig iemand zoeken, en daar eerst een consult hebben waar je goed wordt voorgelicht. Heb je geen ziekenhuis in de buurt, met een afdeling kaakchirurgie? Zij moeten dit ook gewoon kunnen hoor!
Never judge a book by its cover.
Alle reacties Link kopieren
quote:seroni schreef op 24 maart 2017 @ 16:49:

Andere implantoloog zoeken, en wel heel snel!

Het gebeurd een enkele keer dat een implantaat niet vastgroeit, dit komt vrijwel altijd doordat er tijdens het plaatsen niet schoon is gewerkt. Een restontsteking kan natuurlijk. Maar moet gewoon zichtbaar zijn op een foto, en elke implantoloog hoort een foto te hebben van het bot voordat je implanteert. Dan kun je de onsteking ook gewoon weghalen/ behandelen.

En werkelijk waar, zulke onzin over de meridiaan heb ik nog nooit gehoord.



Ontzettend zonde voor je, 2 x de ingreep, en al het geld wat je er al aan hebt besteed. Ik zou echt een kundig iemand zoeken, en daar eerst een consult hebben waar je goed wordt voorgelicht. Heb je geen ziekenhuis in de buurt, met een afdeling kaakchirurgie? Zij moeten dit ook gewoon kunnen hoor!



Komt t ook voor dat t niet alleen niet vastgroeit maar dat t ook erg pijn doet? Toen r aan gedraaid werd sprongen de tranen me in de ogen. Dat had ik de eerste keer ook toen ze de kroon erop zetten. Voelde echt net als een wortelpuntontsteking.



Kan je toelichten hoe ze een ontstekingsrestant moeten verwijderen, operatief? Op de foto was t namelijk niet te zien



Ik weet niet of ik t wel weer aandurf. Met al die pech en de atypische aangezichtspijn na de eerste sinuslift... zou je haast denken dat ik een gevalletje bijzondere tandheelkunde ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Mollybol2012 schreef op 24 maart 2017 @ 18:26:

[...]





Komt t ook voor dat t niet alleen niet vastgroeit maar dat t ook erg pijn doet? Toen r aan gedraaid werd sprongen de tranen me in de ogen. Dat had ik de eerste keer ook toen ze de kroon erop zetten. Voelde echt net als een wortelpuntontsteking.



Kan je toelichten hoe ze een ontstekingsrestant moeten verwijderen, operatief? Op de foto was t namelijk niet te zien



Ik weet niet of ik t wel weer aandurf. Met al die pech en de atypische aangezichtspijn na de eerste sinuslift... zou je haast denken dat ik een gevalletje bijzondere tandheelkunde ben



Ja, het doet pijn. Het implantaat is niet vastgegroeid omdat er bacterien bij zijn komen kijken. Ontsteking dus.

Als je een implantaat plaatst heb je het bot openliggen. Als er dan nog ontstekingsweefsel is kun je dat in principe met het blote oog zien. Moet je wel goed kijken. En dat is lastig. Ik kan me voorstellen dat er dus 1 x een implantaat mislukt omdat het mis gaat door oud onstekingsweefsel.

De keer erna natuurlijk niet meer. Dan zorg je eerst dat het bot schoon is. Ontstekingsweefsel kun je ook met de hand verwijderen. Je kunt bot uit een potje (korrels die als bot vastgroeien) gebruiken, poosje wachten en dan weer implanteren.

Gevalletje bijzondere tandheelkunde kan natuurlijk. Niet alles wordt een succesverhaal. Een kundig implantoloog kent zijn grenzen, en die van de patient. Maar zodra iemand begint te kletsen over meridianen, wegwezen!
Never judge a book by its cover.
Alle reacties Link kopieren
quote:seroni schreef op 25 maart 2017 @ 10:10:

[...]





Ja, het doet pijn. Het implantaat is niet vastgegroeid omdat er bacterien bij zijn komen kijken. Ontsteking dus.

Als je een implantaat plaatst heb je het bot openliggen. Als er dan nog ontstekingsweefsel is kun je dat in principe met het blote oog zien. Moet je wel goed kijken. En dat is lastig. Ik kan me voorstellen dat er dus 1 x een implantaat mislukt omdat het mis gaat door oud onstekingsweefsel.

De keer erna natuurlijk niet meer. Dan zorg je eerst dat het bot schoon is. Ontstekingsweefsel kun je ook met de hand verwijderen. Je kunt bot uit een potje (korrels die als bot vastgroeien) gebruiken, poosje wachten en dan weer implanteren.

Gevalletje bijzondere tandheelkunde kan natuurlijk. Niet alles wordt een succesverhaal. Een kundig implantoloog kent zijn grenzen, en die van de patient. Maar zodra iemand begint te kletsen over meridianen, wegwezen!



Oh, ze hebben geen ontstekingsweefsel verwijderd na de eerste mislukte poging. Ze hebben het gebied wel helemaal schoongeschraapt en gespoeld en wederom antibiotica voorgeschreven (waar ik me toch een partijtje ellendig van wordt). Uit een kweek bleek dat er zeer agressieve bacterien in het bot en de mond zaten die men ook in de maag aantreft. Ik zou niet weten hoe je die moet wegnemen.



De tweede keer opereren voelde ik gewoon pijn toen ze t implantaat inboorden, zeg maar, terwijl ik compleet platgespoten was en je toch veronderstelt dat het bot geen zenuwen heeft en dus gevoelloos is. Vreemd, misschien dat ik het met een paar jaar wel weer eens probeer.



Voor nu zou ik t iedereen uiteraard afraden, veel geld, pijn, driemaal antibiotica (en de klachten daarvan) voor he-le-maal niets.
Alle reacties Link kopieren
Schoonschrapen, spoelen en AB = onstekingsweefsel verwijderen.
Never judge a book by its cover.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:seroni schreef op 25 maart 2017 @ 18:55:

Schoonschrapen, spoelen en AB = onstekingsweefsel verwijderen.



Nou dat heeft dan allemaal niet gewerkt

Want dat hebben ze gedaan en alsnog zat er diep in het bot de tweede x een ontsteking...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven