Gezondheid alle pijlers

Teveel alcohol door ritalin

31-03-2017 00:01 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 40 met een toffe fulltime baan, single met twee jonge kinderen thuis en een goed sociaal leven. 2 jaar geleden gediagnostiseerd met ADD en ADHD en na een zoektocht naar de beste soort medicatie inmiddels al een jaar op 36 mg concerta s' morgens en 6 uur na inname om de 3 uur 10 mg methylfenidaat. Hiernaast slik ik 50 mg sertraline en sinds kort bijna dagelijks 50 mg dogmatyl. Hier komt het probleem.... Ik dronk altijd al een wijntje s' avonds, maar het laatste jaar zie ik een enorme toename in mijn drankgebruik. Vroeger was het beperkt tot 2 a 3 wijntjes per dag, maar tegenwoordig drink ik makkelijk 2 flessen leeg. Omdat ritalin toch een soort amfetamine is komt de alcohol aanzienlijk minder hard aan. En omdat ik bang ben voor de rebound stop ik niet netjes om 19.00 u met mijn laatste dosis ritalin. Waar ik vroeger pas een wijntje inschonk als de kinderen in bed lagen, merk ik dat ik nu vaak al begin om 16.30u. Anyway, ik glijd dus weg in een alcoholverslaving. Dankzij de concerta en ritalin functioneer ik nog redelijk overdag, maar ik voel aan alles dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En is er iemand die hetzelfde had maar het in goede banen heeft kunnen leiden? Het irritante is dat ik intelligent genoeg ben om te zien wat er gebeurt, ik kan het ook allemaal beredeneren, maar ik weet niet hoe ik dit proces moet omkeren. Ik voel me schuldig richting mezelf, mijn kinderen en mijn potentieel en heb het gevoel dat ik door de ritalin tegelijkertijd iets win en iets verlies. Serieuze feedback is welcome.
Alle reacties Link kopieren
Serieuze feedback: ga afkicken met professionele hulp. Zorg dat je nooit auto moet rijden als je gedronken hebt. Ga naar de huisarts. Bel morgen direct.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: goed dat je dit onder ogen ziet. Verder glij je niet richting alcoholproblerm, je hébt een (serieus) alcoholprobleem. Ga naar je HA en leg je probleem op tafel.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Stop nu per direct raridcaal met alle alcohol



Kan je dat niet dan heb je al een veel groter probleem dan je denkt en zoek dan meteen hulp



Neem ook meteen die vriendenkring van in vertrouwen..mail ze dit verhaal...je hebt mensen nodig om je heen die je steunen gaan
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees is alchohol bij lange na niet je enige probleem. Ik schrik oprecht van de hoeveelheid pillen die je tot je neemt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Veel alchohol en methylfenidaatc kan echt gevaarlijk zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Genoeggedronken schreef op 31 maart 2017 @ 00:05:

Ten eerste: goed dat je dit onder ogen ziet. Verder glij je niet richting alcoholproblerm, je hébt een (serieus) alcoholprobleem. Ga naar je HA en leg je probleem op tafel.

Sterkte!Wat betreft je alcohol, vindt ik niet dat je een alcohol probleem hebt. Iemand met een alcohol probleem drinkt hele dag door en heeft geen rem meer mede denk ik dat het door je medicatie kan komen. Ben wel van mening dat je dit met je huisarts moet bespreken. Knap dat je dit zelf inziet.
Alle reacties Link kopieren
2 flessen wijn leegdrinken na 16:30 u is echt wel een alcoholprobleem!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je dat je het zelf inziet, daarmee is al een grote stap gezet. Bel morgen de huisarts, hij/zij kan je zeker verder helpen. Heel veel succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassa_82 schreef op 31 maart 2017 @ 00:19:

[...]



Wat betreft je alcohol, vindt ik niet dat je een alcohol probleem hebt. Iemand met een alcohol probleem drinkt hele dag door en heeft geen rem meer mede denk ik dat het door je medicatie kan komen. Ben wel van mening dat je dit met je huisarts moet bespreken. Knap dat je dit zelf inziet.



Que?!



Dat hoeft echt niet zo te zijn, om half vier beginnen met drinken en 2 flessen (!) alcohol leeg drinken, elke dag, met 2 kleine kinderen in huis, is echt wel een alcohol probleem. Het is echt een misverstand dat alleen alcoholisten/verslaafden de hele dag door drinken hoor !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 31 maart 2017 @ 00:21:

2 flessen wijn leegdrinken na 16:30 u is echt wel een alcoholprobleem!Eens, als dit dagelijks gebeurd is het echt heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar jij slikt concerta en ritalin dat klopt volgens mij al niet. Want concerta slik je ipv ritalin volgens mij nooit samen. En verder heb je of ADD of ADHD. Ik zou idd maar even naar je huisarts bellen en je door laten verwijzen want volgens mij gaat er ergens iets niet goed.
Alle reacties Link kopieren
ADD en ADHD is niet raar hoor, heb ik ook.

zelf vind ik het een gouden combinatie, ik slik ook niks, ergens begrijp ik dus ook niet waarom to zoveel gebruikt.

dit is gewoon een combi van alcohol en drugs.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heb je simpelweg al eens geprobeerd om geen alcohol in huis te halen?

Kun je dat nog?

Ja, je drinkt heel veel, maar om te zeggen of je een verslaving hebt, zou je eerst moeten weten hoe je je zonder voelt.

Merk je nou dat je jezelf die alcohol niet kunt ontzeggen, dan is een bezoekje aan de HA wel op zijn plaats.

Ik zou het echter eerst zelf proberen voor ik me bij de medici introduceer als een probleemdrinker.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 31 maart 2017 @ 00:29:

ADD en ADHD is niet raar hoor, heb ik ook.

zelf vind ik het een gouden combinatie, ik slik ook niks, ergens begrijp ik dus ook niet waarom to zoveel gebruikt.

dit is gewoon een combi van alcohol en drugs.Ik heb ook ADD en tegen mij is altijd gezegd dat je overlap kunt hebben wat de meeste mensen hebben maar altijd meer de 1 hebt dan de ander en je dus die diagnose krijgt en nooit beide. Maar goed jou psychiater zal er uiteraard ook verstand van hebben. Vind dit soort dingen altijd zo raar hoe arts A dit kan zeggen en arts B dat.
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 31 maart 2017 @ 00:24:

[...]





Que?!



Dat hoeft echt niet zo te zijn, om half vier beginnen met drinken en 2 flessen (!) alcohol leeg drinken, elke dag, met 2 kleine kinderen in huis, is echt wel een alcohol probleem. Het is echt een misverstand dat alleen alcoholisten/verslaafden de hele dag door drinken hoor ! Mijn excuses, ik las over de twee flessen wijn heen. Dacht een fles te lezen. Het is al laat. Maar ik heb lang geleden in zelfde soort situatie gezeten, en dronk meer dan ik normaal deed op een dag door de medicatie voelde ik de alcohol een stuk minder. Maar twee flessen wijn per dag is ernstig veel als je nog de zorgen draagt van twee jongen kinderen. Gelukkig ziet to dat zelf ook in.
Alle reacties Link kopieren
Als je intelligent genoeg ben om te zien wat er gebeurt, dan ben je ook intelligent genoeg om hulp te zoeken.

Succes!
En nou is het afgelopen!
quote:Door87 schreef op 31 maart 2017 @ 00:25:

Sorry maar jij slikt concerta en ritalin dat klopt volgens mij al niet. Want concerta slik je ipv ritalin volgens mij nooit samen. En verder heb je of ADD of ADHD. Ik zou idd maar even naar je huisarts bellen en je door laten verwijzen want volgens mij gaat er ergens iets niet goed.





Bullshit.

ADD en ADHD of zelfs ASS kunnen samen gaan.

Heel raar dat je dat zomaar hier neerzet als zijnde een feit zonder enige kennis van zaken. Heel naar is dat. Bah!



Buiten die extreme blunder ben ik het wel met je eens: TO, zoek hulp

Je psychiater kan je helpen, als je maar eerlijk bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 31 maart 2017 @ 00:43:

[...]





Bullshit.

ADD en ADHD of zelfs ASS kunnen samen gaan.

Heel raar dat je dat zomaar hier neerzet als zijnde een feit zonder enige kennis van zaken. Heel naar is dat. Bah!



Buiten die extreme blunder ben ik het wel met je eens: TO, zoek hulp

Je psychiater kan je helpen, als je maar eerlijk bent.Wow doe even normaal zeg het mag dan een forum zijn en anoniem enzo maar zo hoef je echt niet te doen. Dit is hoe mijn psychiater het heeft uitgelegd aan mij. Als je verder had gelezen dan had je dus ook zien staan dat ik het raar vind en vervelend dat psychiater A dit zegt en psychiater B iets anders. Ik ga uit van de kunnigheid van mijn arts maar het blijkt zelfs dat dat niet eens meer kan tegenwoordig. En dat is zeer zeker niet mijn schuld
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 31 maart 2017 @ 00:43:

Bullshit.

ADD en ADHD of zelfs ASS kunnen samen gaan.

Heel raar dat je dat zomaar hier neerzet als zijnde een feit zonder enige kennis van zaken. Heel naar is dat. Bah!



Buiten die extreme blunder ben ik het wel met je eens: TO, zoek hulp

Je psychiater kan je helpen, als je maar eerlijk bent.Ga je lekker?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts, je hebt namelijk al een alcoholprobleem. Het risico op verslavingen is veel groter bij ADHD en ADD, dus je bent geen uitzondering helaas.
quote:Door87 schreef op 31 maart 2017 @ 00:51:

[...]





Wow doe even normaal zeg het mag dan een forum zijn en anoniem enzo maar zo hoef je echt niet te doen. Dit is hoe mijn psychiater het heeft uitgelegd aan mij. Als je verder had gelezen dan had je dus ook zien staan dat ik het raar vind en vervelend dat psychiater A dit zegt en psychiater B iets anders. Ik ga uit van de kunnigheid van mijn arts maar het blijkt zelfs dat dat niet eens meer kan tegenwoordig. En dat is zeer zeker niet mijn schuld



Ik geef je nergens de schuld van hoor.

Ik zei alleen maar dat het onzin is dat je of ADD of ADHD kan hebben.

Je kan het allebei hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Door87 schreef op 31 maart 2017 @ 00:51[/message]:

[...]





Wow doe even normaal zeg het mag dan een forum zijn en anoniem enzo maar zo hoef je echt niet te doen. Dit is hoe mijn psychiater het heeft uitgelegd aan mij. Als je verder had gelezen dan had je dus ook zien staan dat ik het raar vind en vervelend dat psychiater A dit zegt en psychiater B iets anders. Ik ga uit van de kunnigheid van mijn arts maar het blijkt zelfs dat dat niet eens meer kan tegenwoordig. En dat is zeer zeker niet mijn schuld



ADD kwam er bij mij pas later bij hoor.

misschien omdat ik toen ouder werd en kinderen had.

ik ben heel erg braaf geworden, met af en toe een uitschieter, maar zelfs dan heb ik de risico,s al ingepland.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassa_82 schreef op 31 maart 2017 @ 00:36:

[...]



Mijn excuses, ik las over de twee flessen wijn heen. Dacht een fles te lezen. Het is al laat. Maar ik heb lang geleden in zelfde soort situatie gezeten, en dronk meer dan ik normaal deed op een dag door de medicatie voelde ik de alcohol een stuk minder. Maar twee flessen wijn per dag is ernstig veel als je nog de zorgen draagt van twee jongen kinderen. Gelukkig ziet to dat zelf ook in.

Zeven flessen wijn per week in je eentje is ook idioot veel hoor en valt dan dus ook gewoon in de klasse alcoholverslaving.



To, ga morgen gelijk naar je huisarts toe en bel ook even je psychiater voor een spoedconsult. De hoeveelheid medicatie icm de alcohol is gevaarlijk. De alcohol alleen is gevaarlijk en de hoeveelheid pillen is best veel. Ik mag hopen dat je onder strikte begeleiding staat van een psychiater en niet dat je ha loopt te klooien met psychofarmaca...



Verder, mag ik hopen dat je na twee flessen te hebben weggetikt niet de volgende ochtend (met je kinderen) in de auto stapt. Je bent namelijk nog steeds onder invloed dan.

Gooi alle flessen drank die je nog hebt weg, haal ze ook niet meer en ga beginnen aan een thee verslaving ofzo. Da's een heel stuk beter voor je lijf en geest. Het feit dat je bemerkt dat de alcohol minder effect heeft is op zichzelf staand al best een zorgelijk signaal. Normaal drink je een glaasje wijn omdat het lekker is, zodra je het nodig hebt om bijvoorbeeld te ontspannen gaat het echt de verkeerde kant op en dit lijkt bij jou het geval te zijn. Gelukkig zie je het zelf ook en moet je nu handelen. Voor jezelf en je kinderen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je inziet dat je een problematische hoeveelheid alchohol drinkt, maar ik maak me ook echt zorgen over je medicijngebruik. Ik vraag me af of die combinatie net nog schadelijker is dan je alcoholgebruik.



Ik hoop dat je door durft te zetten en hulp gaat zoeken.



(overigens heb ik ook de combinatie ADHD/ADD, dus zo gek is de combi niet volgens mij)
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven