Gezondheid alle pijlers

tijdelijk even 'pilrust'?

15-09-2014 12:17 28 berichten
Ik heb even een klein dilemma.

Ik heb al jaren anticonceptie, verschillende dingen (met hormonen)

gehad.

Ik weet dat medisch gezien dat helemaal geen kwaad kan en dat je lichaam niet echt 'pilmoe' kan zijn.



Ik zit toch te twijfelen of het niet even handig is om even tijdelijk een anticonceptie-pauze in te lassen.

Ik heb (zoals jullie weten) even geen relatie, dus is het ook even niet nodig. (alhoewel je weet nooit wat ik uitspook en hoe dingen lopen.)



Waarom ik echter twijfel is dat ik oorspronkelijk 100 jaar geleden ben begonnen met AC omdat ik best wel last van mijn menstruatie had.

Dat is wat mij betreft ook het grote voordeel van de pil: dat je lekker door kan slikken en dus niet ongesteld word...



Nou ja, heel verhaal, hoop dat jullie mij advies kunnen geven...
Had je niet ook vaak last van periodes waarin je wat down was? Zeker dan zou ik je wel aanraden om een pilpauze in te lassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in zelfde situatie/dilemma, lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen, je zal je een stuk beter gaan voelen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik stopte met de pil duurde mijn menstruatie veel minder lang en was veel minder hevig als met pil heel raar! Eerste dag was wel een ramp met buikpijn enz maar ik voelde me echt stuk beter zonder pil dus had het er voor over!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Je had hebt toch een implanon??
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna een jaar gestopt met anticonceptie en geen spijt van. Mijn ongesteldheid duurt nog maar 2 dagen, geen buikpijn oid. Zou voorlopig niet anders meer willen.



Zou het gewoon eens proberen als ik jou was en als het niet bevalt, kun je toch zo weer met de pil beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een half jaar gestopt. Heerlijk vond ik het! Als je last krijgt van iets kan je zo weer beginnen toch? Ik was er mee gestopt omdat ik wilde kijken hoe mijn lichaam reageerde als ik geen hormonen meer nam. Opgeblazen gevoel ging weg en m'n libido schoot omhoog.

Ik zeg; gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ooit begonnen vanwege een heftige menstruatie, ik zal een jaar of 17 geweest zijn.

Toen ik met de pil stopte, was mijn menstruatie eigenlijk bijna hetzelfde als met de pil, dus niet zo heftig als in mijn tienerjaren. Gewoon proberen dus.
Alle reacties Link kopieren
In de eerste maanden van pil gebruik, zeg maar de eerste 4 maanden dat je begint heb je de meeste risico op bijwerkingen waaronder ernstige zoals trombose. Stoppen en weer beginnen brengt dus veelal meer risico's met zich mee.



Ben je boven de 35 en rook je? Zo nee, dan zou ik niet stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:snjokorn schreef op 15 september 2014 @ 12:32:

Je had hebt toch een implanon??



Niet meer, ging niet helemaal lekker...



Ja als het niks is kan ik idd. zo weer beginnen, dat is waar.

Al ben ik bang dat de kans groot is dat het een vrij korte stop-periode wordt maar goed dan heb ik het geprobeerd..



VA: nee en nee..



Aan een verhoogd libido heb ik trouwens niet zoveel als single...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15 jaar de pil geslikt en toen kreeg in trombose en longembolie, (iemand schrijft na 4 maanden zijn de risico's verminderd...nou nee). Ik heb nooit gerookt, altijd gesport en was toch de pineut. Het was duidelijk gerelateerd aan de pil.



Maar eeeuuhh....toen ik dus geen pil meer mocht slikken dacht ik.....had ik het eerder geweten dat ik me zo zou voelen dan had ik het zeker eerder gedaan. Ondanks dat ik 7 vette dagen ongesteld ben ben ik eigenlijk alleen maar, hoe zou ik dat moeten zeggen, verlicht....Niet natuurlijke hormonen doen toch iets met je lichaam of je nou wel of geen last heb van de bijwerkingen van de pil.



Dus ik zou zeggen lekker stoppen en je lichaam eens je lichaam laten zijn is niet verkeerd......



grt
Bedankt voor jullie reacties...ik denk dat ik het idd. even ga proberen, en mocht het echt een drama zijn dan begin ik gewoon weer.

(ja AC heeft risico's, ik weet het, maar zwangerschap ook.. en sowieso leven brengt risico's mee.. )
Alle reacties Link kopieren
Ja idd gewoon even proberen en zien hoe je je voelt! Ik voelde mij 10 keer beter zonder toegevoegde hormonen maar een andere vrouw kan zich weer 10 keer beter voelen mèt toegevoegde hormonen. Succes!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net 3 maanden geleden gestopt, ook gewoon om ff zonder hormonen te doen, ook vrijgezel.



Ik ben twee weken terug voor het eerst weer ongesteld geweest en maar 2 dagen, dus ben ook nog benieuwd of dit zo blijft.

Wel merk ik dat mijn huid op mijn gezicht weer wat onrustiger is na de menstruatie, maar nog niet dusdanig erg dat ik teruggrijp naar de pil.



En kom je toch iemand tegen, zorg dat je sowieso condooms in huis hebt
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalalalinda schreef op 15 september 2014 @ 17:28:

Ik ben net 3 maanden geleden gestopt, ook gewoon om ff zonder hormonen te doen, ook vrijgezel.



Ik ben twee weken terug voor het eerst weer ongesteld geweest en maar 2 dagen, dus ben ook nog benieuwd of dit zo blijft.

Wel merk ik dat mijn huid op mijn gezicht weer wat onrustiger is na de menstruatie, maar nog niet dusdanig erg dat ik teruggrijp naar de pil.



En kom je toch iemand tegen, zorg dat je sowieso condooms in huis hebt Is je huid alleen onrustig vlak na je menstruatie of sowieso onrustiger dan met de pil?
Alle reacties Link kopieren
quote:bananenmilkshake schreef op 15 september 2014 @ 17:32:

[...]





Is je huid alleen onrustig vlak na je menstruatie of sowieso onrustiger dan met de pil?Het is nu alleen geweest na de menstruatie, maar dit was wel mijn eerste echte menstruatie. Ik heb het dan ook wel over 3/4 bulten die wat binnenwaarts zitten zeg maar. Meer is het niet geweest. Hoop dat het daar ook bij blijft en als ik er dan ook vanaf kan blijven zullen ze ook sneller weer weg zijn
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 25-26 was ben ik gestopt met de pil, ik was pilmoe. Ik had overigens nergens last van.



Man, er ging een wereld voor me open! Nooit meer hormonale ac meer gebruikt.
Je bent zelf een theepot
quote:lalalalalinda schreef op 15 september 2014 @ 17:28:

Ik ben net 3 maanden geleden gestopt, ook gewoon om ff zonder hormonen te doen, ook vrijgezel.



Ik ben twee weken terug voor het eerst weer ongesteld geweest en maar 2 dagen, dus ben ook nog benieuwd of dit zo blijft.

Wel merk ik dat mijn huid op mijn gezicht weer wat onrustiger is na de menstruatie, maar nog niet dusdanig erg dat ik teruggrijp naar de pil.



En kom je toch iemand tegen, zorg dat je sowieso condooms in huis hebt



Dat zit wel goed... ik heb nog een hele doos liggen... cadeautje van mijn zorgverzekering . (serieus!)



Daar ben ik ook wel bang voor, dat ik pukkels krijg.... nou ja dat zien we dan wel...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil. In het begin moest mijn lichaam erg wennen, maar daarna voelde ik me top. Helaas kreeg ik enorme sombere gevoelens, wisselende stemmingen, buikpijn en lage rugpijn tijdens bijna mijn hele cyclus. Toen ik erop ging letten bleek dat er een patroon zat in mijn klachten. Het patroon viel samen met mijn cyclus. Inmiddels ben ik op aanraden van de huisarts weer begonnen met de pil. Een andere pil dan ik vroeger slikte. Ik ben heel benieuwt of ik verandering ga merken.
Ja het kan idd. vervelend uitpakken, maar goed ik heb hier nog genoeg liggen dus ik stop even, kijk hoe het gaat en als het vervelend is (of het is praktisch gezien verstandig ...) dan begin ik er gewoon weer mee.



Bedankt voor jullie reacties, ik denk nogmaals dat de pil slikken echt geen kwaad kan maar om het dan onnodig te gaan gebruiken lijkt me onzin. Ik ga het gewoon proberen en we zien wel hoe het loopt...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin dit jaar opgenomen geweest en heb verschillende onderzoeken gehad. Ik heb het daar met een arts van Gyanecologie over gehad. Omdat ik me daar dus ook zorgen over maakte. Ik zit zelf ook al jaren aan de pil. Ze gaf aan dat het niet schadelijk was om te blijven slikken en dat ik ook echt niet perse tussendoor moet stoppen.



Hopelijk is je vraag beantwoord nu ;)
Carpe Diem!
Ik heb het stoppen doorgezet, zit nu op dag 3.

Normaal bij de pil is dit natuurlijk een stopweek dus denk

niet dat ik erg veel van merk.

Normaal krijg je in een stopweek natuurlijk een vrij lichte bloeding. Ik weet niet hoe dat nu gaat.

Ik neem aan dat het dit keer nog steeds een 'nep-pilbloeding' zal zijn?

Ik heb de afgelopen jaren onafgebroken hormonale AC gehad, een paar jaar de implanon en toen meteen de pil.

Ik weet niet of 'de boel' meteen weer normaal is zeg maar of dat

dat even duurt. Weet iemand dat toevallig?

(niet dat het me uitmaakt hoor, als ik nog ff niet ongesteld en vind ik dat niet zo erg... )



Misspatrice: goed dat je het zegt. Ik wist dit overigens al hoor.

Vandaar dat als ik het vervelend vind (of ik ga weer het een en ander uitspoken... ) ik gewoon weer de pil ga slikken.

Maar door de positieve verhalen hier ga ik het toch even proberen.
Alle reacties Link kopieren
Er kan nu vanalles gebeuren eigenlijk. De bloeding die je normaal in de stopweek hebt begint straks. Het kan zijn dat het daarna weer ophoudt, je door blijft bloeden, paar dagen later pas weer bloedt of dat het een paar maanden zal duren. Geef je lichaam tenminste 3 maanden om het even te stabiliseren. Succes!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Ok dus voorlopig wel een beetje rommelig waarschijnlijk?

Lijkt me ook wel logisch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven