Gezondheid alle pijlers

Tintelend gevoel op lip, maar nooit koortslip gehad

24-10-2016 14:42 13 berichten
Hoi hoi,



Van tijd tot tijd heb ik een doof tintelend gevoel op mijn lip. De ene keer onder, de andere keer boven. Nu weet ik dat dit een voorbode kan zijn van een koortslip, alleen heb ik die nog nooit gehad.



Hebben meer mensen dit?

Ik heb wel een vriend die af en toe een koortslip heeft, maar dan zoenen we niet. (of iets in die strekking)



En zijn er mensen die op volwassen leeftijd pas hun eerste koortslip kregen?



Groetjes.
Ik weet natuurlijk niet of jij inderdaad een koortslip hebt maar een tintelend gevoel op en rond de mond kan erop duiden.



Veel mensen dragen het herpesvirus bij zich zonder dat het voelbaar of zichtbaar is. Pas in tijden van bijv. stress, vermoeidheid of een zwak immuunsysteem kán een koortslip worden getriggerd.



Ja, je kunt pas als volwassene voor het eerst een koortslip krijgen.
Alle reacties Link kopieren
als je een dergelijk gevoel op je lip hebt zal de koortslip ook niet lang uitblijven... tenminste, dat is bij mij zo. Die is dan dezelfde avond of in ieder geval binnen 24 uur al te zien.



Koortslip is inderdaad besmettelijk dus in die zin kan volgens mij iedereen het krijgen (op welke leeftijd dan ook).
Alle reacties Link kopieren
ik heb het een keer of 2 per jaar, voel ik een tinteling. Ik smeer dan ´zovirax´ (maar dan apotheek-huismerk) en krijg geen koortslip.

Kan best zijn, dat ook zonder smeren ik geen koortslip krijg, maar dat gok ik liever niet.
Je kunt ook alleen tintelingen krijgen, maar dat de uitbraak van de bultjes uitblijft. Let op! Het is nu al besmettelijk (bij voelen tintelingen).

Het betreft het herpes simplex virus type 1. 80% van de bevolking draagt deze ziekte al in zich. Maar hoeft niet tot concrete uitbraak te komen.
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2016 @ 15:01:

ik heb het een keer of 2 per jaar, voel ik een tinteling. Ik smeer dan ´zovirax´ (maar dan apotheek-huismerk) en krijg geen koortslip.

Kan best zijn, dat ook zonder smeren ik geen koortslip krijg, maar dat gok ik liever niet.



+1



Ik heb volgens mij nog nooit echt een koortslip gehad.
Tintelingen kunnen ook ergens anders op duiden. Bijvoorbeeld hyperventilatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 24 oktober 2016 @ 15:59:

Tintelingen kunnen ook ergens anders op duiden. Bijvoorbeeld hyperventilatiedat kan zeker niet, Hyperventilatie is geen ziekte op zich, maar een symptoom
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook een paar keer per jaar. Ik smeer er niks op, maar het wordt ook geen koortslip. Wel daarna een wat droog plekje, dus het was gewoon wel een herpesvirus dat de kop op wilde zetten denk ik.

Maar met mijn ijzersterke weerstand krijgt ie geen kans!
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2016 @ 16:11:

[...]



dat kan zeker niet, Hyperventilatie is geen ziekte op zich, maar een symptoomIk zeg toch ook niet dat hyperventilatie een ziekte is? Ik zeg alleen dat het ook tintelingen kan veroorzaken. http://www.hyperventilati ... -door-hyperventilatie.htm
Ik heb inderdaad een hele verkeerde ademhaling en ook een keer die tintelingen in mijn lichaam gehad tijdens een nare daling in het vliegtuig. Blij dat het dus hyperventilatie blijkt want dan stukje komt erg herkenbaar voor.



Het tintelen bleef doorgaan, ook een doof gevoel en voelde zelfs een lichte verdikking, MAAR... nu ruim 36 uur later: niets aan de hand. ;)

Mijn dochters hebben wel allebei de buikgriep gehad dus ik denk dat ergens mijn weerstand voldoende is.



(heb veel Yakult en mandarijnen gegeten)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan inderdaad.

Man heeft nooit koortslip, ik wel.

Meestal waarschuwt hij mij van te voren: mijn lippen prikken/tintelen weer dus ik denk dat jij een koortslip krijgt.

9 vd 10 heeft hij gelijk.

Gelukkig kan ik dan al preventief gaan smeren dus meestal kom ik er redelijk vanaf *afkloppen*
Oh echt, wat leuk om te lezen...



Het is bij mij ook steeds op een wisselende plek. Ene keer heel duidelijk links onder bijvoorbeeld, en nu dus rechtsboven..



Ben benieuwd of het dan toch ooit een keer doorbreekt (hoop van niet natuurlijk, afkloppen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven