Gezondheid alle pijlers

Uitslag uitstrijkje

04-10-2016 10:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitstrijkje laten maken ivm bevolkingsonderzoek. Er was baarmoedermonderosie zichtbaar. Nu ben ik bang...bang voor de uitslag. Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag kregen? En wordt je eerder ingelicht als er iets aan de hand is?
Een week of drie geloof ik. Heb je deze vraag niet aan de huisarts gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Jawel, als de uitslag er na 5 weken nog niet is, dan moet ik bellen. Maar 5 weken duurt zo lang...
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht al 10 weken... ga maar eens bellen geloof ik of dat normaal is. Er was gezegd 6 weken maar volgens de site kan het momenteel langer duren. Sterkte!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Als er niets aan de hand is, krijg je een brief thuis. Als ze wel iets vinden, neemt de huisarts contact op. Volgens mij is de termijn inderdaad 2-3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Mij werd verteld dat ik na twee weken de huisarts kon bellen om te informeren naar de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad een langere wachtlijst. De huisarts neemt contact op bij iets afwijkends. Dat kan ook gewoon een ontsteking zijn.



Heel vervelend dat wachten. Meestal valt de uitslag erg mee. In de tussen tijd zou ik vooral niet googelen, daar komen alleen maar de "erge" dingen naar voren.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hangt denk ik af van het laboratorium waar je huisarts mee samen werkt en de wachtlijst aldaar. Bij mij was het binnen 5 dagen bekend. 10 weken lijkt mij wel echt uitzonderlijk lang! Sterkte de komende dagen!



Ter aanvulling: mijn uitslag was licht afwijkend. Er wordt vaak sneller ingelicht als er iets afwijkends is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gebeld, het klopt wel dat ik nog geen uitslag heb. De wachttijden lopen nog steeds op. Ik val onder bevolkingsonderzoek noord, weet niet of die lange wachttijd ook voor andere regio's geldt.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 04 oktober 2016 @ 11:05:

Jawel, als de uitslag er na 5 weken nog niet is, dan moet ik bellen. Maar 5 weken duurt zo lang...

Ik werd binnen een week gebeld toen het misgegaan was, volgens mij op donderdag het uitstrijkje en op dinsdag al gebeld, na uitstrijkje twee was het meen ik zes weken wachten dus in totaal zo'n twaalf weken moeten wachten. En over het algemeen, mocht de uitslag niet in orde zijn, word je zo snel mogelijk op de hoogte gesteld. Dus geen nieuws is, over het algemeen dan, goed nieuws . Maar je zou kunnen afspreken met de ha dat je eens per week even belt met de vraag of de uitslag al binnen is. Doen ze vaak niet zo moeilijk over .



Sterkte, zo in spanning wachten is echt rot .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribic_ schreef op 04 oktober 2016 @ 11:59:

Ik heb net gebeld, het klopt wel dat ik nog geen uitslag heb. De wachttijden lopen nog steeds op. Ik val onder bevolkingsonderzoek noord, weet niet of die lange wachttijd ook voor andere regio's geldt.10 weken . Ik hoop er maar op dat ik het snel hoor als er iets afwijkends gevonden wordt. Maar ja, als zo'n uitstrijkje er weken ligt zonder dat er iets mee gedaan wordt... Weet iemand hoeveel tijd er vaak zit tussen het moment dat de huisarts bericht heeft en het moment dat je de brief krijgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 05 oktober 2016 @ 20:44:

[...]





10 weken . Ik hoop er maar op dat ik het snel hoor als er iets afwijkends gevonden wordt. Maar ja, als zo'n uitstrijkje er weken ligt zonder dat er iets mee gedaan wordt... Weet iemand hoeveel tijd er vaak zit tussen het moment dat de huisarts bericht heeft en het moment dat je de brief krijgt?Val je ook onder regio noord? Er werd mij gezegd dat het ongeveer 3 maanden duurt momenteel. Ze zei dat de huisarts sowieso eerder de uitslag krijgt, maar hoe lang daar tussen zit, geen idee... Hopelijk gaat het bij jou allemaal sneller, sterkte in ieder geval!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribic_ schreef op 05 oktober 2016 @ 20:55:

[...]





Val je ook onder regio noord? Er werd mij gezegd dat het ongeveer 3 maanden duurt momenteel. Ze zei dat de huisarts sowieso eerder de uitslag krijgt, maar hoe lang daar tussen zit, geen idee... Hopelijk gaat het bij jou allemaal sneller, sterkte in ieder geval!Nee onder regio midden. Bij mij had de doktersassistente het erover dat ik moet bellen als ik na 5 weken nog geen uitslag zou hebben. Drie maanden is echt bizar lang. Maar volgens mij ben jij er wel relaxed onder ?
Alle reacties Link kopieren
Hier regio zuid, duurde ook 2,5 maand ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 05 oktober 2016 @ 21:01:

[...]





Nee onder regio midden. Bij mij had de doktersassistente het erover dat ik moet bellen als ik na 5 weken nog geen uitslag zou hebben. Drie maanden is echt bizar lang. Maar volgens mij ben jij er wel relaxed onder ?Ja klopt, het zag er rustig uit zei ze dus ik maak me niet druk ook omdat ik verder geen klachten heb. Hoewel ik normaal gesproken weinig geduld heb wacht ik nu dus rustig af Kan me wel voorstellen dat het in jouw geval een ander verhaal is, dan zou ik dat lange wachten ook vervelend vinden
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Nou, wel goed om te weten dat het zo lang kan duren. Anders zit ik de weken maar af te tellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier wel bizar lange wachttijden. Ik ben op 13 september bij de huisarts geweest voor het uitstrijkje. Vandaag lag de brief op de mat. Krap 3,5 week.
Alle reacties Link kopieren
Onder welke regio val jij Biebeltje?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze week ook geweest. Over 6 weken kan ik bellen voor de uitslag. Vind ik wel erg lang.
Alle reacties Link kopieren
2 sept huisarts en 3 weken later uitslag via brief binnen. Regio midden-west.
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 07 oktober 2016 @ 21:10:

Onder welke regio val jij Biebeltje?Amsterdam (geen idee welke regio dat is en ben nu te lui om de brief te controleren).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat jullie zo lang moeten wachten!

Echt belachelijk en onverantwoord!

Ik laat het in België doen, duurt max 10 dagen.



Ik kreeg slechte uitslag, 5 dagen later conisatie, 6 dagen later uitslag conisatie...

Ik zou helemaal gek worden als ik zo lang zou moeten wachten!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Bij een slechte uitslag word je al direct gebeld. Wanneer ze niks hebben gevonden moet je wachten op de brief, maar je mocht ook al eerder bellen (in mijn geval na 2 weken).
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je na 2 weken al mocht bellen Biebeltje. Dan heb je al zoiets van geen bericht na 2 weken = goed bericht. Ik mag na 5 weken bellen. Nou ja, inmiddels zit er alweer een halve week wachten op ;). Wat fijn dat het in België zo snel gaat didigirl. Scheelt een hoop onzekerheid. Waarschijnlijk komt de baarmoedermonderosie bij mij door de bevalling, maar ik zal pas gerust zijn bij een goede uitslag.
Ik had binnen een maand een brief met de uitslag.



Assistente zei me te bellen als ik na 6 weken nog niets had om te checken of er dan in de verzending (van de brief) iets mis gegaan was ofzo. En dat als er écht iets zou zijn de huisarts eerder zou bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven