Gezondheid alle pijlers

Ultrasone muizenverjager

20-12-2014 19:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben veel last van muizen. Nu wilden we de ultrasone muizenverjager gaan kopen. Op een website staat dat het uitermate geschikt is om te plaatsen op de babykamer. Wij vroegen ons af of het geluid inderdaad onhoorbaar is voor mensen? En zijn hier mensen die zo'n toestel gebruiken? Zo ja, wat is jouw ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat ik ze met mijn 37+ leeftijd wel hoor.

Ook muggenstekkers, kattenverjagers en andere zogenaamde onhoorbare pieptonen.

Doe maar niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit zo'n ding gekocht en heb 'm binnen een paar minuten weer uit het stopcontact gehaald, werd gek van het geluid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee van de Blokker (a 10 euro per stuk) in mijn keuken 24/7 in de stopcontacten zitten. Je hoort helemaal niets hoor, dat is het probleem niet. De muizen gaan er niet van weg en er lijken steeds meer bij te komen zelfs. Dus ik heb het gevoel dat ze er gewoon voor jan met de korte achternaam hangen.

Gif helpt niet en muizenvallen zijn erg dier-onvriendelijk en ik ben er zelf ook niet goed in om zo'n muizenlijk te verwijderen. Bah



Wat wel schijnt te helpen is zo'n plakstrip (erg dieronvriendelijk) waar ze dan op vastplakken, en die strip dien je vervolgens in een emmer water onder te dompelen zodat ze verdrinken.



Ik haat muizen maar dat gun ik ze nou ook weer niet.



Ik lees mee, misschien komt hier wel DE TIP voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Menen jullie dit nou wat geluid betreft? Bedoelen we wel dezelfde stekker dan?

Niemand hoort bij mij nml iets! Kinderen niet, oudere mensen niet. Niemand. Zelfs de muizen niet :p
Niet doen, want een baby kan daar een gehoorbeschadiging aan overhouden. De toon is heel hoog in zo'n ding en dat horen de meeste volwassenen niet, omdat je gehoorvermogen in toonhoogte zakt naarmate je ouder wordt. Sommige mensen kunnen het echter wel horen en dat kan met jouw baby ook zo zijn. Niet doen dus! (En het is ook schadelijk voor huisdieren).
TIP om muizen weg te krijgen: vangen in een diervriendelijke val en dan min 5 km van je huis weer uitzetten. Als je het dichterbij doet, lopen ze gewoon terug naar huis. Het werkt echt, ik heb laatst 5 muizen gevangen en weggebracht.



(Overigens mogen bepaalde soorten muizen niet gedood worden, want ze zijn beschermde dieren. De gifplankjes zijn om die reden verboden in NL).



(Oh nee, wacht, gifplankjes waren verboden ivm dierenmishandeling. Ik geloof dat de snel dodende muizenvallen verboden waren vanwege de beschermde muisssoorten).
Ik had die dingen ook. Ik heb ze echt nooit gehoor hoor! Maar het leek wel alsof de muizen er zelf gewend aan raakten. Na een week waren ze gewoon weer aan het feesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 december 2014 @ 19:24:

Niet doen, want een baby kan daar een gehoorbeschadiging aan overhouden. De toon is heel hoog in zo'n ding en dat horen de meeste volwassenen niet, omdat je gehoorvermogen in toonhoogte zakt naarmate je ouder wordt. Sommige mensen kunnen het echter wel horen en dat kan met jouw baby ook zo zijn. Niet doen dus! (En het is ook schadelijk voor huisdieren).De apparaten moeten toch voldoen aan normen? Hiermee bedoel ik dat de producten veilig moeten zijn? Zogenaamde product veiligheid?
Alle reacties Link kopieren
Nummerzoveel, dan blijf je alsnog aan de gang. Heb het idee dat muizen sowieso steeds inventiever worden ofzo. Laatst sprong er eentje uit de vuilniszak (oh horror).



Even over de vermeende schadelijkheid voor de baby ivm de hoge tonen. Volgens mij produceren ook van die telefoon antennes hoge tonen, die staan tegenwoordig bijna op alle gebouwen in grote steden. Dat maakt denk ik een miljoen keer meer geluid e.d. dan zo'n ultrasone unit tegen muizen.

Maar goed ik denk dus dat het uberhaupt niet werkt, aangezien ik er dus 2 heb in mijn keuken (8m2)
Alle reacties Link kopieren
Marnixbad01: De GSM masten hebben hier niets mee van doen. GSM is straling en werkt niet met geluiden maar met electrische straling en geen geluiden. Het zou wat zijn dat je een radio zender steeds hoort....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Er is best een kans dat de baby het hoort en het schijnt een heel naar geluid te zijn (de opa en oma van een vriendin van mij hebben een marter-alarm en dat kunnen sommigen ook horen).
ik hoor die stekkerdingen ook, om gek van te worden.
quote:Marnixbad01 schreef op 20 december 2014 @ 19:43:

Nummerzoveel, dan blijf je alsnog aan de gang. Heb het idee dat muizen sowieso steeds inventiever worden ofzo. Laatst sprong er eentje uit de vuilniszak (oh horror).



Even over de vermeende schadelijkheid voor de baby ivm de hoge tonen. Volgens mij produceren ook van die telefoon antennes hoge tonen, die staan tegenwoordig bijna op alle gebouwen in grote steden. Dat maakt denk ik een miljoen keer meer geluid e.d. dan zo'n ultrasone unit tegen muizen.

Maar goed ik denk dus dat het uberhaupt niet werkt, aangezien ik er dus 2 heb in mijn keuken (8m2)Frequentiemasten en gsmmasten maken echt geen geluid.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde van een vriendin van mij dat zij het geluid ook hoort. Het geluid is volgens haar vergelijkbaar met de mosquito? Ik dacht aan een mug, maar het apparaat heet zo. Dat apparaat werkt tegen jeugd?
Alle reacties Link kopieren
quote:renskemails schreef op 20 december 2014 @ 20:39:

Ik hoorde van een vriendin van mij dat zij het geluid ook hoort. Het geluid is volgens haar vergelijkbaar met de mosquito? Ik dacht aan een mug, maar het apparaat heet zo. Dat apparaat werkt tegen jeugd?Klopt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook vaak gepiep wat niemand anders hoort. Geen idee waar het vandaan komt meestal, maar wel hoogst irritant.

Je kan nooit zeker weten wat je baby wel en niet hoort. Soms lijkt het ook alsof je een toon niet hoort, maar wel 'voelt' op een bepaalde manier. Ik zou de muizen op een andere manier verjagen/vangen.
quote:renskemails schreef op 20 december 2014 @ 20:39:

Ik hoorde van een vriendin van mij dat zij het geluid ook hoort. Het geluid is volgens haar vergelijkbaar met de mosquito? Ik dacht aan een mug, maar het apparaat heet zo. Dat apparaat werkt tegen jeugd?Ik hoor dat soort hoge tonen ook, maar mijn moeder heeft een muizenverjager voor in het stopcontact, maar die hoor ik niet. Dus ik denk dat het per merk verschilt of de tonen hoorbaar zijn voor mensen of niet.
quote:Marnixbad01 schreef op 20 december 2014 @ 19:23:



Ik lees mee, misschien komt hier wel DE TIP voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Is ultrasoon geluid wel veilig? Want als je het niet hoort wat voor invloed kan dat hebben? Immers de geluiden komen neem ik aan wel je gehoor binnen. Het lijkt me maar niets zo iets.... De apparaten worden wel volgens mij massaal verkocht, je vind ze in dierenzaken en overal kom je ze wel tegen. Op het internet kon ik niets vinden dat mensen klachten hebben over de muizenverjager.
Alle reacties Link kopieren
Denk je echt dat ze zo stom zijn? Muizen zijn vreselijk succesvolle dieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor jij hebt een maand niet gegeten. Zou jij nog veel geven om een pieptoontje dichtbij iemands voedselvoorraad?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik had veel last van muizen en sinds de muizenvallen en muizen gif doosjes - heb ik al 3 weken geen muis meer gezien.
quote:renskemails schreef op 20 december 2014 @ 19:42:

[...]





De apparaten moeten toch voldoen aan normen? Hiermee bedoel ik dat de producten veilig moeten zijn? Zogenaamde product veiligheid?



Muisveilig dus



Echter dat spul helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 december 2014 @ 19:20:

Mijn ervaring is dat ik ze met mijn 37+ leeftijd wel hoor.

Ook muggenstekkers, kattenverjagers en andere zogenaamde onhoorbare pieptonen.

Doe maar niet.+1
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven