Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmel infectie steeds na stopweek

10-07-2014 13:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen afspraak bij HA.

Meer mensen die standaard aan het einde vd stopweek/vlak erna last krijgen van een schimmelinfectie?



Canesten gyno crème lijkt niet echt te helpen. Misschien een andere pil?

Meer meiden met dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het ook.

Slik meestal de pil door maar als ik een stopweek inlas weet ik zeker dat ik daarna een infectie heb.

Ben benieuwd wat je HA morgen zal zeggen, ik gebruik meestal de gyno creme.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook erg benieuwd! Zal morgen in ieder geval posten wat mijn HA erover zegt!

Ik hoop stiekem gewoon op een andere pil waardoor ik de infecties niet meer krijg maar als ik online verhalen van anderen lees is meestal de enige oplossing een crème of tablet :(
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat met de laatste pil die ik nam (microgynon 30, was ik allerminst tevreden over) steeds vlak voor ik ongesteld werd. Anders had ik dat nooit.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de huisarts.

Enige oplossing is op de 5e dag van menstruatie een soort capsule inbrengen. Dan zou het zo weg moeten zijn. Voor alle zekerheid een kweekje gemaakt om zeker te zijn dat het echt de schimmel is en niet iets anders. Is waarschijnlijk hormonaal en niet op te lossen door het slikken van een andere pil.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je tampons? Ik heb na mijn ongesteldheid altijd wel last van wat irritatie door het inbrengen/verwijderen van met name die laatste drogere tampons. Misschien dat als je gevoelig bent, je daar ook een infectie van kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor capsule bedoelde je huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook toen ik de pil slikte. Toen ik daarmee stopte had ik er geen last meer van, ook niet toen ik de implanon had of nu ik het koperspiraaltje heb.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat misschien heel raar klinken, maar voor mij was het de oplossing voor een chronische schimmelinfectie.

Ik kreeg standaard elke maand 2 weken na mijn menstruatie een schimmelinfectie, die met een beetje mazzel over ging als ik na een maand weer ongesteld werd, maar soms ook niet. Om de maand ongeveer moest ik weer naar de apotheek voor zo´n ei (ik kreeg altijd 1 ei met hoge dosering, ipv een kuur van meerdere dagen, die werkte altijd het beste). Op een gegeven moment fluisterde de (buitenlandse) apothekersassistente me toe dat ik eens een huismiddeltje moest proberen wat ze in haar cultuur altijd gebruiken: knoflook. Eerst vond ik het irritant, 'waar bemoeid ze zich mee', maar toen dat ei weer eens niet hielp en ik al 2 maanden lang gek werd van de schimmelinfectie besloot ik het maar gewoon te proberen. Baat het niet dan schaadt het niet. 2-3 teentjes knoflook op een dag (gewoon verwerkt in een gerecht is prima), en na 3 dagen knoflook was mijn schimmel weg. Ik heb nog steeds regelmatig een beginnende schimmelinfectie, maar gelijk als ik dat merk kook ik iets met flink knoflook er in, en de dag erna is de schimmel weer weg. Zonder chemische, dure middeltjes van de apotheek. Ik was zeer sceptisch, maar voor mij was het het einde van een chronische schimmelinfectie. Wellicht de moeite van het proberen waard?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik gebruik geen tampons. Haha knoflook, ben ik gek op maar moet zeggen dat ik het de laatste tijd niet veel eet. Eerst maar even afwachten wat de HA zegt.



Wat voor capsule precies weet ik niet ik denk zo'n ei maar daar zou ze meer over vertellen als ik de uitslag had. Over een week weet ik meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer Symbiovag

Werkt met probiotica.

Ik ben allergisch voor Canesten en heb terugkerende infecties. Als ik t voel aankomen, neem ik 1 capsule Symbiovag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven