Gezondheid alle pijlers

vandaag in het ziekenhuis geweest

10-12-2014 12:16 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag jullie graag even op Hulp.



Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Ik heb een brandend gevoel in mijn borst. Van de tepel naar de oksel aan de rechterkant. Er werden ook 2 knobbels gevoeld. Ben ook in 6 maanden 10 kilo afgevallen maar heb geen stressfactoren.



Eenmaal bij de huisarts werden de knobbels gevoeld en hij belde direct voor het maken van een echo.



Dit is vandaag gebeurd. Vanuit de echo besloten ze toch een mamografie te laten maken. Een punctie is niet gedaan. In ht begin vroeg ik aan de assistente wanneer ik de uitslag kreeg zij zei, het duurt ongeveer 3 werkdagen. Na de mamografie zei ze dat de dokter de foto's gezien had en deze nog even goed ging bekijken en dan direct de uitslag door zou zetten naar de huisarts(hij was immers de aanvrager) en hij zsm contact met me op neemt.



Dat laatste maakt me ongerust. Waarom kan het nu ineens zo snel? terwijl het eerst 3 dagen zou duren. De assistente keek me ook erg n ongemakkelijk aan toen ze de tijdsindicatie aangaf.



Heeft iemand dit meer meegemaakt en moet ik me zorgen baren?
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 december 2014 @ 17:16:

Laten we hopen dat deze laconieke houding van de huisarts inhoudt dat je geen reden tot zorgen hoeft te hebben.Precies! Ben al 2 dagen met regelmaat dit topic aan het bezoeken....ik hoop zo op goed nieuws!
Ik snap dat TO in de zenuwen zat, maar de allereerste mededeling was dat de uitslag drie dagen op zich zou kunnen laten wachten. Die drie dagen zijn nog niet voorbij, dus het is een beetje overdreven om te doen alsof de huisarts zich zo schandalig opstelt.
Alle reacties Link kopieren
Tja... ik vrees het ergste
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees vanaf het begin al met grote vrezen........

Hoop zo dat ik er naast zit.

Maar die 10kilo in 6 maanden verliezen in combinatie met doet me vooral vrezen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 12 december 2014 @ 17:46:

Ik snap dat TO in de zenuwen zat, maar de allereerste mededeling was dat de uitslag drie dagen op zich zou kunnen laten wachten. Die drie dagen zijn nog niet voorbij, dus het is een beetje overdreven om te doen alsof de huisarts zich zo schandalig opstelt.

Wat een onzinnige reaktie.

Dan had de assistente moeten zeggen : maandag krijgt u de uitslag.

Nu zegt ze : de arts belt u zo terug.

daar zit wel een groot verschil in.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 12 december 2014 @ 18:01:

[...]



Wat een onzinnige reaktie.

Dan had de assistente moeten zeggen : maandag krijgt u de uitslag.

Nu zegt ze : de arts belt u zo terug.

daar zit wel een groot verschil in.+1
Alle reacties Link kopieren
Precies.

Je kunt het als huisartsenpraktijk niet maken om al sinds gisteren te zeggen dat iemand zo wordt teruggebeld.

Er zullen vast verklarende omstandigheden zijn, maar dan moet de assistente ofwel dat vooraf incalculeren en meer armslag nemen, ofwel zelf de moeite nemen om TO te bellen en uit te leggen dat het toch langer duurt.

Maar op deze manier ga je niet met mensen om, vooral omdat ze weten dat het voor TO spannend is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen nieuws ??

Krijg hier plaatsvervangend de zenuwen van.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ook, laat haast de aardappelen aanbranden in de hoop dat er goed nieuws is.....
Alle reacties Link kopieren
Niks noppes nada geen telefoontje gehad. Me man is er nu geen gereden.
opgeven is geen optie
Wat 'n onbeschofterik die huisarts van je! Hoeveel moeite is dat nu even bellen om iemand gerust te stellen voor het weekend? Hebben ze bij jullie trouwens geen telefonisch spreekuur? Wij moeten hier tussen 11 en 11.30 zelf bellen als we 'n uitslag willen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:dhaas91 schreef op 12 december 2014 @ 18:25:

Niks noppes nada geen telefoontje gehad. Me man is er nu geen gereden.



Ongelofelijk.



Misschien zit hij/zij bij een spoedgeval, dat zou het nog kunnen verklaren.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik vandaag ook 2 maal gedaan. Maar er werd gezegd dat de dokter contact op zou nemen met mij. Ik stond zeker op zijn lijstje. Etc., je kent de praat .. Helaas hebben we niets gehoord en verwacht nu ook geen belletje meer om half 7
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Mozes kriebel dat meen je toch niet he?! Wat een l*l!!



Na de uitslag direct een andere ha zoeken, wat incompetent zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je man straks met goed nieuws thuiskomt
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dat meen je niet, zeg. Wat een horken.

Goed van je man dat hij er heen gereden is. Hopelijk is de dokter er nog.
Alle reacties Link kopieren
Hier zou ik een officiële klacht over indienen. Ik vind dit écht belachelijk en voor jou ook gewoon supervervelend dat je zo lang in onzekerheid zit. Laten we hopen dat hij zo laconiek is, omdat het goed nieuws is.
Die huisarts moet op het matje, die vent verstaat zijn vak, laat staan zijn verantwoordelijkheid niet. Misschien heeft hij positief nieuws maar goddomme, laat het dat wéten (laat staan slecht nieuws)

Maar lieve TO, je man is dus naar de huisarts, ik hoop dat hij dan wel contact krijgt . Och meisje toch, wat een zenuwslopende toestand en dat ook nog eens met je bijna jarige gupje
Alle reacties Link kopieren
Mijn man belt zojuist. Hij heeft de dokter gesproken en in de rechterborst meer klierweefsel dan de linker. Op dit moment niets om zorgen te maken. Als de klachten aanhouden dan kan ik bellen en maken ze nog een nieuwe echo en gaan ze het verder onderzoeken. Zowieso moet ik over een jaar nog een foto en echo laten maken.



b2 categorie sprak ze over. Weet niet wat dat betekend?! Toch ben ik niet helemaal gerustgesteld.
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen slecht nieuws.



Maar heeft je man (in jouw plaats) nog excuses gekregen oid? Wat zei de arts op het feit dat hij/zij niets meer had laten horen?
Alle reacties Link kopieren
Het was erg druk geweest zei hij. Me man is er verder niet op in gegaan we waren erg dankbaar voor de informatie.
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een geruststelling! Het is gelukkig niet iets engs, maar dus wel iets wat in de gaten gehouden moet worden.
B2 betekent dat er wel een afwijking wordt gezien maar dat deze volkomen goedaardig is (een cyste b.v.)



In ieder geval kun je gerust het weekend in.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, TO! Jeetje, wat hebben ze jou lang in de stress laten zitten zeg, belachelijk! Ben je verder wel tevreden met je huisarts? Ik zou me nu verder geen zorgen meer maken hoor. Je bent echt nog hartstikke jong en dat je het laatste half jaar zoveel bent afgevallen kan ook te maken hebben met het feit dat je een jong kindje hebt, waar je zonder twijfel veel mee in touw bent. Dat ze pas over een jaar weer gaan kijken is ook positief. En ook goed dat ze het toch in de gaten gaan houden.

Geen zorgen dus! Fijn weekend!
+
Alle reacties Link kopieren
B2 slaat mogelijk op birads 2. Beeldvorming van de borsten wordt aan de hand van dit classificatiesysteem verslagen. Birads 2 betekent dat er alleen benigne (goedaardige) zaken te zien zijn geweest, zoals bij jou het klierweefsel. Wil je het zeker weten, dan maandag je ha bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven