Gezondheid alle pijlers

vandaag in het ziekenhuis geweest

10-12-2014 12:16 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag jullie graag even op Hulp.



Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Ik heb een brandend gevoel in mijn borst. Van de tepel naar de oksel aan de rechterkant. Er werden ook 2 knobbels gevoeld. Ben ook in 6 maanden 10 kilo afgevallen maar heb geen stressfactoren.



Eenmaal bij de huisarts werden de knobbels gevoeld en hij belde direct voor het maken van een echo.



Dit is vandaag gebeurd. Vanuit de echo besloten ze toch een mamografie te laten maken. Een punctie is niet gedaan. In ht begin vroeg ik aan de assistente wanneer ik de uitslag kreeg zij zei, het duurt ongeveer 3 werkdagen. Na de mamografie zei ze dat de dokter de foto's gezien had en deze nog even goed ging bekijken en dan direct de uitslag door zou zetten naar de huisarts(hij was immers de aanvrager) en hij zsm contact met me op neemt.



Dat laatste maakt me ongerust. Waarom kan het nu ineens zo snel? terwijl het eerst 3 dagen zou duren. De assistente keek me ook erg n ongemakkelijk aan toen ze de tijdsindicatie aangaf.



Heeft iemand dit meer meegemaakt en moet ik me zorgen baren?
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Oh, mosterd zie ik. Bitterbal anyone?
Alle reacties Link kopieren
quote:dhaas91 schreef op 12 december 2014 @ 18:44:

Mijn man belt zojuist. Hij heeft de dokter gesproken en in de rechterborst meer klierweefsel dan de linker. Op dit moment niets om zorgen te maken. Als de klachten aanhouden dan kan ik bellen en maken ze nog een nieuwe echo en gaan ze het verder onderzoeken. Zowieso moet ik over een jaar nog een foto en echo laten maken.



b2 categorie sprak ze over. Weet niet wat dat betekend?! Toch ben ik niet helemaal gerustgesteld.



Ik lees al enkele dagen mee. Fijn dat je eindelijk nieuws hebt. Ik kan me voorstellen dat je nog steeds twijfelt en niet helemaal gerustgesteld bent. Bespreek dit met de huisarts, hij hoort je ook te begeleiden in het proces. Houd goed in de gaten of er veranderingen zijn en trek aan de bel als je het toch niet vertrouwd. Het ziekenhuis doet ook nog een controle over een jaar, dus dan weet je in ieder geval of er iets verandert en dan ben je er ook sneller bij, mocht t zo zijn.



B2 staat waarschijnlijk voor birads 2.

1 = normaal

2 = kleine verandering, goedaardig

3 = verandering, waarschijnlijk goedaardig, 2% kans op kwaadaardig --> volgen met beeldvorming

4 = verandering,grote kans dat het kwaadaardig is --> biopt

5 = verandering, bijna zeker weten kwaadaardig --> biopt/behandeling

6 = bewezen kwaadaardig middels biopt



Edit: doe mij ook maar een bitterbal met extra veel mosterd!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Eindelijk dan toch goed nieuws!

Ik wens jullie een heel fijn weekend, gefeliciteerd met jullie jarige

zoon. Ik zit zelf in de stress terwijl ik je niet ken.

Liefs en ontspan nu maar!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, gelukkig goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ja To, hier ook opluchting.

Fijne verjaardag met je kleintje
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Pfff, gelukkig goed nieuws, wat fijn! De gang van zaken bij de huisarts aankaarten, kan geen kwaad.
Fijn dat je nu toch voor het weekend duidelijkheid hebt en dat het goed nieuws is!
Zo, en nu rustig ademhalen



Overigens to, brandend gevoel onder één borst kan ook een spierkwestie zijn (weet ik alles van, door verkeerde houding, oa slapen op je buik, een stevige spierspanning die echt doortrekt op den duur en een heel akelig gevoel onder en in meestal de linkerborst geeft. Ik zat daar ooit ook heel stevig over in de piepzak, syndroom van Tietze was het niet maar mijn chiropractor zag inéén oogopslag al dat heel die verneukte overreactieve en zwaar geïrriteerde spieren juist die klachten gaven zowel in de borst, er pal onder en uitstralend naar schouder, arm en rug. Paar behandelingen van haar en geen last meer gehad.

Maar ik ben zo blij voor je, hulde aan je man en een schup onder de reet voor je huisarts. "we" kunnen nu allemaal ontspannen want iedereen leefde zo mee



Nu ga je lekker morgen de verjaardag vieren van je kleine mupke, veel plezier en geniet er maar lekker van, en zeker nu mag ik zeggen: dubbel gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed nieuws is. Nu gerustgesteld je weekend in!
Alle reacties Link kopieren
Poeh zeg, we zullen maar zeggen "het duurt even, maar dan heb je ook wat". Gelukkig ziet het er dus goed uit! Gefeliciteerd met deze uitslag. Die had je wel extra verdiend na dat lange wachten. Ik snap dat je nog niet helemaal gerust bent, maar als ik de info lees van de dames hierboven is het dus wel een uitslag waarmee ik je mag feliciteren. Nu alles even laten bezinken en dan heel veel plezier gewenst met de eerste (en dus héle speciale!) verjaardag van je kleine. Geniet ervan morgen.
Alle reacties Link kopieren
Beedankt voor de uitleg! Hier heb ik zeker iets aan. Dit was mijn eerste bezoekje bij deze huisarts. Ivm een verhuizing. Niet echt een lekkere binnen komen maar het goede nieuws maakt veel goed.



Ik ga nu lekker genieten van een mooie kerstboom en de verjaardag van onze zoon..



ik wil iedereen bedanken voor het meeleven en de steun. Ontspannen jullie nu ook maar lekker. Dikke knuffel.
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
O gelukkig! Wat fijn om te horen!
Het is zoiezo geen goede huisarts want hij mag de uitslag helemaal niet aan je man geven zonder jouw toestemming.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig goed nieuws.

Nu genieten van het weekend.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval kun je met een gerust hart het weekend en de feestdagen in.
verba volant, scripta manent.
Ohhh wat fijn, goed nieuws! Veel plezier met de verjaardag van je zoontje morgen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de uitslag goed is. Nu kun je bijkomen en morgen genieten van de verjaardag van je kleine.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Top! Heel fijn weekend!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Geniet van de feestelijke dagen, neem er maar een flinke borrel op.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn toch gelukkig een goede uitslag ! Na alle huisarts commotie ........

Fijne verjaardag morgen!
Alle reacties Link kopieren
gelukkig goed nieuws! Geniet morgen vrouwke, gefeliciteerd alvast!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een opluchting!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 12 december 2014 @ 19:18:

Zo, en nu rustig ademhalen



Overigens to, brandend gevoel onder één borst kan ook een spierkwestie zijn (weet ik alles van, door verkeerde houding, oa slapen op je buik, een stevige spierspanning die echt doortrekt op den duur en een heel akelig gevoel onder en in meestal de linkerborst geeft. Ik zat daar ooit ook heel stevig over in de piepzak, syndroom van Tietze was het niet maar mijn chiropractor zag inéén oogopslag al dat heel die verneukte overreactieve en zwaar geïrriteerde spieren juist die klachten gaven zowel in de borst, er pal onder en uitstralend naar schouder, arm en rug. Paar behandelingen van haar en geen last meer gehad.

Maar ik ben zo blij voor je, hulde aan je man en een schup onder de reet voor je huisarts. "we" kunnen nu allemaal ontspannen want iedereen leefde zo mee



Nu ga je lekker morgen de verjaardag vieren van je kleine mupke, veel plezier en geniet er maar lekker van, en zeker nu mag ik zeggen: dubbel gefeliciteerd Hee, bedankt! Ik heb daar nou precies een dag of twee last van! Maakte me ook al zorgen maar zal maandag gelijk een afspraak maken. Super!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ja het is mij echt opgevallen dat hier iedereen meeleeft. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dat maakt het erg speciaal.



Ik ga zeker genieten van het schatje morgen. Mijn man en ik drinken nu lekker een wijntje op het afgelopen jaar en deze week.



Ik hoop dat ik jullie ook zo kan steunen in spannende tijden.
opgeven is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Proficiat met de goede uitslag. Gelukkig is de stress nu weg.



Maar 1 ding vind ik toch heel vreemd. Waarom gaat je man naar de praktijk om de uitslag te horen? Het is toch de uitslag over jou, waarom ga jij niet, of gaan jullie samen?

Ik zou echt nooit een ander laten gaan, ondanks dat ik anderen echt wel vertrouw, maar het gaat over jou lichaam. Het is van mij oprechte verbazing, vandaar dat ik het me afvraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven