Gezondheid alle pijlers

Vanmiddag mammografie

02-10-2014 08:47 66 berichten
Gisteren gepost in het topic: Borst ziet er anders uit



Vanochtend toch maar even naar het inloopspreekuur van de huisarts geweest.



Vanmiddag moet ik me melden in het ziekenhuis voor een mammografie en eventueel een echo.



Ik maak me zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop voor je dat het vals alarm is. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat een spanning. Ik hoop dat het een goede uitkomst zal zijn. Sterkte.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Clemance!
Alle reacties Link kopieren
Hey, ben je terug gekomen van vakantie dan? Je was toch al op Schiphol gister ochtend?
Het onderzoek valt mee. De uitslag krijg je vrij snel en ze sturen behoorlijk snel door. Het hoeft niets ergs te zijn.. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ooo wat stom, je bent heel iemand anders! Goed dat je gaat zeg! Heel veel succes vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dezelfde gedachte hoor geordie



Heel veel sterkte Clemance, vervelend spannend.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan!
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gegaan bent, succes vanmiddag.

Ik hoop voor je dat het loos alarm blijkt



Maar better safe than sorry
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Overigens, fijn dat je zo snel terecht kunt. Dat is lang niet altijd het geval.



En dat je er nu al zo snel zit, wil niet meteen zeggen dat het foute boel is hoor, hou even goede moed, even positief denken!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Goed van je Clemence, sterkte maar zoals eerder hier al gezegd is, better safe than sorry. Kop op!
Wat goed van je dat je zo snel actie ondernomen hebt. Heel veel succes en sterkte en ik hoop zo op een goede uitslag! Dikke knuffel
Vooral dat wachten is naar he? Ik heb het een tijd geleden ook gehad en vond het steeds maar wachten ook moeilijk. Bij mij was het uiteindelijk niks. Hopelijk heb je ook snel een goede uitslag. Sterkte
Bedankt voor alle lieve reacties.



De huisarts gaf aan niks te voelen, maar zei ook: ''dat wil ook niet alles zeggen'', en dus dat ze me voor de zekerheid op de gevoelige plaat wil (dat is letterlijk, toch? )



M'n gedachten gaan 100 kanten op. Bah.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 02 oktober 2014 @ 09:14:

Vooral dat wachten is naar he? Ik heb het een tijd geleden ook gehad en vond het steeds maar wachten ook moeilijk. Bij mij was het uiteindelijk niks. He wat fijn, dat moet een enorme opluchting zijn geweest.
quote:Miss.Innuendo schreef op 02 oktober 2014 @ 09:06:

Overigens, fijn dat je zo snel terecht kunt. Dat is lang niet altijd het geval.



En dat je er nu al zo snel zit, wil niet meteen zeggen dat het foute boel is hoor, hou even goede moed, even positief denken!Oké. En kom je eigenlijk meteen op de mammapoli terecht? En krijg je meteen de uitslag van zo'n mammografie?
Sterkte Clemance, ik hoop dat het loos alarm is.

Het is idd een "gevoelige" plaat...duurt niet heel lang gelukkig.



Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Wel fijn dat je zo snel terecht kan.

Sterkte! Ik duim voor een goede uitslag!
Ik heb destijds een vriendin meegenomen, dat hielp mij enorm.

Misschien kun je ook iemand vragen



Het zijn, meestal, idd mammapoli's. Daar werken ze heel snel.

Bij mij was het eerst de foto en als er twijfels waren of het kwam niet goed in beeld, ook nog een echo. Kwam daar wat uit dan werd er direct een biopt genomen en had je aan het einde van de dag de uitslag.

Ik weet natuurlijk niet of dat ook in jouw ziekenhuis zo is.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 02-10-2014 09:22
Reden: nog iets...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, probeer maar eens om dat niet te doen. Ze sturen je echter snel door naar de mamapoli in dit soort gevallen, puur preventief. Ik heb het een aantal jaren geleden ook eens gehad en ik kan me nog goed herinneren hoeveel zorgen ik me toen maakte, uiteindelijk bleek het bij mij om een onschuldige onsteking te gaan.



Fijn dat je zo snel terecht kon in het ziekenhuis, hopelijk heb je ook snel de uitslag en kun je dan weer opgelucht ademhalen. Veel sterkte!
Je staat half bloot met je borst in een apparaat. Ze duwen en trekken aan je en dat kan een beetje een vervelend gevoel zijn. Maar het is echt heel snel klaar. Ik kreeg gelijk de uitslag en kon trouwens ook dezelfde dag terecht.
quote:LieveSophie schreef op 02 oktober 2014 @ 09:34:

Je staat half bloot met je borst in een apparaat. Ze duwen en trekken aan je en dat kan een beetje een vervelend gevoel zijn. Maar het is echt heel snel klaar. Ik kreeg gelijk de uitslag en kon trouwens ook dezelfde dag terecht.



Hopelijk krijg ik ook meteen de uitslag.



quote:klogs schreef op 02 oktober 2014 @ 09:33:

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, probeer maar eens om dat niet te doen. Ze sturen je echter snel door naar de mamapoli in dit soort gevallen, puur preventief. Ik heb het een aantal jaren geleden ook eens gehad en ik kan me nog goed herinneren hoeveel zorgen ik me toen maakte, uiteindelijk bleek het bij mij om een onschuldige onsteking te gaan.



Fijn dat je zo snel terecht kon in het ziekenhuis, hopelijk heb je ook snel de uitslag en kun je dan weer opgelucht ademhalen. Veel sterkte!Bedankt, ik probeer er maar vanuit te gaan, dat het zo is.
De statistieken:



Mammografie van de borst

[...] Van iedere 1000 onderzochte vrouwen worden er 15 doorverwezen voor nader onderzoek. Van die 15 wordt bij 40-45%, dus bij vijf á zes vrouwen, borstkanker gevonden. Dus ook bij doorverwijzing voor nader onderzoek gaat het in meer dan de helft van de gevallen niet om borstkanker.
Als je een beetje preuts bent. Doe geen jurk aan. Je staat dan echt in je onderbroek. Ik vind dat niet erg. Maar heb wel eens gehoord van ander die zich erg ongelukkig bij voelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven