Gezondheid alle pijlers

Vanmiddag mammografie

02-10-2014 08:47 66 berichten
Gisteren gepost in het topic: Borst ziet er anders uit



Vanochtend toch maar even naar het inloopspreekuur van de huisarts geweest.



Vanmiddag moet ik me melden in het ziekenhuis voor een mammografie en eventueel een echo.



Ik maak me zorgen.
ik ben met mijn beste vriendin meegeweest naar de eendags mammapoli. Het was toch best spannend. Uiteindelijk was er niks aan de hand (goedaardige knobbelborsten, wat een term), maar toen ze na een foto toch meemoest voor een echo werd ze wel even nerveus. En dan is eht fijn als er iemand bij je is.



Neem je iemand mee Clemance?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gaat! Sterkte.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:DrFeel schreef op 02 oktober 2014 @ 09:51:

ik ben met mijn beste vriendin meegeweest naar de eendags mammapoli. Het was toch best spannend. Uiteindelijk was er niks aan de hand (goedaardige knobbelborsten, wat een term), maar toen ze na een foto toch meemoest voor een echo werd ze wel even nerveus. En dan is eht fijn als er iemand bij je is.



Neem je iemand mee Clemance?



He gelukkig dat er niks aan de hand was.



Mijn man kan niet mee (vanwege werk), mijn moeder is op vakantie, ik probeer nu contact te leggen met een vriendin (die ook gewoon op d'r werk zit, maar wie weet heb ik geluk).
kan je man misschien een middag vrijnemen?
quote:DrFeel schreef op 02 oktober 2014 @ 09:58:

kan je man misschien een middag vrijnemen?



Nee dat is helaas echt niet mogelijk.



(beetje lastig, maar ik weet dat het echt niet kan)
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte to hopelijk krijg je gelijk de uitslag, heel verstandig dat je gaat
Goed dat je gaat! Het is super spannend. Ik ben meerdere keren geweest en heb ook altijd een echo gekregen,gewoon om extra te checken dus schrik daar niet van als dat moet.

Bij enige twijfel hoor je dat meteen.



Ik ga duimen dat het loos alarm is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dat je je zorgen maakt is logisch maar gruwelijk zorgen maken lijkt me nog niet nodig. Van wat ik in ik het andere topic las heb je geen knobbels of echte rare dingen. Het is dus vooral ter geruststelling dat je naar het ziekenhuis gaat.



Ik vind het zelf ook heel moeilijk wanneer je nou naar de HA gaat. Paar jaar geleden wel geweest omdat ik 2 duidelijke knobbels voelde. Kreeg fotoś en een echo en er werd me verzekerd dat het niks ernstigs was. Daarna zijn de knobbels nooit meer verdwenen maar lijkt het met de cyclus mee steeds wat te veranderen. (kleiner/groter soms pijnlijk) Nu ga ik er dus vanuit dat het niets is maar is het vast ook moeilijk om te voelen als er iets veranderd. Ik heb trouwens ook wel eens wat kleine bultjes rond mijn tepel of de tepel lijkt iets naar binnen maar volgens mij komt dat gewoon door de druk van mijn BH.



Ik zou bijna iedere week bij de HA kunnen zitten als ik bij elke (moeder) vlek, jeuk, pijntje of bult heen zou gaan.
Clemance, probeer nog even vast te houden aan die cijfers dat de meeste doorverwijzingen 'voor de zekerheid' zijn en er geen kanker gevonden wordt. Ook na de mammo nog een echo doen wordt eigenlijk altijd gedaan bij een voelbare knobbel of jonge leeftijd.



Zelf ging ik in eerste instantie alleen voor een mammo en niet naar een mammapoli, maar de verdenking was bij mij vooraf ook laag. Toen de mammo geen uitsluitsel gaf kon ik gelijk terecht bij de mammapoli (afspraak was al voor me gemaakt) en had ik dezelfde dag nog bevestiging.



Veranderingen in je borsten moet je altijd alert op zijn en het is super dat je je verantwoordelijkheid neemt en het laat nakijken. En hopelijk mag je vanmiddag opgelucht weer naar huis.
quote:erizo schreef op 02 oktober 2014 @ 10:32:

Clemance, probeer nog even vast te houden aan die cijfers dat de meeste doorverwijzingen 'voor de zekerheid' zijn en er geen kanker gevonden wordt. Ook na de mammo nog een echo doen wordt eigenlijk altijd gedaan bij een voelbare knobbel of jonge leeftijd.



Veranderingen in je borsten moet je altijd alert op zijn en het is super dat je je verantwoordelijkheid neemt en het laat nakijken. En hopelijk mag je vanmiddag opgelucht weer naar huis.Bedankt voor alle relativerende en lieve berichten. Heel fijn.
Het onderzoek stelt vrij weinig voor. Het is snel voorbij. Ook niet erg als er niemand mee gaat. Alhoewel dat wel heel fijn kan zijn voor jou. De uitslag krijg je toch vaak niet meteen. Mocht er wel iets zijn dan krijg je aanvullend onderzoek. Maar ook daarbij wordt vaak het zekere voor het onzekere genomen. Dus dat wil niet meteen slecht nieuws betekenen.



In ieder geval succes vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig dat je toch naar de huisarts bent gegaan.

Nu is het even spannend, misschien fijn om inderdaad iemand mee te nemen.

En mochten ze na de mammografie nog een echo willen maken ook niet schrikken. Dat is gebruikelijk bij relatief jonge vrouwen omdat het borstweefsel nog vrij stevig is waardoor een afwijking op de foto niet altijd goed valt te beoordelen.

En bij oudere vrouwen doen ze het ook weleens als iets niet duidelijk te zien is op de foto.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gromm schreef op 02 oktober 2014 @ 10:19:

Dat je je zorgen maakt is logisch maar gruwelijk zorgen maken lijkt me nog niet nodig. Van wat ik in ik het andere topic las heb je geen knobbels of echte rare dingen. Het is dus vooral ter geruststelling dat je naar het ziekenhuis gaat.



Ingetrokken tepels zijn wel écht rare dingen.

Dus hier als leek de voorbarige conclusie trekken dat zorgen maken jou niet echt nodig lijkt vind ik nogal..uh..apart.

Ik zou dit soort uitspraken liever aan een arts overlaten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes. De dag zal wel lang voor je duren door de spanning dus hopelijk heb je hier wat fijne afleiding en doen de bemoedigende woorden en postieve verhalen je goed.

Wat goed dat je naar de dokter bent gegaan, heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo snel terecht kunt.

Het is geen fijn onderzoek, maar daarna weet je wel waar je aan toe bent.

Probeer in ieder geval een beetje afleiding te zoeken voor zover dat lukt.

En heel veel succes.
Clemance, veel sterkte !

Waarschijnlijk ben je er nu, ik zal duimen voor een goede uitslag
Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Echt goed dat je bent gegaan!

Ik vond de onderzoeken helemaal niet pijnlijk.

Wel heb ik weinig van de echo meegekregen.

Ik was door de zenuwen helemaal van de wereld.

Hopelijk was alles goed!
Lieverds, bedankt voor alle mooie, opbeurende en relativerende woorden.



Ik was inderdaad ook hartstikke nerveus, degene die de foto's nam was ontzettend aardig en dat scheelde.

Na de mammografie en een echo kon de dokter mij vertellen dat er niks afwijkends te zien was.



Wat een opluchting zeg.



Een voor jullie allemaal.
Wat fijn!!! Geniet er maar ff lekker van.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn! Wat een opluchting he. Geniet maar lekker van je avond
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn om te horen.

Wat een opluchting!
quote:clemance schreef op 02 oktober 2014 @ 17:17:

Lieverds, bedankt voor alle mooie, opbeurende en relativerende woorden.



Ik was inderdaad ook hartstikke nerveus, degene die de foto's nam was ontzettend aardig en dat scheelde.

Na de mammografie en een echo kon de dokter mij vertellen dat er niks afwijkends te zien was.



Wat een opluchting zeg.



Een voor jullie allemaal.Fantastische nieuws! Ik had vanmiddag al een paar keer gekeken of je al terug was, fijn dat je het meldt. Ik wens je een hele fijne ontspannen avond en wat zal je vannacht heerlijk slapen!
quote:netniet schreef op 02 oktober 2014 @ 17:41:

[...]



Fantastische nieuws! Ik had vanmiddag al een paar keer gekeken of je al terug was, fijn dat je het meldt. Ik wens je een hele fijne ontspannen avond en wat zal je vannacht heerlijk slapen!Wat ontzettend lief zeg. En dank je, dat komt helemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven