Gezondheid alle pijlers

Verkoudheid die blijft hangen?

26-02-2017 03:53 38 berichten
Ik hoop eigenlijk dat iemand mijn verhaal herken en zegt dat het gewoon een virusje is dat heerst.



Het begon namelijk drie weken geleden met een milde snotterneus, dat was binnen twee dagen voorbij, maar twee dagen later voelde ik mij ineens ziek en zaten mijn voorhoofdsholtes vast.

Toen dit voorbij was kreeg ik ineens een kriebekhoestje, een paar dagen later ineens twee dagen hele erge keelontsteking. Het kriebelhoestje werd vervangen door groen slijm wat vast zat.



Nu was ik bijna klaar met hoesten en werd ik ' s nachts wakker en had ik oorontsteking. Super pijnlijk, maar uiteindelijk barst mijn oor open.



Ik ben naar de huisarts geweest en heb antibiotica druppels gekregen en neusspray.

Ik dacht eindelijk na 2,5 week is het voorbij. Eindelijk weer eens een goede nacht slapen.

Maar helaas ik werd wakker van mijn andere oor...



Dit is nu twee dagen geleden, dus ik dacht nu heb ik alles gehad en kan ik vast weer lekker slapen, maar nu lig ik dus wakker en hoest bergen doorzichtig slijm op.



Serieus wat is dit voor verkoudheid, er lijkt geen eind aan te komen. Is dit doorzichtige slijm een eindfase van alles of wordt ik nou weer opnieuw verkouden.



Als het maandag nog zo is ga ik naar de huisarts, maar de weekenddienst bellen lijkt me wat overdreven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je dat de weekenddienst gaat doen aan een verkoudheid? Hier naar de huisarts voor gaan vind ik al erg overdreven. Het is heel goed mogelijk om de ene na de andere verkoudheid te krijgen. Ik ben nu al 2 maanden aan het kwakkelen en zo ook veel mensen om me heen.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan een heleboel verschillende verkoudheidsvirussen. Als je pech hebt, vang je er meerdere achter elkaar. Gewoon uitzieken. Ken je het gezegde 'als je naar de huisarts gaat duurt een verkoudheid een week, als je niet gaat 7 dagen'?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Misschien (hoge dosis) vitamine C gaan gebruiken?
Het heerst. Zelf ben ik al vanaf 31 december bezig. Mijn man nog langer. Ik hoor het ook overal om me heen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Hier lijkt het nu over ( maar ik juich nog niet te vroeg....). Ik had zo'n pijn in mn ribben van al het hoesten dat ik s nachts wakker werd als ik me om wilde draaien. Het is echt een hele hardnekkige griep, die iedere keer weer terugkomt. Beterschap.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenning. Ik ben al vijf weken bezig nu. Drie weken echt ziek geweest, nu alleen nog verkouden en ontstoken holtes. Drie keer bij de huisarts geweest al en drie kuren gehad (antibiotica en twee keer prednisolon). Het is een hardnekkik virus dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook al sinds de kerst verkouden. Twee keer een paar dagen beter geweest en daarna begon het weer.

Het heerst. Houdt vanzelf een keer op denk ik maar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje had vorige week een flink virus, knapte op, en heeft nu weer een blafhoest. De virussen volgen elkaar gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een secundaire infectie met een bacterie? Die maakt dan misbruik van de tijdelijke verzwakking van je lijf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik hoest al sinds eind november, tussendoor is het 2 weken wat beter geweest en daarna begon het weer. AB heeft bij mij niet geholpen, moet volgende week longfoto laten maken.



Maar anders maandag een AB kuur vragen?
Alle reacties Link kopieren
Vitamientjes zijn in elk geval belangrijk. Ook vitamine D en zink zijn belangrijk voor je weerstand. Verder zijn zuivel en suiker niet zo goed bij verkoudheid. Zuivel geeft veel slijmvorming. Citrusfruit kan irritatie geven aan je slijmvliezen.

Sambucol helpt je weerstand en kan helpen om je wat minder ziek te voelen.

Beterschap!

http://www.roosgoesgreen. ... jkste-wintersupplementen/
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het overigens eind januari begonnen; het bleek een griep met milde symptomen die al snel over was, maar na een week zonder symptomen kreeg ik out of the blue een binnenoorontsteking met als enige symptoom een avondje evenwichtsverlies. Daarna was ik weer helemaal beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik weet niet wat het is, een heel hardnekkig virus of steeds andere virussen, maar ik ga nu mijn vijfde week in. Oorpijn, keelpijn, zere holtes, snotneus, hoesten en veel slijm, spierpijn, algemeen lamlendig. Het gaat maar niet over en ik ben het zo zat! Ik ga hier overigens niet voor naar de huisarts, mijn ervaring is dat zij meestal toch niet zoveel kan doen. Ik hou het maar bij aspirientjes, Neusspray, veel fruit en vitamines nemen, stomen en vroeg naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, sinds de kerst. Kwakkel de kwakkel, paar dagen beter en weer fit en hup, weer ziek. Koorts spierpijn, snipverkouden en zo gammel als wat. Tijd voor de lente!
Oké het heerst dus, dat stelt me al gerust.



Mijn huisarts wilde antibiotica voorschrijven, maar dat heb ik geweigerd, omdat ik niet ziek ziek ben.

Mijn oor bleek wel heel erg ontstoken te zijn



Nou ja ik ga het dan wel gewoon uitzitten en hopen dat het een keer stopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoest al ruim 4 maanden , echt vervelend. Op naar het voorjaar!
quote:miezemuis schreef op 26 februari 2017 @ 09:21:

Ik hoest al ruim 4 maanden , echt vervelend. Op naar het voorjaar!



Wat heftig ben je niet naar de huisarts geweest, vier maanden is echt lang.



Ik ben altijd een beetje bang voor lang hoesten. In het verleden heb ik een keer longontsteking gehad en kinkhoest. Dit heeft mijn longen beschadigd.

Hierdoor krijg ik het snel benauwd als er veel slijm inzit.
Hier ook lang verkouden geweest. Het is echt een rot virus wat heerst.
quote:Damselindistress schreef op 26 februari 2017 @ 09:33:

Hier ook lang verkouden geweest. Het is echt een rot virus wat heerst.



Hoe lang duurde het bij jou? En waardeer merkte je dat het over ging?



Ik ga vandaag maar eens beginnen met sambucol, misschien helpt het.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief1987 schreef op 26 februari 2017 @ 09:28:

[...]





Wat heftig ben je niet naar de huisarts geweest, vier maanden is echt lang.



Ik ben altijd een beetje bang voor lang hoesten. In het verleden heb ik een keer longontsteking gehad en kinkhoest. Dit heeft mijn longen beschadigd.

Hierdoor krijg ik het snel benauwd als er veel slijm inzit.Ja ik ben er al 2 keer voor naar de huisarts geweest maar die kan niets voor me doen zegt hii. Ik ben nl 32 weken zwanger maar zo langzamerhand begin ik wel een beetje wanhopig te worden, ben het zo zat!
Dat is balen miezemuis, ik was blij zat ik deze maand niet zwanger ben. Ik heb corticosteroïden voorgeschreven gekregen en dat mag niet als je zwanger bent.



Voor mijn holtes werkt het in elk geval erg goed. Ik kan eindelijk weer vrij ademhalen.



Sterkte in elk geval, ik hoop dat het snel over is.
Ik ben ongeveer elke winter vanaf november tot maart af en aan verkouden. Nu ben ik er wel heel gevoelig voor en ben ik er ook twee keer voor geopereerd, maar ja, het kan dus soms blijven hangen ja.
Ik was altijd verkouden, maakte niet uit welk jaargetijde.

Het kan toeval zijn, maar sinds september slik ik elke dag 2 visolie capsules (de ouderwetse levertraan), en ik ben de hele winter nog niet verkouden geweest. Mn zoon beweert dat t onzin is, maar dankzij deze onzin capsules ben ik niet verkouden....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tot eind janauri ook 6 weken erg verkouden geweest.Zo erg dat ik niet zonder codeine kon 'nachts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven