Gezondheid alle pijlers

Verschrikkelijk slechte nagels

13-02-2016 20:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nagels zijn een drama en sinds mijn maagverkleining is er echt niks meer mee aan te vangen.



Ik had altijd al dunne nagels die niet echt lang werden.

Nu is het echt een drama. Mijn nagels splijten continue tot het punt dat de bovenste laag er gewoon afbladdert tot halverwege mijn nagels.



Ik knip ze al kort, behandel ze met nagelbalsem, laat dat goed in werken en smeer er dan een nagelverharder overheen.

Duur merk.

Maar dan nog werkt het niet voldoende en blijven mijn nagels splijten.



Iemand een tip wat ik er nog aan kan doen? Ik verwacht geen supernagels maar gewone korte nagels zonder problemen zou wel fijn zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nagelverharder is juist niet goed. Daar gaan ze juist van splijten omdat ze te hard worden.



Je kunt nagelverharder wel gebruiken maar dan als kuurtje, niet vaker dan 2x per jaar en max 2 weken.



Wat super werkt is seal en protect van magnetic. Dit helpt beschadigde nagels.

Veel nagelstylistes gebruiken het ook omdat het voor een betere hechting zorgt van het kunstproduct maar het helpt ook beschadigde nagels.

Ik weet alleen niet of dit ook voor particulieren te koop is.



Wat nog beter werkt, je ziet zelfs direct resultaat heb ik met eigen ogen gezien, is een IBX behandeling.

Dit kan je alleen niet zelf want het mag alleen gekocht worden door gecertificeerde nagelstylistes en die krijgen er ook een cursus bij.

Je zou dan kunnen kijken of er een styliste in je buurt dit aanbiedt.



En verder vooral blijven smeren met nagelriemolie. Bij voorkeur voor het slapen gaan dan kan het snachts inwerken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik zou naar een nette nagelstudio gaan en er gelnagels op laten zetten. Die kunnen ze ook zo maken dat ze er als echte nagels uitzien en kort zijn. Ik heb diverse vrouwen in mijn kennissenkring die dat laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het erger is geworden sinds je maagverkleining, is het kennelijk een tekort aan vitamines en/of mineralen. Worden je waarden in de gaten gehouden? Ik zou een supplement gaan slikken en googelen naar wat nuttig is voor nagels. Ik weet dat er ook supplementen zijn speciaal voor haar en nagels.
.
Alle reacties Link kopieren
Niet knippen, maar vijlen. En vitamine B is goed voor je nagels.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik supplementen speciaal voor na een maagverkleining.

Operatie is nu een kleine twee maanden geleden, volgende maand bloedcontrole.



Het is ook niet echt verharder wat ik gebruik maar nail repair van Trind. Eerst de nail balsam, daarna de repair.

Ik zit te denken of het nut heeft om over te gaan op de keratine serie van Trind...



Gelnagels zijn helaas geen optie, mag niet op het werk.

Daarbij lost dat het probleem niet op natuurlijk eb maakt het mijn nagels waarschijnlijk alleen maar slechter.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En vijlen doe ik.



Nagelriemspul heb ik ook, ook van Trind.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 13 februari 2016 @ 20:59:

Ik slik supplementen speciaal voor na een maagverkleining.

Operatie is nu een kleine twee maanden geleden, volgende maand bloedcontrole.



Het is ook niet echt verharder wat ik gebruik maar nail repair van Trind. Eerst de nail balsam, daarna de repair.

Ik zit te denken of het nut heeft om over te gaan op de keratine serie van Trind...



Gelnagels zijn helaas geen optie, mag niet op het werk.

Daarbij lost dat het probleem niet op natuurlijk eb maakt het mijn nagels waarschijnlijk alleen maar slechter.





De symptomen kun je misschien wel fixen met nagelverharder, maar het probleem komt natuurlijk van binnenuit.

Heb je na de operatie misschien antibiotica gekregen? Dat is ook een aanslag op je fysiek. Of toch een tekort van een of ander.
.
Hoe is het met je haar? Dat kan ook uitvallen na zo`n maand of 3. Ook door tekorten.



Geen tips verder, maar ik zou het ook in de hoek van tekorten zoeken. Ik zou daarom ook niet proberen met allerlei smeersel. Gewoon je nagelriemen soepel houden en afwachten.



Het zal wel weer beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Yup, weet ik en daar wordt dus ook wel naar gekeken.



Maar tekorten aanvullen is niet altijd even makkelijk omdat je lijf na zo'n operatie niet meer alles even makkelijk opneemt.

Of het met voeding of supplementen op te lossen is weet ik dus nu nog niet, daar is de operatie te kort voor geleden.



Dit probleem komt overigens blijkbaar meer voor na een dergelijke operatie.

En volgende maand worden mijn bloedwaarden dus gecheckt maar in de tussentijd zou het fijn zijn als ik de lipjes van een pak sap omhoog kan trekken zonder dat mijn nagels finaal afbreken.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 13 februari 2016 @ 21:04:

Hoe is het met je haar? Dat kan ook uitvallen na zo`n maand of 3. Ook door tekorten.



Geen tips verder, maar ik zou het ook in de hoek van tekorten zoeken. Ik zou daarom ook niet proberen met allerlei smeersel. Gewoon je nagelriemen soepel houden en afwachten.



Het zal wel weer beter worden.



Haar valt nog mee.

Dat was gelukkig van tevoren in prima conditie.



Nagels waren nooit je van het.
668, the neighbour of the Beast
Na mijn GBP merk ik ook verschil: namelijk als ik minder zuivel gebruik worden ze brozer. Blijkbaar maakt dat toch verschil. Dus als je weinig zuivel gebruikt zou je kunnen kijken of meer melk drinken helpt.
Hoe gaat het verder? Voel je je goed?
Alle reacties Link kopieren
Gellak zou een optie kunnen zijn. Ziet er niet uit als gelnagels, maar als nette gelakte nagels (iets glanzender, al kun je een matte topcoat nemen als dat met werk beter uitkomt).



Mijn nagels zijn ook erg slecht. Vouw je zo om de vingertop heen en scheuren de hele dag door en scheuren ook in het levende deel.



Ik heb 1,5 jaar geleden een uv lamp en soak off lakken gekocht en het gaat nu heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet aan een halve liter per dag komen maar dat lukt niet altijd.



Zal er meer op letten!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gellak dacht ik ook aan maar ik mag geen nagellak dragen op mijn werk



Eigenlijk mag die nail repair ook al niet dus maar na uitleg wordt dat wel getolereerd dus, maar verder durf ik eigenlijk niet te gaan.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
De beste nagelverharder is van Herome met formaldehyde. Gif, maar het werkt wel.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat forumster zegt: gel lak. Ik gebruik Sensationail, maar er zijn zat andere merken. Ik gebruik alleen basislak/toplak, dat is doorzichtig. Omdat het zo glanst kun je zien dat er wat op je nagels zit. Dat zou je evt. een beetje kunnen bijvijlen tot het mat is.



Mijn eigen nagels zijn nu ook beter, onder de gellak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladyofthelake schreef op 13 februari 2016 @ 21:11:

Na mijn GBP merk ik ook verschil: namelijk als ik minder zuivel gebruik worden ze brozer. Blijkbaar maakt dat toch verschil. Dus als je weinig zuivel gebruikt zou je kunnen kijken of meer melk drinken helpt.Of gewoon kalktabletten?
.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine E is goed voor je nagels, en dat zit in vet, in boter, margarine etc. Maar ja, daar mag je waarschijnlijk weinig van. Maar het is een vitamine die alleen in vet oplosbaar is. Misschien omdat je nu anders eet, dat je laag in je vitamine E zit. En erop smeren heeft geen zin.



Het kan ook met je hormonen te maken hebben he, slechte nagels, en er zijn heel veel nagelaandoeningen. Dus het kan ook door iets anders komen dan door een vitaminegebrek. Ik denk eigenlijk dat je met zoiets naar een dermatoloog zou moeten. Ja toch? Ik twijfel maar ik denk dat die nagelaandoeningen kunnen diagnosticeren. Google maar eens, er is een site met alle nagelaandoeningen, echt heel veel zijn er daarvan. Ik heb ook gekke nagels, ik heb horizontale en verticale strepen over mijn nagels lopen. Soort rasterje. Komt door een combinatie: vitaminetekort en hormonen-ellende.



Je zou er dus mee naar de huisarts kunnen gaan maar die moet je dan wel doorverwijzen. Ik denk ook dat het probleem van binnenuit komt dus dat je meer kans hebt om het van binnenuit op te lossen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Gellak mag dus niet dus dan stopt t snel.



Of ik moet stoppen met werken vanwege mijn nagels maar dat gaat me ook wat ver.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik zeggen base coat en een matte topcoat. Dan is het net zo mat als een natuurlijke nagel. Heb ik ook weleens gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu die nail repair van Trind dus.

Ziet er uit als doorzichtige nagellak. Dat heb ik uitgelegd aan mijn baas en dat is oké, maar zichtbaarder mag het zeker niet worden. Eerder liever minder.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Foutje, geen verwijderfunctie op dit forum?
Ik slik mooie huid, haar en nagel tabletten van de Hema en voor mij werken die goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven