Gezondheid alle pijlers

Volgende week kies laten trekken, hoeveel pijn krijg ik?

20-06-2010 17:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week moet ik de kies naast de hoektand laten trekken. Ik vind het vreselijk eng.

Hoelang duurt zo'n behandeling en kan ik daarna weer aan het werk (of de volgende dag). Krijg ik erg veel napijn en welke pijnstiller zou ik dan mogen slikken.

Jullie zien, ik heb veel vragen.

O ja, kan ik 's avonds wel weer een beetje vloeibaar eten?



Een bange Iris
Alle reacties Link kopieren
Mijn god! Jij hebt zeker nog maar weinig aan je gebit gehad?



Een kies trekken! Dat is zo gepiept. Beetje ibuprofen erna en je gaat meteen door naar je werk.
Alle reacties Link kopieren
Iris, waarom heb je dat niet aan de tandarts gevraagd? Daar is zo'n man toch voor? Als ik jou was zou ik al je vragen even opschrijven en morgen even bellen. Dan weet je precies wat je te wachten staat!



Eigen ervaring: zitten huilen op de tandartsstoel van pure angst, maar toen de verdoving ging werken en ze in mijn mond aan de gang gingen.... viel het allemaal reuze mee! (en geloof me: ik ben ECHT bang bij de tandarts ). Sommige mensen zijn er een dag zoet mee, anderen niet. Ik kreeg pijnstillers mee, maar heb er niet 1 hoeven nemen. Ik vond het achteraf echt een piece of cake.
Het ligt er aan of ze ene verdoving gebruiken of niet. Met verdoving sta je na 10 minuten weer buiten en kun je s' avonds gewoon weer eten ( aan de andere kant van je mond kauwen dus)



Pijnstillers had ik niet nodig, het viel enorm mee.
Ik had nergens last van. Gewoon meteen gaan werken met een paracetamol met Coffeine. Alleen de verdoving voelde een klein beetje irritant aan, maar deed geen pijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Als het blijft bloeden is het een beetje vervelend werken (en natuurlijk met de verdoving, als je veel praat tijdens je werk) maar de pijn is met wat paracetamol zo weg.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hangt het er vooral vanaf hoe gemakkelijk die kies los komt. Vriend moest een tijdje geleden een kies laten trekken die nogal vast zat en waarbij de tandarts flink moest wrikken. Hij heeft een aantal dagen napijn gehad. Ibuprofen hielp het beste.
Peas on earth!
Van de week is mijn verstandskies getrokken, dat ging onder verdoving. In de eerste instantie wilde ik op de fiets gaan, maar ik heb het toch maar niet gedaan, omdat ik niet wist in welke staat ik de praktijk zou verlaten. Achteraf gezien had ik het gemakkelijk kunnen doen, want er was niets aan, binnen nog geen twee minuten was hij er uit en ik heb geen centje pijn gehad, ook niet achteraf.

De wond was na twee dagen geheel genezen.
Een kies naast de hoektand laten trekken? Komt daar dan iets voor in de plaats?
Alle reacties Link kopieren
Nou, na het lezen van jullie reacties kijk ik er al heel anders tegenaan. Ik ga zeker met een ander gevoel naar de tandarts nu ik weet dat het allemaal reuze meevalt.

Thanx allemaal. Ik kan weer rustig slapen.



Iris
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 15e zijn er 4 kiezen tegelijk getrokken. Twee gingen er niet van harte uit, en mijn mond was idd wat beurs, maar ik ben de volgende dag gewoon weer naar school gegaan hoor.



Daarna is er nog een keer een kies getrokken en daar heb ik vrijwel niets van gemerkt. De verdoving is het vervelendste.
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 20 juni 2010 @ 17:57:

Het ligt er aan of ze ene verdoving gebruiken of niet. Met verdoving sta je na 10 minuten weer buiten en kun je s' avonds gewoon weer eten ( aan de andere kant van je mond kauwen dus)



Pijnstillers had ik niet nodig, het viel enorm mee.



Ze trekken toch geen kies zonder verdoving?!?!



Mijn ervaring in ieder geval, zo gepiept en nergens last van met wat pijnstillers.. echt, je hoeft nergens bang voor te zijn en ik heb echt een fobie wat tandarts betreft maar helaas bijna een abbonement..
Alle reacties Link kopieren
Hmm vraag het net aan mn vriend en hij zegt dat er dus wel wordt getrokken zonder verdoving..

Excuus.. Maar kan me niet voorstellen dat ze dat met een kies doen die gewoon nog helemaal vast zit..
Alle reacties Link kopieren
Say what????? Zonder verdoving kies trekken????
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 20 juni 2010 @ 19:29:

Say what????? Zonder verdoving kies trekken????



Kan het me ook niet voorstellen hoor..

Hoeven ze bij mij ook echt niet voor te stellen..
Alle reacties Link kopieren
quote:balalaika schreef op 20 juni 2010 @ 19:31:

[...]





Kan het me ook niet voorstellen hoor..

Hoeven ze bij mij ook echt niet voor te stellen..



Bij mij ook echt niet! Ik laat al vullen met verdoving en dan voel ik het er nog doorheen.



Ik heb nog nooit last gehad van trekken. Niet bij gewone kiezen, niet bij verstandskiezen. 5 keer meegemaakt (3 verstandskiezen en 2 'gewone')
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
quote:Droomz schreef op 20 juni 2010 @ 19:50:

[...]





Bij mij ook echt niet! Ik laat al vullen met verdoving en dan voel ik het er nog doorheen.



Ik heb nog nooit last gehad van trekken. Niet bij gewone kiezen, niet bij verstandskiezen. 5 keer meegemaakt (3 verstandskiezen en 2 'gewone')



Hihi ik precies hetzelfde aantal en vind dat de minst erge ingrepen

! Vullen, boren..alles met verdoving, en het liefst met een beetje extra..!
Alle reacties Link kopieren
Het is nu twee weken geleden dat er twee verstandskiezen zijn getrokken bij me en ik heb er nog last van! Ben pas 2 dagen van de pijnstillers af en kan ook pas sinds 2 dagen mijn mond weer wat open trekken en zachtjes kauwen aan die kant. Verschilt dus erg pp!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door jullie verhalen steeds positiever gaan denken.

Binnen een half uurtje hoop ik weer buiten te staan (met verdoving).
Alle reacties Link kopieren
Het trekken zelf is niet zo het probleem volgens mij. volgens mij krijg je last van de druk op je kaak en het gesjor in je mond. Daar heb ik wel eens week lang last van gehad (nu was ik mijn scriptie aan het schrijven en was ik sowieso erg snel afgeleid, maar van harte ging dat dus niet). maar als dit een gewone kies is die er recht in staat voorzie ik weinig problemen.
dat kun je toch gewoon vragen als je een verdoving wil?

ik neem tegenwordig ook voor plomberen een verdoving en dat bevalt me prima.



en of een verdoving aanbrengen pijn doet, ligt echt aan je tandarts.

nu ik een nieuwe tandarts heb, ben ik daar pas achter.

die was erg verbaasd dat verdoving zetten tot nu toe pijn deed, want dat was echt niet nodig volgens hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:danivo schreef op 20 juni 2010 @ 20:50:

dat kun je toch gewoon vragen als je een verdoving wil?

ik neem tegenwordig ook voor plomberen een verdoving en dat bevalt me prima.



en of een verdoving aanbrengen pijn doet, ligt echt aan je tandarts.

nu ik een nieuwe tandarts heb, ben ik daar pas achter.

die was erg verbaasd dat verdoving zetten tot nu toe pijn deed, want dat was echt niet nodig volgens hem.Wie ,waar ?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Verstandskies is wel wat heftiger dan een gewone kies hoor..

Die moet er meestal nog van binnenuit uit gehaald worden, maar ook dat was bij mij binnen paar seconde gebeurt..

Sneetje erin en trekken maar.. als ie dan scheef ligt duurt het iets langer.

Een gewone kies hoeven ze natuurlijk alleen maar te trekken voor de wortels.. zo gepiept!



Sterkte!! (ik moet ook v/d week weer.. verschrikkelijk en dan is het alleen nog maar controle haha!)
quote:nouschi schreef op 20 juni 2010 @ 21:55:

[...]





Wie ,waar ?

als het zeer doet, is de tandarts te haastig en te lomp bezig.

volgens mijn nieuwe tandarts en die kan het weten, want geen centje pijn bij hem!
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, een kies trekken ze niet zonder verdoving.

ik heb pas mijn verstandskies laten trekken en dat was voor mij ook de eerste keer.

na het trekken moet je een gaasje in je mond houden en daar ongeveer een half uur op 'bijten' om het bloeden te stelpen.van het trekken voel je zelf helemaal niets. wat je wel voelt is het prikje van de verdoving.

na een paar uur komt het gevoel langzaam terug omdat de verdoving uitgewerkt is.

ik kon wel eten, maar moest alles wel fijnmalen in de keukenmachine.dat heb ik ongeveer 3 dagen gedaan, toen was ik het beu. brood moest ik zonder korstjes eten, ongeveer een dag of twee.

ik had een beetje vreemde smaak in mijn mond, dat was het wondvocht dat ontsnapte. kan geen kwaad. Ook kwijlde ik s nachts een beetje.(een of twee nachten)

ik kreeg ibuprofen 600 mg mee. dat kun je niet bij het kruidvat krijgen,alleen op recept. wel nemen, werkt fantastisch en is tegen ontstekingen. verder goed spoelen met een zoutoplossing, ongeveer 1 theelepel in een kopje gekookt en afgekoeld water, of misschien krijg je een spoel middel mee.

ik had behoorlijk wat napijn, waarschijnlijk zat er toch een kleine ontsteking ondanks alle middelen.al met al was ik er drie weken mee zoet, maar het ligt van persoon tot persoon anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven