Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker deel 2

14-09-2014 13:01 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we schrijven weer rustig verder.





De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
...van een actieve meelezer heel veel sterkte toegewenst lamazoon en man. Ik kende haar ook niet persoonlijk maar wat een warmte straalt er van deze topic af. Ik ben ontroerd. Al het medeleven, de mooie woorden en mooiegedichten, wat geeft het zelfs mij steun na ook dit jaar m'n moeder verloren te hebben. Wat heeft deze bijzondere vrouw/moeder hier veel positieve energie (ondanks haar toestand) teweeg gebracht!
Alle reacties Link kopieren
@oudblond



fijn om te horen dat het advies gewaardeerd word,zat er over te twijfelen om het wel te posten omdat het ontzettend confronterend kan zijn maar daar tegenover heb ik het idee dat het dus wel een heel belangrijk iets is.het feit dat ik het advies ken/geef is misschien omdat ik al lange tijd erg bewust aan het leven ben, en hiermee bedoel ik dat veel van de dingen die ik op mijn pad tegen kom goed heel bewust mee probeer te maken om te kijken wat ik er voor lering uit kan halen of wat dus de reden zou kunnen zijn dat ik een bepaald iets meemaak want ik ben ervan overtuigd dat als je niet leert van de situaties waar je inkomt je de rest van je leven tegen dezelfde dingen aan zal lopen en als je deze situaties heel bewust benaderd het de volgende keer anders aan kan pakken of er anders mee om kan gaan.



wat betreft de muziek. ik luister al lang naar de muziek die ik gepost heb,ik luister zo ie zo ontzettend veel verschillende genres maar deze durfde ik hier te posten .ik luister veel muziek en maak muziek dat scheelt misschien ook.



voor allen die dit lezen en te weinig muziek luisteren moeten dit zeker meer gaan doen, muziek is zo fijn.
what breaks you, makes you stronger.
Alle reacties Link kopieren
En nu maak je mij nieuwsgierig naar die andere genres muziek, die je hier niet durft te posten
Alle reacties Link kopieren
@hen



haha, dat zal wel ja.de genres die ik niet durf te posten zijn vooral de metal en breakcore omdat dit voor velen overkomt als grafherrie,maar als je wil kan ik wel een linkje posten van wat van deze herrie
what breaks you, makes you stronger.
Alle reacties Link kopieren
Doe maar......ennuh, ik ben wat gewend hoor
Alle reacties Link kopieren
nou daar gaan we dan





http://www.youtube.com/watch?v=5LN7W3EtRMg



http://www.youtube.com/watch?v=6DPhFpZW5a8



maar de volgende zal dan denk ik wel wat meer mensen aanspreken

http://www.youtube.com/watch?v=-bNnekk2_Yk



veel plezier ermee
what breaks you, makes you stronger.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je bij die eerste twee prettig voelt, so what? Geniet ervan zou ik zeggen. (heb ik ook best wel gedaan) Kreeg wel te horen hier: Wat voor herrie heb jij nou op staan



Die laatste(Muse), jaaaa, daar maak je mij blij mee



Stoer dat je ze hier post!
Alle reacties Link kopieren
quote:hen70 schreef op 14 oktober 2014 @ 16:36:

Doe maar......ennuh, ik ben wat gewend hoor He Lamazoon, ik kan ook wel wat hebben hoor met een man die NIN fan is:) Maar nu maak je me natuurlijk verder nieuwsgierig: Speel je een instrument, zit je in een band, dj....????
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, vertel, vertel...



Ik heb een neefje die zelf zanger is geweest in een Deathmetal band . Jaren geleden hield ik zelf in van punk/new wave muziek, en houd nog steeds van die muziek, al neig ik nu wat meer naar melancholischer genres.
Alle reacties Link kopieren
Dag Lamazoon, hoe gaat het met Lamaman? Ik moet vaak aan hem denken. Uit de posts van je moeder meende ik op te maken dat hij niet heel makkelijk met emoties omgaat. Heeft hij - behalve jou - nog mensen IRL die hem door deze periode kunnen helpen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Al 2 weken uit ons leven, maar niet uit gedachten
Alle reacties Link kopieren
@oudblond



ik heb lamaman vanochtend gesproken,hij gaf aan de laatste dagen eigenlijk nergens zin in te hebben.hij houd het hoog nodige van het huishouden bij maar daar blijft het dan ook bij.maar hij gaat aanstaande vrijdag weer proberen te werken en denk zelf dat dit hem wel goed zal doen.

hij heeft verder niet echt veel mensen IRL,het contact met een groot deel van de familie is jaren geleden al verbroken.





wat betreft de muziek, ik heb een aantal jaar wat gepingelt op een acoustische gitaar en ben begin dit jaar begonnen op een electrische basgitaar.
what breaks you, makes you stronger.
Logisch het is ook nogal wat. Het is nu echt. De afwerking komt nog van de urn en wat doe je met de spullen. En geen aanspraak meer. Zwaar allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor voor Lamaman. Vooral als hij weinig mensen heeft waar hij nu zijn verdriet kwijt bij kwijt kan. En hoe je het ook wendt of keert, hij is diegene die zijn huis leeg aantreft, zijn maatje is er niet meer. Die leegte moet zo erg zijn.........het is voor hem nu simpelweg overleven. Het heeft (veel) tijd nodig.



Gitaar, leuk! Hier een man die net zijn 14de gitaar heeft gekocht
Alle reacties Link kopieren
Werken kan inderdaad voor afleiding zorgen voor Lamaman, maar dat hangt natuurlijk ook van de persoon af. Ik weet dat Lamaatje zelf alles al goed overdacht had en dingen aangepakt had, maar heeft Lamaman steun in de rug bij beslissingen nemen over bijvoorbeeld haar spulletjes? Of misschien is hij daar nog helemaal niet aan toe? Kunnen jullie hier samen over praten? Kan je peilen wat hem verder zou kunnen steunen? En hoe gaat het met jou?



Ha: de (romantische) gitarist werd bassist-D Ben zelf getrouwd met de 'op de achtergrond bassist' en speelde zelf contrabas (voor ik reuma kreeg).

@Hen: heb je mijn PB gekregen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
sorry dubbel
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
@oudblond, pb terug
Alle reacties Link kopieren
@oudblond





wat betreft het werken hangt het zeker van de persoon af of het helpt of niet,wat ik wel denk is dat door te gaan werken ook je lichaam merkt dat de dagelijkse dingen ook weer gewoon doorgaan en zal zich daar ook op in gaan stellen waardoor je weer een basis patroon krijgt waarvanuit je dan weer een stap verder kan gaan.een rouwproces doe je niet in 7 dagen.

ik zal hem zeker helpen met het uitzoeken van spulletjes maar ik denk dat het nu nog te vroeg is om daar aan te beginnen.



met mij gaat alles wel ok, ik ben veel aan het werk en voor het moment werkt dat prima.heb de afgelopen dagen wat minder stil gestaan bij het feit dat mijn moeder 2 weken terug is overleden maar ik kijk haar nog iedere dag recht in haar ogen aan op de foto en denk heel bewust in mijn hoofd dat zij er niet meer is.dit helpt voor mij heel goed moet ik zeggen.ook muziek maken werkt voor mij erg goed om wat gevoelens eruit te werken.



vervelend dat je moest stoppen ivm reuma.contrabas lijkt me fantastische om te kunnen spelen maar voorlopig hpud ik me eerst maar bezig met de amateur zijde van bassist zijn.



moest je stoppen vanwege de pijn of is het gewoon slecht voor je gewrichten?en heb je geen medicijnen tegen de pijn zodat je als je wil toch nog eens kan spelen?

lijkt me vreselijk om om zo een reden te moeten stoppen met het bespelen van een instrument.
what breaks you, makes you stronger.
Alle reacties Link kopieren
lamazoon, je bent zo te merken van heel wat muziek'markten' thuis, haha.

Death (what's in a name?) Metal is niet zo aan mij besteed, maar: zoveel mensen, zoveel smaken hè? Prima toch.



Vanmorgen reed ik in de auto en bedacht me onderweg ineens dat jouw mam -the great lamaatjefounder van dit topic- idd precies 2 weken geleden naar de Eeuwige Jachtvelden vertrok. Dus ja, ze blijft geregeld even oppoppen in mijn brein.



Fijn dat jij jouw weg vindt in het leven na jouw mam: de tijdsbalk van before and after. Het zal een weg met bumps along the way worden en ook een met mooie herinneringen aan haar.



Dat lamaman zijn draai nog niet vindt is logisch want hij maakte lamaatje dagelijks mee in hun eigen omgeving en hij is nog stuurloos. Alles kàn in een rouwproces. Wel hoop ik dat zijn baan straks weer zorgt voor de broodnodige afleiding om het verlies wat aan te kunnen.



Jij kunt zijn eenzaamheid en verdriet niet wegnemen, het is ziíjn rugzak. Hoogstens kun je e.e.a. een beetje in de gaten houden en eventueel wat bijsturen.

Maar goed, jij hebt natuurlijk ook nog te dealen met jouw eigen rouwfase's

Voor zover ik het lees ben je op de goede manieren bezig door met jouw mam bezig te zijn, zoals haar echt aan te kijken op haar foto en druk je het niet weg.



Dikke hug
Niets menselijks is mij vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest er ook aan denken dat het 2 weken geleden was. Maf en mooi he dat zoveel mensen aan Lama denken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Dag Lamazoon, dag Lamaman ik kom even wel te rusten wensen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lamazoon en lamaman, ook ik denk nog met regelmaat aan jullie. Iedere keer als ik het topic open en zie de avatar van Lama, klinkt heel vreemd, maar voelt het toch een beetje alsof ze er nog is. Al dan niet op deze aardbol, maar wel aanwezig.



Ik ben blij om te lezen dat het goed met je gaat lamazoon. Hopelijk kan lamaman binnenkort ook weer wat afleiding vinden in zijn werk.



Een dikke voor jullie twee.
Alle reacties Link kopieren
Soms weet ik gewoon even niet wat te zeggen.

Daarom maar even een smiley, om te laten weten dat ik de Lamafamilie denk







Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan jullie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Lamazoon



Lamaman

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven