Gezondheid alle pijlers

Wat moet ik nou..? help?!

19-12-2014 18:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw hier en zit met een heel naar en vervelend probleem..

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.

Op mijn 16de kreeg ik mijn eerste kindje door het niet consequent gebruiken van de pil, ik ben nu 24. Na mijn zwangerschap ben ik direct aan de prikpil gegaan, ongeveer een periode van 3 jaar.

Doordat ik hevige menstruatie's kreeg door de prikpil heen, besloot ik onder advies van de dokter te stoppen met de prikpil. Ik was toen ongeveer 19 jaar. ook heb ik toen een curretage gekregen, ivm het bloedverlies.

Met mijn vriend begon de drang naar een kindje erbij te groeien, op mijn 20 ste was ik opnieuw zwanger en op mijn 21ste beviel ik van ons zoontje.

Eigenlijk is er nog niet veel geks aan de hand zul je denken..

Maar ná mijn laatste zwangerschap ben ik niet meer terug aan de pil gegaan of iets dergelijks.. Ik vrij meerdere keren per week met mijn vriend, en wij doen dit geheel onveilig (kindje is welkom), wel doet penetratie soms erg veel pijn en is mijn libido niet erg hoog, ik moet echt zin maken. Ik ben sinds mijn bevalling extreem veel afgevallen, maar nu toch al meer dan anderhalf jaar op hetzelfde gewicht. Ik heb een zeer korte cyclus, 23 dagen ongeveer, dus om de 2,5/3 weken ben ik ongesteld.. Een week voor mijn menstruatie heb ik al vreselijke pijn in mijn borsten, obstipatie, veel hoofdpijn, onwijze pijn rechts achter op mn rug, zo erg dat ik met een vuist in mn rug moet slapen ( klinkt raar maar is echt zo). Ook heb ik buiten om mijn menstruatie altijd heel snel last van mn bekken/heupen en ben ik snel stijfjes.. Ook is mijn stoelgang per dag wisselend..

Ik maak me erge zorgen omdat ik nu al bijna 3 jaar onveilig vrij met mijn partner en dus niet in verwachting raak.

Ik heb al onwijs veel bloedonderzoeken en inwendige onderzoeken en alles ziet er "normaal" uit.. Ook ben ik al meerdere keren getest op verschillende Soa's en op HIV..

Ik voel me best ten einde raad, en het maakt me onzeker om niet te weten wat er aan de hand is.

De dokter zegt dat ik me geen zorgen moet maken omdat ik toch "nog wel jong genoeg ben, en ik me maar niet moet stressen, dan komt het goed".

Wat vinden/denken jullie hier van?!

bedankt alvast
Ik denk dat de dokter een punt heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar je huisarts luisteren .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens een tijdje gewoon aan de pil (of iets anders)?
Alle reacties Link kopieren
Zou je absoluut afraden je te laten afschepen. Welke onderzoeken heb je allemaal gehad? Na een jaar serieus proberen kun je bij de dokter terrecht voor vruchtbaarheidsonderzoeken dus daar zit je allang aan. Ook is je cyclus wel erg kort waardoor er geen eisprong optreed. Daarom mijn vraag welke onderzoeken je hebt gehad...



mijn advies: Dokter bellen en op je strepen staan
Life your dreams!
Alle reacties Link kopieren
Chill out
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Onwijs veel bloedonderzoeken en onderzoeken is afschepen? Doe even normaal zeg.
Niet moet stressen en dan komt het wel goed, vind ik echt een kuladvies. Daarmee neem je iemand niet serieus. Drie jaar proberen zonder resultaat is lang.



Een vriendin van mij probeert het twee jaar en krijgt nu testen etc. Zij is ouder, ze is 32. Bij haar gaat het 'je bent jong' argument dus niet op. Tegen haar haar zei de arts dat het meestal binnen anderhalf jaar lukt en dat ze (doktoren) daarna verder gaan kijken. Jij bent eerder zwanger geweest, dat is een verschil, maar dat je het maar moet bekijken omdat je nog jong bent vind ik echt achterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker is dat afschepen. Het komt allemaal wel goed, je bent nog jong? Als je al 3jaar aan het proberen bent en je serieus aan je eigen lichaam begint te twijfelen noem ik dat afschepen ja. Zie niks staan over ziekenhuis e.d. Weet niet of jij er enig idee van hebt wat voorn onderzoeken ze allemaal kunnen doen? En al komt daar niks uit stuurt de dokter meestal aan op nog even aankijken ( wat ik niet verwacht na 3 jaar en dan een behandeling (IUI e.d.).



Met deze info hoop ik toch dat jij ook zegt dat ze naar de dokter terug moet gaan.



En het feit dat ze al kinderen heeft doet niks af aan het feit dat ze er nog 1 wil en haar lichaam in twijfel trekt. Geloof me, ik weet hoe dat voelt en je mag daar nooit maar dan ook nooit over oordelen is mijn mening.
Life your dreams!
Heeft je vriend wel goed zaad?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet naar je huisarts luisteren.

Ik heb mijn bedenken over dat je na 3 jaar onveilige sex nog niet zwanger bent, je alleen inwendige onderzoeken en soa testen hebt gehad.

Ik ben natuurlijk geen arts, maar stel dat je verkleefde eierstokken hebt? Dan kan de dokter dat volgens mij echt niet voelen.

Ik zou een verwijzing vragen. Drie jaar proberen zwanger te worden dat is belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent medisch onverklaarbaar onvruchtbaar?Je bent de enige niet.Verder je klachten pas een week voor de menstruatie wat betreft pijnlijke borsten, stoelgang, last van bekken/heupen en hoofdpijn komen mij niet onbekend voor.Alleen beginnen die klachten bij mij twee weken voor de menstruatie al.



De dokters weten dus blijkbaar nu niet wat jij hebt.Aan jou de keus wat je wil; verdere onderzoeken of misschien een vruchtbaarheidsbehandeling
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 19 december 2014 @ 18:58:

Onwijs veel bloedonderzoeken en onderzoeken is afschepen? Doe even normaal zeg.Volgens mij staat er onwijs veel bloedonderzoeken en inwendige onderzoeken. Als de dokter steeds maar weer hetzelfde inwendige onderzoek uitvoert dan valt dat niet onder de noemer onderzoeken. Dat is steeds hetzelfde onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Thanx winkelfanaat... Was me al aan het afvragen of ik nou zo verkeerd las want ik moest maar even normaal doen volgens Star Fijn dat jij bevestigd dat ik wel normaal ben :-) haha
Life your dreams!
Je bent 24 en hebt 2 gezonde kinderen. Ik zou naar je huisarts luisteren en tevreden zijn met wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zeker goed zaad, dit is al eens getest. Ik heb een inwendige kijkoperatie gehad in het ziekenhuis, diverse keren bloedonderzoeken naar mn vruchtbaarheid of andere afwijkingen, ik zou volgens de bloedonderzoeken wel gewoon een eisprong hebben.. er zou geen verkleving o.i.d. te zien zijn..

ook heb ik rond de periode dat ik dan een eisprong zou hebben zo een vreselijke pijn onder in mn buik dat het ondraagbaar is om nog maar te zitten..

Ik heb inderdaad al 3 jaar onveilige sex en we weten echt 100% zeker dat het niet aan mijn vriend ligt.

En ja, ik word heel onzeker over mijn lichaam op het moment, ook omdat de baarmoeder van mijn moeder verwijderd word, en dit ook in de familie zit, problemen met de baarmoeder..

Bedankt voor de serieuze reactie's, want zoals sommige hier beschrijven, heb ik echt niet het idee dat ik serieus genomen word..

Ik zal heus wel eens stress hebben, maar de periode dat ik zwanger werd van mijn zoontje, lag mijn zus hoogzwanger met een hersenbloeding in het ziekenhuis, zij had nog maar 10% overlevingskans.. dus ik bedoel, stress kent mijn lichaam wel.. en stress heb ik ook geen 3 jaar lang..
Alle reacties Link kopieren
lolly pop, het gaat er niet om dat ik niet tevreden ben, het gaat mij er om, dat ik wil weten wat er met me aan de hand is, want ik ondervind er last van in mijn dagelijks leven.. lijkt me niet dat je klachten je leven moeten beheersen..
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die zeggen wees tevreden met wat je hebt en maak je niet druk hebben waarschijnlijk geen kinderen of vruchtbaarheidsproblemen. Dit kan je niet tegen iemand zeggen!! Je doet mensen daar echt pijn mee, waarschijnlijk onbedoeld maar dat doet het wel. Kan me er echt boos om maken en ik ken het meisje niet eens.. Zwanger raken is niet iets vanzelfsprekends lieve mensen.



En al heeft ze er 2? Misschien wil ze wel een heel elftal. Wie zijn wij om daarover te oordelen??



Juist ja, helemaal niemand!



En als jou lichaam niet naar behoren werkt, zou jij je dan geen zorgen maken?



+ sommige vruchtbaarheids problemen zijn op te lossen met een paar pillen in de maand. Waarom jaren wachten op iets als je toch al bij de dokter hebt gelopen/loopt wat je misschien wel binnen een maand kunt verhelpen??



Vind jullie erg bot overkomen eerlijk gezegd...
Life your dreams!
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 19:14:

Thanx winkelfanaat... Was me al aan het afvragen of ik nou zo verkeerd las want ik moest maar even normaal doen volgens Star Fijn dat jij bevestigd dat ik wel normaal ben :-) haha



Vind ik nog steeds. Onwijs veel bloedonderzoeken en inwendige onderzoeken worden niet door een huisarts gedaan.



En oordelen? Niemand oordeelt, een arts oordeelt niet maar gaat af op medische resultaten.

Maar goed, vertrouw je je arts niet, dan is een second opinion heel simpel.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben met de kijkoperatie ook in je buikholte gekeken naar endometriose, mag ik aannemen? Dus endometriose is al uitgesloten?
You know how I know? Because I reeaally think so!
'Ik heb een inwendige kijkoperatie gehad in het ziekenhuis, diverse keren bloedonderzoeken naar mn vruchtbaarheid of andere afwijkingen, ik zou volgens de bloedonderzoeken wel gewoon een eisprong hebben.. er zou geen verkleving o.i.d. te zien zijn.. "



Ik rust mijn koffer
Alle reacties Link kopieren
TO, ga anders voor een second opinion naar een andere gynaecoloog. Zoek een goede, eentje die goed aangeschreven staat.

Wat mankeert je moeder aan haar baarmoeder?

Ik heb al 3x een verkeerde diagnose gehad en kwam via second opinions aan de goede diagnose.
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 19:29:

De mensen die zeggen wees tevreden met wat je hebt en maak je niet druk hebben waarschijnlijk geen kinderen of vruchtbaarheidsproblemen. Dit kan je niet tegen iemand zeggen!! Je doet mensen daar echt pijn mee, waarschijnlijk onbedoeld maar dat doet het wel. Kan me er echt boos om maken en ik ken het meisje niet eens.. Zwanger raken is niet iets vanzelfsprekends lieve mensen.



En al heeft ze er 2? Misschien wil ze wel een heel elftal. Wie zijn wij om daarover te oordelen??



Juist ja, helemaal niemand!



En als jou lichaam niet naar behoren werkt, zou jij je dan geen zorgen maken?



+ sommige vruchtbaarheids problemen zijn op te lossen met een paar pillen in de maand. Waarom jaren wachten op iets als je toch al bij de dokter hebt gelopen/loopt wat je misschien wel binnen een maand kunt verhelpen??



Vind jullie erg bot overkomen eerlijk gezegd...Wat is jouw probleem? Ik heb kinderen en ben zo vruchtbaar als wat. Maar als je zo jong bent en 2 kinderen hebt en je leven zo laat beheersen door zwangerschap en vruchtbaarheid dan kan dat een obsessie worden met bijbehorende klachten. Ze heeft onderzoeken gehad en er is niets uitgekomen. Als ze dat niet vertrouwd moet ze zich verder laten onderzoeken en moet ze terug naar de huisarts. Ze komt hier vragen of de huisarts een punt heeft ja of nee. En ik denk dat de HA inderdaad een punt heeft. Daar vraagt ze toch zeker om?
Alle reacties Link kopieren
ik heb bloedonderzoeken via de huisarts gehad en via de gynacoloog. ik heb een inwendige kijkoperatie gehad bij een gynacoloog en een inwendig onderzoek bij de huisarts. Bij mijn huisarts kun je namelijk alle bloedonderzoeken wel gewoon doen want hun hebben daar de ruimtes voor. grote praktijk is dat met 10 dokters, tandartsen, laboratorium, apotheek en noem maar op..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven